ايتنا - پربيننده ترين عناوين مخابرات :: rss_full_edition http://itna.ir/telecom Mon, 24 Apr 2017 10:48:35 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Mon, 24 Apr 2017 10:48:35 GMT مخابرات 60 پارسیان همراه لوتوس، نسل جدید تلفن همراه به بازار آمد http://itna.ir/fa/doc/news/48441/پارسیان-همراه-لوتوس-نسل-جدید-تلفن-بازار-آمد ----------- گزارش آگهی ---------پارسیان همراه لوتوس، نسل جدید تلفن همراه(با پیش شماره ) به بازار آمد.شرکت "پارسیان همراه لوتوس" که یکی از شرکت های زیر مجموعه تجارت الکترونیک پارسیان می باشد، به عنوان نسل جدید اپراتور های مخابراتی، موفق به اخذ پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع اول( Full MVNO ) به شماره پروانه ۱۴-۱۰۰-۱۰۰ به تاریخ ۹۵/۱۲/۲۴ از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.سیم کارت های پارسیان همراه لوتوس با برخورداری از بالاترین سطح فناوری و تکنولوژی های ارتباطات سیار و همچنین با پشتیبانی از اینترنت پرسرعت نسل جدید مبتنی بر شبکه‌های 3G، 4G/LTE، 4.5G قادر خواهد بود تا با بیشترین سطح پوشش ملی و بین المللی، خدمات تلفن همراه را با بهترین کیفیت و سرویس های متمایز به هموطنان عزیز ارائه نماید.پارسیان همراه لوتوس، با هدف ایجاد تحول در زندگی دیجیتال بر پایه خدمات ارزش افزوده در بستر تلفن همراه از سال ۱۳۹۶ آماده خدمت رسانی خواهد بود. مشترکین این اپراتور نوظهور این امکان را خواهند داشت که با تلفیقی از سرویس های پایه مخابراتی ( مکالمه، USSD ، SMS ، دیتا ) و سرویس های ارزش افزوده حوزه های متنوعی مانند Fintech، گردشگری و سلامت را در اختیار داشته و با استفاده از طیف گسترده این خدمات، زندگی دیجیتال را با شیوه ای جدید تجربه نمایند.   ]]> مخابرات Sat, 18 Mar 2017 19:00:18 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48441/پارسیان-همراه-لوتوس-نسل-جدید-تلفن-بازار-آمد درآمد عمومی دولت در قبوض تلفن همراه چیست؟ http://itna.ir/fa/doc/news/48545/درآمد-عمومی-دولت-قبوض-تلفن-همراه-چیست به گزارش ایتنا از ایسنا، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: همانطور که پیش از این در خصوص «خدمات مبتنی بر محتوا» و «سایر هزینه‌ها» اطلاع رسانی شد و با توجه به اینکه در روزهای اخیر، تعدادی از مشترکین در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص «درآمد عمومی دولت» اظهار بی اطلاعی کرده‌اند، جزئیات بیشتری از این مورد ارائه می‌شود تا موجبات رفع ابهام کاربران تلفن همراه بوجود آید.بر اساس این اطلاعیه، اسفند سال ۱۳۹۳ و در روند بررسی لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی، بندی به قانون بودجه سال ۱۳۹۴ تحت عنوان تبصره ۱۹ ماده واحده لایحه بودجه ۹۴ الحاق شد که اپراتورهای موبایل کشور را ملزم کرد تا ۱۰ ریال مازاد بر تعرفه مصوب پیامک را به حساب دولت واریز کنند.بدین ترتیب از ابتدای فروردین ماه سال ۱۳۹۴ هزینه ارسال هر پیامک با افزایشی ۱۰ ریالی مواجه شده و این رقم به صورت مجزا در قبض‌های تلفن همراه اعلام شده و این موضوع نیز از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی شد.بدین ترتیب آنچه به عنوان درآمد عمومی دولت یاد شده، در واقع همان رقمی است که مربوط به افزایش هزینه پیامک‌های کاربران بوده و این رقم بر اساس تعداد پیامک‌های ارسالی افراد متفاوت است.طبق اعلام، این رقم در قالب درآمد حاصله متناسب با وصول از محل اعتبار ردیف ۱۴۰-۵۳۰۰۰۰ به شرح زیر به دستگاه‌های ذیربط اختصاص می ‌یابد: ۳۵ درصد به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران (۲۰ درصد جهت تأمین، تولید و کمک‌ هزینه داروهای بیماران با اولویت بیماران صعب‌ العلاج و سرطانی و ۱۵ درصد جهت افزایش اعتبارات سازمان امداد و نجات جهت خرید تجهیزات)، ۲۰ درصد به کمیته امداد امام‌خمینی (ره) جهت توانمندسازی نیازمندان تحت پوشش، ۲۰ درصد به سازمان بهزیستی کشور جهت کمک به تأمین هزینه‌‌های درمانی و تجهیزات توانبخشی افراد تحت پوشش، پنج درصد جهت تحت پوشش قرار دادن ۵۰ درصد حق بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر، پنج درصد به سازمان بیمه سلامت ایران جهت ارتقای پوشش تعهدات خدمات دندانپزشکی و خود مراقبتی کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال، پنج درصد به دانشگاه پیام‌نور جهت تملک دارایی‌ های سرمایه ‌ای، پنج ‌درصد به سازمان پزشکی قانونی، پنج ‌درصد به سازمان انتقال خون ایران بابت تأمین تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی.بنا بر این گزارش، همراه اولی‌ها می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات قبض تلفن همراه خود به پرتال اینترنتی یا سامانه «همراه من» مراجعه کرده و یا با مرکز تماس مشترکین (۹۹۹۰) این اپراتور تماس بگیرند. ]]> مخابرات Fri, 07 Apr 2017 14:41:01 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48545/درآمد-عمومی-دولت-قبوض-تلفن-همراه-چیست گزارش تصویری نمایشگاه تلکام 2011 (5) http://itna.ir/fa/doc/gallery/20214/1/گزارش-تصویری-نمایشگاه-تلکام-2011-5 ]]> مخابرات Thu, 17 Nov 2011 10:51:12 GMT http://itna.ir/fa/doc/gallery/20214/1/گزارش-تصویری-نمایشگاه-تلکام-2011-5 افتتاح ۷۱۶ پروژه مخابراتی در خراسان‌جنوبی با حضور وزیر ارتباطات http://itna.ir/fa/doc/news/48618/افتتاح-۷۱۶-پروژه-مخابراتی-خراسان-جنوبی-حضور-وزیر-ارتباطات به گزارش ایتنا از ایسنا، استاندار خراسان‌جنوبی، صبح شنبه(۲۶ فروردین) در مراسم افتتاح همزمان این پروژه‌ها اظهارکرد: در سفر وزیر ارتباطات، امروز، پروژه ۴۰۳ سایت bts و تجهیزات موبایل با اعتبار ۶۳۲۲ میلیارد ریال افتتاح شد.سید علی اکبر پرویزی به افتتاح پروژه ۱۱۸ مرکز دیتا با اعتبار ۴۴ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: ۸۲ شبکه فیبرنوری نیز با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال افتتاح شده است.وی به افتتاح ۶۰ مرکز سوئیچ با اعتبار ۲۸ میلیارد ریال در سفر وزیر ارتباطات به استان اشاره کرد و گفت: ۹ شبکه کابلی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال نیز امروز به بهره‌برداری رسید.استاندار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: همچنین ۴۴ پروژه مخابراتی دیگر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال امروز به صورت همزمان با حضور وزیر ارتباطات به بهره برداری خواهد رسید. در مجموع ۷۱۶ پروژه مخابراتی با اعتبار ۷۶۸ میلیارد ریال امروز در استان خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد. ]]> مخابرات Sat, 15 Apr 2017 10:47:53 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48618/افتتاح-۷۱۶-پروژه-مخابراتی-خراسان-جنوبی-حضور-وزیر-ارتباطات تغییر نام تلفن بدون حضور مالک اولیه http://itna.ir/fa/doc/news/47967/تغییر-نام-تلفن-بدون-حضور-مالک-اولیه معاون شرکت مخابرات ایران از اجرای نخستین مرحله ساده سازی ارائه خدمات در مراکز مخابراتی خبر داد و گفت: امکان تغییر نام تلفن ثابت بدون حضور مالک اولیه فراهم شده است.به گزارش ایتنا از مهر به نقل از شرکت مخابرات ایران، داوود زارعیان گفت : نخستین مرحله اصلاح دستورالعمل اجرایی « آیین نامه تقاضا و اشتراک تلفن ثابت وخدمات مخابراتی» به منظور ساده سازی ارائه خدمات، برای یک دوره ۶ ماهه به تمامی مدیران مناطق مخابراتی در سراسرکشور ابلاغ شد.وی با تاکید بر اینکه این دستورالعمل با هدف جلب رضایت حداکثری مشتریان و رعایت مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به منظور ساده سازی ارائه خدمات به مشترکان و تکریم ارباب رجوع، تدوین شده است اظهار داشت: در این دستورالعمل نحوه ثبت نام، تغییر نام و تغییر مکان تلفن ثابت، شرایط قطع وتخلیه تلفنهای مشترکین بدهکار، ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت، خدمات و محصولات جدید مخابراتی و سایر موارد مورد توجه قرار گرفته است.تغییر نام تلفن ثابت بدون حضور مالک اولیهمعاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اعلام جزئیات بیشتر در خصوص این دستورالعمل، اظهار داشت: برای تغییر نام تلفن ثابت نیازی به حضور مالک در مراکز مخابراتی نیست و تمامی مراکز موظفند با دریافت مدارک قانونی از قبیل وکالت نامه و هر سند قانونی که به خریدار اجازه انتقال خط تلفن را داده باشد، نسبت به درخواست مذکور اقدام کنند.وی افزود: اصل و کپی کارت ملی خریدار و اصل و کپی هر سند قانونی که به نحوی صاحب یا مالک تلفن اقرار به فروش خط تلفن خود همراه با مکان نصب تلفن یا به صورت جداگانه کرده باشد برای انتقال تلفن به نام مالک جدید کفایت می کند.زارعیان اضافه کرد : در صورت عدم وجود مدارک فوق فقط با ارائه سند مکان مورد نظر (جایی که تلفن ثابت نصب است) تغییر نام انجام می‌شود اما از خریدار تعهد گرفته شود که چنانچه مالک تلفن درخواست خط تلفن به نام خود را داشته باشد، خط تلفن به ایشان بازگردانده شود.وی درباره تغییر نام تلفن های مالکان حقوقی گفت: اصل و یا کپی روزنامه رسمی یا آگهی آخرین تغییرات یا ارائه گواهی اداره ثبت شرکت‌ها و معرفی نامه برای اشخاص حقوقی در سربرگ شرکت با مهر شرکت مدارک مورد نیاز نقل و انتقال این دسته از مشترکان است. چنانچه مالک یا نماینده قانونی وی و خریدار در دفاتر امور مشترکین یا دفاتر خدمات مشترکین حضور پیدا کنند انتقال خط تلفن فقط با اخذ کپی کارت ملی خریدار انجام می شود.ثبت نام تلفن ثابت فقط با کارت ملیمعاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت : متقاضیان تلفن ثابت با تکمیل فرم ثبت نام و ارائه کارت ملی می توانند صاحب تلفن شوند و متقاضیان حقوقی نیز کافی است یکی از مدارک ثبت شرکت را برای ثبت نام به همراه داشته باشند. اشخاص حقوقی دولتی و موسسات عام المنفعه نیز برای ثبت نام تلفن باید تقاضای کتبی و معرفی نماینده با مهر و امضای یکی از مقامات اجرایی ( مدیر عامل ، مدیر ، معاون مدیر یا مدیر کل و سمت های قانونی و حقوقی )، اصل و کپی کارت ملی نماینده معرفی شده و تکمیل فرم ثبت نام را ارائه کنند .تغییر مکان تلفن ثابت با احراز هویتزارعیان در زمینه تغییرمکان تلفن یادآور شد : مشترکین باید درخواست خود را به همراه ارایه اصل وکپی کارت ملی و تکمیل فرم درخواست بررسی امکانات ارایه کنند تا تغییر مکان تلفن ثابت صورت گیرد .تخلیه تلفن‌های مشترکین بدهکار با رضایت مشترکمعاون امور مشتریان در مورد شرایط قطع و تخلیه تلفن‌های مشترکین بدهکار اظهار داشت : برنامه ما در شرکت مخابرات ایران حفظ و تکریم مشتریان است و بنا نداریم تلفنی را تخلیه کنیم، از این رو تلاش بر این است تا قبل از هرگونه اقدامی با مشترک ارتباط برقرار شود و بعد از تایید یا اقرار به رضایت از تخلیه، این کار صورت گیرد .وی گفت: در زمینه قطع یک یا دو طرفه تلفن های بدهکار بر اساس مصوبه سازمان تنظیم عمل می شود ، اما به همکاران در سراسر کشور اعلام شده با اطلاع رسانی از مشترکان بخواهند نسبت به پرداخت قبوض در زمان مقرر اقدام کنند.ثبت نام اینترنت پرسرعت مثل تلفنمعاون امور مشتریان با اشاره به اینکه برای ثبت نام ودرخواست اینترنت پرسرعت ، اشخاص حقیقی ، اصل وکپی کارت ملی، تکمیل فرم ثبت نام ضروری است گفت: چنانچه متقاضی مالک تلفن نباشد، حتی الامکان سرویس پیش پرداخت دایرشود، درغیر اینصورت ارائه اجاره نامه که نام مالک و مستاجر و شماره تلفن درآن ذکرشده باشد، یا هر مدرک دیگری که اجازه بهره برداری از تلفن به مستاجر داده شده باشد قابل قبول است .زارعیان تصریح کرد : اشخاص حقوقی خصوصی نیز برای ثبت نام و درخواست اینترنت پرسرعت باید اصل و کپی آگهی مندرج درروزنامه رسمی یا آگهی آخرین تغییرات یا ارائه گواهی اداره ثبت شرکت‌ها، اصل وکپی کارت ملی نماینده معرفی شده شرکت ، تکمیل فرم ثبت نام را ارائه دهند. اشخاص حقوقی دولتی و موسسات عام المنفعه ، همچنین در این زمینه باید تقاضای سازمان مربوطه را با امضاءرسمی ( مدیر، مدیرعامل، معاون و...، ) به همراه معرفی نماینده و تکمیل فرم ثبت نام را ارسال کنند .ثبت نام و درخواست سایرخدمات و محصولات مخابراتیزارعیان در مورد ثبت نام و درخواست سایر خدمات و محصولات برای مشترکان گفت: ارائه سایر سرویسهای مخابراتی به مشترکینی که دارای پرونده در مراکز مخابراتی هستند صرفا با تکمیل فرم ثبت نام انجام خواهد شد.پاسخگویی سریع در اولین مراجعه به مشترکینمعاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران بر پاسخگویی سریع به مشترکینی که برای دریافت سرویس و خدمات مراجعه می کنند تاکید کرد و گفت: در اولین مراجعه باید امکان یا عدم امکان واگذاری سرویس اعلام شود در غیر این صورت با مراجعه به سایت مرکز تماس و یا پیامک اطلاع رسانی صورت گیرد.وی با بیان اینکه تغییر مکان و ثبت نام به طور برابر در اولویت دایری تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت قرار دارد اظهار داشت : در ثبت نام های تلفنی، الکترونیکی و فروش ویژه ( غیر حضوری ) با هدف عدم نیاز به مراجعه حضوری مشتری ،احراز هویت و اخذ مدرک در محل مشترک و توسط نماینده شرکت مخابرات ایران صورت خواهد گرفت.زارعیان با اعلام اینکه ، فروش محصولات و خدمات پیش پرداخت به مستاجرین و افراد غیر مالک به صورت حضوری و غیر حضوری بدون نیاز به دریافت مدارک مالک خط تلفن انجام می شود تصریح کرد: همه مردم باید با ساده ترین روش به امکانات مخابراتی دسترسی داشته باشند.وی با اشاره به اینکه تمامی هزینه‌ها طبق تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه و دریافت می‌شود یاد آور شد: هزینه‌های خدمات ارزش افزوده در اولین صورتحساب تلفن مشترک منظور می‌شود‌.معاون امور مشتریان با تاکید بر اینکه ارائه خدمات به صورت غیر حضوری در اولویت بوده و در ثبت نام‌های جدید نام کاربری و رمز عبور به مشتریان ارائه می شود گفت : مدارک لازم باید با مراجعه به محل کار یا منزل مسکونی مشترک دریافت شود.وی با اعلام اینکه ارائه خدمات جدید به مشترکان بدهکار، با توجه به سوابق، عملکرد و... با نظر مدیران مناطق بلامانع است، گفت: به مدیران امور مشترکین ، مناطق و مراکز اختیار داده می شود که براساس شرایط برای ارائه خدمات تصمیم گیری کنند و در صورتی که مشترک خدمات تلفنی، متقاضی خدمات ارزش افزوده یا سایر خدمات مخابراتی بوده و برای سرویس پیشین مدارک خود را تحویل داده باشد جهت برقراری سرویس‌های جدید تنها تکمیل فرم درخواست خدمات کفایت می‌کند‌. ]]> مخابرات Sat, 11 Feb 2017 11:06:30 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47967/تغییر-نام-تلفن-بدون-حضور-مالک-اولیه تالیا برای حضور در نسل چهارم آماده شد http://itna.ir/fa/doc/news/30761/تالیا-حضور-نسل-چهارم-آماده شرکت گسترش ارتباطات تالیا برای ورود به نسل ۴ خدمات مخابراتی تلفن همراه آگهی فراخوان شناسایی پیمانکار منتشر کرد.به گزارش ایتنا از ایسنا، در این آگهی که امروز صبح و به دو زبان فارسی و انگلیسی در روزنامه‌های کشور منتشر شده و به ‌طور همزمان در وب سایت رسمی این شرکت نیز قرار گرفته از شرکت‌های داخلی و خارجی دارای تجربه و امکانات طراحی، تامین و اجرای شبکه موبایل مبتنی بر LTE- 4G دعوت شده تا رزومه خود را به تالیا ارائه دهند.این آگهی و ماموریت‌هایی که در آن برای پیمانکار پیش‌بینی شده نشان از تصمیم این پیمانکار شرکت مخابرات ایران برای ورود به بازار نسل جدید خدمات مخابراتی در آستانه پایان دوره انحصار خدمات 3G در کشور دارد.   ]]> مخابرات Sun, 01 Jun 2014 09:03:12 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/30761/تالیا-حضور-نسل-چهارم-آماده ابتکار عمل در قبوض تلفن‌ثابت http://itna.ir/fa/doc/news/46021/ابتکار-عمل-قبوض-تلفن-ثابت شرکت مخابرات گویا در صدور قبوض این دوره تلفن ثابت ابتکار به خرج داده است؛ زیرا هزینه‌های جدیدی از جمله معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن و برگشت مبلغ کدهای خدماتی از قبوض سردرآورده‌اند که حتی مخابراتی‌ها هم پاسخی برای آن ندارند.به گزارش ایتنا از فارس، وجود موارد ناآشنا در قبوض تلفن موضوع جدیدی نیست و همواره برخی مشترکان با ردیف هزینه‌هایی در قبوض مواجه می شوند که برای کشف علت آنها باید به لیست کدهزینه‌های مخابرات مراجعه کنند و در نتیجه بر به اجبار اطلاعات مخابراتی مشترکان افزوده می‌شود.اما در این دوره دیگر گویا کار از یادگیری گذشته است و می توان گفت مخابرات در قبوض این دوره ابتکار عمل به خرج داده است.برای مثال در دوره اخیر ۱۰ هزار تومان معوقه مبلغ ثبت‌نام تلفن برای برخی مشترکان لحاظ شده که مثل همیشه توضیحی درباره آن نیست و مشترک باید به دنبال سرنخ بگردد. در نهایت مشخص شده مبنای این هزینه مصوبه ۲۰۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در تاریخ ۱۳۹۳/۱۰/۷ بابت هزینه ثبت‌نام تلفن در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات پس از فروش اپراتورها است که مخابرات مدعی است از آن زمان تاکنون این هزینه را دریافت نکرده است.این‌که به چه دلیل مخابرات دریافت هزینه‌ای را دو سال به تعویق انداخته و اینکه اشکال در زمان ابلاغ مصوبه کمیسیون بوده یا در راه اجرا اشکالی پیش آمده، سوال اساسی است.علاوه بر این مورد، عنوان «برگشت مبلغ کدهای خدماتی» نیز در قبوض این دوره برخی مشترکان دیده می‌شود که مبلغی را به مشترک بازگردانده است.نکته مهم این است که اپراتور پاسخ‌گوی ۲۰۹۰ مخابرات درباره منشا این هزینه و اینکه چه زمانی از مشترک اضافه دریافت شده که اکنون بازگردانده شده اطلاعی ندارد. این اپراتور موضوع را به بخش بالاتر مربوط به صورت حساب ارجاع داد و جالب است که این بخش بی‌اطلاع است و مشترک را به مرکز مخابراتی منطقه حواله کرد. اگرچه این هزینه بستان‌کاری است و به مشترک بازگردانده شده اما اینکه اساسا هزینه‌ای در چه بابت و چه زمانی دریافت شده که نباید دریافت می‌شد، سوال اصلی است.اینکه مشترکان درباره موضوعی در قبوض با سوال مواجه شوند موضوع عجیب یا جدیدی نیست اما اینکه خود مخابرات هم نداند این هزینه برای چیست شگفتی ساز است. ]]> مخابرات Tue, 18 Oct 2016 09:12:33 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46021/ابتکار-عمل-قبوض-تلفن-ثابت طرح افزایش نرخ پالس مکالمات تلفن ثابت به دولت ارائه شد http://itna.ir/fa/doc/news/30679/طرح-افزایش-نرخ-پالس-مکالمات-تلفن-ثابت-دولت-ارائه معاون شرکت مخابرات ایران از بررسی و تدوین طرحی برای ارائه به دولت خبر داد که براساس آن، نرخ پالس مکالمات تلفن ثابت با توجه به تورم موجود در کشور، منطقی و عادلانه شود.به گزارش ایتنا از مهر، داوود زارعیان با بیان اینکه براساس مصوبه مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران، این شرکت ملزم شده تا ۲ ماه آینده طرحی را برای افزایش نرخ های مخابراتی به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد دهد ادامه داد: مخابرات خواستار افزایش نرخ های مخابراتی با توجه به تورم چندده درصدی در کشور است.وی با تاکید براینکه از سال ۸۲ تاکنون تعرفه های مخابراتی با تغییر خاصی همراه نبوده است، گفت: پیشنهاد مخابرات برای تغییر نرخ ها، به طور قطع پایین تر از نرخ تورم است اما آنچه که واضح است باید تعرفه مکالمات در حدی باشد که هزینه های این شبکه را پوشش دهد.معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هم اکنون این طرح در معاونت حقوقی شرکت مخابرات در دست بررسی و تدوین است افزود: تا کمتر از ۲ ماه دیگر این طرح در قالب درخواست و پیشنهاد به سازمان تنظیم مقررات وزارت ارتباطات ارائه می شود.وی با بیان اینکه پیش از تغییر نرخ ها در سال جاری، مخابرات پیشنهاد تغییر تعرفه ها را به وزارت ارتباطات داده بود ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به درخواست مجدد مخابرات، برای عادلانه شدن تعرفه ها، پیشنهاد جدیدی با توجه به تغییر ساختار تعرفه ای از پالس به دقیقه به وزارت ارتباطات ارائه می شود.زارعیان اظهار امیدواری کرد که با توجه به شرایط موجود و جلوگیری از ضرر سهامداران حقیقی شرکت مخابرات ایران، وزارت ارتباطات با این تقاضا موافقت کند.مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات ایران با حضور سهامداران حقیقی و حقوقی ۱۸ اردیبهشت ماه برگزار شد و در پایان این مجمع بر اساس خواسته سهامداران حقیقی و با توجه به تورم چند ده درصدی در کشور و به دلیل اینکه نرخ پالس مکالمات از ساعت ۸۲ تاکنون تغییر زیادی نداشته است مجمع عمومی صاحبان سهام مخابرات با پیگیری افزایش مجدد تعرفه های مخابراتی موافقت کرد. ]]> مخابرات Sun, 25 May 2014 05:39:48 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/30679/طرح-افزایش-نرخ-پالس-مکالمات-تلفن-ثابت-دولت-ارائه ۱۱۸ چقدر درآمد دارد؟ http://itna.ir/fa/doc/news/46324/۱۱۸-چقدر-درآمد تماس با مرکز اطلاعات تلفن یا ۱۱۸ پیش از این رایگان بود، اما از سال قبل تماس با این مرکز مشمول هزینه شده است.به گزارش ایتنا از ایسنا، در گذشته تماس با کدهای خدماتی سه‌رقمی رایگان بود و افراد بابت تماس با این کدها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، اما از اوایل سال قبل با ابلاغ مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اینگونه اعلام شد که تماس با کدهای سه‌رقمی غیراضطراری مشمول هزینه برای تماس گیرنده خواهد بود و چنانچه فرد با شماره تلفن ثابت با کدهای خدماتی تماس گرفته باشد به اندازه تماس درون‌شهری و در صورتی که از تلفن همراه با این شماره‌ها تماس گرفته باشد، معادل هزینه تماس همراه با ثابت ملزم به پرداخت هزینه می‌شود. در میان کدهای خدماتی اورژانس (۱۱۵)، ۱۱۰ و ۱۱۸ بیشترین میزان تماس دریافتی را دارند. حال در میان این سه شماره، دو شماره اول با توجه به این‌که جزو کدهای اضطراری به شمار می‌روند همچنان برای تماس گیرندگان رایگان خواهند بود، اما تماس با ۱۱۸ مشمول هزینه می‌شود که البته با توجه به مدت زمان کوتاه مکالمه با این‌ کدها، هزینه ای که مشترک برای برقراری تماس پرداخت می‌کند در اغلب موارد هزینه چندان بالایی نخواهد بود.اما اینکه این مرکز و تماس با آن چقدر می تواند برای مخابرات درآمدزایی داشته باشد موضوعی است که نمی‌توان به طور دقیق تخمین زد چرا که بخشی از این تماس‌ها ممکن است از طریق تلفن همراه صورت گیرد که در این صورت هزینه‌با تلفن ثابت متفاوت است با این وجود بر اساس صحبت‌های مسئولان مخابراتی در ارتباط با حجم تماس‌هایی که با این مرکز صورت می‌گیرد و در نظر گرفتن تعرفه یک دقیقه تماس با تلفن ثابت می‌توان رقم حداقلی درآمدها را تخمین زد.سخنگوی شرکت مخابرات ایران سال قبل گفته بود روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک با مرکز ۱۱۸ تماس می‌گیرند که حال اگر برای هر یک از این تماس‌ها تنها مدت زمانی معادل یک دقیقه در نظر گرفته و هزینه حداقلی پنج تومان مکالمه ثابت درون شهری را لحاظ کنیم می‌توان کمترین میزان درآمد این مرکز را پیش بینی کرد. ]]> مخابرات Sun, 06 Nov 2016 09:04:33 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46324/۱۱۸-چقدر-درآمد با افزایش قیمت ثبت‌نام تلفن‌ثابت مخالف بودم http://itna.ir/fa/doc/news/46250/افزایش-قیمت-ثبت-نام-تلفن-ثابت-مخالف-بودم رئیس کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس با اشاره به افزایش اخیر قیمت ثبت‌نام تلفن‌ثابت از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان گفت: از ابتدا با افزایش قیمت ثبت‌نام تلفن‌ثابت مخالف بودم زیرا معتقدم این رویه اشتباه است.به گزارش ایتنا از فارس، رمضان‌علی سبحانی‌فر با اشاره به افزایش اخیر قیمت ثبت‌نام تلفن‌ثابت از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان و سوال یکی از نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات در این باره که پس گرفته شد، گفت: از ابتدا با افزایش تعرفه ثبت‌نام خط تلفن ثابت مخالف بودم.رئیس کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات مجلس تصریح کرد: معتقدم مشکل درآمدی شرکت مخابرات ایران با افزایش هزینه ثبت‌نام خط تلفن ثابت حل نمی‌شود.وی گفت: اینکه از ابتدای اشتراک هزینه ببیشتر برای شروع اشتراک دریافت خدمت بگیریم منطقی نیست؛ بلکه کسب درآمد بیشتر باید در ادامه اشتراک با ارائه خدمات ارزش افزوده و خدمات جدیدتر فراهم شود و هر مشترک که از خدمت جدیدتری استفاده کرد هزینه آن را بپردازد.سبحانی فر ادامه داد: مادامی که این رویه تغییر نکند در آینده نیز خواهیم دید که این افزایش تعرفه ثبت‌نام دردی را دوا نخواهد کرد. ]]> مخابرات Sun, 30 Oct 2016 06:34:14 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46250/افزایش-قیمت-ثبت-نام-تلفن-ثابت-مخالف-بودم