۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷

تلاش گوگل برای جلوگیری از ساخت خودروی خودران توسط اوبر

ایتنا - Waymo از ماه قبل اوبر را تحت پیگرد قانونی قرار داد و مدعی شد اوبر با همکاری وی اسرار مهمی را از Waymo سرقت کرده تا روند تولید خودروی خودران توسط اوبر را سرعت ببخشد.
تلاش گوگل برای جلوگیری از ساخت خودروی خودران توسط اوبر


شرکت وایمو از زیرمجموعه‌های گوگل در تلاش است تا جلوی ساخت خودروی خودران توسط اوبر را به علت نقض حقوق مالکیت معنوی خود بگیرد.


به گزارش ایتنا از فارس، Waymo که به نمایندگی از گوگل در زمینه ساخت خودروهای خودران فعالیت می‌کند و در سال گذشته میلادی تاسیس شد، از یک دادگاه فدرال در آمریکا خواسته تا جلوی تداوم فعالیت‌های اوبر برای تولید خودروهای خودران را بگیرد.

گوگل می‌گوید اوبر فناوری‌های مورد استفاده در تولید خودروی خودران خود را از این شرکت سرقت کرده و لذا حق استفاده از آن را ندارد.

Waymo با تهیه شهادت نامه‌ای مدعی شده یکی از کارکنان سابقش به نام آنتونی لواندوسکی اطلاعات حساسی را در مورد خودروهای خودران گوگل و فناوری مورد استفاده در آنها در اختیار اوبر قرار داده و وی حتی نسبت به سرقت اسنادی خاص از گوگل اقدام کرده است.

لواندوسکی در فوریه سال ۲۰۱۶ شرکت گوگل را ترک کرد تا شرکت اختصاصی خود را برای تولید کامیون‌های خودران تاسیس کند. وی این شرکت که Otto نام دارد را شش ماه بعد با دریافت ۶۸۰ میلیون دلار به اوبر فروخت و اسرار تجاری و حرفه‌ای خود را هم در اختیار اوبر قرار داد.

Waymo از ماه قبل اوبر را تحت پیگرد قانونی قرار داد و مدعی شد اوبر با همکاری وی اسرار مهمی را از Waymo سرقت کرده تا روند تولید خودروی خودران توسط اوبر را سرعت ببخشد. لواندوسکی به جستجوی شبکه گوگل در دسامبر سال ۲۰۱۵ برای دزدیدن اسناد طرح موسوم به Chauffeur (ساخت خودروی خودران) هم متهم است.

بر طبق دادخواست گوگل وی نرم‌افزار ویژه‌ای را هم نصب کرده که به وی امکان می‌داده به تمامی اسناد موجود در این زمینه دسترسی داشته باشد و از همین طریق بیش از ۱۴ هزار فایل را بارگذاری کرده که معادل ۹.۷ گیگابایت اطلاعات بوده است. وی روز بعد با اتصال یک حافظه فلش به لپ‌تاپش به مدت هشت ساعت تمامی داده‌های یاد شده را از گوگل خارج کرده است. قرار است ظرف هفته‌های آینده به این پرونده اتهامی رسیدگی شود.
کد مطلب: 48352
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام