۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴

تحلیل IDC از آینده درخشان فناوری ساعت هوشمند

ایتنا – ممکن است به‌زودی شاهد فناوری‌های جدیدتری برای ساعت‌های هوشمند باشیم که آنها را به محصولاتی کاملاً مجزا از تلفن‌های همراه هوشمند بدل سازد.
تحلیل IDC از آینده درخشان فناوری ساعت هوشمند
بنگاه تحلیلی IDC به‌تازگی نتایج یک پژوهش ویژه را در رسانه‌ها منتشر کرده که حقایق جالبی را دربرمی‌گیرد.
این تحقیق نشان می‌دهد که فناوری‌های پوشیدنی، به ویژه‌ "ساعت‌های هوشمند" تا کمتر از 4 سال دیگر تقریباً همه‌گیر می‌شوند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، پس از ابداع و عرضه محصولی به نام ساعت هوشمند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقدام به طراحی و عرضه ساعت‌های هوشمند با برند خود نموده‌اند، اما سؤال اینجاست که اساساً چرا یک کاربر باید برای خرید محصولی اقدام کند که کاربری ویژه‌ای را فراتر از تلفن همراه نداشته و در کنار آن نیز باعث کاهش سریع‌تر شارژ باتری دستگاه می‌گردد؟

به نظر می‌رسد همین نکته مهم، تاکنون مانع مهمی در عمومی شدن این فناوری بوده و در حقیقت توانسته آن را در نقطه‌ای معلق نگهدارد.
از سوی دیگر اما، شرکت‌ها هم برای برطرف کردن نقیصه موردنظر در تلاشند تا بتوانند فناوری مزبور را از بن‌بست خارج نمایند.

در این میان، بهبود فناوری‌های موجود بر روی ساعت‌های هوشمند در سال اخیر موجب شده که مخاطبان مختلفی به فکر استفاده از این ساعت‌ها بیفتند و حتی شرکت‌هایی مانند اپل نیز به سراغ عرضه ساعت‌های هوشمند مستقل از تلفن همراه رفته‌اند.
 
مؤسسه IDC در گزارش تحلیلی خود در این زمینه، نشان داده که نه تنها اوضاع فعلی این فناوری تغییر خواهد کرد، بلکه تا چند سال آینده همه ما به سراغ استفاده از این ساعت‌های هوشمند خواهیم رفت.

گفتنی است آمار و ارقام فعلی نشان از این دارند که در سال جاری میلادی، رقم نهایی عرضه ساعت‌های هوشمند در جهان اندکی بیش از 100 میلیون دستگاه خواهد بود.
با این حال، تحلیل این شرکت نشان داده است که این آمار در طول بازه زمانی 4 ساله آینده یعنی تا زمان رسیدن به 2021 به بیش از 240 میلیون دستگاه خواهد رسید که در نوع خود رشدی عجیب است.

بدین ترتیب ممکن است به‌زودی شاهد فناوری‌های جدیدتر برای ساعت‌های هوشمند باشیم که آنها را به محصولاتی کاملاً مجزا از تلفن‌های همراه هوشمند بدل ساخته و در حقیقت هویت مستقلی به آنها بخشد.
کد مطلب: 50190
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام