۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸

Oreo رونمایی شد!

ایتنا- گوگل شب گذشته و همزمان با خورشیدگرفتگی کامل در آمریکا، از جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید ۸ رونمایی کرد.
Oreo رونمایی شد!


به گزارش ایسنا، سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعاتی در فضای مجازی، دیشب گوگل با بهره گیری از هیجان بوجود آمده از بزرگ‌ترین خورشیدگرفتگی قرن در آمریکا، طی مراسم نسبتا کوتاهی از جدیدترین نسخه سیستم عامل محبوب اندروید ۸ رونمایی کرد.

این مراسم به وقت محلی ایالات متحده آمریکا در حدود ساعت ۱۴:۴۰ برگزار شد و گوگل رسما نام آن را اندروید اوریو (Oreo ) اعلام کرد. پیشتر گوگل در ماه مارس سال جاری و در قالب یک نسخه‌ آزمایشی اندروید o را منتشر کرده بود و همانند نسخه‌های پیشین آن، این نسخه از سیستم‌عامل محبوب گوگل نیز از زمان انتشار اولیه، تغییرات کوچک و بزرگ متعددی را تجربه کرد.

پیش‌نمایش چهارمی که گوگل از اندروید ۸.۰ منتشر کرده بود، به نمونه‌ نهایی بسیار نزدیک بود و قابلیت‌هایی مانند تصویر در تصویر، مدیریت پیشرفته‌ی اعلان‌ها و به‌روزرسانی اخیر اموجی سازگار با Unicode ۱۰ را در برداشت. علاوه‌ بر ویژگی‌های یادشده، اندروید اوریو به لطف اعمال محدودیت‌های جدید روی task های پس‌زمینه، مدیریت باتری بهتری نیز خواهد داشت.

هم اکنون فهرست بلندبالایی از گوشی‌های هوشمندی که می توانند این نسخه جدید اندروید را دریافت کنند منتشر شده که بدیهی است گوشی‌های خود گوگل نظیر پیکسل، پیکسل ‌سی، پیکسل ایکس‌ال، نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی، در صدرِ این فهرست باشند.

اما از گوشی‌هایی که پشتیبانی اندروید اوریو برای آن‌ها تایید شده است، می‌توان به نوکیا ۳، ۵، ۶ و ۸، وان‌پلاس ۳، ۳ تی و ۵ و اچ‌تی‌سی یو ۱۱ اشاره کرد. جدیدترین محصولات سامسونگ و سونی نیز مانند گلکسی‌های سال ۲۰۱۷ سامسونگ و محصولات سری اس ۷ به‌همراه اکسپریا ایکس، ایکس‌زد، ایکس‌ای ۱ نیز به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت خواهند کرد.

از ویژگی‌های اندروید اوریو می‌توان به کاهش زمان لود شدن برنامه‌ها، مصرف کمتر باتری و به کارگیری ویژگی‌های مرتبط با تکنولوژی واقعیت مجازی اشاره کرد.
کد مطلب: 49846
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام