کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بدافزارهای موبایل را بیشتر بشناسید

راه های مقابله با بدافزارها را فراگیرید

1 خرداد 1397 ساعت 12:01

ایتنا - 87 درصد از گوشی های هوشمند اندرویدی حداقل در معرض یک آسیب پذیری حیاتی قرار می‌گیرند.



بی‌شک می‌دانید که استفاده از دستگاه های هوشمند موبایل رو به افزایش است: همانطور که  Tech Crunch گزارش داده است پیش‌بینی می شود که تا سال 2020 کاربران دستگاه‌های هوشمند در سراسر جهان به بیش از 6 میلیارد برسند و این رقم خطوط تلفن ثابت را نیز رد خواهد کرد.  اما علت این رشد چیست؟

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از کسپرسکی آنلاین، از آنجایی که تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به وسایلی قدرتمند تبدیل شده اند به زندگی شخصی کاربران نفوذ کرده و کاربران ریزترین کارهای خود را با این دستگاه ها انجام می دهند. از ورزش و بازی گرفته تا مطالعه ی دروس و مقالات انجام همه آنها توسط دستگاه های هوشمند امکان پذیر است. اما هیچگاه نباید فراموش کرد که هر آن ممکن است این وسیله خیلی نزدیک خطراتی را برای ما ایجاد کند و به یک تهدید جدی برای فاش اطلاعات شخصی ما تبدیل شود.

فاکتورهای تهدید
آیا دستگاه هوشمند شما در معرض حملات سایبری، ربوده شدن یا خرابی قرار می گیرد؟ بله این واضح است. محققان دانشگاه کمبریج دریافتند که 87 درصد از گوشی های هوشمند اندرویدی حداقل در معرض یک آسیب پذیری حیاتی قرار می گیرند که البته تحقیقات لابراتوار  Zimperium نشان داد که 95 درصد از دستگاه های اندرویدی با یک پیام ساده متنی هک شده‌اند. قابل ذکر است که کمپانی اپل و محصولاتش سیستم امنیتی ندارند.

چندی پیش 40 اپلیکیشن از فروشگاه رسمی این کمپانی حذف شدند زیرا که XcodeGhost بدافزاری بود که دستگاه های اپل را به بات نت تبدیل می کرد و توانسته بود در مقیاس بزرگی باعث آلودگی شود. اگر بخواهیم عدم حفاظت اپل را نادیده بگیریم این بدافزارها هستند که روز به روز در اشکال مختلف ظاهر می شوند و تشخیص آن ها روز به روز سخت تر می شود و این موضع انکار نشدنی است.
شاید بتوان گفت تا زمانی که شما از یک تلفن هوشمند استفاده می‌کنید در معرض خطر هستید!

محبوب‌ترین تروجان های موبایل
از آنجایی که استفاده از موبایل ها به مراتب خیلی بیشتر از کامپیوترهای شخصی است و کاربران به سمت دستگاه های کوچکتر با کاربردهای بیشتر روی آورده اند مجرمان و سازندگان بدافزارها به فکر ساخت نرم‌افزارهای مخرب روی این دستگاه ها افتاده اند و از هر ترفندی برای این کار استفاده می کنند. بیایید به برخی از محبوبترین بدافزارها که باعث آلودگی تلفن های هوشمند می شوند نگاهی بیاندازیم:

چگونه می توان از دستگاه های هوشمند محافظت کرد؟
آیا راهی برای محافظت از دستگاه های هوشمند با وجود این تهدیدات وجود دارد؟ راه های زیر به شما کمک می کند تا خطرات را به حداقل برسانید:


کد مطلب: 52935

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/52935/بدافزارهای-موبایل-بیشتر-بشناسید

ايتنا
  https://www.itna.ir