۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۳

بازگشت سرویس‌های اینترنت نامحدودد

۷۵ درصد ترافیک شبکه به ویدئو اختصاص دارد
ایتنا - و رویکرد ترغیب شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به تبادل ترافیک و ایجاد IXP (مراکز مبادله ترافیک) را به تصویب رسانده شد.
بازگشت سرویس‌های اینترنت نامحدودد


رئیس رگولاتوری با بیان اینکه ۷۵ درصد ترافیک شبکه در بخش ویدئو خواهد بود، گفت: این تغییر ذائقه مصرف، بازگشت سرویس‌های اینترنت نامحدود را ضروری کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، علی‌اصغر عمیدیان در مراسم افتتاح فاز دوم شبکه ملی اطلاعات از پنج مسئولیت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در موضوع شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: تعامل مدیریت شده با سایر شبکه‌ها امکان عرضه انواع محتوا با تضمین کیفیت، پوشش سراسری برای همه مردم با قابلیت تحرک، تعرفه رقابتی و سروسامان گرفتن مراکز میزبانی داخلی پنج مسئولیتی بود که به شکل نهفته به رگولاتوری سپرده شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در نتیجه این مسئولیت‌ها دو رویکرد ترغیب شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به تبادل ترافیک و ایجاد IXP (مراکز مبادله ترافیک) را به تصویب رساندیم تا جداسازی ترافیک داخل و خارج برای کاهش تعرفه ترافیک داخلی دارای جذابیت باشد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به زودی ۷۵ درصد ترافیک شبکه به ویدئو از جمله IPTV و VOD اختصاص خواهد داشت که در همین رابطه با توجه به افزایش مصرف ترافیک و تغییر ذائقه مصرف به سمت سرویس‌های پرحجم بار دیگر روش‌های بازگرداندن سرویس اینترنت با حجم نامحدود را در کمیسیون تنظیم مقررات در دست بررسی داریم.

عمیدیان با اشاره به دیگر تصمیمات مهم و تأثیرگذار کمیسیون تنظیم مقررات توضیح داد: اخیراً مصوبه‌ای درباره SMP‌ها (اپراتورهای غالب) در کمیسیون تصویب شده تا با تعیین سهم بازار برای بازیگران بزرگ و کوچک حوزه، بازیگران جدید از آسیب اپراتورهای بزرگ مصون بمانند و امکان رشد داشته باشند.

رئیس رگولاتوری کاهش قیمت ترافیک داخلی به نصف قیمت ترافیک خارجی را دیگر مصوبه کمیسیون عنوان کرد و از ابلاغ این مصوبه در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: این مصوبه امتیاز خاصی برای دیتاسنترها است و به اقتصادی شدن صنعت دیتاسنتر و داشتن دیتاسنترهای قوی در کشور کمک می‌کند.
کد مطلب: 47908
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام