ايتنا - پربيننده ترين عناوين اپراتورها :: rss_full_edition http://itna.ir/operators Sat, 29 Jul 2017 08:52:16 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 29 Jul 2017 08:52:16 GMT اپراتورها 60 اپراتورهای مجازی چه تفاوت‌هایی با اپراتورهای دیگر دارند؟ http://itna.ir/fa/doc/news/49587/اپراتورهای-مجازی-تفاوت-هایی-دیگر وزیر ارتباطات با اشاره به نقش اپراتورهای مجازی تاکید کرد: اپراتورهای مجازی مکمل اپراتورهای اصلی هستند و بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیرساخت و شبکه داشته باشند، با هماهنگی و تفاهم با اپراتورهای اصلی به ارائه خدمات تخصصی می‌پردازند.محمود واعظی با اشاره به جایگاه اپراتورهای مجازی و نقش آنها در کشور اظهار کرد: اپراتورهای مجازی قطعا مکمل اپراتورهای اصلی هستند و همکاری نزدیکی با هم دارند. این اپراتورها بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیرساخت و شبکه داشته باشند، با هماهنگی و تفاهم با اپراتورهای اصلی به ارائه خدمات تخصصی می‌پردازند.وی افزود: خوشبختانه از دو ماه قبل این اتفاق و فعالیت اپراتورهای مجازی شروع شده و اپراتورهای اصلی برخی از شبکه‌های خود را در اختیار اپراتورهای مجازی قرار دادند.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اپراتورهای مجازی قطعا خدمات ارزش افزوده دارند و امیدواریم به زودی فعالیت‌های تخصصی خود را آغاز کنند تا کاربران و مردم بتوانند از سرویس‌ها و خدمات آنها نهایت بهره‌مندی را داشته باشند.وی ادامه داد: به طور مثال در برخی از کشورها طرفداران یک تیم فوتبال همگی عضو یکی از اپراتورهای مجازی هستند و امیدواریم در ایران هم فعالیت‌های تخصصی این اپراتورها به زودی شکل بگیرد تا شاهد رشد خدمات تخصصی در بستر فناوری باشیم.واعظی در پاسخ به وضعیت نامطلوب حوزه کودک و نوجوان در بستر وب و نقش فعالی که اپراتوهای مجازی می‌توانند در این بخش داشته باشند، تاکید کرد: بخشی از اپراتورهای مجازی می‌توانند در این حوزه کار کنند، مانند هوشمند امین و سایرین که در حال کار هستند. امیدواریم اتفاقات مطلوبی در این بخش شاهد باشیم.وی همچنین به کسب و کارهای الکترونیک در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به بستر خوبی که در کشور طراحی و اجرایی شده است، امروز کسب و کارهای مختلف تعریف شده و ما شاهد نمونه‌های خوب آن در نماشگاه الکامپ بودیم.واعظی تاکید کرد: هر ایده نویی که در بستر فناوری اطلاعات ظهور می‌کند و هر ایده ناب و مطلوبی که شکل می‌گیرد، در سراسر کشور نیاز به توجه مردم و کاربران است. ]]> اپراتورها Tue, 25 Jul 2017 04:54:19 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49587/اپراتورهای-مجازی-تفاوت-هایی-دیگر تفاهم‌نامه اپراتور اول و نوکیا برای پیاده‌سازی 5G در ایران http://itna.ir/fa/doc/news/49361/تفاهم-نامه-اپراتور-اول-نوکیا-پیاده-سازی-5g-ایران به گزارش ایتنا از ایسنا، همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه خاورمیانه و نوکیا به عنوان وندور اول LTE در جهان روز، امروز برای شناخت، توسعه و پیاده‌سازی نسل پنجم تلفن همراه (5G)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.در این مراسم که مدیرعامل همراه اول، مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای شرکت نوکیا و جمعی از مدیران همراه اول و نوکیا حضور داشتند، این دو شرکت تفاهم کردند طی مدت تفاهم‌نامه، مسیر 5G در ایران را با هم جلو ببرند.با تفاهم صورت گرفته با شرکت نوکیا که طبق گزارش Dell’Oro’s وندور برتر LTE در سال ۲۰۱۷ است، مشترکین همراه اول خواهند توانست اینترنت ۵G‌ را همگام با کشورهای پیشرفته تجربه کنند. همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه (در هر دو حوزه مکالمه و اینترنت همراه) و اولین ارائه‌دهنده اینترنت نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور، هم اکنون ۹۷۵ شهر را تحت پوشش نسل ۳ و ۷۳۵ شهر را تحت پوشش نسل ۴.۵ تلفن همراه قرار داده است. ]]> اپراتورها Tue, 04 Jul 2017 06:10:54 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49361/تفاهم-نامه-اپراتور-اول-نوکیا-پیاده-سازی-5g-ایران تقدیر از رشد سریع اینترنت همراه اول http://itna.ir/fa/doc/news/49485/تقدیر-رشد-سریع-اینترنت-همراه-اول همزمان با افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، اپراتور همراه اول نیر برخی پروژه‌های مهم خود و مرتبط با این موضوع را راه‌اندازی کرد.به گزارش ایتنا، این مراسم با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در برج میلاد تهران انجام شد.گفتنی است در این مراسم، واعظی با اهدای لوح تقدیر به مهندس صدوقی مدیرعامل اپراتور اول، جهت کسب و حفظ رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور در چهار سال دولت یازدهم و کسب رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور در حمایت از منابع و مهارت های ایرانی، تقدیر کرد.واعظی در ابتدا با اشاره به دستاوردهای خوب همراه اول، گفت: دستاوردهایی که همکاران همراه اول ارائه دادند من را امیدوار کرد، چرا که متاسفانه ذهنیت برخی این است که اگر اپراتورها و شرکت‌ها قصد سرمایه‌گذاری دارند، باید این سرمایه‌گذاری در ارتباط با خدمات صوت و دیتا به مردم عرضه شود، در حالی که کشورهای خارجی از شبکه خود حداکثر استفاده را می‌کنند، من امروز مشاهده کردم که جوانان با استعداد و شبکه بسیار خوبی در کشور داریم و همراه اول توانسته است از آنها استفاده بهینه کند. خوشبختانه روحیه‌ای که در بین همکاران ما در همراه اول است، روحیه بسیار خوبی است. در سفرهای استانی شاهد بودم مهندس صدوقی و همکارانشان بسیار با علاقه با دانشگاه‌های مختلف و دانشگاهیان قرارداد و تفاهم‌نامه امضا می‌کنند، این موضوع باید در کل کشور به عنوان یک فرهنگ جا بیفتد. وزیر ارتباطات ضمن بیان این نکته که امروز در دنیایی زندگی می کنیم که به سمت انقلاب صنعتی نسل ۴ حرکت می کند، گفت: ‌خوشبختانه اصول این حرکت در حوزه فعالیت های ما است. دنیا برای استفاده از این موضوعات به اینترنت، IoT، هوش مصنوعی، 5G، کلود و... نیازمند است که تمام این موارد ابزارهای کار ما است و دیگران از آن استفاده می کنند. در دولت یازدهم به مردم قول دادیم که به آنها اینترنت، موبایل نسل ۳ و ۴ بدهیم و امروز در همراه اول گزارش‌هایی را دیدیم که بسیار امیدوار کننده بود. در ۱۰۴۲ شهر اینترنت نسل ۳ و در ۷۵۰ شهر اینترنت نسل چهار راه اندازی شده است؛ در صورتی که در ابتدای این دولت فقط در یک شهر اینترنت نسل ۳ وجود داشت و در هیچ شهری اینترنت نسل چهار راه‌اندازی نشده بود. ما امروز شاهد این هستیم که همراه اول توجه ویژه‌ای هم به روستاها و مناطق محروم می کند. از جانب خودم و دولت، از همراه اول تشکر می کنم.وی با اشاره به رشد ۲۰ برابری استفاده از دیتا در همراه اول ادامه داد: در دنیا استفاده دیتا ۳ تا ۴ درصد افزایش پیدا می کند نه اینکه ۲۰ برابر شود؛ این نشان می دهد چه تحول بزرگی در همراه اول به وجود آمده است.واعظی با بیان اینکه در دو سال گذشته اولویت اول کارهای ما در وزارتخانه و تمامی شرکت ها شبکه ملی اطلاعات بوده است، گفت:‌ شاهد این بودیم که اقدامات خوبی در همراه اول انجام شده و این شرکت بر اساس سیاست دولت، اولویت خود را شبکه ملی اطلاعات قرار داده است.وزیر ارتباطات در پایان با بیان این جمله که جای بسته های ترکیبی در اپراتورها خالی است، گفت:‌ اگر سازمان تنظیم مقررات سختگیری کمتری داشته باشد و بسته هایی که تلفیقی از صوت و دیتا باشد به مردم ارائه شود، این بسته های ترکیبی باعث می شود که علاوه بر صوت، بیشتر به سمت دیتا برویم؛ در این صورت هم مردم راضی می شوند و هم کار اپراتورها بهتر پیش می‌رود.گزارش موفقیت‌های و پروژه های همراه اولبه گزارش ایتنا در این مراسم، مدیر عامل همراه اول نیز گزارشی از دستاوردها و موفقیت‌های اپراتور اول در یکسال اخیر ارائه کرد.صدوقی گفت: امروز اقداماتی را که تقریباً‌ در ۵ ماه اخیر یعنی بعد از افتتاح فاز ۲ شبکه ملی اطلاعات انجام شده را افتتاح می کنیم. مراسم قبلی ۱۱ بهمن بود و امروز که اواخر دولت یازدهم است، می خواهیم گزارش اقدامات خود را خدمت شما ارايه کنیم. صدوقی با اشاره به نامگذاری امسال به سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال گفت: امسال سعی کردیم با پروژه هایی که با سازمان فنی و حرفه ای و یا اتاق اصناف شروع کردیم، برای آموزش، ایجاد مهارت و استفاده از توان داخلی اقدامی انجام دهیم. صدوقی با بیان اینکه تاکنون همراه اول ۱۴۰ محصول ارائه کرده است، گفت: طی سه ماه گذشته نیز ۱۰ سرویس و محصول جدید به مشترکین ارائه شده است.مدیرعامل همراه اول با تشریح وضعیت اپراتور اول در تعداد مشترک اظهار داشت: طی یکسال گذشته ترافیک دیتای 4G بیست برابر شده است و هم اکنون همراه اول حدود ۲۵ میلیون مشترک دیتا دارد و در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون سیم کارت واگذار کرده که از این تعداد بیش از ۹ میلیون آن ثبت و فعال شده است. همراه اول بیش از ۲.۱ میلیون مشترک جدید در سه ماهه نخست امسال جذب کرده است و ضریب نفوذ اپراتور اول در کشور۸۳.۶ درصد است. همراه اول طی ۴ سال دولت یازدهم بیش از ۲۶ میلیون مشترک جدید جذب کرده است.مدیرعامل همراه اول با تأکید بر اینکه وزارت ارتباطات و رگولاتوری با ارائه طرح ترابردپذیری زمینه ایجاد رقابت شفاف را فراهم کرده است، گفت: همینطور که می بینید روند جذب مشترک از طریق ترابرد در چند ماه اخیر کاملاً مثبت بوده و هم اینک همراه اول تنها اپراتوری است که بالانس آن مثبت است. تا دیروز برآیند همراه اول ۲۴۴۵۵ مثبت بوده، اپراتور دوم ۱۹۳۲۴ منفی و اپراتور سوم ۵۱۳۱ منفی بوده است. همراه اول با توجه به ۲۳ سال سابقه، طی چند سال اخیر شبکه خود را نوسازی کرد و با خدماتی که به مشترکین ارائه کرد، موجب شد، حتی مشترکین سایر اپراتورها را نیز جذب کند که این عملکرد تقریباً خلاف روند همه کشورهای دنیا بود. در تمام کشورهای دنیا اصولاً اپراتور اول سهم بازار از دست می دهد و خوشبختانه برای ما این اتفاق نیفتاد. صدوقی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و برشمردن ارکان آن، اقدامات همراه اول در فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد. وی گفت: در بحث شبکه های مترو و انتقال توسعه فیبر سایت ها جهت پشتیبانی از موبایل باند پهن، در فاز سوم ۸۲۲۰ سایت به فیبر متصل شده است. در محور شبکه های دسترسی نیز در پایان فاز سوم۱۳۸۶۰سایت نسل دو نوسازی شده است، ۱۰۴۲ شهر و ۹۷۰ روستا به شبکه نسل ۳ و ۷۱۰ شهر تحت پوشش شبکه نسل ۴ همراه اول قرار گرفتند. در محور مراکز تبادل ترافیک(IXP) نیز که قرار بود ۴۰ گیگ ظرفیت نوسازی شود، هم اکنون حدود ۵۰ گیگ ظرفیت ایجاد شده است.مدیرعامل همراه اول با اشاره به توسعه زیرساخت های مدیریت دسترسی به اینترنت، از ارايه سیم کارت دانش آموزی «انارستان» و سیم کارت کودک و نوجوان «درسا» خبر داد و گفت: هر دو الان سرویس دهی می کنند؛ بطوریکه طی یکماه گذشته حدود ۳۰۰ هزار سیم کارت انارستان واگذار شده است که روند خوبی دارد و امیدواریم با ارائه تبلت بومی، محتوای بهتری به دانش آموزان ارائه کنیم .صدوقی با اشاره به راه اندازی رسانه تعاملی و مدیریت آموزش مجازی همراه اول بیان داشت: ما برای ارائه IPTV راساً ورود نکردیم؛ بلکه زیرساخت ایجاد کردیم. سامانه تابان را هم برای اصناف کشور راه اندازی کردیم. ما آمادگی داریم برای تمام شرکت هایی که مجوز IPTV دریافت کردند، زیر ساخت لازم را مهیا کنیم. همچنین در آموزش و پرورش کار بزرگی انجام شد؛ حدود ۲.۹ میلیون معلم از طریق سامانه هایی که راه اندازی کردیم آموزش دیده اند. در سامانه اصناف از ۹۰۰۰ هزار آموزشگاه کشور، الان ۱۰۲۰ آموزشگاه پنل دریافت کرده اند، حدود ۴۲۰۰ استاد برای این سامانه تعریف شده است که بزودی با سایر اصناف نیز تفاهم نامه امضاء می شود.وی در خصوص آخرین وضعیت سایت های موبایل باند پهن همراه اول نیز اظهار داشت: هم اکنون که در پایان فاز ۳ شبکه ملی اطلاعات قرار داریم، تعداد ۱۳۸۶۰ سایت نسل ۲.۷۵ ، ۱۶۴۹۱ سایت نسل ۳.۹ و ۹۷۰۰ سایت نسل ۴.۵ راه اندازی شده است که این حجم از راه اندازی که با کمک توان داخلی صورت گرفته، بی نظیر است.صدوقی با بیان اینکه در بهمن ماه سال ۹۵ با شرکت ملی گاز ایران در خصوص هوشمندسازی کنتورهای گاز تفاهم نامه امضاء شده است، تصریح کرد: در ۲۱ تیرماه سال جاری اولین تست موفق کنتور گاز در شبکه NB-IOT در ایران انجام شد که هم اکنون ۵۰۰۰ کنتور در فاز پایلوت در حال بهره برداری است. البته در منطقه هم پنج روز قبل اولین بار این طرح اجرایی شده است. ما امیدواریم این طرح را روی کنتورهای آب و برق نیز انجام دهیم که این امر یک تحول بزرگ را در کشور ایجاد می کند.صدوقی با بیان اینکه طی یکسال گذشته بر اساس اعلام معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات سهم بازار همراه اول افزایش یافته است، تصریح کرد: سهم بازار همراه اول طی ۱۸ ماه اخیر با توجه به نوسازی انجام شده از ۵۷درصد به ۵۹درصد افزایش یافته است؛ اگر ما آمار رومینگ ملی را هم اضافه کنیم که روزانه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک از اپراتورهای دیگر از شبکه همراه اول استفاده می کنند، سهم بازار ما به حدود ۶۰درصد می رسد.  ]]> اپراتورها Mon, 17 Jul 2017 09:09:01 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49485/تقدیر-رشد-سریع-اینترنت-همراه-اول همکاری همراه اول و نوکیا برای عرضه 5G http://itna.ir/fa/doc/news/49353/همکاری-همراه-اول-نوکیا-عرضه-5g همراه اول و نوکیا برای ارائه خدمات 5G در ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، روز دوشنبه (۱۲ تیرماه) همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه خاورمیانه و نوکیا به عنوان وندور اول LTE در جهان، برای شناخت، توسعه و پیاده‌سازی نسل پنجم تلفن همراه(۵G)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.در این مراسم که مدیر عامل همراه اول، مدیر منطقه خاورمیانه و آفریقای شرکت نوکیا و جمعی از مدیران همراه اول و نوکیا حضور داشتند، این دو شرکت تفاهم کردند طی مدت تفاهم‌نامه، مسیر 5G در ایران را با هم جلو ببرند.مطابق این گزارش، با تفاهم صورت گرفته با شرکت نوکیا که طبق گزارش Dell’Oro’s وندور برتر LTE در سال ۲۰۱۷ است، مشترکین همراه اول خواهند توانست اینترنت 5G‌ را همگام با کشورهای پیشرفته تجربه کنند.همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه (در هر دو حوزه مکالمه و اینترنت همراه) و اولین ارائه دهنده اینترنت نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور، هم اکنون ۹۷۵ شهر را تحت پوشش نسل ۳ و ۷۳۵ شهر را تحت پوشش نسل ۴.۵ تلفن همراه قرار داده است و با این اقدام همچنان پیشرو بودن خود را در ارائه آخرین فناوری‌ها، ادامه می‌دهد.   ]]> اپراتورها Mon, 03 Jul 2017 10:27:34 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49353/همکاری-همراه-اول-نوکیا-عرضه-5g سیم‌کارت‌های جدید توسط اپراتورها عرضه می‌شوند http://itna.ir/fa/doc/news/49611/سیم-کارت-های-جدید-توسط-اپراتورها-عرضه-می-شوند صادق عباسی شاهکوه درباره تعداد اپراتورهای مجازی فعال در کشور بیان کرد: تا به امروز پنج پروانه صادر کرده‌ایم و ۲۰ موافقت انجام شده که هنوز به صدور پروانه منجر نشده است. همچنین سه اپراتور آماده ارائه سیم‌کارت هستند که در روزهای آتی شاهد عرضه سیم‌کارت آنها به بازار خواهیم بود.وی در نمایشگاه الکامپ درباره شکل‌گیری اپراتورهای مجازی در کشور گفت: هدف اصلی از راه‌اندازی و شکل‌گیری اپراتورهای مجازی دو نکته بسیار مهم بود؛ اول اینکه ما در نظر داشتیم بازار رقابتی در حوزه موبایل را بهبود بخشیم، زیرا اپراتورهای اصلی که بهBTS (دکل‌های مخابراتی فرستنده و گیرنده) نیاز دارند، هزینه بسیار بالایی می‌خواهند و این به صلاح کشور نبود. اما از سمت مشترکان ما نیاز اساسی به بحث رقابت داشتیم و در این گام اپراتور مجازی بهترین تصمیم بود.معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: نکته دوم پیدایش اپراتورهای مجازی این بود که اپراتورهای صاحب شبکه کمتر سراغ فضای تخصصی و بسترسازی لازم در این حوزه می‌روند و ما امیدواریم اپراتورهای مجازی که نگران زیرساخت و شبکه نیستند، انرژی بیشتری برای مباحث تخصصی بگذارند تا مردم از خدمات جدید بهره مند شوند.عباسی شاهکوه با اشاره به فضای رقابتی میان اپراتورها گفت: طبیعی است که چندان رقابتی میان اپراتورهای اصلی با اپراتورهای مجازی صورت نگیرد. علت آن هم این است که اپراتورهای اصلی دارای زیرساخت و شبکه هستند و تمرکز اپراتورهای مجازی بروری سرویس و خدمات به کاربران است. بنابراین این دو از لایه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و قاعدتا نباید با هم رقابت کنند.وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته اگر اپراتورهای مجازی بخواهند به سمت رقابت با اپراتورهای اصلی بروند، شکست خواهند خورد اما اگر تمرکز اپراتورهای مجازی روی خلاقیت و نوآوری بر سرویس‌ها و خدمات به کاربران باشد قطعا شاهد اتفاقات مطلوب خواهیم بود.معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به فناوری اطلاعات در حوزه کودک و نوجوان و آسیب‌های آن برای کودکان در کشور اظهار کرد: طبیعی است هر آنچه قاعده و قانون در فضای حقیقی داریم، برای فضای مجازی هم حاکم است. همه اصول فرهنگی مرتب بر جامعه باید بر فضای مجازی هم حاکم شود. ما یک مصوبه در ارتباط با سیم‌کارت کودک داریم که مبنایی شد تا سیم‌کارت کودک راه‌اندازی شود.عباسی شاهکوه ادامه داد: همچنین یک سری الزامات را برای فضای کودک در مصوبه تنظیم مقررات ارتباطات مشخص کردیم که به نظر ما بیشتر از آن نیاز به مقررات نداریم و بقیه کار با اپراتورهایی مانند هوشمند امین که از فعالان حوزه کودک و نوجوان هستند انجام می‌شود. انتظار داریم اپراتورها با خلاقیت و نوآوری خود در سرویس‌ها و خدمات بتوانند خدمات اصولی و علمی را در اختیار کاربران قرار دهند.وی به فضای مجازی و فناوری اطلاعات، فرصت‌ها و تهدیدهای این حوزه پرداخت و تاکید کرد: با توجه به موضوعاتی که در فضای مجازی وجود دارد و آسیب‌هایی که در کنار فرصت‌ها می‌تواند برای کاربر وجود داشته باشد، تلاش می‌کنیم تا تهدیدهای حوزه کودک و نوجوان را به صفر برسانیم تا نوجوانان به راحتی، سهولت و بدون نگرانی خانواده‌ها از آسیب‌های وب بتوانند از آن بهره‌مند شوند.معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص نبود یا کمبود فضای همکاری بین نهادها در حوزه تخصصی کودک و نوجوان در فضای مجازی گفت: سازمان فناوری اطلاعات تفاهم نامه‌ای را با وزارت آموزش و پرورش تدوین کرده است که به زودی شاهد محتوای مطلوب خواهیم بود.همچنین محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به نقش اپراتورهای مجازی اظهار کرده بود: اپراتورهای مجازی مکمل اپراتورهای اصلی هستند و بدون اینکه نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در بخش زیرساخت و شبکه داشته باشند، با هماهنگی و تفاهم با اپراتورهای اصلی به ارائه خدمات تخصصی می‌پردازند.اپراتورهای مجازی، نوعی از اپراتور موبایل هستند که خود عملا دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها نیستند. این نوع اپراتور با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها است، این خدمات را به صورت عمده خریداری کرده، سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده‌فروشی می‌کند. ]]> اپراتورها Sat, 29 Jul 2017 04:13:28 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49611/سیم-کارت-های-جدید-توسط-اپراتورها-عرضه-می-شوند سلب امتیاز سیم‌کارت اعتباری ایرانسل پس از 3 ماه خاموشی http://itna.ir/fa/doc/news/25874/سلب-امتیاز-سیم-کارت-اعتباری-ایرانسل-3-ماه-خاموشی ایرانسل بار دیگر به مشترکانش متذکر شد: اگر سیم‌کارت اعتباری به مدت ۹۰ روز پیاپی فعالیتی نداشته باشد از مالکیت مشترک خارج و به ایرانسل بازگردانده می‌شود. به گزارش ایتنا از فارس ،اپراتور دوم تلفن‌همراه در پیامی به مشترکان خود یادآوری کرده است که در صورت عدم استفاده از سیم‌کارت به مدت ۳ ماه، سیم‌کارت از مالکیت مشترک خارج می‌شود. ایرانسل در این پیام گفته: « چنانچه سیم‌کارت اعتباری به مدت ۹۰ روز پیاپی فعالیتی نداشته باشد از مالکیت مشترک خارج می‌شود و به ایرانسل بازگردانده می‌شود. برای پیشگیری می‌توان یک تماس برقرار کرد یا یک پیامک فرستاد.» این اقدام براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شود. پس از واگذاری تعداد زیادی سیم‌کارت که درصد قابل توجهی از آنها بی‌استفاده مانده بودند، رگولاتوری به عنوان راه‌حلی به جای ارائه شماره‌های جدید، از اپراتورهای تلفن‌همراه خواست شماره‌های بدون استفاده‌ای که در اختیار مردم است را به شبکه بازگردانند. به این ترتیب اپراتورهای تلفن‌همراه می‌توانند در صورت غیرفعال بودن سیم‌کارت اعتباری به مدت ۳ماه متوالی، سیم‌کارت را از مشترک پس‌گیرند و مشترک حقی روی سیم‌کارت نخواهد داشت. این اقدام درابتدا مورد اعتراض مشترکان واقع می‌شد اما اکنون دیگر اغلب مشترکان از این موضوع اطلاع دارند. اپراتورهای تلفن‌همراه نیز هر از چند گاهی این موضوع را به مشترکان یادآوری می‌کنند. ]]> اپراتورها Sat, 20 Apr 2013 09:58:47 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/25874/سلب-امتیاز-سیم-کارت-اعتباری-ایرانسل-3-ماه-خاموشی دستاوردهای یکساله همراه اول http://itna.ir/fa/doc/news/48983/دستاوردهای-یکساله-همراه-اول همزمان با روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، همراه اول آخرین دستاوردهای یک سال اخیر خود را تشریح کرد.به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات، مهمترین دستاوردهای خود را اعلام کرد.بنابراین گزارش، تعداد مشترکین همراه اول با ۹.۳ میلیون مشترک جدیدی که در سال ۹۵ جذب کرد، به ۸۶.۳ میلیون سیمکارت واگذار شده و ضریب نفوذ این اپراتور طی یکسال گذشته از ۸۰.۲ درصد به ۸۴.۲ درصد رسید. علاوه براین همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را دو درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می کنند و مشترکین GSM روستایی، حدود ۳ درصد افزایش داده و به ۶۰ درصد کل بازار رسانده است که موفقیتی بزرگ به شمار می رود.از مهم‌ترین موفقیت های همراه اول در یکسال گذشته، اجرای مناسب طرح ترابردپذیری و در نتیجه مثبت شدن روند ترابرد به نفع این اپراتور است. همراه اول در طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه که از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، هم اکنون «رتبه اول در ترابرد» را داراست. وضعیت عملکرد اپراتورهای تلفن همراه اینگونه است که تا ۲۵ اردیبهشت ماه تراز اپراتورها به ترتیب، همراه اول مثبت ۹۶۰۴، رایتل مثبت ۱۱۹ و ایرانسل منفی ۹۷۲۳ مشترک بوده است.در خصوص توسعه شبکه باند پهن نیز همراه اول، به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور، در سال ۹۵ در حدود ۱۷۵۰۰ سایت و در مجموع بیش از ۲۵ هزار سایت نسل ۳ ،۴ و ۴.۵ در ۱۷۲۲ شهر و دهستان راه اندازی کرده است، همچنین با رشد ۲۰ برابری مشترکین نسل ۴ و ۴.۵ در سال ۹۵ و نوسازی شبکه نسل ۲ همراه اول، هم اکنون بزرگترین و گسترده ترین شبکه اینترنت همراه کشور در اختیار این اپراتور است.همچنین با افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین، ۳۵۰ میلیون پاسخگویی و خدمت ارائه شده به مشترکین در ۲۴ ساعت شبانه روز طی یکسال گذشته صورت گرفته است.علاوه بر این، بر اساس این گزارش، رشد ۴۲۶ برابری ترافیک دیتا، رشد ۱۰۰ درصدی در ارائه محصولات و خدمات، حمایت از شرکت های دانش بنیان و همکاری گسترده با مجامع علمی و دانشگاهی، کسب جوایز و تندیس های متعدد طی سال های گذشته در خصوص حمایت از تولید داخلی، کارآفرین برتر، حامی کار و سرمایه ایرانی، حمایت از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای دسترسی به اطلاعات، سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه کمتر به مشترکین از مهمترین دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار ایران در چهار سال اخیر عنوان شده است.  ]]> اپراتورها Tue, 16 May 2017 15:29:54 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48983/دستاوردهای-یکساله-همراه-اول ۶ هزار و ۵۰۰ شکایت از اپراتورهای اینترنتی ثبت شد http://itna.ir/fa/doc/news/49183/۶-هزار-۵۰۰-شکایت-اپراتورهای-اینترنتی-ثبت معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از بررسی عملکرد دارندگان پروانه شبکه ارتباطات ثابت (FCP) براساس وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات ثبت شده از سوی مشترکان در سامانه ۱۹۵ خبر داد.به گزارش ایتنا از مهر،‌ براساس اعلام این سازمان، به منظور شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه و افزایش رضایت مشترکان، از سه ماهه آخر سال ۹۵، تعداد شکایات و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه در سامانه ۱۹۵ بررسی شده است.از این رو در بازه زمانی سه ماهه آخر سال ۹۵، تعداد ۶ هزار و ۵۴۳ شکایت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۲۷ شکایت (بالغ بر ۹۸ درصد) رسیدگی و پاسخ لازم به مشترک ارائه شده است.براساس بررسی و تحلیل انجام شده شرکتهای حلما گستر خاورمیانه، آریا رسانه تدبیر و لایزر به ترتیب کمترین درصد تعداد شکایت به نسبت تعداد مشترکین را داشته‌اند.جدول وضعیت رسیدگی به شکایات دارندگان پروانه FCP از اینجا قابل دریافت است.رگولاتوری اعلام کرد: در سال ۹۶ نیز وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایت دارندگان پروانه به صورت فصلی بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود. ]]> اپراتورها Mon, 12 Jun 2017 04:44:19 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49183/۶-هزار-۵۰۰-شکایت-اپراتورهای-اینترنتی-ثبت تماس‌های تصویری رایتل به زودی از سر گرفته می‌شود http://itna.ir/fa/doc/interview/27250/تماس-های-تصویری-رایتل-زودی-سر-گرفته-می-شود زمان زیادی از ورود نسل سوم تکنولوژی به کشور نمی‌گذرد اما در همین مدت کوتاه هم ۳G با حاشیه‌ها و مشکلاتی مواجه بوده که به گفته‌ی مدیر عامل شرکت رایتل بسیاری از آنها در غرض ورزی افراد ریشه داشته است.به گزارش ایتنا از ایسنا، در آغاز کار دولت یازدهم و در شرایطی که هم‌چنان تماس‌های تصویری اپراتور سوم تلفن همراه به حالت تعلیق درآمده به گفت‌وگویی تفصیلی با مدیر عامل اپراتور سوم پرداخته‌ایم که بخش اول آن امروز منتشر می‌شود. این گفت‌وگو که بیش از یک ساعت به طول انجامیده نخستین گفت‌وگوی غلامرضا قاسمی محسوب می‌شود که پنج ماه پس از فعالیتش در این پست صورت گرفته است و در جریان این صحبت‌ها، قاسمی همواره بر این تاکید دارد که به دلیل ایجاد نشدن مشکلات جدید برای رایتل ترجیح می‌دهد بسیاری موارد را حداقل فعلا مسکوت نگه دارد. • آقای قاسمی کمی در باره مسیری که رایتل از روز اول تا امروز طی کرده توضیح دهید و این‌که فکر می‌کنید در این مدت به چه دستاورد‌هایی رسیده‌اید؟ مدت ۱.۵ سال است که در ترکیب هیئت مدیره رایتل حضور دارم و پنج ماه است که به عنوان مدیر عامل این شرکت فعالیت می‌کنم. حال ترجیحم آن است که از این ۱.۵ سال بگویم، زمانی که وارد رایتل شدم تازه بحث تجاری‌شدن این شبکه در کرج و تهران مطرح شده بود و ما تعداد محدودی سایت در این دو استان داشتیم و در این میان مشکلات متعددی از داخل و خارج شرکت برای ما ایجاد می‌شد. در آن زمان از آنجا که ما یک شرکت جوان و نوپا بودیم و در کشور هم تجربه‌ی ۳G وجود نداشت ما با مشکلات متعددی مواجه بودیم اما به هر صورت توانستیم به شکل موفق عمل کنیم و درنهایت بسیاری از مشکلات را برطرف کرده و در کل کشور کار را دنبال کردیم. اکنون تعداد قابل توجهی از شهرهای کشور تحت پوشش شبکه ما قرار گرفته‌اند و طی پنج ماه گذشته تعداد مشترکان ما سه برابر شده است. حتی واقعیت این است که این رقم تا چند برابر قابلیت افزایش دارد که البته این افزایش نیاز به گسترش زیرساخت‌های لازم دارد. چرا که ما براین عقیده هستیم که باید همگام با گسترش کمی، سرویس‌های فنی خود را نیز ارتقاء دهیم. • بسیاری بر این باورند که اکنون کیفیت اینترنت رایتل به این دلیل بالاست که تعداد مشترکان آن کم است، نظر شما در این زمینه چیست؟ ما میان بخش‌های فنی و بازاریابی، ارائه خدمات و سرویس‌ها نوعی تناسب در نظر گرفته‌ایم و به همان اندازه که تعداد مشترکانمان افزایش پیدا می‌کند تلاش می‌کنیم که شبکه را از نظر فنی هم ارتقاء دهیم. حتی به اعتقاد ما از این پس نه تنها کیفیت خدمات رایتل پائین نمی‌آید بلکه شاهد ارتقاء خدمات هم خواهیم بود چراکه شبکه فنی ما براساس راهکارهای تجربی پیش می‌رود و ما به‌طور دائم از راهکارهای مختلف که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته بهره‌مند می‌شویم، به همین دلیل قطعا در آینده سرویس‌های ما کیفیت بهتری را تجربه خواهند کرد. • یعنی می‌توانید با قطعیت این را اعلام کنید که کیفیت خدمات شما با افزایش شمار مشترکان پائین نمی‌آید؟ قطعا. از ابتدا هم قصد ما همین بوده و مطمئنا در آینده نیز شرایط به همین شکل خواهد بود. کمتر از یک درصد از درآمد ۳G مربوط به تماس تصویری می شود • اما طی مدت فعالیت رایتل یکی از حاشیه‌های مهم و یا شاید مهم‌ترین حاشیه‌ رایتل بحث تعلیق تماس‌های تصویری باشد. شما اکنون این موضوع را از چه مراجعی پیگیری می‌کنید و به چه نتیجه‌ای رسیده‌اید؟ به نظر شما قطع این سرویس تا چه اندازه منطقی است؟ به هرحال بسیاری هزینه‌های متعددی متقبل شده‌اند تا بتوانند از تماس‌های تصویری استفاده کنند، آیا خود شما فکر نمی‌کنید بدون ارائه‌ی این سرویس خدمات کاملی به مشترکانتان ارائه نمی‌کنید؟ واقعیت این است که بحث تماس تصویری به عنوان یک بخش جذاب برای ورود به بازار در نظر گرفته شده بود اما براساس تجربه‌ای که در دنیا هم وجود دارد، اغلب مشترکان پس از خرید سیم‌کارت‌های۳G چند بار از تماس تصویری استفاده کرده و پس از آن سایر مزیت‌های نسل سوم را بیش از تماس تصویری مورد استفاده قرار می‌دهند. اکنون در دنیا کمتر از یک درصد از درآمد اپراتورهای ۳G به مکالمه‌ی تصویری مربوط می‌شود. اما با این وجود ما به عنوان یک اپراتور که قرار بوده چنین سرویسی را ارائه کنیم و این موضوع را اطلاع‌رسانی هم کرده‌ایم بی‌شک نسبت به قطع این سرویس انتقاد داریم. در این میان نکته‌ دیگری که هست آنکه اگر دوستانی که تصمیم به قطع این تماس‌ها گرفتند پیش از این اقدام جلسه‌ای با ما گذاشته و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کردند، قطعا ما راهی برای دغدغه‌هایشان پیدا می‌کردیم و شاید هیچ گاه چنین اتفاقی نمی‌افتاد. به هرصورت اکنون ما پیگیر وصل شدن مجدد تماس‌های تصویری هستیم و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود. • طی صحبت‌هایی که با مسئولان داشته‌اید، وعده‌ای هم به شما داده شده و مشخص است که این سرویس مجددا از چه زمانی وصل می شود؟ در حوزه وصل‌شدن مجدد تماس‌های تصویری این ما نیستیم که تصمیم می‌گیریم اما این موضوع از ابتدای ماه رمضان در دستور کار بوده و قرار بوده است که درباره‌ی آن تصمیم قطعی گرفته شود، البته قرار بود در این میان برای گرفتن تصمیم نهایی جلسه‌ای تشکیل شود که فکر می‌کنم این جلسه در آینده‌ای نزدیک تشکیل شده و نتیجه‌ی قطعی مشخص خواهد شد. •  آیا در دوره‌ای که این تماس‌ها فعال بود، مشکل خاصی برای مردم ایجاد شد و شکایت یا اعتراض خاصی برای آن وجود داشت که سرویس تماس تصویری تعلیق شد؟ در‌آن دوره شکایت خاصی به مراجع قضایی صورت نگرفت؟ تماس‌های تصویری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاربر پیش از پاسخ‌گویی می‌تواند قبول کند که به شیوه تصویری پاسخ دهد یا خیر. به همین دلیل در مدت فعالیت این سرویس مشکل خاصی ایجاد نشد و هیچ‌گاه تخلف خاصی صورت نگرفت. اما به هرحال با توجه به خدماتی که نسل سوم می‌تواند به مردم ارائه کند صورت گرفتن برخی مقاومت‌ها در برابر آن از ابتدا قابل پیش‌بینی بود به همین دلیل برخی از مراجع محترم تقلید به دلیل نوع سوالی که از آنها شده بود در این زمینه اظهارنظر‌هایی داشتند که در این میان نوع طرح سوال از اهمیت بسیاری برخوردار بود چرا که همین مراجع سوال به شکل دیگری از آنها پرسیده شد، جواب‌های متفاوتی ارائه کردند اما آنچه برای ما اهمیت دارد آن است که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کنیم و این قانون براساس شرع است و به همین دلیل قطعا نظر مراجع را در قانون لحاظ کرده و بر همین اساس برخورد خواهیم کرد. رایتل گران نیست • نکته‌ای دیگری که درباره‌ی رایتل می‌توان به آن اشاره کرد بحث هزینه‌های رایتل است که از نظر بسیاری این هزینه‌ها بالا است البته پیش ازاین زمانی این‌گونه اعلام شده بود هزینه‌ی اینترنت رایتل حتی یک شانزدهم اپراتورهای دیگر است اما واقعیت این است که درعمل حس می‌شود هزینه‌های نسل سوم برای کاربران به نسبت بالا است؟ مبنای مقایسه شما برای گرانی و ارزانی سرویس‌ اینترنت رایتل چیست؟ اگر مبنای مقایسه اینترنتی است که از طریق ارائه دهندگان سرویس adsl ارائه می‌شود طبیعی است که به دلیل اینکه شما از طریق سیم کارت رایتل این امکان را خواهید داشت که در طول گستره شبکه تحت پوشش این اپراتور با سرعت بالا حرکت کرده و همچنان به اینترنت پرسرعت متصل بمانید، برخلاف سرویس های ثابت مثل adsl و وایمکس هزینه های بیشتری را در قبال این امکانات باید متقبل شوید. اما با مقایسه میان قیمتهای ارائه شده از طریق ارائه دهندگان اینترنت ثابت با قیمتهای ارائه شده توسط رایتل به روشنی در خواهید یافت که تفاوت قیمتها به اندازه امکانات اضافه آن نیست. از سوی دیگر اگر مبنای مقایسه اینترنت قابل ارائه بر روی دیگر اپراتورهای موبایل است، با قاطعیت اعلام می شود با حفظ تمام ویژگی های متمایز و ویژه رایتل در قیاس با دیگر اپراتورها شامل سرعت بالا، کیفیت مناسب، اتصال همیشگی و قابلیت تحرک در سرعت بالا، قیمت اینترنت رایتل از بقیه رقبا به مراتب پایین‌تر است. به هر صورت قیمت‌های ما با آنچه اعلام شده تفاوتی ندارد و ما اجازه نداریم برای خدمات خود قیمتی بالاتر و یا پایین‌تر از این تعرفه‌ها را اعمال کنیم چرا که تعرفه‌های اصلی طبق نظر سازمان تنظیم مقررات اعلام می‌شود و ما موظف هستیم همان تعرفه‌ها را اعمال کنیم اما در هر صورت بسته‌های ما برای کاربران مقرون به صرفه است و شاید هزینه‌ی آنها تا همان یک شانزدهم هم کمتر از اپراتور‌های دیگر باشد. • در کل از نظر خود شما هزینه‌های رایتل منطقی است، آیا شما فکر نمی‌کنید اینترنت رایتل بدون در نظر گرفتن بسته‌ها گران است؟ اینترنت ما نسبت به سایر اپراتور‌ها قابل مقایسه نیست و سرعتی به مراتب بالاتر دارد به همین دلیل اگر شما بخواهید در نظر بگیرید بی‌شک اینترنت رایتل به مراتب ارزان‌تر خواهد بود. • برخی از کاربران در باره این موضوع که اگر شارژ دو یا ۲۰ هزار تومانی رایتل بخریم همچنان ۱۵ روز برای استفاده از آن فرصت داریم، گلایه‌هایی دارند، در مورد این موضوع توضیح می‌دهد؟ این موضوع درست نیست. رایتل برای استفاده از شارژهای مختلف خود بازه‌های زمانی مختلفی در نظر گرفته است. به طوری که برای شارژهای ۲ تا ۵۰ هزار تومانی بازه‌های ۹۰ تا ۷۲۰ روزه برای استفاده در نظر گرفته شده است. علاوه بر این دوره‌های بلند مدت، رایتل این امکان را فراهم کرده که با وجود اتمام دوره استفاده، با اولین شارژ، هزینه شارژ قبلی هم در اختیار مشترک قرار می‌گیرد. • با این وجود به نظر می‌رسد که هنگام مصرف هزینه‌ها به نسبت بالاتر از این رقم‌ها است شاید این اتفاق در موارد متعدد به سرعت بالای رایتل بازگردد. این‌که شما در یک دقیقه چه میزان اطلاعات دانلود می‌کنید و در اینترنت اپراتورهای دیگر در همان مدت چه اندازه امکان دانلود دارید، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اکنون بسیاری از کاربران اینترنت ما هنگام استفاده از این سرویس محو سرعت آن می‌شوند و حواسشان به ساعت و میزان استفاده‌شان نیست. در باره تعرفه‌های کلی رایتل باید گفت در حال حاضر، تماس صوتی بیرون شبکه ما چه در ساعت پیک و چه در ساعت غیرپیک ۶۲۵ ریال است که این هزینه با تعرفه‌های ایرانسل و همراه اول برابر است، پیامک‌های فارسی ما هم ۸۹ ریال قیمت دارند که این تعرفه در همراه اول و ایرانسل به ترتیب ۸۹ و ۱۰۰ ریال است. در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز تماس‌های صوتی برون شبکه‌ای ما ۸۹۵ ریال است که این رقم در ایرانسل ۹۲۵ و در همراه اول ۹۳۷ ریال است. اینترنت ما هم بدون فعال‌کردن بسته‌ها کیلوبایتی نیم ریال قیمت دارد. در حالی که به عنوان مثال اینترنت همراه اول در ساعات عادی کیلوبایتی یک ریال و در ساعات شلوغی چهار ریال هزینه به دنبال دارد.• فکر می‌کنید چه زمان کل کشور را پوشش خواهید داد؟ ما در حال حاضر حدود ۱۱۷ شهر را تحت پوشش داریم و در این میان برخی از این شهرها وضعیت خوبی دارند. برای شهرهای دیگر هم ما در حال تلاشیم تا با انجام کارهای کارشناسی شهرهایی که در اولویت هستند را مشخص کنیم و با سرعت پوشش شبکه خود را دنبال کرده و به اتمام برسانیم. • پوشش جاده‌ای چطور؟ در حال حاضر پوشش جاده‌ای نداریم اما یکی از مزایای ۳G آن است که می‌توان از آن در حین حرکت هم استفاده کرد که این مزیت در شیوه‌های اتصال به اینترنت نسل‌های اول و دوم وجود ندارد البته با این وجود ما در حال حاضر ما در جاده‌های کشور پوشش کاملی نداریم اما در داخل شهرها شما به راحتی می‌توانید از اینترنت پرسرعت در حین حرکت استفاده کنید. در باره پوشش جاده‌ای هم در کل باید مشکلات مختلفی که در راه توسعه شبکه وجود دارد مدنظر قرار داد. نکته دیگری که وجود دارد آنکه اکنون مشترکان ما ظرف چند ماه چند برابر می‌شوند و به هرحال آماده‌کردن تجهیزات فنی برای این افراد خود نیاز به تلاش بسیار دارد، حال ممکن است یک اپراتور دیگر در همان مدت بیش از ما به تعداد مشترکانش افزوده شود اما قطعا تعداد مشترکان آنها ظرف چند ماه چند برابر نمی‌شود و اینجاست که این آمار برای ما معنی پیدا می‌کند. • مشکل دیگری که وجود دارد انکه برای بهره‌مندی از سرویس‌های مختلف رایتل بسیاری از گوشی‌های بازار جوابگو نیستند، شما برای حل این مشکل چه برنامه‌ای دارید که دیگر کاربر رایتل مجبور نباشد پس از خرید سیم‌کارت در بازار بگردد و با هزینه‌های متعدد گوشی پیدا کند که بتواند قابلیت استفاده از خدمات رایتل را داشته باشد این‌گونه نیست که مشترکان ما بخواهند دنبال گوشی خاصی بگردند که سرویس بدهد. تمام گوشیهای هوشمند موجود در بازار پاسخگوی عمده سرویس‌های رایتل به خصوص اینترنت پرسرعت آن هستند و تنها سرویس تماس تصویری رایتل نیاز به داشتن دوربین جلوی موبایل و امکان سخت افزاری برای استفاده است. • اما همین حالا بسیاری از تبلت‌ها هم برای استفاده از اینترنت رایتل قابلیت ندارند؟قطعا تبلت‌هایی که ۳G ساپورت می‌کنند سیم‌کارت رایتل را هم می‌خوانند.   ]]> اپراتورها Sat, 24 Aug 2013 09:11:35 GMT http://itna.ir/fa/doc/interview/27250/تماس-های-تصویری-رایتل-زودی-سر-گرفته-می-شود ۳ هزار و ۷۳ شکایت از عملکرد اپراتورهای موبایل به ثبت رسید http://itna.ir/fa/doc/news/49502/۳-هزار-۷۳-شکایت-عملکرد-اپراتورهای-موبایل-ثبت-رسید به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از بررسی عملکرد اپراتورهای تلفن همراه براساس وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات ثبت شده از سوی مشترکان در سامانه ۱۹۵ خبر داد.وی گفت: به منظور شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه تلفن همراه و افزایش رضایت مشترکان، تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه در بازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶ بررسی و ارزیابی شده است.فلاح جوشقانی افزود: بر این اساس دربازه زمانی سه ماهه اول سال ۹۶، تعداد ۳ هزار و ۷۳ شکایت در حوزه نظارت بر سرویس‌های ارتباطی در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است که از این تعداد به ۲ هزار و ۴۵۹ شکایت رسیدگی و پاسخ لازم به مشترک ارائه شده است.فلاح جوشقانی تصریح کرد: وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات مشترکان از دارندگان پروانه ارتباطات سیار در سال ۹۶، به طور مستمر بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود.جدول وضعیت رسیدگی به شکایات اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در اینجا درج شده است. ]]> اپراتورها Wed, 19 Jul 2017 04:31:02 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49502/۳-هزار-۷۳-شکایت-عملکرد-اپراتورهای-موبایل-ثبت-رسید