۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷

هر حمله سایبری به سازمان‌های بزرگ ۸۶۱ هزار دلار خسارت می‌زند

ایتنا - اگر حمله سایبری صورت گرفته و مشکلات ناشی از آن در روز نخست برطرف شوند، هزینه وارد شده به سازمان 44 درصد کاهش میابد.
هر حمله سایبری به سازمان‌های بزرگ ۸۶۱ هزار دلار خسارت می‌زند


نتایج حاصل از بررسی جدید نشان داد هر حمله سایبری به طور میانگین ۸۶۱ هزار دلار به سازمان‌های بزرگ ضرر می‌کنند و این در حالی است که سازمان‌های کوچک و متوسط (SMB) به دنبال هر حمله سایبری، ۸۶.۵ هزار دلار خسارت می‌بینند.

از دید کارشناسان، این گزارش،‌ در حقیقت هشداری به شرکت‌ها و سازمان‌هاست که در رویه‌ها و راهبردهای خود در حوزه فنی امنیتی، تجدید نظر نمایند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی‌تی‌پی، شرکت تولیدکننده ابزارهای امنیتی کسپرسکی این خبر را در گزارش «اندازه‌گیری تأثیرات مالی امنیت IT بر سازمان‌ها» منتشر و توضیح داد که بررسی‌های خود را در سال ۲۰۱۶ میلادی روی کسب و کارها در نقاط مختلف جهان انجام داده است.

در این گزارش گفته شد بسته به زمانی که برای حل مشکلات سایبری سپری می‌شود، هزینه‌های مرتبط با آن افزایش می‌یابد. بر این اساس، میزان هزینه‌های پرداخت شده از سوی سازمان‌های کوچک و متوسط برای جبران خسارت‌های ناشی از حمله سایبری یک هفته پس از آغاز حمله، ۴۴ درصد بیشتر می‌شود.

به عبارت دیگر می‌توان گفت اگر حمله سایبری صورت گرفته و مشکلات ناشی از آن در روز نخست برطرف شوند، هزینه وارد شده به سازمان ۴۴ درصد کاهش می یابد.

 

گفتنی است مرکز کسپرسکی پیش‌بینی کرده است بودجه امنیت IT سازمان‌ها طی سه سال آینده دست‌کم ۱۴ درصد بیشتر می‌شود که این اتفاق به دلیل پیچیدگی‌های هرچه بیشتر زیرساخت‌های IT صورت می‌گیرد.

در حال حاضر سازمان‌های کوچک و متوسط ۱۸ درصد مجموع بودجه IT خود را به بخش امنیت اختصاص می‌دهند و این در حالی است که سازمان‌های بزرگ‌تر ۲۱ درصد این بودجه را در بخش یاد شده هزینه می‌کنند.
 
کد مطلب: 48465
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام