ايتنا - آخرين عناوين تنظيم مقررات :: rss_full_edition http://itna.ir/regulatory Wed, 21 Jun 2017 14:51:00 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Wed, 21 Jun 2017 14:51:00 GMT تنظيم مقررات 60 مصوبه رگولاتوری، تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد http://itna.ir/fa/doc/news/49262/مصوبه-رگولاتوری-تعرفه-بسته-های-تشویقی-تغییر به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۹ که در تاریخ ۵ دی ماه سال گذشته برگزار شد، مقررات طرح‌های تعرفه­‌ای تشویقی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را بررسی کرد که به واسطه آن کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شدند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرده از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.بر اساس مصوبه ۲۴۹ سازمان، هر اپراتور صرفاً می­تواند حداکثر هشت بار در سال طرح­های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند. تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد، همچنین مجموع مدت کل زمان ارائه طرح­های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی­ و یا تمدیدی طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.در تبصره‌ای از این مصوبه آمده است: تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد، حداکثر می­تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد و تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد حداکثر می­تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد.ارائه طرح­های تشویقی منوط به حفظ کیفیت خدمات است و در صورتی­که طرح تشویقی منجر به افت کیفیت شود، اپراتور باید بر اساس شرایط اعلام‌شده توسط سازمان، نسبت به توقف طرح اقدام و در این خصوص اطلاع­‌رسانی لازم را برای مشترکین خود داشته باشد. در صورتی که سازمان به دلایلی از قبیل حفظ تعادل در بازار، تداوم رقابت سالم و ارائه خدمات و رشد کیفی آنها با ارائه طرح­های تشویقی، ادامه آن و یا توقف طرح پیش از موعد اتمام ارائه طرح، موافقت نکند، موضوع را به اپراتور اعلام می­‌کند. در این­صورت اپراتور مجاز به اجرا و یا ادامه یا توقف طرح نیست.بدین ترتیب اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران با مصوبه رگولاتوری در برخی بسته‌های اینترنت خود تغییر ایجاد و امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف قیمت بسته‌های اینترنت، کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شده‌اند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.با تغییرات ایجادشده، قیمت هیچ کدام از بسته‌های موجود قابل انتخاب، تغییری نکرده است و تنها حجم هدیه شبانه بسته‌ها عوض شده است تا مطابق با مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات شود. همچنین مشترکینی که در حال حاضر در حال استفاده از بسته‌های حذف‌شده هستند، تا پایان زمان و یا حجم بسته فعلی، اجازه استفاده از بسته را داشته و پس از اتمام حجمی یا زمانی، امکان خرید مجدد بسته‌های حذف‌شده را نداشته و پیشنهادات جدیدی دریافت می‌کنند. ]]> تنظيم مقررات Wed, 21 Jun 2017 10:18:00 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49262/مصوبه-رگولاتوری-تعرفه-بسته-های-تشویقی-تغییر توضیحات رگولاتوری در مورد تغییر قیمت پیامک http://itna.ir/fa/doc/news/49191/توضیحات-رگولاتوری-مورد-تغییر-قیمت-پیامک  جهانگیر اسدی درخصوص تغییر قیمت پیام کوتاه تلفن همراه و کاهش یک تومانی نرخ این سرویس، که امروز از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام شد، توضیح داد.به گزارش ایتنا از مهر، سخنگوی رگولاتوری گفت: مطابق با ابلاغیه قانون بودجه سال ۹۴ مقرر شده بود که مبلغ مازاد ۱۰ ریال به ازای هر پیامک از مشترکان موبایل اخذ و به عنوان درآمد عمومی به خزانه دولت واریز شود. براین اساس قیمت پیامک تلفن همراه یک تومان افزایش یافت. در سال ۹۵ نیز با وجودی که این حکم در تبصره‌های قانون بودجه نیامده بود اما در جداول مربوط به منابع درآمدی دولت، ذکر شده بود، قیمت پیامک مانند سال ۹۴ محاسبه شد.اسدی ادامه داد: برهمین اساس اپراتورهای تلفن همراه اخذ مبلغ مازاد ‌۱۰ ‌ریال ‌بابت ‌ارسال ‌هر پیامک‌ را در سال ‌۹۵ نیز ادامه ‌داده ‌و از مشترکان‌ دریافت می‌کردند. اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رگولاتوری و به استناد مکاتبات انجام شده با مراجع نظارتی، مقرر شد این رقم در سال ۹۶ از مشترکان دریافت نشود.سخنگوی رگولاتوری خاطرنشان کرد: از این رو، طبق ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای موبایل که رونوشت این ابلاغیه نیز به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارائه شده است، اپراتورها از اول خردادماه، نرخ پیامک را مانند قبل از سال ۹۴ محاسبه خواهند کرد.وی گفت: محاسبه نرخ پیامک تاکنون مطابق با قانون بودجه صورت می گرفته و این هزینه مازاد نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز می شد اما به دلیل مغایرت در تفسیر این قانون، رگولاتوری این موضوع را پیگیری کرد.اسدی در پاسخ به این سوال که آیا اضافه دریافت این مبالغ از مشترکان قابل استرداد است، افزود: رگولاتوری باید این موضوع را از مراجع ذیربط بررسی و پیگیری کرده و برای آن راهکار قانونی بیاندیشد. در صورتی که مطابق با قوانین، تشخیص داده شود که این مبالغ باید به حساب مشترکان مسترد شود، اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.به گزارش مهر، مطابق با قانون بودجه سال ۹۴ مقرر شده بود قیمت هر پیامک، یک تومان افزایش و درآمد حاصله از آن که حدود ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شد به خزانه داری کل کشور واریز شود.مقرر شد این درآمد برای مصارف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر، سازمان بیمه سلامت ایران، دانشگاه پیام‌نور، سازمان پزشکی قانونی و سازمان انتقال خون ایران هزینه شود.تا پیش از این نرخ پیام کوتاه موبایل مطابق بندهای زیر از سوی اپراتورها محاسبه می شد:همراه اول: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۲ ریال/ ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۱۶ ریال و لاتین ۲۷۶ ریالایرانسل: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال/ ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریالرایتل: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریال/ ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریالتالیا: ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۷۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریالبا توجه به ابلاغ رگولاتوری، هزینه هر پیامک از این پس باید یک تومان ارزان تر از رقم‌های اعلام شده، محاسبه شود. ]]> تنظيم مقررات Tue, 13 Jun 2017 04:49:11 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49191/توضیحات-رگولاتوری-مورد-تغییر-قیمت-پیامک توضیحات رگولاتوری در باره یک خبر ایتنا http://itna.ir/fa/doc/news/49153/توضیحات-رگولاتوری-باره-یک-خبر-ایتنا در پی اتشار خبری با عنوان «پروژه رگولاتوری برای کشف شماره اعضای شبکه‌های اجتماعی» در ایتنا که مستند به اخبار رسمی این سازمان بود، نامه‌ای از سوی رگولاتوری به دفتر ایتنا ارسال شده و توضیحاتی در این خصوص ارائه نموده است.این نامه که با عنوان مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان و نیز دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات امضاء شده، خواستار انتشار این توضیحات گردیده است.ایتنا ضمن قدردانی از پاسخگویی و تلاش برای رفع ابهامات کاربران از سوی این سازمان، متن کامل نامه رگولاتوری را به شرح زیر منتشر می‌نماید:سردبیر محترم سایت خبری ایتناباسلام احتراماً، پیرو درج گزارش منتشره آن سایت خبری وزین در تاریخ ۱۷/۰۳/ ۹۶ با عنوان "پروژه رگولاتوری برای کشف شماره اعضای شبکه‌های اجتماعی" ذیلاً توضیح معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان به منظور تنویر افکار عمومی ارائه می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید با استناد به ماده ۲۳ قانون مطبوعات مراتب عیناً بر روی خروجی آن سایت خبری درج گردد.در پی وصول شکایات متعدد از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه وقتی مشترکین اقدام به واگذاری سیم‌کارت خود به شخص دیگری می‌کنند و یا سیم‌کارت توسط اپراتور سلب امتیاز شده و شماره آن به مشترک دیگری واگذار می‌شود در صورتی که فرد قبلی روی همین شماره، حساب کاربری خود را فعال داشته باشد می‌تواند به اطلاعات حساب کاربری شخص جدید که بر مبنای همین شماره در شبکه اجتماعی مشابه فعال شده است دسترسی یابد و این مساله موجبات خدشه به حریم خصوصی افراد را فراهم می‌کند، سازمان تصمیم گرفت در قالب یک پروژه صرفا مطالعاتی این موضوع را بررسی و راه‌های جلوگیری از آن را به مشترکین اطلاع‌رسانی و یا در قالب یک نرم‌افزار کاربردی در اختیار کاربران قرار دهد که در این خصوص آگهی شرکت در استعلام تنظیم گردید. لیکن در حال حاضر با توجه به قابلیت‌های جدید شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام این موضوع توسط کاربران قابل مدیریت بوده و مراتب از دستور کار سازمان خارج شده است. لذا بنظر می‌رسد اخبار مندرج در برخی از سایت‌ها مبنی بر ورود رگولاتوری به تشخیص شماره کاربران شبکه‌های اجتماعی، برداشت نادرست از این موضوع بوده و سازمان رسالت خویش را حفظ حریم خصوصی کاربران دانسته و به هیچ عنوان در این حوزه ورود نمی‌کند.لازم به ذکر است مشترکین در صورت واگذاری سیم‌کارت و یا سلب امتیاز سیم‌کارت برای جلوگیری از دستیابی حساب کاربری جدید به اطلاعات حساب کاربری قبلی، می توانند در صفحه غیرفعال‌سازی (Deactivation page) و با رجوع به آدرس https://my.telegram.org/auth?to=deactivate نسبت به غیر فعال نمودن حساب کاربری قبلی خود اقدام نمایند. همچنین در مواردی که گوشی مشترک به سرقت رفته باشد، در زمان تحویل سیم‌کارت جدید، مشترک می تواند نشست‌های(sessions) فعال تلگرام روی دستگاه سرقت شده را به شرح ذیل پایان‌دهی نماید:(setting→privacy and security→active sessions →terminate all other sessions ) جهانگیر اسدی مديركل دفتر رياست، روابط عمومی و دبیرخانه کمیسیون   ]]> تنظيم مقررات Wed, 07 Jun 2017 12:31:40 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49153/توضیحات-رگولاتوری-باره-یک-خبر-ایتنا وعده مسئولان برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی http://itna.ir/fa/doc/news/48205/وعده-مسئولان-حل-معضل-پیامک-های-تبلیغاتی به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی در مورد برخی ناکارآمدی‌ها در سامانه قطع پیامک‌های ناخواسته ۸۰۰ و نارضایتی مشترکان از تداوم دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اظهار داشت: موضوع الزام برای ایجاد سامانه متمرکز فعال سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های ارزش افزوده توسط اپراتورهای موبایل با هدف حل مشکلات فعلی در این خصوص تاکید شده است.وی با بیان اینکه برای تخلفاتی که در خصوص پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی صورت گرفته است به برخی اپراتورهای موبایل تذکر داده شده است، افزود: هم اکنون دو اپراتور برای مدیریت محتوایی که از سوی این پیامک‌ها به مشترکان ارسال می‌شود، سامانه متمرکز را راه‌اندازی کرده‌اند و یک اپراتور نیز تا ۱۵ اسفندماه زمان دارد که این سامانه را راه‌اندازی کند.معاون نظارت رگولاتوری با اشاره به اینکه با متمرکز شدن فعال‌سازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی در سامانه اپراتورهای موبایل، همه چیز تحت مدیریت اپراتور در می آید، اظهار امیدواری کرد که مشکل دریافت پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی که تعداد محدودی از مشترکان همچنان با آن درگیر هستند، پس از تاریخ ۱۵ اسفندماه به صورت کلی حل شود.فلاح جوشقانی همچنین در مورد تعیین تکلیف پیامک‌های تبلیغاتی که با سیم‌کارت‌های شخصی ارسال می شوند نیز گفت: در حال تدوین قوانین و مقررات لازم برای برخورد این سیم‌کارت‌ها هستیم و به زودی این قوانین را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوب می‌کنیم.وی با اشاره به اجرای فاز آزمایشی برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی، اضافه کرد: در این فاز براساس فرمول‌های مدنظر، فعالیت سیم‌کارت‌هایی را که طی یک دوره حجم عظیمی پیامک ارسال می کردند اسکن کردیم و مشخص شد که برخی سیم‌کارت‌ها فقط پیامک ارسال می‌کنند اما هیچ پیامک دریافتی و مکالمه‌ای ندارند.معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برآوردها نشان داد که این سیم‌کارت‌ها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به کارگرفته شده است و ما با توجه به اینکه هنوز قوانین مشخصی برای سلب امتیاز این سیم‌کارت‌ها نداریم، در این مرحله درگاه پیامک این سیم‌کارت‌ها را قطع کردیم.وی گفت: در مرحله آزمایشی با حدود ۸ هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی برخورد شد که تنها یک درصد آنها، به این محدودیت ارسال پیامک، اعتراض کردند و دلایل خود را در ارسال تعداد زیاد پیامک اعلام کردند و ما مجددا دسترسی آنها را آزاد کردیم اما مابقی این سیم‌کارت‌ها، بازخورد اعتراضی نداشت و مشخص شد که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای تبلیغات استفاده می‌شده است.به گفته فلاح، به زودی و با ایجاد پشتوانه قانونی و مقرراتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، می توانیم با مزاحمت ایجاد شده برای کاربران از طریق پیامک‌های تبلیغاتی، برخورد کنیم. ]]> تنظيم مقررات Mon, 27 Feb 2017 07:24:17 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48205/وعده-مسئولان-حل-معضل-پیامک-های-تبلیغاتی سیم‌کارت‌‌های بی‌هویت به‌طور کامل قطع شدند http://itna.ir/fa/doc/news/47971/سیم-کارت-های-بی-هویت-به-طور-کامل-قطع-شدند معاون رگولاتوری درباره آخرین وضعیت ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت، گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت قطع دو طرفه و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت قطع یک‌طرفه است که یک طرفه‌ها در صورت عدم مراجعه تا پایان بهمن قطع کامل می‌شوند.به گزارش ایتنا از فارس،حسین فلاح جوشقانی با اعلام آخرین جزئیات ساماندهی سیم کارت‌های بی‌هویت در کشور، اظهار داشت: در اول دی‌ماه تعداد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت بی‌هویت یا دارای هویت ناقص در شبکه موبایل کشور وجود داشت که در چندین مرحله فرآیندهای احراز هویت اطلاعات ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار سیم‌کارت اصلاح شد.معاون رگولاتوری گفت: از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سیم‌کارت نیازمند اصلاح اطلاعات هویتی باقی مانده، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت به صورت دو طرفه قطع است و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت نیز قطع یک‌طرفه است.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: سیم کارت‌هایی که قطع یک‌طرفه هستند با اطلاع رسانی پیامکی اپراتور در صورت عدم تکمیل اطلاعات به تدریج تا پایان بهمن ماه قطع دو طرفه و تعیین تکلیف خواهند شد. جوشقانی تأکید کرد: سیم کارت‌هایی که قطع دو طرفه شده‌اند، در صورت مراجعه مالکان آن می‌توانند سیم‌کارت خود را پس بگیرند و از سلب امتیاز سیم‌کارت جلوگیری کنند. ]]> تنظيم مقررات Sun, 12 Feb 2017 05:05:12 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47971/سیم-کارت-های-بی-هویت-به-طور-کامل-قطع-شدند طرح‌های تشویقی اپراتور‌ها با مقررات جدید بازمی‌گردد http://itna.ir/fa/doc/news/47542/طرح-های-تشویقی-اپراتور-ها-مقررات-جدید-بازمی-گردد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای ارائه طرح‌های تعرفه‌ای تشویقی که از سوی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به کاربران پیشنهاد می شود، مقررات گذاری کرد.به گزارش ایتنا از مهر، سال گذشته اپراتورهای موبایل با ارائه طرح‌های تشویقی از جمله مکالمات نامحدود موبایل، سعی در افزایش سهم خود از بازار و جذب مخاطبان کردند که این نوع طرحهای تشویقی به دلیل افت کیفیت خدمت رسانی، عدم حفظ تعادل بازار و ضدرقابتی شدن قیمت‌ها، با واکنش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مواجه شد و این سازمان دستور توقف این مدل طرح ها را اعلام کرد.هم اکنون کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۹ خود، مقررات جدیدی برای طرح های تشویقی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، تصویب کرد که برمبنای آن، مقررات جدیدی برای ارائه این طرحهای تشویقی وضع شده است تا اپراتورهای موبایل و ارتباطات ثابت (اینترنت و تلفن) بتوانند باردیگر طرح های تشویقی خود را ارائه کنند.اپراتورها ۸ بار در سال طرح تشویقی می‌دهنددر این مصوبه، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به هر اپراتور اجازه می دهد که حداکثر ۸ بار در سال طرح های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود، به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.مدت استفاده از طرح تشویقی یعنی مدت زمانی که مشترک از این طرح استفاده می کند حداکثر به مدت ۶ ماه درنظر گرفته شده است. همچنین مجموع مدت کل زمان ارائه طرح های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدیدیه طرح تشویقی، نباید بیش از ۸ ماه از سال باشد.تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان ۳ ماهه طرح تشویقی اولیه بوده باشد.طرح های تشویقی نباید با افت کیفیت همراه باشدارائه طرح های تشویقی منوط به حفظ کیفیت خدمات باید باشد و در صورتیکه طرح تشویقی منجر به افت کیفیت شود، اپراتور باید بر اساس شرایط اعلام شده توسط رگولاتوری، نسبت به توقف طرح اقدام و در این خصوص اطلاع رسانی لازم را برای مشترکین خود داشته باشد.درهمین حال در صورتی که رگولاتوری به دلایلی از قبیل حفظ تعادل در بازار، تداوم رقابت سالم و ارائه خدمات و رشد کیفی آنها با ارائه طرح های تشویقی، ادامه آن و یا توقف طرح پیش از موعد اتمام ارائه طرح، موافقت نکند، موضوع را به اپراتور اعلام خواهد کرد و در این صورت اپراتور مجاز به اجرا و یا ادامه یا توقف طرح نخواهد بود.مشخصات طرح های تشویقی باید شفاف باشددر این مصوبه ساعات کم مصرف، ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح برای صوت و ۲ صبح تا ۸ صبح برای دیتا اعلام شده است. براین اساس در صورتیکه اپراتور در طرح تشویقی مایل است خدمات را هم در ساعات کم مصرف و هم در ساعات عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعات عادی و ساعات کم مصرف را به صورت تفکیک شده اعلام کند.همچنین اپراتورها باید در بخش عمومی پورتال خود، کلیه تعرفه های عادی را اعلام کنند و بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح های تشویقی تخصیص دهد و علاوه بر بروز رسانی آن، مشخصات شفاف طرح های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آنها را اعلام کند.در کلیه تبلیغات مربوط به طرح های تشویقی نیز باید مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان آن منتشر شود.تعیین نرخ طرح‌های تشویقی بر مبنای سهم اپراتورها از بازاردر صورت وجود کف تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای یک سرویس، تعرفه خدمات می تواند در قالب طرحهای تشویقی پایین تر از کف تعرفه مصوب باشد. در صورت عدم وجود کف تعرفه مصوب برای خدمات، یک چهاردهم سقف تعرفه، به عنوان ملاک سنجش خواهد بود.تعرفه طرحهای تشویقی اپراتوری با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد، حداکثر می تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین تر باشد و تعرفه طرحهای تشویقی اپراتورهایی با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد، حداکثر می تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین تر باشد.در همین حال هر طرح تشویقی می تواند حداکثر شامل ۵ بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد.توقف طرح تشویقی از سوی اپراتور یک هفته قبل اطلاع رسانی شودطبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور ارائه دهنده سرویس باید حداقل ۲ هفته قبل از اجرای طرح تشویقی، نسبت به اعلام تعرفه هر طرح تشویقی با جزئیات مربوطه، حداقل شامل مدت ارائه طرح و مدت استفاده از طرح، به رگولاتوری اقدام کند.همچنین در صورتی که اپراتور قصد توقف طرح تشویقی را در مدت زمان دسترسی به طرح داشته باشد، باید حداقل ۷ روز قبل از اجرای تصمیم خود، این موضوع را به اطلاع رگولاتوری برساند.چنانچه در بسته خدمتی، اپراتور نسبت به ارائه مودم، آنتی ویروس، گوشی و دیگر تجهیزات و خدمات خارج از موضوع پروانه اقدام کند، قیمت مودم، آنتی ویروس،گوشی و سایر تجهیزات، مستقل از قیمت خدمات است و باید به صورت مجزا تعیین و اعلام شود.در صورتیکه طرح تشویقی بنا به درخواست اپراتور و با تایید رگولاتوری و یا بنا به ابلاغ رگولاتور متوقف شود، اپراتور موظف است تا نسبت به ارائه طرح، به مشترکینی که پیش از این نسبت به خرید طرح اقدام کرده و به عنوان مشترکین فعلی استفاده کننده از طرح مذکور محسوب می شوند تا پایان مدت اعلام شده در طرح، خدمت مربوطه را ارائه کند.اپراتور باید حداکثر یک ماه پس از اتمام ارائه طرح های تشویقی، آمار مربوط به میزان استفاده از طرح را به شرح چارچوب ابلاغی رگولاتوری به این سازمان ارائه دهد. ]]> تنظيم مقررات Mon, 16 Jan 2017 05:16:58 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47542/طرح-های-تشویقی-اپراتور-ها-مقررات-جدید-بازمی-گردد مهلت تکمیل اطلاعات سیم‌کارت‌های بی هویت تمدید شد http://itna.ir/fa/doc/news/47409/مهلت-تکمیل-اطلاعات-سیم-کارت-های-بی-هویت-تمدید به گزارش ایتنا از مهر، مهندس حسین فلاح جوشقانی گفت: با آغاز اجرای طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های با هویت نامشخص و یا ناقص، از دو سال گذشته احراز هویت اطلاعات دارندگان سیم‌کارت در سامانه اپراتورهای تلفن همراه آغاز شده است.وی با اشاره به اینکه تمدید مهلت تکمیل اطلاعات هویتی به منظور رفاه حال مشترکان بوده افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به حدود پنج میلیون مشترک در اپراتورهای تلفن همراه ناقص است که این مشترکان تا پایان دی ماه فرصت دارند برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید بر اینکه اپراتورها موظفند اطلاع‌رسانی لازم را برای تکمیل اطلاعات مشترکانشان انجام دهند، افزود: مشترکان پس از دریافت پیامک از سوی اپراتورها باید برای تکمیل اطلاعات هویتی خود سریعاً اقدام کنند، در غیر اینصورت ابتدا خط مشترک به حالت یک طرفه درآمده و پس از مدت کوتاهی ارتباط مشترک قطع خواهد شد.وی افزود: به منظور اطلاع از وضعیت تعداد سیم‌کارت‌های به نام مشترک در هر اپراتور، از ابتدای سال ۹۵ سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار راه‌اندازی شده است که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک و یا نشانی www.mobilecount.ir و یا ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنها ثبت شده مطلع شوند.فلاح همچنین اشاره کرد: در حال حاضر این امکان فراهم شده است که در صورت فعال شدن هر سیم‌کارت جدید به نام مشترکان تلفن همراه، پیامک اطلاع‌رسانی با سرشماره CRA.IR به تمامی سیم‌کارت‌های فعال آن مشترک ارسال شود. ]]> تنظيم مقررات Sat, 07 Jan 2017 05:08:45 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47409/مهلت-تکمیل-اطلاعات-سیم-کارت-های-بی-هویت-تمدید پرتوهای آنتن های BTS در حد استاندارد است http://itna.ir/fa/doc/news/47091/پرتوهای-آنتن-های-bts-حد-استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن پرتوهای آنتن‌های BTS گزارش نشده است.به گزارش ایتنا از فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور رفع نگرانی مردم نسبت به امواج ناشی از دکل‌های مخابراتی و آنتن‌ها و کمک به گسترش شبکه‌های اپراتورها، طی برگزاری جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه اعلام کرد: بر مبنای اندازه‌گیری‌های انجام شده نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن پرتوهای آنتن‌های BTS گزارش نشده است. این سازمان همچنین با بررسی تحقیقات و مطالعات انجام شده در کشورهای توسعه یافته نسبت به استفاده از نتایج این تحقیقات در جهت کاهش نگرانی‌های جامعه اقدام کرده است.در جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه که با حضور نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت ارتباط مشترک شهر، اپراتورهای تلفن همراه، برگزار می‌شود بر همکاری سازمان تنظیم مقررات با توجه به وظیفه مدیریت طیف فرکانسی کشور و اعطای پروانه به اپراتورها، با سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی قانونی ایمنی تشعشعی در کشور در زمینه اندازه‌گیری تشعشعات آنتن‌ها توافق شد. در پایان بر اساس نتایج این جلسات همچنین اندازه‌گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، تا کنون موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری گزارش نشده است. ]]> تنظيم مقررات Wed, 21 Dec 2016 06:50:31 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47091/پرتوهای-آنتن-های-bts-حد-استاندارد تاییدیه رگولاتوری به ۲۶ کالای مخابراتی/صدور مجوز برای ۳ مدل آیفون http://itna.ir/fa/doc/news/46210/تاییدیه-رگولاتوری-۲۶-کالای-مخابراتی-صدور-مجوز-۳-مدل-آیفون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از اول آبان ماه تاکنون به ۲۶ قلم کالای مخابراتی و ارتباطی جهت ‌ورود به کشور، گواهی تایید نمونه داد که در بین این اقلام، نام ۳ مدل گوشی آیفون به چشم میخورد.به گزارشای ایتنا از مهر، تجهیزات مخابراتی تست شده در آزمایشگاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شامل گوشی موبایل، سوییچ، روتر، مودم های با سیم و بی سیم، تجهیزات با برد ‌کوتاه، بی‌سیم‌های دستی و خودرویی، تبلت‌های سیم‌کارت‌خور و تجهیزات GSM و GPS می شود.در جدیدترین بررسی صورت گرفته که نتایج آن روی پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است، رگولاتوری از اول آبان ماه تاکنون برای ۲۶ قلم کالای مخابراتی جهت ورود به کشور، گواهی تاییدیه صادر کرده است.در این زمینه ۳ مدل گوشی موبایل آیفون مدل آیفون 7، SE و 6S مربوط به کشور چین تاییدیه دائم دریافت کردند که اعتبار این گواهی تا سال ۹۸ است.در همین حال ۱۰ مدل سوئیچ، روتر و مودم های باسیم از کشورهای چین و تایوان تاییدیه موقت گرفته اند. در این لیست، رگولاتوری به دو مدل تجهیزات GPS از کشور چین تایید نمونه داده و یک مدل از این تجهیزات نیز مردود اعلام شده است.براساس بررسی صورت گرفته از سوی رگولاتوری تبلت سیم کارت خور و تجهیزات GSM از برند TDT مربوط به کشور آلمان، بی‌سیم دستی برند موتورولا از کشور مالزی و چند مدل دستگاه مودم بی‌سیم تاییدیه دائم دریافت کرده‌اند. ]]> تنظيم مقررات Thu, 27 Oct 2016 11:41:41 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46210/تاییدیه-رگولاتوری-۲۶-کالای-مخابراتی-صدور-مجوز-۳-مدل-آیفون تغییر بوق تماس برخی مشترکان موبایل http://itna.ir/fa/doc/news/46095/تغییر-بوق-تماس-برخی-مشترکان-موبایل یکی از چالش‌های اجرایی طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های همراه که پخش پیامی طولانی برای تماس گیرندگان بود با دستور رگولاتوری حذف شد.به گزارش ایتنا از تسنیم، طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه در آستانه هفته دولت به صورت رسمی به اجرا درآمد و مشترکان موبایل در حال حاضر قادر هستند سیم‌کارت‌های خود را بدون تغییر شماره به اپراتور دیگری ببرند."ترابردپذیری شماره‌های همراه" امکانی را فراهم می‌کند تا مشترکان بتوانند با حفظ شماره فعلی خود وارد اپراتورهای دیگر شوند.برای روشن‌تر شدن رسالت این طرح باید گفت اگر تا دیروز سیم‌کارت ۰۹۱۲... در همراه اول یا ۰۹۳۵… در ایرانسل داشتید، اکنون نوع سرشماره دیگر اهمیتی ندارد و می‌توانید ۰۹۳۵… خود را به همراه اول یا ۰۹۱۲… را به ایرانسل ببرید.این امکان بیش از پانزده سال است که در بالغ بر هفتاد کشور دنیا اجرایی شده و جزو حقوق مشترکان به حساب می‌آید اما در کشور ما برخلاف اینکه چندین ماه است اجرایی شده اما هنوز میزان استقبال از آن هم از سوی مردم و هم برخی اپراتورها چندان نیست.ضعف اطلاعات عمومی مردم در ارتباط با MNP و آغاز به کار کمپین‌های تبلیغاتی اپراتورهای موبایل در مدت زمان نه چندان طولانی از اجرای این پروژه ملی باعث شده تا استقبال از سمت مردم آن چنان که تصور می‌شد، نباشد.با این حال موانع دیگری در ارتباط با شماره‌های ترابرد شده نظیر پیام صوتی طولانی، خسته‌کننده و گاهی نگران‌کننده مشاهده می‌شود که نظر برخی ترابرد شده‌ها را نسبت به این طرح عوض کرده است.طبق قوانین در نظر گرفته‌شده و در قالب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکانی که شماره موبایل خود را ترابرد می‌کنند، پیام "مشترک مورد نظر شما به اپراتور دیگری ترابرد کرده است. مبلغ مکامله با ایشان به صورت برون شبکه محاسبه خواهد شد" بر روی خطشان فعال می‌شود.این پیغام از آن جهت است که تماس گیرندگان با مشترک مورد نظر متوجه عملیات ترابرد شده و مطلع باشند که هزینه تماس‌شان با فرد مورد نظر به چه شکل (برون یا درون شبکه) محاسبه می‌شود.این پیام که تنها به زبان فارسی در هنگام برقراری تماس با مشترکان ترابرد شده پخش می‌شود، قطعا قابل فهم برای تماس‌گیرندگان خارجی نخواهد بود و حتی می‌تواند موجب نگرانی آنها از اتصال تماس‌شان با کشور یا نقطه دیگری شود.با توجه به این چالش، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام اینکه برخی پیام‌های ترابردپذیری طولانی و خسته‌کننده است، به تـسنیم گفته بود که برخی پیام‌های صوتی که پخش می‌شود طولانی و خسته‌کننده است لذا به اپراتورهای موبایل گفتیم تا قبل از پخش پیام‌هایشان از بوقی خاص استفاده کنند تا در ذهن مردم جا بیفتد.صادق عباسی شاهکوه گفت: در نظر داریم با اجرای این کار، گوش مخاطبان را با پیام مذکور آشنا کنیم و بعد از دو سه ماه پیام را حذف کرده و فقط یک بوق باقی بماند.با توجه به این تذکر رگولاتور اکنون پیام طولانی و خسته‌کننده سابق حذف شده و جای خود را به دو بوق کوتاه و منقطع (آلارم) و پیام سریع و کوتاه "هزینه تماس شما بین اپراتوری است"، داده است. ]]> تنظيم مقررات Sat, 22 Oct 2016 07:53:16 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46095/تغییر-بوق-تماس-برخی-مشترکان-موبایل