۰
plusresetminus
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۴

آمازون به دنبال هوشمندسازی آلکسا با خرید یک استارت‌آپ

ایتنا- به‌تازگی شرکت آمازون اقدام به بررسی شرایط خرید یک شرکت استارت‌آپ کرده است تا به کمک افزودن این شرکت به تیم کاری خود، سیستم آلکسا را هوشمندتر از پیش کند.
آمازون به دنبال هوشمندسازی آلکسا با خرید یک استارت‌آپ


به‌تازگی شرکت بزرگ تجارت الکترونیک آمازون، اقدام به مطالعه و بررسی شرایط خرید یک شرکت استارت‌آپ کرده است تا به افزودن این شرکت به تیم کاری خود، سیستم آلکسا را بیش از پیش هوشمندتر نماید.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی toptechnews، در حالی که رقابت در زمینه عرضه دستیارهای صوتی نرم‌افزاری در جهان بالا گرفته، اما تعدادی معدود از این محصولات توانسته‌اند در صدر قرار گیرند. به نظر کارشناسان بازار نرم‌افزار، این رقابت تنگاتنگ از این پیش‌بینی ریشه می‌گیرد که فناوری پایه‌ای این نرم‌افزارها، به زودی همگانی شده و بسیاری کاربری‌های جدید را نیز دربرخواهد گرفت، به صورتی که اجتناب از کاربرد آن تقریباً غیرممکن می‌گردد.

در این میان، دستیار صوتی شرکت آمازون با نام "آلکسا" که یکی از محبوب‌ترین محصولات این شرکت به‌حساب می‌آید، در عین حال به‌عنوان یکی از هوشمندترین دستیارهای صوتی جهان شناخته می‌شود.
با این‌ وجود به نظر می‌رسد که مسئولان این شرکت قصد دارند تا این دستیار صوتی را هوشمندتر از پیش کنند و در راستای انجام این کار نیز به دنبال خرید یک شرکت استارت‌آپ ویژه هستند.


آنگونه که اطلاعات منتشره شده نشان می‌دهد، شرکت مزبور -که در حقیقت یک شرکت تحلیل داده و موتور جست‌وجوی استارت‌آپ است- "سانتا باربارا" نام دارد. همچنین چهار مرکز خبری معتبر به صورت همزمان از علاقه وافر آمازون به خرید این شرکت خبر داده‌اند.

شایان‌ ذکر است که پیش‌ از این، شرکت آمازون اقدام به خرید یک استارت‌آپ دیگر به نام Graphiq Inc رفته بود و سپس با تصاحب این شرکت، یک پایگاه ویژه با صد کارمند را در بخش‌های جنوبی کالیفرنیا به دست آورده بود.

صاحبنظران معتقدند که با این اقدام جدید آمازون، به‌ نظر می‌رسد که این غول سیلیکون ولِی قصد دارد تا با استفاده از قابلیت‌های این دو شرکت و استخدام نیروهایی جدید برای آنها، در حقیقت هسته ویژه‌ای برای این منظور شکل دهد و در پی آن، به سراغ محول کردن وظیفه هوشمندسازی دستیار نرم‌افزاری آلکسا به آنها برود.

لازم به اشاره است که مبلغ پیشنهادی آمازون برای این شرکت، ۵۰ میلیون دلار بوده است؛ همانگونه که شواهد نشان می‌دهد، ظاهراً این رقم مورد پذیرش قرارگرفته است و به‌زودی شاهد پیشرفتی جالب در عملکرد آلکسا خواهیم بود.
 
کد مطلب: 49610
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام