۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۵

مایکروسافت برای چین نسخه انحصاری ویندوز ۱۰ عرضه کرد

ایتنا - نسخه ویژه ویندوز 10 مخصوص دولت چین قابلیت‌های ویژه در اختیار این کشور قرار می‌دهد تا هر سرویسی را که نمی‌خواهند به راحتی حذف کنند.
مایکروسافت برای چین نسخه انحصاری ویندوز ۱۰ عرضه کرد


شرکت مایکروسافت اخیراً طرح جامع خود مبنی بر توسعه نسخه ویژه ویندوز ۱۰ برای چین را به اتمام رسانده است تا بدین ترتیب این سیستم عامل اختصاصی در اختیار آنها قرار گیرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از بی‌بی‌سی، با پشت‌ سر گذاشتن درگیری‌های طولانی در حوزه حریم شخصی ویندوز ۱۰ و مشکلات مربوط به آن، نسخه جدید این سیستم عامل برای دولت چین تکمیل و عرضه شده است.
گفتنی است شرکت مایکروسافت این سیستم عامل اختصاصی را بر پایه Windows 10 Enterprise ارائه کرده تا کنترل و نظارت کامل‌تری بر این نسخه وجود داشته باشد و در عین حال، امکان دسترسی بیشتر به بخش‌های موردنظر نیز هرچه بیشتر فراهم گردد.

«باربلز تِری» یکی از مدیران مایکروسافت در این خصوص گفت: «نسخه ویژه ویندوز ۱۰ مخصوص دولت چین قابلیت‌های ویژه در اختیار این کشور قرار می‌دهد تا هر سرویسی را که نمی‌خواهند به راحتی حذف کنند. بر این اساس، کارمندان چینی می‌توانند به خدمات OneDrive دسترسی نداشته باشند، به‌روزرسانی‌های متوالی را در اختیار نگیرند و دولت چین با الگوریتم‌های نرم‌افزاری خود بتواند سیستم‌های رایانه‌ای آنها را تحت کنترل قرار دهد.»

 

به نظر کارشناسان امر، با این توضیحات می‌توان گفت شرکت مایکروسافت برای دولت چین درهای مخفی فراوانی را در ویندوز ۱۰ جاسازی کرده است تا آنها بتوانند اهداف خود را محقق سازند.

شرکت مایکروسافت بر روی وبلاگ رسمی خود در این خصوص نوشت: «افتخار بزرگی است که امروز نسخه ویژه ویندوز ۱۰ برای دولت چین ارائه می‌شود. چین به عنوان یکی از کشورهایی که بیشترین تحولات را در زندگی روزمره مردم برجا می‌گذارد با در اختیار گرفتن نسخه ویژه ویندوز ۱۰ گام‌های بلندتر برخواهد داشت. این اقدام جدید دولت چین را تقویت می‌کند تا با توان بیشتری به جلو حرکت کند.»
 
کد مطلب: 49076
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام