۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۶

پیوستن اپل به گروه پژوهشی هوش مصنوعی آمازون، گوگل و فیس‌بوک

ایتنا - شرکت اپل تا پیش از این تاریخ، عضو مشورتی به شمار می‌رفت.
پیوستن اپل به گروه پژوهشی هوش مصنوعی آمازون، گوگل و فیس‌بوک


یک گروه بزرگ پژوهشی در حال کار تحقیقاتی بر روی فناوری هوش مصنوعی است.
اعضای کنسرسیوم مشارکت در هوش مصنوعی، از جمله شرکت‌های اپل، آمازون، گوگل، فیس‌بوک، آی.بی.ام (IBM) و مایکروسافت هستند.
اپل البته تازه‌ترین عضو این گروه است، ضمن آن که زمینه‌سازی برای شکل‌گیری و تأسیس این گروه به سال گذشته میلادی بازمی‌گردد. جالب اینکه شرکت‌هایی مانند توئیتر و اینتل و بایدو (Baidu) هم به تازگی به این گروه تحقیقاتی پیوسته‌اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، قرار است اعضای این گروه در زمینه ارتقاء کاربردهای فناوری هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف کار و زندگی انسان‌ها با یکدیگر همکاری و مشورت کنند. البته فعالیت کنسرسیوم در همین حوزه محدود نخواهد ماند و آنها در زمینه‌های دیگری نیز فعالیت خواهند کرد که از جمله آنها می‌توان به انتشار یافته‌های علمی، تحقیق در مورد پیامدهای اخلاقی و فلسفی استفاده از فناوری هوش مصنوعی، نحوه ارتقاء همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه و... اشاره کرد.


اپل اخیراً، اولین صفحه اطلاعات خود راجع به هوش مصنوعی را منتشر کرد و در حال حاضر نیز به پنج شرکت دیگری که به تازگی این گروه را تشکیل داده‌اند، پیوسته است. کنسرسیوم فوق‌الذکر، به تازگی اعلام کرد که اپل، یکی از شش عضو مؤسس به حساب می‌آید.
اپل هم متعهد شد که برخی از کارهایی که در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است را پیش از انتشار اولین صفحه خود، منتشر کند.

کنسرسیوم مذکور به تازگی طی گزارشی، به تشریح و توضیح اینکه اپل تاکنون با این گروه، همکاری داشته و در پاییز گذشته عضو این گروه بوده اما اکنون می‌خواهد که عضو رسمی و کامل این گروه باشد و پا به پای اعضای دیگر در این زمینه کار کند، پرداخت.
قسمتی از این توضیحات کنسرسیوم نیز مربوط به این بود که این گروه، هیأت امنای خود را انتخاب کرده و این هیأت بر ابتکارات و پیشنهادات نظارت خواهد کرد.

همچنین هر عضو این گروه پژوهشی نیز یک کرسی را در این هیئت در اختیار دارد. برنامه هیأت مزبور این است که در اوایل فوریه، اولین نشست خود را برگزار کند. کارشناسان نیز انتظار دارند تا در مدت زمان کوتاهی پس از آن، جزئیات بیشتری منتشر شود.
 
کد مطلب: 47772
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام