۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۴

برنامه مایکروسافت برای بهینه کردن مصرف باتری در ویندوز ۱۰

ایتنا- مایکروسافت نیز وعده داده که در نسخه‌های بعدی به‌روزرسانی سیستم عامل خود، ویژگی‌های بهتری برای کنترل مصرف باتری اضافه خواهد کرد.
برنامه مایکروسافت برای بهینه کردن مصرف باتری در ویندوز ۱۰

شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی از ویندوز ۱۰ را بررسی می کند که به کاربران اجازه می‌دهد تنظیمات نیروی دستگاه خود را برای بهبود عملکرد و مصرف باتری، بهبود ببخشند.
شرکت مایکروسافت درصدد ایجاد فرآیندی برای کنترل مصرف انرژی بر روی سیستم عامل خود برآمده است. مطابق اخبار منتشره، مایکروسافت به همین منظور یک اسلایدر جدید در بخش تنظیمات باتری در نوار وظیفه مربوط به نسخه جدید ویندوز خواهد افزود.
گفته می‌شود که با استفاده از این اسلایدر، کاربران قادر خواهند بود مصرف انرژی در ویندوز خود را به طور موثری بهبود بخشند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از The Vrrge، در حال حاضر چنین امکانی در ویندوز کم و بیش وجود دارد،‌ اما کاربران این سیستم عامل برای برخورداری از آن باید به بخش کنترل پنل مراجعه کرده و تنظیمات مصرف نیرو را بصورت کامل در آن قسمت اعمال نمایند.
با اینحال تقویت این ویژگی و افزودن آن به تسک‌بار، در واقع بخشی از قابلیت‌های جدید بیلد ۱۵۰۱۴ ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود که هم‌اکنون توسط کاربران اینسایدر در حال تست است. ضمنا مایکروسافت نیز وعده داده که در نسخه‌های بعدی به‌روزرسانی سیستم عامل خود، ویژگی‌های بهتری برای کنترل مصرف باتری اضافه خواهد کرد.

 

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های آتی سیستم عامل ویندوز، به فکر آزاد کردن حافظه دستگاه و حذف زوائد نیز خواهد بود.
مطابق این گزارشات، تنظیمات جدیدی به سیستم عامل اضافه می‌شود که از طریق این گزینه‌ها، ویندوز ۱۰ به صورت اتوماتیک با حذف فایل‌های موقت، و نیز فایل‌هایی که بیشتر از سی روز در سطل بازیافت(Recycle Bin) قرار داشته‌اند، فضای ذخیره‌سازی کامپیوتر را آزاد می‌کند.

گفته می‌شود که شرکت مایکروسافت در ماه آوریل آینده، این ویژگی‌ها را به عنوان بخشی از امکانات و قابلیت‌های جدید به‌روزرسانی creator ویندوز ۱۰ منتشر خواهد نمود.
البته چنانچه شما نیز دوست دارید این ویژگی‌های گفته شده را بررسی کنید، می‌توانید همین حالا در برنامه ویندوز اینسایدر ثبت نام نموده و این برنامه را دریافت کنید.
 
کد مطلب: 47667
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام