۰
plusresetminus
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۶

ابزارهای سلف‌سرویس می‌تواند سیستم‌ها را امن‌تر نگه دارد

ایتنا- واناکرای موجب شده است که آگاهی سازمان‌ها نسبت به امر به روزرسانی بیشتر شود. کاربران با پرتال‌های خودکار مبتنی بر فضای ابری، می‌توانند به روزرسانی را بدون نیاز به منابع اطلاعاتی انجام دهند.
ابزارهای سلف‌سرویس می‌تواند سیستم‌ها را امن‌تر نگه دارد


حمله باج‌افزار "واناکرای" در تاریخ دوازده مه 2017، بیانگر تزلزل آشکار امنیت در بسیار حوزه‌های اینترنت بود. این حمله نشان داد که به‌روز بودن سیستم‌های عامل و نرم‌افزارها و استفاده از جدیدترین سیستم‌های امنیتی در ایستگاه‌های کاری سازمان‌ها تا چه حد حائز اهمیت است.

بدیهی است که ماشین‌های مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز در چنین موقعیت‌هایی، بیشترین آسیب‌پذیری را دارند، زیرا اکثریت ایستگاه‌های کاری رایانه سازمانی را شامل می‌شود و به همین خاطر در دسترس‌ترین اهداف محسوب می‌شوند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تک پرو ریسرچ، سامیر کارای، مدیرعامل “1E” که راه‌حل‌های اتوماسیون چرخه حیات سیستم را ارائه می‌دهد، اعلام کرد: «برآورد من این است که سازمان‌ها، حدود یک چهارم میلیارد ماشین مبتنی بر ویندوز را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده و با آن کار می‌کنند.»
شرکت‌های فناوری به دلیل تمایلی که به دفع فاجعه واناکرای داشتند، به سرعت شروع به عملیات به‌روزرسانی امضاهای آنتی ویروس، ضدجاسوس‌افزار سازمان‌ها کردند.

اختلال عمده در شبکه یا اینترنت، پدیده جدیدی نیست و اکثر شرکت‌ها در حال حاضر این موضوع را به عنوان یک تهدید اصلی در مدیریت ریسک و برنامه‌ریزی اضطراری تشخیص می‌دهند. اما سؤال اینجاست که چرا IT تا این حد در به‌روزرسانی ماشین‌های مبتنی بر ویندوز، کُند عمل می‌کند؟

کارای در ادامه و در همین خصوص اظهار داشت: «بسیاری از شرکت‌ها هزاران مورد از این ماشین‌های نقطه انتهایی را دارا هستند و این ماشین‌ها کاملاً گسترش یافته‌اند. اگر آنها از ویندوز 7 به جای ویندوز 10 استفاده کنند، فرآیند به‌روزرسانی ممکن است دو تا سه ساعت از وقت یک مهندس را بگیرد.»

چیزی که وضعیت را بیش از پیش پیچیده می‌کند این است که ماشین‌ها در نقاط مختلفی خریداری شده‌اند و “BIOS” مشابهی را که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های کامپیوتری مبتنی بر سخت‌افزار است، به اشتراک می‌گذارند.
IT نمی‌تواند تمام این ماشین‌ها را به صورت دستی به‌روزرسانی کند، چرا که پرسنل کافی برای این کار را نداشته و کاربران نهایی نیز دانش و زمان کافی برای انجام این کار ندارند.
 
کد مطلب: 49377
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام