۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۰

داشبورد حریم خصوصی مایکروسافت و امکان کنترل داده‌ها

ایتنا- ویندوز ۱۰، جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت، اطلاعات زیادی از روی کامپیوتر کاربر جمع آوری و به سرورهای رایانش ابری خود ارسال می‌کند.
داشبورد حریم خصوصی مایکروسافت و امکان کنترل داده‌ها


ویندوز ۱۰، جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت، اطلاعات زیادی از روی کامپیوتر کاربر جمع‌آوری و به سرورهای رایانش ابری خود ارسال می‌کند. هدف از این کار، کمک به کاربر و سرعت بخشیدن به کارهای او در سرویس‌های مختلف مایکروسافت است.

اما همه کاربران راضی به اشتراک گذاری اطلاعات خود با مایکروسافت نیستند. این شرکت هرچند در ویندوز۱۰ به حفظ حریم خصوصی کمک کرده و آن را بهبود بخشیده است،‌اما با اینحال به تجاوز به مرزهای حریم خصوصی با استفاده از ویندوز ۱۰ متهم شده است،‌ و اکنون تلاش می‌کند تا دوباره این اعتماد از دست رفته را بازسازی کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، این شرکت، در حال راه‌اندازی یک داشبورد مبتنی بر وب برای حریم خصوصی است که به افراد این امکان را می‌دهد که اطلاعات سرویس‌های مایکروسافت را پایش، نظارت و کنترل کنند. با استفاده از این داشبورد، افراد می‌توانند تاریخچه جست‌وجوهای خود در بینگ (Bing)، اج (Edge) و فعالیت‌های خود را مشاهده و پاک کنند، و حتی اگر کاربران نگران کورتانا نوت بوک (Cortana Notebook) و مایکروسافت هلث (Microsoft Health) باشند، می‌توانند اطلاعات خود را برای خدمات آنها ویرایش نمایند.

این شرکت در ضمن متعهد شده است که سازندگان به‌روزرسانی ویندوز ۱۰، از آغاز، حریم خصوصی بهتر و ایمن‌تری را برای کاربران به ارمغان آورند به‌گونه‌ای که وقتی افراد می‌خواهند این ویندوز را روی لپ‌تاپ یا رایانه شخصی خود نصب کنند، با روند جدید نصب و شفاف‌سازی‌های بهتری در زمینه حریم خصوصی مواجه شوند.


همچنین این قابلیت برای تمامی رایانه‌ها قابل اجرا می‌باشد، چه رایانه‌هایی که قبلاً هم این ویندوز روی آنها نصب شده، و چه رایانه‌هایی که اولین بار است این ویندوز را روی آن نصب می‌کنند. مایکروسافت، گزینه‌های جمع‌آوری داده‌های تشخیصی خود را به دو بخش پایه‌ای و کامل تقسیم می‌کند و داده‌های کمتری را صرفاً در سطح پایه جمع‌آوری می‌نماید.

اما سوال اینست که آیا این کار، تمام نگرانی‌های حوزۀ حریم خصوصی که از زمان انتشار ویندوز ۱۰ پدیدار شده است را مرتفع خواهد کرد؟ احتمالا پاسخ منفی خواهد بود. مایکروسافت به‌عنوان یک شرکت معتبر متعهد می‌شود که این کار، صرفاً اولین گام برای رفع این نگرانی‌هاست و البته کاربران در درازمدت، کنترل بیشتری روی اطلاعات خود خواهند داشت.

البته این تصمیم، کاری نیست که فقط به نفع کاربران باشد و هیچ سودی برای مایکروسافت دربرنداشته باشد. مسلماً مایکروسافت و ویندوز ۱۰ هم از مزایای این کار بهره‌مند خواهند شد و به واسطه این کار اعتبار بیشتری نزد کاربران سراسر دنیا کسب خواهند کرد.
 
کد مطلب: 47495
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام