۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰

5G؛ 100 مگابایت بر ثانیه

ایتنا- اتحادیه بین‌المللی مخابرات ویژگی‌های یک شبکه استاندارد نسل پنجم مخابراتی را اعلام کرده است.
5G؛ 100 مگابایت بر ثانیه


طبق استانداردهای تعریف شده، سرعت بارگذاری اطلاعات با استفاده از شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم، از طریق هر دکل مخابراتی باید حداقل ۲۰ گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود یا ارسال داده‌ها با استفاده از آنها باید حداقل ۱۰ گیگابیت در ثانیه باشد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که شرکت‌های مخابراتی در تلاش برای ارتقای سرعت شبکه‌های نسل چهارم خود هستند، اتحادیه بین‌المللی مخابرات ویژگی‌های یک شبکه استاندارد نسل پنجم مخابراتی را اعلام کرده است.

براساس پیش‌نویس تهیه شده توسط این اتحادیه وابسته به سازمان ملل متحد، سرعت بارگذاری اطلاعات با استفاده از این شبکه‌ها از طریق هر دکل مخابراتی باید حداقل ۲۰ گیگابیت در ثانیه و سرعت آپلود یا ارسال داده‌ها با استفاده از آنها باید حداقل ۱۰ گیگابیت در ثانیه باشد. بدیهی است که این سرعت بین کاربران هر یک از دکل‌های یاد شده تقسیم می‌شود.

همچنین سرعت بارگذاری اطلاعات برای استفاده هر یک از مشترکان خدمات نسل پنجم تلفن همراه باید حداقل ۱۰۰ مگابیت در ثانیه و در مورد سرعت آپلود باید حداقل ۵۰ مگابیت در ثانیه باشد.

در مقام مقایسه باید گفت سرعت استاندارد تعریف شده برای دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت زمینی توسط کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا بسیار کمتر از این رقم است. سرعت بارگذاری اطلاعات از طریق این سرویس‌ها باید ۲۵ مگابیت در ثانیه وسرعت آپلود آنها باید سه مگابیت در ثانیه باشد.

سرعت بارگذاری اطلاعات از شبکه‌های نسل چهارم فعلی بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات که اطلاعات این گزارش از آن برگرفته شده، بین پنج تا ۱۲ مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود اطلاعات توسط آنها از دو تا پنج مگابیت در ثانیه در نوسان است. تعدادی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا در تلاش برای راه‌اندازی شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه هستند و این خدمات در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود.
کد مطلب: 48829
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Netherlands
سرعت در نسل 4 خیلی بیشتر از این هست، اما ازائه نمیشه
نسل پنجم هم قطعا خیلی کمتر از این ارائه میشه
شاید چیزی بین 20-25 مگابیت به طور میانگین و نه بیشتر
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام