۰
plusresetminus
شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۶

بارگذاری و آپلود اطلاعات روی مغز انسان!

ایتنا- رابط‌های کاربری رایانه‌ای به افرادی که دچار آسیب‌های مغزی ناشی از سرطان، سکته و .. شده‌اند امکان می‌دهد تا توان ارتباطی خود را احیا کنند.
بارگذاری و آپلود اطلاعات روی مغز انسان!


الون ماسک مدیرعامل شرکت‌های تلسا و اسپیس ایکس از برنامه‌های خود برای تاسیس شرکت جدیدی به نام Neuralink خبر داده که قصد دارد مغز انسان و رایانه‌ها را در هم ادغام کند.


به گزارش ایتنا از مهر، وی می‌گوید انسان‌ها باید بتوانند به روش تله پاتی با یکدیگر ارتباط ذهنی برقرار کنند و برای این کار باید روش‌های ارتباطی جدیدی خلق شود.

ماسک افزوده Neuralink محصولی را به بازار عرضه خواهد کرد که به افرادی که دچار آسیب‌های مغزی ناشی از سرطان، سکته و .. شده‌اند امکان می‌دهد تا توان ارتباطی خود را احیا کنند.

به گفته وی این شرکت رابط‌های کاربری رایانه‌ای خاصی را برای مغز افراد ابداع می‌کند که برقراری ارتباط میان مغز و کامپیوترها را ممکن می‌کند. برای این کار باید الکترودهای باریک و نازکی در مغز انسان نصب شوند تا بارگذاری و آپلود اطلاعات در مغز انسان از همین طریق ممکن شود.

الون ماسک معتقد است از این طریق شاهد خلق ابرانسان های دیجیتال خواهیم بود که توانمندی‌های خارق العاده‌ای خواهند داشت و به راحتی و با ظرفیت بالا با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

از این طریق می‌توان شبکه‌های عصبی آسیب دیده مغز انسان‌ها به علت سوانح مختلف را هم بازسازی کرد و ظرفیت حافظه برای یادآوری خاطرات یا ذخیره سازی اطلاعات را افزایش داد. وی پیش‌بینی کرده که استفاده از فناوری یاد شده ظرف ۸ تا ۱۰ سال آینده امکان‌پذیر خواهد شد.
کد مطلب: 48711
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام