کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل برای جذب کاربران، خدمات ابری رایگان ارائه می‌دهد

22 اسفند 1395 ساعت 15:40

ایتنا- با ارائه این لایه ابری، کاربران قادر خواهند بود که بارهای کاری کوچک را به صورت رایگان و بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی اجرا کنند.




گوگل، به کاربران خود این امکان را داده است تا از لایه ابری جدید به صورت رایگان و بدون محدودیت زمانی استفاده کنند. این خدمات به تازگی در اختیار همگان قرار گرفته است.
این لایه شامل خدماتی چون: ۵ گیگابایت بر ماه، ذخیره‌سازی منطقه‌ای، ۶۰ دقیقه در ماه دسترسی به کلود اسپیچ ای.پی.آی می‌باشد.
البته گفتنی است که قبلا کاربران در هنگام استفاده از این لایه رایگان، باید یک کارت اعتباری ارائه می‌دادند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینفوورلد، ارائه دهنده فضای ابری، پیش از این با دریافت ۳۰۰ دلار به کاربران این امکان را می‌داد که به مدت دوازده ماه به صورت اعتباری از فضایی که در اختیار آنها قرار گرفته است، استفاده کنند.
اگر کاربر، پیش از پایان دوازده ماه، تمام اعتبار خود را مصرف می‌کرد، گوگل بار کاری او را متوقف می‌نمود.

به نظر کارشناسان، گوگل با ارائه رایگان این لایه ابری، در پی آن است که کاربران را بیشتر به سمت پلتفرم ابری خود جذب کند.


در حال حاضر، گوگل در زمینه فضای ابری با خدمات وب شرکت آمازون یا ای.دبلیو.اس (AWS)، مایکروسافت آزور و چند ارائه‌دهنده عمومی دیگر رقابت می‌کند.
لایه رایگان گوگل، از نظر خدمات، تا حدودی شبیه ای.دبیلو.اس می باشد. برای مثال، هر دو پلتفرم، به کاربران اجازه می‌دهند که بار کاری خود را با استفاده از سرویس‌های رایانش رویدادمحور، ای.دبلیو.اس لامبادا و گوگل فانکشنز اجرا کنند.

یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود گوگل از ای.دبلیو.اس متمایز گردد، تمایل آن به ارائه یک ماشین مجازی رایگان است.

گوگل، پیشتر این کار را به صورت یک اجرای آزمایشی ۶۰ روزه و با اعتبار ۳۰۰ دلار انجام داده بود. از آنجا که زمان اجرای آزمایشی کوتاه بود و در مدت زمان کوتاه، نمی‌توان به صورت کامل با سیستم آشنا شد، بسیاری از کاربران درخواست کرده بودند که مدت این اجرای آزمایشی بیشتر شود.

مزایای این لایه شامل تمام کشورها نمی‌شود، بلکه صرفاً در برخی کشورها به حالت اجرا درآمده و مشخص نیست که گوگل بخواهد لایه مذکور را در تمام کشورها ارائه دهد.
 


کد مطلب: 48365

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/48365/گوگل-جذب-کاربران-خدمات-ابری-رایگان-ارائه-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir