۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰

بیش از یک میلیارد سایت در جهان

ایتنا- بیش از سه میلیارد نفر در جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و اقتصاد اینترنت تبدیل به پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا شده است.
بیش از یک میلیارد سایت در جهان



عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: مرز استفاده‌کنندگان از اینترنت از ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر گذشته و امروز اقتصاد اینترنت به ۵ تریلیون دلار رسیده و به پنجمین اقتصاد بزرگ جهانی نائل شده است.
 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدسعید رضا عاملی امروز در دومین همایش فعالان فضای مجازی در سالن همایش‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان این که اینترنت و فضای مجازی محصول قدرت نظامی آمریکا است گفت: امروز بهترین مقابله با دشمن این است که نفوذ و قدرت خود را در این فضا افزایش داد چرا که فضای مجازی عرصه قدرت‌های بزرگ است.

وی از فعالیت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون وب‌سایت در جهان خبر داد و گفت: قدرت اثرگذاری هیچکدام از این سایت‌ها به اندازه موتورها و وبلاگ‌ها نیست به همین خاطر است که ایجاد شبکه بزرگ وبلاگی بسیار مهم و موثر است.

عاملی بیان کرد: در فیس‌بوک ۷۰۰ هزار اپلیکیشن بارگذاری شده و روزانه میلیاردها پیام در این شبکه‌ها جابه‌جا می‌شود بنابراین رمز موفقیت در فضای مجازی شبکه‌سازی های بزرگ است.
این فعال فضای مجازی گفت: اگر اندیشه اسلامی شبکه‌ای شود و اطلاعات خود را تبدیل به داده کند می‌توان در فضای امروز جهانی اثرگذاری داشت.

وی با اشاره به بسترهای موجود در فضای مجازی افزود: فضای مجازی فضایی است برای افزایش توانمندی‌ها چرا که فردی که از سواد الگوریتمی برخوردار باشد توان بیشتری برای کاربردی کردن دانش خود دارد.
عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: ارتباطات مجازی با نظام هوشمند سازی موفق شده‌اند تا ماشین را به‌جای انسان بنشانند که سبب دو  فضایی شدن جهان شده است که بزرگ‌ترین مشکل  را وارد بنیان خانواده می‌کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: فناوری فضای مجازی قابل‌مقایسه با هیچ‌یک از فناوری‌های گذشته نیست چرا که اصولاً کاربرد آن با سایر فناوری‌ها تفاوت ماهوی دارد و فناوری و ماشینی شدن جوامع امروز در متن زندگی افراد واردشده که قابل‌مقایسه با هیچ پدیده دیگر در تاریخ نیست.
عاملی عنوان کرد: رویکرد آسیب‌گرا و رویکرد فاوا به فناوری داشتن سبب آسیب و خسران در زمینه فناوری است که سبب ایجاد بسیاری از مشکلات در آینده می‌شود چراکه باید با شناخت دقیق و اصولی وارد عرصه فناوری و شبکه‌های مجازی شد. محیط مجازی یک محیط دامنه‌دار و مستمر است و هر روز نیز به دامنه امکانات و داده‌های آن افزوده می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که فناوری‌های جدید در پی ایجاد کنترل تمام ابعاد زندگی از طریق ارتباط به فضای سایبر و اینترنت است گفت: آنها می خواهند که به‌وسیله آن بتوانند به تمام جنبه‌های زندگی‌های خود از راه دور مسلط باشند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: حقیقت این است که جامعه جهانی شاهد نوعی رشد ناقص بوده یعنی در جامعه امروز شاهد فراگیری فناوری، امکانات، لوازم رفاهی و نظم شده اما از نظر رشد معرفتی و اصول انسانی در مراحل اولیه خود مانده است.
کد مطلب: 50217
برچسب ها: اینترنت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام