۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۷

عرضه خدمات ویژه مایکروسافت آژور بر روی لینوکس

ایتنا – به‌تازگی شرکت مایکروسافت پلتفرم توسعه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری سامانه ابری آژور خود را برای کاربران سیستم‌عامل لینوکس نیز فراهم ساخته است.
عرضه خدمات ویژه مایکروسافت آژور بر روی لینوکس
در تداوم سیاست‌های رقابت در فضای ابری که بین کمپانی‌های بزرگ درگرفته است، به‌تازگی شرکت مایکروسافت پلتفرم توسعه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری سامانه ابری آژور خود را برای کاربران سیستم‌عامل لینوکس نیز فراهم ساخته است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی zdnet، روند استفاده از نرم‌افزارها در دنیای امروزی دستخوش تغییراتی شده و به همین دلیل، به‌تدریج شاهد مهاجرت به برنامه‌های اجرا شده در محیط‌های ابری هستیم تا کاربران، برنامه‌های موردنظر را عملاً به جای اجرا در رایانه شخصی و محلی، در فضای ابری اجرا نمایند.

در این میان، شرکت مایکروسافت برای پیشتازی در این عرصه، یک پلتفرم ویژه برای این کار در اختیار دارد که پلتفرم توسعه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری سامانه ابری آژور نامیده می‌شود. این پلتفرم در حقیقت پاسخ به نیاز کاربران برای اجرای نرم‌افزارها در محیط ابری است، هر چند تاکنون امکان استفاده از این خدمات در سیستم‌عامل لینوکس ممکن نبود.

اما به‌تازگی این شرکت، امکان استفاده از این پلتفرم را برای کاربران سیستم‌عامل متن‌باز لینوکس هم فراهم ساخته است، تا بدین ترتیب بتوان نرم‌افزارهای ویژه لینوکس را نیز در محیط‌های ابری اجرا نموده و سپس توسعه و مورد استفاده قرار داد.

 

در نتیجه این تصمیم مایکروسافت، وجود سامانه مزبور بر روی سیستم‌عامل لینوکس می‌تواند موجب ایجاد امکان پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی متنوعی مانند جاوا، پایتون و غیره شود، که همین امر می‌تواند به پذیرفته شدن سریع‌تر آن در میان کاربران و به ویژه توسعه‌دهندگان کمک شایانی کرده و به ترویج آن یاری رساند.

همچنین این سیستم به‌صورت پیش‌فرض به پشتیبانی از ایمیج‌های مربوط به زبان‌های پی‌اچ‌پی، ASP.NET و روبی نیز می‌پردازد تا بتوان به کمک آن سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند جوملا، وردپرس و دروپال را نیز مورد استفاده قرار داد.

شایان‌ ذکر است که مایکروسافت در بلاگ مخصوص به سیستم ابری آژور، اقدام به انتشار یک بررسی کلی در  عملکرد پلتفرم توسعه‌دهندگان خدمات نرم‌افزاری سامانه ابری آژور -برای کاربران سیستم‌عامل لینوکس- نموده است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این بلاگ، آن را به‌صورت کامل مشاهده کنند.
کد مطلب: 50030
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام