به کارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، انواع نقش و اثرگذاری آن را در نیازهای گوناگون روابط عمومی به نمایش خواهد گذاشت.
چشم انداز تولید محتوا در روابط عمومی با استفاده از هوش مصنوعی
3 مرداد 1402 ساعت 0:12
به کارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، انواع نقش و اثرگذاری آن را در نیازهای گوناگون روابط عمومی به نمایش خواهد گذاشت.
توانایی هوش مصـنوعی در تسهیل انجام امور مختلف، برای بسیاری از آحاد جامعه به عینیت رسیده و تا آنجا که افراد بسیاری در ایران و سراسر جهان، علیرغم تایید این مهم، هم اکنون نگران اثرات سوء این پدیده تکنولوژی بر روند اشتغال در عصر حاضر هستند.
نگرانی ذکر شده، بیشتر بر محدود شدن بکارگیری نیروی انسانی در سازمانها و شرکتها و به نوعی از بین رفتن جایگاههای شغلی و به تبع آن، حذف دستمزد و مشکلات اقتصادی پیامد آن است. اما کارایی هوش مصنوعی در ایجاد سرعت در خدمات(فارغ از بحث راستیآزمایی و بررسی کیفیت نهایی)، نکته مهم و غیر قابل چشم پوشی است و بسا که مقوله ایجاد سرعت، هویت اصلی پدیده هوش مصنوعی را شکل داده و معنا می کند.
محسن صانعی یارندی، متخصص رسانه و تبلیغات، در بلاگ Sanei Space نوشته است: به کارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، در مباحثی چون: تولید ایده، نحوه برون رفت از مشکلات و بحرانها، الزامات فن و هنر روابط عمومی و کلیه مسایل مبتلابه در دپارتمان روابط عمومی، و هرگونه خروجی، که به صورت عمده در قالب تولید محتوا شکل خواهد گرفت، می تواند نوع نقش و اثرگذاری هوش مصنوعی را در خدمات گوناگون روابط عمومی، به نمایش بگذارد.
طبق برآوردهای Accenture و Frontier Economics تا سال ۲۰۳۵، فناوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است تا ۴۰% باعث افزایش بهرهوری نیروی کار شود و برای ۱۶ صنعت در حوزههای مختلف، افزایش چشمگیری در تولید به همراه داشته باشد.
کد مطلب: 73931
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73931/چشم-انداز-تولید-محتوا-روابط-عمومی-استفاده-هوش-مصنوعی