ایتنا - متا، شرکت مادر پلتفرمهایی مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعیها از سال 2022 بوده است.
دلیل واقعی قطعی مداوم سرویسهای متا
سايت خبری ايتنا , 3 ارديبهشت 1403 ساعت 13:06
ایتنا - متا، شرکت مادر پلتفرمهایی مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعیها از سال 2022 بوده است.
متا، شرکت مادر پلتفرمهایی مانند فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعیها از سال 2022 بوده است.
به گزارش ایتنا، کارشناسان فناوری اعلام کردند که متا ممکن است یک سیستم بسیار پیچیده ایجاد کرده باشد. این امر ادامه فعالیت بدون وقفه را دشوار میکند. طبق گزارش دیلی میل، این درحالی است که این شرکت همچنان به کاهش تعداد کارمندان خود ادامه میدهد.
یکی از کارشناسان هشدار داد که مشکلات بدتر خواهد شد و قطعیها را برای متا "وجودی" توصیف کرد.
در تاریخ 5 مارس و 3 آوریل سال جاری، خدمات فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام تقریباً به مدت دو ساعت قطع شدند.
بلافاصله پس از قطعی در 5 مارس، گروه هکر Anonymous مسئولیت یک حمله سایبری علیه این شرکت را بر عهده گرفت.
با این وجود، آنجلیک مدینا، رئیس اطلاعات سایبری Cisco Thousand Eyes، خاطرنشان کرد که خطای انسانی ممکن است محتملترین مقصر باشد، از جمله توسعهدهندگان متا که بهروزرسانیای را منتشر کردند که تعامل ضعیفی با بقیه زیرساختها دارد.
کد مطلب: 78550
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/78550/دلیل-واقعی-قطعی-مداوم-سرویس-های-متا