۰
plusresetminus
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۴

گوگل از پرداخت مالیات سنگین رهاشد!

ایتنا- بالاخره پرونده دعوای حقوقی در خصوص پرداخت مالیات گوگل، به نفع این کمپانی بسته شد!
گوگل از پرداخت مالیات سنگین رهاشد!


با حکم دادگاهی در فرانسه گوگل از پرداخت ۱.۲۷ میلیارد دلار مالیات در این کشور معاف شد.


به گزارش ایتنا از مهر، روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: با حکم دادگاهی در فرانسه که با برد تاریخی گوگل و آلفابت همراه شد پرونده طولانی مدت و بحث برانگیز مربوط به وضعیت مالیاتی گوگل در فرانسه در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ بسته شد.

پیشتر مقامات مالیاتی فرانسه خواستار آن شده بودند که گوگل به دلیل آنچه که عدم پرداخت مالیات مقرر مربوط به سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ می‌شود جریمه سنگین ۱.۲۷ میلیارد دلاری پرداخت کند.

این مقامات مدعی بودند که گوگل و آلفابت برای سال‌های طولانی مشغول کسب درآمد از طریق آگهی‌های آنلاین در فرانسه بوده‌اند و به همین دلیل باید مالیات مربوطه را بپردازند.

اما حالا و بر اساس حکمی که دادگاهی در پاریس داده، گوگل به دلیل آنکه از طریق Google France سازوکار دائمی در فرانسه ندارد نباید چنین مالیاتی را پرداخت کند.

این دادگاه افزود که Google France منابع انسانی یا تجهیزات فنی در فرانسه در اختیار ندارد و به همین دلیل از پرداخت مالیات در آن دوره زمانی معاف است.

این حکم تاریخی بیشتر از آنکه برای گوگل خوشایند باشد مورد توجه اپل و آمازون قرار گرفته که تحت حملات مشابهی قرار دارند. آنها به دلیل آنچه که پرداخت مالیات کم در اروپا عنوان شده در دادگاه پرونده دارند.
کد مطلب: 49448
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام