۰
plusresetminus
دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴

وعده مسئولان برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی

ایتنا- معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به تذکری که به اپراتورهای موبایل برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی که برای مشترکان ارسال می‌شود، داده شد، گفت: به زودی این مشکل حل می‌شود.
وعده مسئولان برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی



به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی در مورد برخی ناکارآمدی‌ها در سامانه قطع پیامک‌های ناخواسته ۸۰۰ و نارضایتی مشترکان از تداوم دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اظهار داشت: موضوع الزام برای ایجاد سامانه متمرکز فعال سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های ارزش افزوده توسط اپراتورهای موبایل با هدف حل مشکلات فعلی در این خصوص تاکید شده است.


وی با بیان اینکه برای تخلفاتی که در خصوص پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی صورت گرفته است به برخی اپراتورهای موبایل تذکر داده شده است، افزود: هم اکنون دو اپراتور برای مدیریت محتوایی که از سوی این پیامک‌ها به مشترکان ارسال می‌شود، سامانه متمرکز را راه‌اندازی کرده‌اند و یک اپراتور نیز تا ۱۵ اسفندماه زمان دارد که این سامانه را راه‌اندازی کند.

معاون نظارت رگولاتوری با اشاره به اینکه با متمرکز شدن فعال‌سازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی در سامانه اپراتورهای موبایل، همه چیز تحت مدیریت اپراتور در می آید، اظهار امیدواری کرد که مشکل دریافت پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی که تعداد محدودی از مشترکان همچنان با آن درگیر هستند، پس از تاریخ ۱۵ اسفندماه به صورت کلی حل شود.

فلاح جوشقانی همچنین در مورد تعیین تکلیف پیامک‌های تبلیغاتی که با سیم‌کارت‌های شخصی ارسال می شوند نیز گفت: در حال تدوین قوانین و مقررات لازم برای برخورد این سیم‌کارت‌ها هستیم و به زودی این قوانین را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوب می‌کنیم.

وی با اشاره به اجرای فاز آزمایشی برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی، اضافه کرد: در این فاز براساس فرمول‌های مدنظر، فعالیت سیم‌کارت‌هایی را که طی یک دوره حجم عظیمی پیامک ارسال می کردند اسکن کردیم و مشخص شد که برخی سیم‌کارت‌ها فقط پیامک ارسال می‌کنند اما هیچ پیامک دریافتی و مکالمه‌ای ندارند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برآوردها نشان داد که این سیم‌کارت‌ها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به کارگرفته شده است و ما با توجه به اینکه هنوز قوانین مشخصی برای سلب امتیاز این سیم‌کارت‌ها نداریم، در این مرحله درگاه پیامک این سیم‌کارت‌ها را قطع کردیم.

وی گفت: در مرحله آزمایشی با حدود ۸ هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی برخورد شد که تنها یک درصد آنها، به این محدودیت ارسال پیامک، اعتراض کردند و دلایل خود را در ارسال تعداد زیاد پیامک اعلام کردند و ما مجددا دسترسی آنها را آزاد کردیم اما مابقی این سیم‌کارت‌ها، بازخورد اعتراضی نداشت و مشخص شد که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای تبلیغات استفاده می‌شده است.

به گفته فلاح، به زودی و با ایجاد پشتوانه قانونی و مقرراتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، می توانیم با مزاحمت ایجاد شده برای کاربران از طریق پیامک‌های تبلیغاتی، برخورد کنیم.
کد مطلب: 48205
نام شما
آدرس ايميل شما