۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۸

آسیب‌دیدگی صدها برنامه اندرویدی با بدافزار تبلیغاتی

ایتنا – به‌تازگی تعداد بیش از 500 عدد از نرم‌افزارهای اندرویدی به بدافزار تبلیغاتی جدیدی مبتلا شده‌اند که موجب به مخاطره افتادن امنیت کاربران می‌شود و گوگل نیز به‌سرعت در این زمینه دست به اقدامات لازم زده است.
آسیب‌دیدگی صدها برنامه اندرویدی با بدافزار تبلیغاتی


به‌تازگی بیش از ۵۰۰ نرم‌افزار اندرویدی به بدافزار تبلیغاتی جدیدی مبتلا شده‌اند که موجب به مخاطره افتادن امنیت کاربران می‌شود و گوگل نیز به‌سرعت در این زمینه دست به اقدامات لازم زده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی pcmag، اندروید به‌عنوان محبوب‌ترین و پرکاربرترین سیستم‌ عامل همراه جهان شناخته می‌شود و به همین دلیل نیز بسیاری از هکرها، نرم‌افزارهای مخرب خود را با هدف اثرگذاری بر روی این سیستم‌‌عامل طراحی می‌کنند.

در این میان شرکت گوگل از چندی پیش مقوله امنیت نرم‌افزاری بازار نرم‌افزاری پلی‌استور را بیش‌ از پیش جدی گرفته و شروع به تحلیل دوگانه (انسانی و توسط سیستم‌های هوشمند) نرم‌افزارهای موجود در این بازار رفته است.

 

در این راستا تا به امروز صدها نرم‌افزار از پلی استور پاک شده و یا از نظر امنیتی به‌روزرسانی شده‌اند و در آخرین نمونه از این روند نیز تعداد بیش از ۵۰۰ نرم‌افزار از این بازار حذف شده یا با تغییرات، به کار خود ادامه داده‌اند.

این نرم‌افزارها از طریق یک کیت توسعه نرم‌افزار تبلیغاتی به سراغ جاسوسی اطلاعات کاربران می‌رفتند و تعداد زیادی از کاربران این سیستم‌عامل را در معرض خطر قرار داده بودند.

در این میان بر اساس گزارش‌های گوگل، این نرم‌افزارها بیش از یک‌صد میلیون بار توسط کاربران دانلود شده بودند که این امر به‌خوبی وسعت خطر موجود را نشان می‌دهد.

گوگل اعلام کرده که بسیاری از شرکت‌هایی که نرم‌افزارهای آن‌ها چنین مشکلی داشته است، از وجود این بحران در برنامه‌های کاربردی خود آگاه نبوده‌اند و کسانی که قادر به رفع این مشکل باشند، امکان ادامه فعالیت در پلی استور را خواهند داشت.
 
کد مطلب: 49873
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام