ايتنا - پربيننده ترين عناوين بازی :: rss_full_edition http://itna.ir/game Wed, 15 Mar 2017 16:54:24 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Wed, 15 Mar 2017 16:54:24 GMT بازی 60 اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 بر روی رایانه‌های شخصی ممکن شد http://itna.ir/fa/doc/news/48396/اجرای-بازی-های-پلی-استیشن-4-روی-رایانه-های-شخصی-ممکن سونی کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ خود را با سرویس اجرای بازی آنلاین و تحت وب PlayStation Now پیوند بیشتری زده تا تقریبا تمامی بازی‌های قابل دسترس از این طریق بر روی رایانه‌های شخصی هم قابل اجرا باشند.به گزارش فارس به نقل از انگجت، قرار است آزمایش خصوصی این خدمات ظرف هفته‌های آینده صورت بگیرد و پس از تکمیل اطلاعات زمان راه اندازی دقیق آن اعلام خواهد شد.سونی ماه قبل از توقف پشتیبانی PlayStation Now از پلتفورم‌هایی به غیر از رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ خبر داده بود تا بتواند تجربه کاربری بهتری را برای خریداران کنسول بازی اختصاصی خود به ارمغان آورد.فهرست کامل کنسول‌ها و محصولات مورد پشتیبانی در PlayStation Now عبارتند از PlayStation 3، PlayStation Vita، PlayStation TV، Sony Bravia TVs، Samsung smart TVs و Sony Blu-ray players.کمتر از یک ماه قبل مایکروسافت هم سرویس بازی‌های آنلاین خود موسوم به Xbox Game Pass را راه‌اندازی کرده بود که از طریق نتفلیکس در دسترس است. این سرویس برای اجرای حدود ۱۰۰ بازی Xbox 360 و Xbox One برنامه‌ریزی شده و هزینه استفاده از آن ده دلار در ماه است. ]]> بازی Tue, 14 Mar 2017 09:49:50 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48396/اجرای-بازی-های-پلی-استیشن-4-روی-رایانه-های-شخصی-ممکن بررسی تغییر رفتار انسان در آخرالزمان از روی گیم پرطرفدار کره‌ای http://itna.ir/fa/doc/news/48416/بررسی-تغییر-رفتار-انسان-آخرالزمان-روی-گیم-پرطرفدار-کره-ای وضعیت آخرالزمانی به‌شدت ذهن برخی از دانشمندان را به خود مشغول کرده است.به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، به‌طورمعمول، پایان جهان با سناریوهای شورش، غارت و هرج‌ومرج تصویرسازی شده است و این ذهنیت از فرهنگ موجود سینمایی اقتباس‌شده است که شاید ربطی هم به دنیای واقعی ما نداشته باشد.به همین دلیل دانشمندان برای همانندسازی وضعیت آخرالزمانی با واقعیات، دست به تحقیق جدید دراین‌باره زده‌اند.آنها ۲۷۰ میلیون واکنش ثبت‌شده بر اساس بازی آخرالزمانی کره‌ای به نام ArchAge که توسط ده‌ها میلیون نفر (به صورت MMO) بازی می‌شود را مورد آنالیز قرار داده‌ و به نتایج جالب توجهی نیز دست پیداکرده‌اند.کاربران می‌دانند در پایان نسخه بتا، دیتایشان از بین می‌رود و به همین خاطر دانشمندان بر آن شده‌اند تا تغییر رفتار کاربران را بر اساس این بازی آنالیز کنند.در این تحقیق آمده است: به‌غیراز معدود کاربرانی که به قتل و جنایت بیشتر سوق پیداکردند، اغلب گیمرها به قتل یا رفتار ضداجتماعی متوسل نشدند!«جِرِمی بلکبرن» یکی از محققان می‌گوید مردم خود را غرق نکرده و تنها در مورد آینده نگرانی خود را ابراز کردند و در بخش‌های عمده‌ای از گیم، کاربران برای رسیدن به پیشرفت، به دیگران سنگ‌اندازی نکرده و برای رسیدن به‌پایان مأموریت تعیین‌شده با دوستان خود چت کرده (دوستی به‌جای دشمنی) و دست به مراوده اجتماعی زدند.محققان قبول دارند که این‌یک مکاشفه در دنیای واقعی است که البته باید محدودیت‌های یک گیم ویدئویی را به آن افزود و ۱۰۰ درصد نمی‌توان آن را به سایر مردم تعمیم داد. البته آنها تأکید می‌کنند که ساده‌انگارانه است که تک‌تک رفتارها را با واقعیات جهان یکسان دانست اما ازآنجایی‌که مردم پول و زمان صرف این بازی می‌کنند می‌توان برخی پیامدها آن را به دنیای واقعی تعمیم داد.برای خواندن تحقیق اینجا را کلیک کنید. ]]> بازی Wed, 15 Mar 2017 11:28:52 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48416/بررسی-تغییر-رفتار-انسان-آخرالزمان-روی-گیم-پرطرفدار-کره-ای گیم و انیمیشن بهترین حوزه‌ها برای توسعه کسب و کار است http://itna.ir/fa/doc/news/46396/گیم-انیمیشن-بهترین-حوزه-ها-توسعه-کسب-کار معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده‌اند که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب می‌شود. این حوزه یکی از بهترین محل‌ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان است.به گزارش ایتنا از ایسنا، نصرالله جهانگرد در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری، مخابرات و پنجمین جشنواره فروش تجهیزات دیجیتال (اتوکام۲۰۱۶) در اصفهان، اظهار کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، اقتصاد کشور با رشد منفی ۲.۵ درصد مواجه بود، اما این رقم در حال حاضر به حدود چهار درصد رسیده و مشاهده می‌شود که دولت با تمام کمبودهای منابع، حدود شش درصد اقتصاد کشور را رشد داده است.وی با بیان اینکه آثار این پیشرفت همچنان در کام جامعه حس نمی‌شود و نیازمند تلاش بیشتر هستیم، افزود: صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات نقش پیشران را در کشور برعهده داشته است به طوری که در تمام سال‌های پس از انقلاب اسلامی، میانگین رشد در ICT حدود ۱۹ درصد بوده در حالی که در سایر بخش‌ها مانند کشاورزی و معدن میانگین رشد، از هفت درصد متجاوز نبوده است.رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: در سال های اخیر، جمع بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ۲۷ تا ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است که حدود ۸۵ درصد از این میزان مربوط به حوزه ICT می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود طبق برنامه ششم توسعه، این میزان به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.جهانگرد اضافه کرد: در سه سال گذشته، دسترسی و توزیع بستر پرسرعت ارتباطات و اطلاعات بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است و این موضوع نشان می دهد که مسیر پیشرفت و سمت و سوی خدمات نرم افزاری و داده آمایی و IOT و دولت الکترونیک، شتابان خواهد بود.وی خاطرنشان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که رفتار و ساختار بازار، ساختار توزیع شده خواهد بود و پیگیر این موضوع هستیم که اختیارات مدیریتی را توزیع کنیم.معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه باید دسترسی به محیط مبادله دیتا در هر نقطه ای با سهولت فراهم باشد، گفت: در سال های گذشته ۹۰ درصد ترافیک کشور به بیرون از کشور می‌رفت و "هاست‌ها" (host) بیشتر خارج از کشور قرار داشتند، اما در حال حاضر با بهبود شبکه دسترسی، حدود ۶۴ درصد هاست‌ها به داخل کشور آمده است.جهانگرد به حوزه گیم و انیمیشن اشاره کرد و ادامه داد: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده‌اند که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب می‌شود. این حوزه یکی از بهترین محل‌ها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان است. ]]> بازی Sat, 12 Nov 2016 05:38:58 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46396/گیم-انیمیشن-بهترین-حوزه-ها-توسعه-کسب-کار رفع فیلتر کلش‌آف‌کلنز یک ماه وقت ۶ وزیر را گرفت http://itna.ir/fa/doc/news/48241/رفع-فیلتر-کلش-آف-کلنز-یک-ماه-وقت-۶-وزیر-گرفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش دولت برای رفع فیلتر بازی "کلش آف کلنز" خبر داد و گفت: برای رفع فیلتر این بازی ۶ وزیر مشغول پیگیری بودند.به گزارش ایتنا از ایسنا، سید رضا صالحی امیری عصر امروز در دومین نشست "بررسی چالش‌های کسب و کارهای نوپا" در وزارت ارتباطات حضور یافته و به ارائه توضیحاتی درباره مشکلات فعالان این بخش پرداخت.وی با بیان اینکه فضای کسب و کار نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده اظهار کرد: حق هر سیستمی است که بخواهد خود را با تحولات جدید به‌روز کند. قطعا این کار شدنی است و ما نیز در فرودین‌ماه سال آینده جلساتی در این زمینه گذاشته و برخی مباحث مطرح شده را پیگیری خواهیم کرد.صالحی امیری در ادامه با یادآوری مشکلات متعددی که استارت‌اپ‌ها در حوزه فرهنگ و هنر دارند، گفت: ما نیز در این حوزه جلسات متعددی داشته‌ایم که یکی از این جلسات با وزیر اقتصاد بود تا بر اساس آن پیش از پایان سال تفاهم‌نامه‌ای در راستای معافیت‌های مالیاتی فعالیت‌های هنری تدوین شود.وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته برای اجرای این طرح لازم است ابتدا تعریف دقیقی از فعالیت‌های هنری داشته باشیم.وزیر فرهنگ در پایان اظهار امیدواری کرد که درسال ۱۳۹۶ ساماندهی خوبی در فضای کسب و کارهای مجازی کشور صورت گیرد. ]]> بازی Wed, 01 Mar 2017 06:45:31 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48241/رفع-فیلتر-کلش-آف-کلنز-یک-ماه-وقت-۶-وزیر-گرفت فیلترینگ راه ‌حل نهایی برای سایت‌های قمار نیست http://itna.ir/fa/doc/news/47449/فیلترینگ-راه-حل-نهایی-سایت-های-قمار-نیست مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با بازی‌های قمار آنلاین و گسترش آن‌ها خواستار ورود جدی و همکاری پلیس فتا و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای جلوگیری از فعالیت این بازی‌ها شد.به گزارش ایتنا از ایسنا، حسن کریمی قدوسی با ابراز تاسف نسبت به گسترش این بازی‌ها گفت: متاسفانه مدتی است که فعالیت بازی‌های آنلاین قمار رو به افزایش است و تاکنون طی تعامل با کارگروه مصادیق لینک بازی‌ها برای فیلتر شدن به آن‌ها داده شده است اما فیلترینگ راه‌حل نهایی برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها نیست.وی ادامه داد: اغلب این بازی‌های آنلاین حتی تحت دامین نیز نیستند و به یک IP متصل می‌شوند و حتی اگر IP فیلتر شود با استفاده از ابزارهایی به‌راحتی می‌توان به این بازی‌ها دسترسی پیدا کرد.کریمی قدوسی اعلام کرد: با توجه به حساسیت این موضوع حدود یک ماه پیش با پلیس فتا و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نامه‌نگاری کرده‌ایم تا پس از بررسی تمام جوانبِ موضوع، درباره آن تصمیم‌گیری سه‌جانبه گرفته شود.مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برخورد قانونی و قاطع با گرانندگان این سایت‌ها را خواستار شد و تاکید کرد: قمار در دین و شریعت ما حرام است و این‌که چنین بازی‌هایی فعالیت کنند برای ما قابل قبول نیست. با این‌حال معتقدیم فیلترینگ به تنهایی نمی‌تواند جلوی فعالیت این بازی‌ها را بگیرد و خواستار ورود جدی پلیس فتا و کارگروه هستیم. ]]> بازی Sun, 08 Jan 2017 11:46:58 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47449/فیلترینگ-راه-حل-نهایی-سایت-های-قمار-نیست گزارش تصویری ایتنا // برترین بازی‌های رایانه‌ای جهان در سال 2014 http://itna.ir/fa/doc/gallery/29385/1/گزارش-تصویری-ایتنا-برترین-بازی-های-رایانه-ای-جهان-سال-2014 ]]> بازی Wed, 05 Feb 2014 21:31:56 GMT http://itna.ir/fa/doc/gallery/29385/1/گزارش-تصویری-ایتنا-برترین-بازی-های-رایانه-ای-جهان-سال-2014 گزارش تصویری ایتنا // ۲۰ بازی برتر اندروید به انتخاب TechRadar http://itna.ir/fa/doc/gallery/29838/1/گزارش-تصویری-ایتنا-۲۰-بازی-برتر-اندروید-انتخاب-techradar ]]> بازی Mon, 10 Mar 2014 06:33:53 GMT http://itna.ir/fa/doc/gallery/29838/1/گزارش-تصویری-ایتنا-۲۰-بازی-برتر-اندروید-انتخاب-techradar کمپانی راک استار اینترنت را منفجر کرد http://itna.ir/fa/doc/news/46059/کمپانی-راک-استار-اینترنت-منفجر کمپانی بازی‌سازی راک‌استار که چند وقتی است بازی‌ای توسعه نداده است، در یک اقدام عجیب لوگوی انحصاری شرکت خود را عوض کرد که باعث یک شوک بزرگ در دنیا گیم شد.به گزارش ایتنا از همشهری، این کمپانی لوگوی قدیمی خود( به رنگ سیا و زرد بود) را در توییتر، فیس‌بوک و در وب‌سایت رسمی خود به رنگ قرمز و مشکی تغییر داد. لوگویی که این کمپانی انتخاب کرده است، لوگوی مخصوص و انحصاری بازی معروف و دیوانه‌کننده Red Dead Redemption می‌باشد که در سال ۲۰۰۸ برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر شد.به گفته بسیاری از منتقدین و گیمرها این بازی بهترین بازی کنسول‌های نسل هشتم است.فقط عکسی که راک‌استار گیمز در توییتر پست کرده، از دیشب نزدیک به صد‌هزار بار توییت شده است و بیش از ۱۵۰ هزار لایک خورده است. راک‌استار در اینستاگرم، فیس‌بوک و وب‌سایت رسمی‌اش هم لوگوی قرمز خودش را قرار داده است.شنیده بودیم که Red Dead جدید قرار است در نمایشگاه اي‌تري ۲۰۱۶ و در کنفرانس سونی معرفی شود، اما به دلایلی نامعلوم، معرفی این بازی به عقب افتاد.شایعه‌ی دیگری گفت که در مراسم رونمایی از PS4 Pro، قسمت جدید Red Dead را خواهیم دید، اما این اتفاق هم نیافتاد. این طور که به نظر می‌رسد، راک‌استار می‌داند که برای معرفی بازی‌های‌اش، نیازی به کنفرانس دیگر شرکت‌ها ندارد و حتی یک تیزر کوچک هم می‌تواند چشم‌های صنعت بازی را به سمت این استودیو برگرداند.این کمپانی که واقعا هیولایی بی رقیب در دنیا گیم است، حال باید ببینیم که این هیولا قصد ساخت بازی Red Dead 2 را دارد یا نه؟ ]]> بازی Wed, 19 Oct 2016 09:23:00 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46059/کمپانی-راک-استار-اینترنت-منفجر دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس آغاز شد http://itna.ir/fa/doc/news/23535/دومین-دوره-رقابت-های-بزرگ-بازی-های-رایانه-ای-ماتریس-آغاز آیین گشایش دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس، صبح شنبه هجدهم شهریورماه با حضور محمود صیدانلو مدیرکل توسعه ورزش‌های همگانی و تفریحی وزارت ورزش و جوانان، در سالن همایش میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.به گزارش ایتنا از ستاد خبری دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس در ابتدای این مراسم که شاهین جمشیدی اجرای آن را عهده‌دار بود، پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم، مجری برنامه به معرفی شرکت ماتریس و محصولات آن پرداخت.در ادامه، مروری کوتاه بر نخستین دوره رقابت‌ها در سال گذشته صورت گرفت و پیش‌بینی شد که مسابقات امسال با حضور چشمگیر افزون بر ۱۱۰۰ گِیمر از سراسر کشور، بسیار پرشور برگزار شود.سپس ویشتا فیاض، دبیر دومین دوره رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای ماتریس پشت تریبون قرار گرفت و ضمن سپاسگزاری از وزارت ورزش و جوانان و سایر مراکزی که از این مسابقات حمایت کرده‌اند، به ارائه گزارشی از روند برگزاری این رویداد پرداخت.نمایش فیلمی کوتاه در معرفی شرکت ماتریس و واحدهای مختلف تخصصی آن همراه با پیامی از حسن مقدم مدیرعامل شرکت، و نیز معرفی برندها و محصولات عرضه‌شده توسط ماتریس، بخش بعدی مراسم بود.در این فیلم همچنین گوشه‌هایی از تلاش چندماهه اعضای تیم برگزارکننده رقابت‌ها به تصویر کشیده شد.پس از آن، رضا بابایی مدیر فنی رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای ماتریس در سخنان کوتاهی به ذکر ویژگی‌های فنی رقابت‌ها و جزئیات بازی‌‌ها و تیم‌های شرکت‌کننده پرداخت.مراسم افتتاحیه با نمایش ویدئوکلیپی از بازی‌های رایانه‌ای مورد رقابت در این دوره ادامه یافت.سپس محمود صیدانلو مدیرکل توسعه ورزش‌های همگانی و تفریحی وزارت ورزش و جوانان به صحنه فراخوانده شد.وی اظهار امیدواری کرد شرکت‌های بخش خصوصی بتوانند همانند ماتریس در زمینه ورزش‌های الکترونیک به صورت فعال و پویا عمل کنند و گام‌های بلندتری نیز بردارند.در ادامه، از یوسف کرمی قهرمان جهانی تکواندو ایران که در مراسم حضور داشت، تقدیر به عمل آمد.نکته جالب این‌که، کرمی خود یکی از شرکت‌کنندگان رقابت‌های امسال هم هست.او نیز ضمن ابراز خوشحالی از حضور در چنین رویدادی، گفت که البته تجربه چندانی در زمینه بازی رایانه‌ای ندارد.آیین گشایش دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس، با قرائت مرامنامه و ادای سوگند جمعی توسط بازیکنان و داوران پایان یافت.آنان پیمان بستند که در طول دوره برگزاری رقابت‌ها، ضمن احترام به رقبا، به قوانین و مقررات مسابقات پای‌بند بمانند.دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس (MGC) با همکاری اداره کل توسعه ورزش‌های همگانی و تفریحی وزارت ورزش و جوانان هجدهم تا بیست ‌و سوم شهریورماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.  ]]> بازی Sat, 08 Sep 2012 14:39:51 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/23535/دومین-دوره-رقابت-های-بزرگ-بازی-های-رایانه-ای-ماتریس-آغاز روحانی هم درگیر کلش شد http://itna.ir/fa/doc/news/47308/روحانی-هم-درگیر-کلش وزیر ارتباطات پیرو قولی که برای پیگیری اختلال ایجاد شده برای بازی کلش‌آوکلنز داده بود، موضوع را با رئیس جمهور نیز مطرح کرد.به گزارش ایتنا از تسنیم، اواسط هفته گذشته برای چندمین بار دسترسی به بازی کلش‌آوکلنز با مشکل مواجه و سپس رفع شد.هرچند که حسن کریمی قدوسی –مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- این موضوع را ناشی از اختلال در شبکه اینترنت دانست اما عبدالصمد خرم آبادی -معاون قضایی دادستان کل کشور- درباره اختلال ایجاد شده در بازی "کلش‌آوکلنز" از اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی خبرداد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی موافقت کردند.بعد از این اظهارات و اعتراض کاربران این بازی در صفحه اجتماعی وزیر ارتباطات، محمود واعظی ضمن پاک کردن برخی کامنت کاربران اینترنت از صفحه شبکه اجتماعی خود که ظاهرا ادبیات مناسبی نداشتند، اظهار کرد: در چند پست اخیر اعتراضاتی به اختلال بازی کلش از سوی دنبال کنندگان صفحه اجتماعی من مطرح شده که این مطالب را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خواهم رساند.وزیر ارتباطات همچنین گفت: مطالب مطرح شده را پیگیری خواهم کرد اگر چه در بعضی موارد به دلیل استفاده از ادبیات نامناسب مجبور به حذف آنها شدم.اکنون بار دیگر وزیر ارتباطات طی پیامی اینستاگرامی گفته است که اگر چه موضوع بازی کلش در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم‌گیری شده ولی با توجه به قولی که داده بودم، امروز (روز گذشته) موضوع و مطالب مطرح شده را با رییس محترم جمهور مطرح کردم و امیدوارم به زودی مشکل حل شود. ]]> بازی Mon, 02 Jan 2017 05:38:16 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47308/روحانی-هم-درگیر-کلش