۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۲

راهکار نرم‌افزاری جدید فیس‌بوک برای چالش حریم خصوصی کاربران

ایتنا- فیس بوک به عنوان یک شبکه اجتماعی، صفحه‌ای جدید در خصوص حفظ حریم خصوصی ارائه داده است.
راهکار نرم‌افزاری جدید فیس‌بوک برای چالش حریم خصوصی کاربران


فیس‌بوک در تلاشی برای ایجاد گزینه‌های خصوصی جالب توجه، صفحه‌ای جدید از تنظیمات حریم خصوصی خود معرفی نموده است. اخیراً مسئله "حریم خصوصی" مربوط به کاربران وب جهانی و به ویژه کاربران شبکه‌های اجتماعی، به چالشی مهم در بین کارشناسان و نیز راهبردی اساسی برای شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات بدل شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از The Verge، این صفحه نونما که اخیراً در یک پست وبلاگ معرفی شده، شامل سی‌ و‌ دو راهنمای تعاملی به چهل‌ و‌ چهار زبان زنده دنیاست. کنترل حفظ حریم خصوصی، خود تغییر نکرده است. با این قابلیت تازه، کاربران هنوز هم می‌توانند یک مخاطب سفارشی برای هر یک از پست‌ها اختصاص داده و آن را از طریق بررسی "حریم خصوصی" از حساب‌های خود اجرا نمایند. اما طرح کلی آن آسان‌تر از نسخه‌های قبلی است.

گفتنی است این امکانات جدید نرم‌افزاری، در حقیقت ضمن تقویت موضوع حساس حریم خصوصی، دست کاربران را در اعمال گزینه‌های موردنظرشان باز می‌گذارد.

این احتمال همواره وجود داشته و دارد که کاربران، با ناآگاهی و بی‌توجهی، تنظیمات مربوط به این موضوع مهم را نادیده بگیرند و در نتیجه، تبعات ناخوشایندی برای خود رقم بزنند. این ویژگی جدید، به دنبال آن است که خطاهای کاربران در این زمینه را به میزان شایان توجهی کاهش دهد.


شرکت فیس‌بوک تأکید دارد که بخشی از اهتمام خود در این زمینه را بر آموزش کاربران به موضوع حساس حریم خصوصی و لزوم توجه به آن در شبکه اجتماعی متمرکز نموده است، چرا که آن را به مثابه راهبردی زیربنایی در حل این معضل شبکه جهانی می‌داند.

فیس‌بوک در خصوص طراحی مجدد در روز معرفی حفظ حریم خصوصی داده‌ها در این شرکت و در پست وبلاگ اعلام کرد: این کار برای بالا بردن آگاهی کاربران در خصوص چگونگی به مسئولیت گرفتن اطلاعات شما به صورت آنلاین می‌باشد. هیچ‌یک از این‌ها، روش‌هایی را که فیس‌بوک اطلاعات کاربران با تبلیغ‌کنندگان را به اشتراک می‌گذارد، تغییر نمی‌دهد اما حداقل صفحات را کاربردی‌تر و ضمناً زیباتر نشان خواهد داد.
 
کد مطلب: 47744
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام