۶
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵

اف.بی.آی و درخواست دسترسی به سرورهای تلگرام

ایتنا – موسس تلگرام بجای این‌که این مجوز را به آنها بدهد، اقدام به رسانه‌ای کردن این موضوع نموده است.
اف.بی.آی و درخواست دسترسی به سرورهای تلگرام
به نظر می‌رسد که اف بی آی به سراغ پیشنهاد بی‌شرمانه دیگری به یک نرم‌افزار محبوب رفته است و از پاول دوروف، موسس و صاحب نرم‌افزار تلگرام، درخواست دسترسی به درهای پشتی برای کنترل این نرم‌افزار را کرده است.
 
به گزارش ایتنا از وب‌سایت خبری تحلیلی neowin، دولت آمریکا از دیرباز مورد انتقاد عمومی قرار داشت و بسیاری از کارشناسان، مدیران و کاربران معتقد بوده و هستند که دولت این کشور در حریم خصوصی افراد در دنیای مجازی، وارد می‌شود.
حال با توجه به قدرت گرفتن دونالد ترامپ، مقامات امنیتی آمریکا، علنی‌تر از همیشه به سراغ شنود اطلاعات می‌روند، و بطوریکه اطلاعات جدید نشان می‌دهد، هدف جدید آنها نیز نرم‌افزار محبوب تلگرام است.
 
مقامات اف.بی.آی به‌تازگی از پاول دوروف درخواست کرده‌اند که مجوز استفاده از درهای پشتی این نرم‌افزار را به این سازمان بدهد، و دوروف نیز البته در اقدامی جسورانه به‌جای این‌که این مجوز را به آنها بدهد، اقدام به رسانه‌ای کردن این موضوع نموده است.
دوروف در این خصوص گفته است که از سال 2014 تا به امروز تحت‌فشار مقامات آمریکایی قرار گرفته است تا شرایط شنود تلگرام را برای آنها فراهم کند ولی او هر بار این پیشنهاد را رد کرده است.
 
دوروف اعلام کرده است که او در نشست گوگل I/O با مقامات اف.بی.آی روبرو شده است و آنها به او یکی از توسعه‌دهندگان تلگرام دوباره پیشنهاد ساخت درهایی دسترسی پشتی و ارائه آن به دولت آمریکا را داده‌اند.
 
مطابق این اخبار، دولت آمریکا ابتدا سعی کرده است تا دوروف را به قوانین این کشور ارجاع داده و او را مجبور به ساخت درگاه دسترسی پشتی برای تلگرام کند، ولی دوروف اعلام کرده است که از آنجا که تلگرام به‌عنوان یک شرکت در آمریکا هیچ حضوری ندارد، هیچ اجباری برای تبعیت از قوانینی آمریکا برای آنها وجود ندارد.
کد مطلب: 50095
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
این خبر مال دو ماه پیش هست ایتنا داداش
feedback
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با قدرت سایبری خودش نیازی به اجازه گرفتن نداره، تلگرام که بالاتر از اون هم به طور کامل شنود میشه
feedback
United States
نهادهای امنیتی بعضی کشورا بد جوری دنبال سرورای تلگرامن! البته بعضیاشون مثل اف.بی.آی کمتر برای افراد عادی خطرناکند چون اتهاماتی مثل تبلیغ علیه ایالات متحده و تشویش اذهان آمریکایی ها ندارند که با این عنوان افراد رو به خاطر طرز فکرشون بازداشت کنند. اما بعضی نهادها در جاهای دیگه فقط به منظور بگیر و ببند دنبال این سرورهان. خوشبختانه پاول دوروف تا به حال در برابر این جور درخواستها مقاومت کرده.
feedback
Romania
از کجا مطمئنی مقاومت کرده؟ میدونی هزینه نگهداری از سرورها و تجهیزات و... چقدر هست؟ مطمئن باش الان تو ایران هم سرور داره ولی نمیگه! در حال حاضر سیگنال از همشون بهتره
feedback
United States
مدیر تلگرام قبلا درباره انتقال سرور توضیح داده:
http://telegra.ph/On-Rumors-About-Telegram-Servers-in-Weird-Places-07-30
اینا سرورای مد نظر سازمانهای امنیتی نیستن، شبکه تحویل محتوا یا CDN هستن. روشون محتوای رمزگذاری شده ذخیره میشه که به درد نهادهای امنیتی نمیخورند. وظیفشون صرفا انتقال سریع محتوا است. مطمئنم تا به حال مقاومت کرده. اگر نکرده بود الان بسیاری از کانالها تعطیل و مدیرانشون دستگیر شده بودند. اما جز اون چند مدیر که خودشون تن به احراز هویت داده بودند کسی دستگیر نشده. اما ایا در آینده هم مقاومت میکنه؟ جواب اینو نمیتونم با اطمینان بدم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
درخواست انتقال سرور تلگرام به ایران نیز در راستای همین کنترلها و بقول شما استفاده از درهای پشتی بود وقتی قرار است ایران اطلاعات کاربران تلگرام را در دست بگیرد پس دیگر انتقادی از اف بی آی یا هرجای دیگر خنده دار است مرگ فقط برای همسایه طلب میکنید ایران بالاترین اعمال کننده کنترل و سانسور و برخورد با کاربران را در سطح جهان داراست پس دیگر شما انتقاد نکنید
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام