۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۷

حمله هکری به پنل حساب اینترنتی مشترکان ایرانسل

حمله شناسایی و دفع شد
ایتنا - دسترسی غیرمجاز به برخی اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای موبایل و تغییر غیرمجاز رمز حساب آنان از طریق پنل کنترل حساب اینترنتی امکان‌ پذیر شده است.
حمله هکری به پنل حساب اینترنتی مشترکان ایرانسل


در حالی که فعالان امنیت سایبری از نفوذ جدید به اطلاعات مشترکان ایرانسل از طریق حساب اینترنتی خبر می‌دهند، ایرانسل اعلام کرد: حمله هکری در مراحل ابتدایی توسط تیم کارشناسان امنیت شبکه این شرکت شناسایی و دفع شده است.


به گزارش ایتنا از فارس براساس ادعاهای جدید دسترسی غیرمجاز به برخی اطلاعات مشترکان یکی از اپراتورهای موبایل و تغییر غیرمجاز رمز حساب آنان از طریق پنل کنترل حساب اینترنتی امکان‌ پذیر شده است.

پیرو پیگیری خبرنگاران دراین باره از اپراتور مربوطه، ایرانسل اعلام کرد: پیرو پرسش‌های مطرح شده از جانب برخی رسانه‌ها مبنی بر نفوذ به سامانه کنترل حساب اینترنتی ایرانسل به اطلاع می‌رساند یک حمله هکری در مراحل ابتدایی توسط تیم کارشناسان امنیت شبکه ایرانسل شناسایی و دفع شده است.

علی‌رغم اذعان ایرانسل به حمله هکری، در پیگیری خبرنگاران از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت اپراتورهای موبایل، این سازمان اعلام کرد: «هیچ گزارشی در این باره نداشته‌ایم.»

پیش از این، فعالان امنیت سایبری مدعی نفوذ جدید به اطلاعات مشترکان یک اپراتور موبایل این بار از حساب اینترنتی شدند.

طبق اعلام آنها، از طریق یک ابزار هک، از راه پنل کنترل حساب اینترنتی (ECARE) امکان تغییر غیرمجاز رمز حساب و سپس ورود به حساب و در نتیجه دسترسی به برخی اطلاعات مشترکان امکان‌پذیر شده بود.
کد مطلب: 48071
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام