۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۷

دورخیز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای برگزاری الکامپ هجدهم

ایتنا - سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز به طور موازی، برای برپایی نمایشگاهی در محل مصلای تهران برنامه‌ریزی می‌کند.


در حالی که هنوز هیچ اطلاعاتی از نمایشگاه الکامپ هجدهم در تقویم نمایشگاهی شرکت سهامی ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به چشم نمی‌خورد، رقابت بر سر اجرای این نمایشگاه آغاز شده و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز بر اساس تصمیم شورای مرکزی سازمان درخواست خود مبنی بر مجری‌گری این نمایشگاه را رسما ارسال کرده است.

به گزارش ایتنا از فناوران، آزاده داننده رئیس شورای مرکزی نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: اعلام آمادگی سازمان برای برگزاری الکامپ مشروط به پیش‌شرط‌هایی است که باید در مذاکرات با شرکت نمایشگاه‌ها از تحقق آنها مطمئن شویم.

وی افزود: مواردی همچون حل مشکل محاسبه ارزی-ریال غرفه‌ها، تعیین زمان مناسب برای برپایی الکامپ و خودداری شرکت نمایشگاه‌ها از تحمیل مجری به سازمان، از جمله پیش‌شرط‌های مورد نظر برای قبول برپایی نمایشگاه الکامپ هجدهم از سوی سازمان نصر کشور است. اما در سال‌های گذشته نیز مواردی از توافق بر سر این شروط شنیده شده که در مرحله عمل، به این وعده‌ها عمل نشده است و موجب بروز مشکلاتی از جمله برداشت چک ودیعه سازمان شده است.

داننده در این باره که چه تضمینی وجود دارد که شرکت سهامی ‌نمایشگاه در صورت پذیرش پیش‌شرط‌های سازمان، در عمل به وعده‌های خود وفادار باشد، گفت: طبیعتا با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، هر توافقی را به صورت مکتوب و رسمی ‌از طف مقابل خواهیم پذیرفت و بر اساس توافقات رسمی‌ عمل می‌کنیم.

بر اساس این گزارش، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز به طور موازی، برای برپایی نمایشگاهی در محل مصلای تهران برنامه‌ریزی می‌کند.
رئیس سازمان نصر تهران در این باره گفت: ارسال درخواست برای اجرای الکامپ تصمیم شورای مرکزی و برپایی نمایشگاه در مصلا مصوبه سازمان نصر تهران بوده است، اما در صورت تامین شرایط برای اجرای الکامپ طبیعتا اجرای نمایشگاه در مصلا منتفی خواهد شد.

وی افزود: در مورد نمایشگاه مصلا نیز مقدمات از جمله هماهنگی‌های اولیه و ارسال درخواست انجام و فرایند قانونی کار در حال طی شدن است و به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که منافع صنف فناوری اطلاعات تامین شود.
داننده با بیان اینکه در صورت تاخیر در تصمیم‌گیری درباره نمایشگاه نصر تهران، گرفتار معضل کمبود وقت خواهیم شد، افزود: سعی می‌کنیم در دو هفته آینده، نام این نمایشگاه را هم انتخاب کنیم.

داننده درخصوص اینکه شنیده می‌شود سازمان توسعه تجارت موافق سپرده شدن اجرای الکامپ به صنف است، گفت: در این مورد اعلام موضع رسمی ‌نشده، اما شنیده‌ها از چنین موضعی در سازمان توسعه تجارت حکایت دارد.

گفتنی است، نمایشگاه الکامپ هفدهم آذرماه سال گذشته با مجری‌گری شرکت آوین‌افزار برگزار شد. اما امسال در تقویم نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌ها نام الکامپ دیده نمی‌شود و هنوز زمان برگزاری آن مشخص نیست.
جابجایی زمان و مجری نمایشگاه الکترونیکی، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی یکی از موارد مبتلا به این نمایشگاه در طول سال‌های برگزاری بوده که امکان برنامه‌ریزی برای توسعه و حضور شرکت‌های خارجی را در بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی فناوری اطلاعات ایران از بین برده است.
 
کد مطلب: 22514
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام