کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مبارزه توییتر با اخبار جعلی

خبرگزاری مهر , 10 تير 1396 ساعت 10:27

ایتنا- به‌زودی کاربران امکان این را خواهند داشت که توییت‌های جعلی را که توسط تروریست‌ها و یا ربات‌ها منتشر می‌شوند، مشخص کنند.




توئیتر مشغول فعالیت روی قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌های حاوی اخبار جعلی را مشخص کنند. تعداد زیادی از این توییت‌ها به وسیله روبات‌ها و تروریست‌ها منتشر می‌شوند.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از واشنگتن پست، توییتر مشغول کار روی قابلیت جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد توییت‌های حاوی اخبار جعلی یا اطلاعات گمراه کننده را مشخص کنند. این ویژگی هنوز در مرحله نمونه سازی است اما در صورت ارائه، به شکل یک تب در فهرست کنار توییت‌ها خواهد بود.

این شرکت همچنین مشغول ساخت ابزاری برای مبارزه با سواستفاده و انتشار توییت‌های جعلی است. اصولا چنین حساب‌های کاربری مربوط به روبات‌ها و تروریست‌ها است.

این درحالی است که انتشار اخبار اشتباه به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است. تحقیق مرکز Pew نشان می دهد حدود دو سوم بزرگسالان آمریکا(۶۴ درصد) اعلام کرده اند انتشار اخبار جعلی درباره یک رویداد، آنها را دچار سردرگمی کرده است.

همچنین براساس تحقیقی که میان ۱۰۰۲ بزرگسال آمریکایی انجام شده بود، ۲۳ درصد پاسخگویان اعلام کردند یک خبر جعلی منتشر کرده‌اند.

آنچه اوضاع را برای توییتر پیچیده‌تر می‌کند، وجود حساب‌های کاربری مربوط به روبات‌هاست. در ۲۰۱۴ میلادی توییتر اعلام کرد ۲۳ میلیون از کاربران آن روبات‌هایی هستند که به طور اتوماتیک پیام‌هایی منتشر می‌کنند.


کد مطلب: 49321

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/49321/مبارزه-توییتر-اخبار-جعلی

ايتنا
  https://www.itna.ir