۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹

وصله امنیتی ویژه گوگل برای اندروید

ایتنا – این وصله شامل رفع مشکلات موجود در هسته لینوکسی این سیستم‌عاملِ همراه است و به همین دلیل نیز استفاده از آنها می‌تواند تأثیر بسزایی در امنیت این سیستم‌های عامل داشته باشد.
وصله امنیتی ویژه گوگل برای اندروید
سیستم‌های عامل مشهور و بزرگ، به همان میزان که همگانی‌تر و عمومی‌ترند، در معرض خطر تهدیدات امنیتی قرار دارند. از همین روست که سیستم‌عامل محبوب اندروید، همیشه آماج حملات مهاجمان قرار داشته و دارد.

شرکت گوگل به‌تازگی یک وصله امنیتی ویژه را برای اندروید ارائه کرده است که بسیاری از باگ‌ها و مشکلات این سیستم‌عامل را رفع می‌کند و جالب اینکه برخی از این موارد، متعلق به سیستم‌عامل جدید این شرکت، اندروید 8 یا اوریو هستند.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی zdnet، اندروید اوریو یا همان اندروید 8 توانسته است تا با جنجال خبری و انتظاری که ایجاد کرد، نظر مساعد بسیاری از متخصصان را به خود جلب کند ولی به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا از همان ابتدای کار امنیت این نسخه از سیستم عامل خود را بسیار سفت و سخت بگیرد و کاربرانش را از این نظر، مطمئن سازد.
 
در همین راستا نیز به‌تازگی این شرکت به وصله امنیتی ویژه‌ای را برای سیستم‌عامل اندروید طراحی و عرضه نموده است که بخشی از آن، مختص بهبود ساختار امنیتی اندروید نسخه 8 یا اندروید اوریو است.
 
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این وصله شامل رفع مشکلات موجود در هسته لینوکسی این سیستم‌عاملِ همراه است و به همین دلیل نیز استفاده از آنها می‌تواند تأثیر بسزایی در امنیت این سیستم‌های عامل داشته باشد.

متخصصین امنیتی معتقدند یکی از مهم‌ترین موارد مربوط به این وصله امنیتی این است که در آن تعدادی باگ بسیار خطرناک بر روی این سیستم‌عامل رفع شده است که البته تعدادی از این باگ‌ها متعلق به اندروید 8 بوده‌اند و وجود چنین مشکلاتی در یک سیستم‌عامل جدید، دور از انتظار و بلکه عجیب به نظر می‌رسد.
البته شاید همین موضوع باعث شده که گوگل به سرعت دست به کار شده و برای رفع این آسیب‌یذیری‌ها، تدابیری جدید اندیشیده و پچ ویژه‌ای را روانه بازار نماید.

شایان ذکر است که نخستین گوشی‌های هوشمندی که از این وصله بهره‌مند خواهند شد، دستگاه‌های سری نکسوس و پیکسل هستند که هر دو گروه به خود شرکت گوگل تعلق دارند.
با این وجود، عرضه این وصله برای محصولات شرکت‌های دیگر در اختیار گوگل نیست و تولیدکنندگان مربوطه، زمان عرضه آن را تعیین خواهند کرد.
کد مطلب: 50032
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام