ايتنا - پربيننده ترين عناوين اپراتورها :: rss_full_edition http://itna.ir/operators Sat, 24 Jun 2017 15:26:49 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 24 Jun 2017 15:26:49 GMT اپراتورها 60 رگولاتوری قیمت بسته‌های اینترنت را تغییر داد http://itna.ir/fa/doc/news/49259/رگولاتوری-قیمت-بسته-های-اینترنت-تغییر رگولاتوری اپراتورها را موظف به رعایت کف قیمت اینترنت کرد.به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پيرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعايت كف قيمت بسته‌هاي اينترنت، کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف يا تغيير برخی بسته‌هاي اينترنت خود شده‌اند.در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است که شامل تغییر حجم شبانه بسته‌های آلفا و آلفا+ (۴ بسته)، توقف فروش بسته‌های نامحدود شبانه در *۱۰۰۰# (۶ بسته) و توقف فروش بسته‌های محدود شبانه (۳ بسته) می‌شود.لازم به ذکر است قیمت هیچ کدام از بسته‌های موجود قابل انتخاب، تغییری نکرده است و تنها حجم هدیه شبانه بسته‌ها عوض شده است تا مطابق با مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظيم مقررات شود.گفتنی است مشترکینی که در حال حاضر در حال استفاده از بسته‌های حذف شده هستند، تا پایان زمان و یا حجم بسته فعلی، اجازه استفاده از بسته را داشته و پس از اتمام حجمی یا زمانی، امکان خرید مجدد بسته‌های حذف شده را نداشته و پیشنهادات جدیدی دریافت می‌کنند.مشترکین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تغییرات بسته‌های اینترنت به پرتال این اپراتور به نشانی mci.ir مراجعه کنند.   ]]> اپراتورها Wed, 21 Jun 2017 08:42:28 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49259/رگولاتوری-قیمت-بسته-های-اینترنت-تغییر آخرین آمار ترابردپذیری اپراتور دوم اعلام شد http://itna.ir/fa/doc/news/49236/آخرین-آمار-ترابردپذیری-اپراتور-دوم-اعلام موفقیت اپراتورها در اجرای طرح ملی ترابردپذیری تلفن همراه (MNP) را می‌توان در سه شاخص «میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابرد پذیری»، «همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیری» و «رضایتمندی مشترکان از روند ترابردپذیری» می‌توان مورد بررسی قرار داد.میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابردپذیریبر اساس آمار ارائه شده توسط شرکت پایا (مجری فنی طرح ملی ترابردپذیری)، تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۶ تعداد درخواست‌های ترابرد به ایرانسل ۱۰۵ هزار و ۹۷۴ نفر بوده است.همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیریهمچنین درصد همکاری ایرانسل در اجرای صحیح طرح ملی ترابردپذیری برای تغییر اپراتور از ایرانسل به سایر اپراتورها برابر با ۸/۸۶ درصد اعلام شده است.رضایتمندی مشترکان از عملکرد اپراتورها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای دریافت نظرات مشترکانی که متقاضی ترابرد بوده‌اند سامانه‌ای جهت انجام نظرسنجی از مشترکان به نشانی bpms.cra.ir/nazar-mnp راه‌اندازی کرده است و طبق نموداری که از بخش «مشاهده نتایج» این سامانه استخراج‌شده، میزان رضایت مشترکین از عملکرد اپراتورهای ایرانسل در روند ترابردپذیری نشان داده شده است. و بر اساس نمودار ارائه‌شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۷۰/۷۷ درصد از شرکت کنندگان، عملکرد ایرانسل را متوسط و خوب ارزیابی کرده‌اند. در نهایت، بر اساس مستندات ارائه شده، در صورت همکاری اپراتورها در جهت تسهیل اجرای طرح ملی ترابردپذیری و باز گذاشتن فضای انتخاب برای تغییر اپراتور و عدم ایجاد مشکل در مسیر ترابرد مشترکان، آمار نهایی شماره‌های ترابردشده ‌که می‌خواهند از این طرح ملی بهره بگیرند، بیشتر می‌شود و برنده نهایی طرح ملی ترابردپذیری مشترکانی خواهند بود که آزادانه بتوانند اپراتور خود را انتخاب کنند. ]]> اپراتورها Mon, 19 Jun 2017 04:28:20 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49236/آخرین-آمار-ترابردپذیری-اپراتور-دوم-اعلام اپراتورهای اینترنت برای ورود به فرابورس آماده‌اند http://itna.ir/fa/doc/news/49228/اپراتورهای-اینترنت-ورود-فرابورس-آماده-اند رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به حل مانع سهامداری مشترک شرکت‌های FCP برای حضور در فرابورس توسط کمیسیون تنظیم مقررات، از اجرایی شدن این طرح مشروط به توافق سازمان بورس خبر داد.به گزارش ایتنا از ایسنا،‌محمدرضا کریمی با اشاره به حضور شرکت‌های FCP یا شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در بورس بیان کرد: سال گذشته در تفاهم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بورس توافق شد بر این که تابلوی بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) و استارت‌آپ‌های فناوری اطلاعات در بورس شرکت داده شود. پیش از این شرایط برای حضور این شرکت‌ها بسیار دشوار بود. از جمله این که شرکت‌ها باید حداقل سه سال سودده بوده و مبلغ سرمایه آن‌ها از یک حد بالاتر باشد. با عزم بورس برای این که سرمایه‌ها را به سمت شرکت‌های کوچک و متوسط هدایت کند، این توافق رخ داد.وی درباره موانع حضور شرکت‌ها در بورس اظهار کرد: مانع‌ها در شرکت‌های کوچک و بزرگ متفاوت است؛ مانع شرکت‌های کوچک این است که معمولا قدمت ندارند، سه سال سوددهی را ندارند و حجم سرمایه شان از حداقل مورد نیاز کمتر است. شرکت‌های بزرگی هستند که موانع شرکت‌های کوچک را ندارند، یعنی قدمت زیادتری دارند و حجم سرمایه‌شان از حداقل لازم بیشتر است و در سه سال گذشته نیز سودده بوده‌اند.رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: یک بند در اکثر پروانه‌های ارتباطی بود که برای انتقالشان به بورس ایجاد مشکل می‌کرد و آن سهامداری مشترک بود، یعنی یک نفر نمی‌توانست در دو شرکت FCP سهامدار باشد. این مانع سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مطرح و برطرف شد. بنابراین شرکت‌ها وقتی در بورس پذیرفته شوند دیگر مانع سهامداری مشترک را ندارند. این قدمی بود که کمیسیون تنظیم مقررات برداشت برای این که شرکت‌های اپراتور ارتباطی بتواند سهامشان را در بورس عرضه کند.کریمی از جمله قوانینی که باید تغییر کند و در آنها تجدیدنظر شود را آیین‌نامه‌های اجرایی دانست و افزود: البته هنوز این مساله اجرایی نشده است. امیدواریم با اجرایی شدن آن تابلوی جداگانه‌ای در بورس داشته باشیم که شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری اطلاعات بتوانند سهام خود را در آن عرضه و از بازار جذب سرمایه کنند. تاکنون توافق‌های کلی انجام شده، یکسری آیین‌نامه در دست تهیه است، اما موانع اجرایی شدن این طرح در دستان بورس است، زیرا سال گذشته در دی ماه توافق کلی این کار انجام شد.وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای توافقات لازم را انجام داده و بقیه مسائل به سازمان بورس برمی‌گردد که بتواند این مساله را اجرایی کند و آیین‌نامه‌هایشان را ارائه دهد که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. ]]> اپراتورها Sun, 18 Jun 2017 05:39:52 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49228/اپراتورهای-اینترنت-ورود-فرابورس-آماده-اند سومین رویداد هم آفرینی همراه اول برگزار می شود http://itna.ir/fa/doc/news/49277/سومین-رویداد-هم-آفرینی-همراه-اول-برگزار-می-شود سومین رویداد از مجموعه رویدادهای هم آفرینی همراه اول با مشارکت دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، این رویداد با رویکرد انتخاب طرح یا کسب و کارهای نوپا و نوآور در حوزه اینترنت اشیاء، تیرماه سال جاری در شهر شیراز، برگزار خواهد شد. رویدادهای هم آفرینی همراه اول، با رویکرد رویدادهای متداول در این حوزه و انتخاب کسب و کارهای نوپا برگزار می شود. در این رویدادها با در نظر گرفتن فضای حاکم بر اکوسیستم کارآفرینی کشور و برطرف کردن نقاط ضعف موجود در رویدادهای مشابه فعلی و نیز نیازهای همراه اول، بومی‌سازی های لازم صورت پذیرفته است.این رویدادها با نگاه حمایت همراه اول از کسب و کارهای نوپا و نوآور و همچنین ایجاد فضای کارآفرینی به نام رویدادهای «هم آفرینی» نامگذاری شده است.موضوع طرح های نوآورانه این رویداد در سومین دوره خود، اینترنت اشیاء(IoT)، تحلیل داده ها(Data Analytics)، فین تک و گردشگری است. تیم های علاقه مند جهت شرکت در رویداد، می توانند تا ۹ تیر ماه از طریق لینک www.mci.ir/hamafarini ثبت نام کنند. ارزیابی اولیه طرح ها توسط کمیته تخصصی انجام شده و تیم ها جهت شرکت در رویداد انتخاب و پس از داوری، طرح های برگزیده انتخاب می شوند. در روز اختتامیه، ۳ طرح برتر معرفی و علاوه بر دریافت جوایز ارزنده، امکان مذاکره جهت حمایت همراه اول از تیم های برتر آغاز خواهد شد. پیش رویداد این رویداد در روز ۱۴ تیر و اختتامیه در روز ۲۸ تیرماه برگزار می شود.لازم به ذکر است، همراه اول، حامی اول نوآوری، در دو دوره پیشین رویدادهای هم آفرینی پذیرای ۴۳۹ تیم بوده است که از این تعداد ۷۷ تیم به مرحله داوری راه یافتند.   ]]> اپراتورها Sat, 24 Jun 2017 10:38:59 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49277/سومین-رویداد-هم-آفرینی-همراه-اول-برگزار-می-شود جابه‌جایی ۲.۷ میلیارد پیام در ایام انتخابات http://itna.ir/fa/doc/news/49054/جابه-جایی-۲-۷-میلیارد-پیام-ایام-انتخابات رییس سازمان فناوری اطلاعات از جابه جایی ۲.۷ میلیارد پیام در شبکه ملی اطلاعات در ایام انتخابات خبر داد و افزود: ۷۰ درصد این پیام‌ها در قالب پیام‌های چند رسانه‌ای بوده است.به گزارش ایتنا از ایسنا، نصراله جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات، در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین الملل اینترنت در اهواز، با اشاره به اینکه امروز پایه تمدن جدید مبتنی بر اگاهی است، افزود: مهم‌ترین ابزار آگاهی که توسعه شبکه‌های دسترسی و پیکربندی ارتباطی بین تمام مردم است؛ در ایران به همت دولت یازدهم ایجاد شده استوی با تاکید بر اینکه این دسترسی و پیکربندی ارتباطی برای تمام مردم در سطح کشور انجام شده است، گفت: این وضعیت را در دو تا سه هفته مربوط به انتخابات همه شاهد بودند. معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حقیقت این دور انتخابات در ایران و افزایش سطح مشارکت مردم و امنیت، مرهون دسترسی به این بستر ارتباطی بوده استجهانگرد تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که زیر ساخت‌های ارتباطی که در حال حاضر وجود دارد؛ پایه تحولات بسیار مهمی در آینده ایران است و ما موظف بودیم شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم.وی اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات در دو سه هفته، تست های بسیار مهمی را گذرانده است که این تست‌ها شرایطی بود که شورای عالی فصای مجازی برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته است.رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در روز انتخابات ۲.۷ میلیارد پیام در شبکه ملی اطلاعات جابه جا شده است، ادامه داد: در ایام انتخابات شاهد صدها حمله به سایت‌های همه کاندیداها بودیم که البته هیچکدام نتوانست خللی در کار شبکه ملی اطلاعات ایجاد کند.وی درباره پیام‌های ایام انتخابات گفت: ۷۰ درصد این پیام‌ها در قالب پیام‌های چند رسانه‌ای بوده است به گونه‌ای که هر کاندیدا به هر نحوی که در جریان تبلیغات انتخاباتی سخن می‌گفت، فیلم آن را مردم سراسر کشور می‌دیدند. معاون وزیر ارتباطات امنیت و استقلال را یکی از ویژگی‌های شبکه ملی اطلاعات دانست و اظهار کرد: توسعه شبکه دسترسی در بیش از هزار شهر در کشور، اجازه تحرک را به کاربران داده است.رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در آستانه حرکت به سمت فاز سوم شبکه ملی اطلاعات هستیم که ظرفیت‌ها را در بخش های مختلف افزایش می دهد، افزود: موج بعدی موضوع خدمات و محتواست که از ماه آینده شروع می شود و کاربران به خدمات متعددی بر روی روی گوشی های تلفن همراه و شبکه‌های ثابت از دولت الکترونیک دست می یابند. جهانگرد از اجرای طرحی با همکاری پلیس خبر داد و گفت: مطابق با آن همه فرزندان یاد می گیرند که چطور در شبکه اینترنت صدمه نبینند.وی در پایان تصریح کرد: تقریبا در همه استان‌های کشور، مراکز ماهر و آپا را که مراکزی پیشرفته برای تامین امنیت شبکه در آن استان است را ایجاد کرده‌ایم. ]]> اپراتورها Sat, 27 May 2017 04:19:11 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49054/جابه-جایی-۲-۷-میلیارد-پیام-ایام-انتخابات یک توضیح درباره تخفیف در طرح‌های تشویقی تلفن همراه http://itna.ir/fa/doc/news/49041/یک-توضیح-درباره-تخفیف-طرح-های-تشویقی-تلفن-همراه در مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد، عنوان شده که تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد حداکثر می‌تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد؛ به این معنا که تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند.به گزارش ایتنا از ایسنا، طی ماه‌های گذشته، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای داشته که براساس آن، اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آنها کمتر از ۱۰ درصد بازار است، مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان خود اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آنها بیش از ۱۰ درصد است، تنها تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند. این موضوع در نهایت موجب می‌شود یکی از اپراتورها در طرح‌های تشویقی خود از شرایط ویژه‌تری نسبت به دو اپراتور غالب برخوردار شود.در این رابطه چندی پیش مدیر عامل همراه اول تاکید کرد: طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اپراتورهایی با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد شرایطی فراهم شده که آنها بتوانند در فضای بازار رقابت بیشتری داشته باشند.بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، به گفته صدوقی معمولا برای قوانین حمایتی مدت زمان خاصی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال دوره انحصار اپراتور سوم قرار بود دو سال باشد، اما این مدت به بیش از شش سال رسید.مدیر عامل اپراتور اول در عین حال به طرح‌های دیگری اشاره کرد و افزود: قرار بود مدت رومینگ ملی هم دو سال باشد، اما اکنون این طرح تا چندی دیگر وارد سومین سال خود می‌شود.اما در موارد متعدد طرح‌های حمایتی دارای یک بازه زمانی هستند که اکنون شاید در برخی موارد این مدت به سرآمده باشد. در بخش‌های دیگر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد این سازمان در خصوص تعیین مقررات برای طرح‌های تعرفه‌ای تشویقی ارائه شده است.مفاد این مقررات که بنا بر اعلام رگولاتور از تاریخ پنجم دی‌ماه سال جاری لازم‌الاجراست بدین قرار است: تعرفه تعیین شده توسط اپراتور برای هر خدمت که می‌تواند مساوی یا کمتر از سقف و در صورت تعیین کف تعرفه توسط کمیسیون، مساوی یا بیشتر از کف تعیین شده برای هر خدمت باشد و برای مدت زمان حداقل شش ماه ارائه شود. در صورت عدم وجود کف تعرفه برای خدمات، یک چهاردهم سقف تعرفه، ملاک عمل خواهد بود.همچنین در این مصوبه توضیحاتی در خصوص طرح‌های تشویقی آمده و عنوان شده طرح تعرفه‌ای اپراتور برای خدمات موضوع پروانه که از تعرفه عادی اپراتور برای آن خدمت کمتر است و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است.مدت ارائه طرح‌های تشویقی نیز به مدت زمان در دسترس بودن طرح گفته می‌شود. به‌عبارتی به بازه زمانی که اپراتور، امکان فروش طرح تشویقی را دارد. ابتدا و انتهای این مدت زمان به ترتیب تاریخ شروع و پایان طرح تشویقی است. تاکید می‌شود حدفاصل زمان شروع و پایان ارائه طرح تشویقی با احتساب تمدید طرح، حداکثر سه ماه است. بدین ترتیب مدت استفاده مشترکان از طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شش ماه باشد.در بخش دیگری از این مصوبه نیز یادآوری شده که ساعات کم مصرف ساعت ۱۲ تا ۶ برای صوت و ۲ تا ۸ برای دیتا محسوب می‌شود.سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه نیز با این فاکتور محاسبه می‌شود که تعداد مشترک فعال هر یک از اپراتورها در هر یک از حوزه‌های ثابت و موبایل تقسیم بر تعداد کل مشترکین فعال هر یک از حوزه‌های ثابت و موبایل می‌شود. همچنین در این مصوبه از بسته خدماتی ترکیبی یاد شده که این بسته‌ها خدماتی نظیر تماس، اینترنت و پیامک را شامل می‌شود. بر این اساس هر اپراتور صرفاً می‌تواند حداکثر هشت بار در سال طرح‌های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.البته تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد. مجموع مدتِ کلِ زمان ارائه طرح‌های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدید طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.در صورت وجود کف تعرفه مصوب کمیسیون برای یک خدمت، تعرفه خدمات در قالب طرح‌های تشویقی می‌تواند پایین‌تر از کف تعرفه مصوب باشد. در صورت نبود کف تعرفه مصوب برای خدمات، یک چهاردهم (۱/۱۴) سقف تعرفه، به‌عنوان ملاک سنجش خواهد بود.اما در قالب این مصوبه تبصره‌ای نیز گنجانده شده و طبق آن تعرفه طرح‌های تشویقیِ اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد؛ حداکثر می‌تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد و تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد، حداکثر می‌تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد. هر طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شامل پنج بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد.اپراتور حداقل دو هفته قبل از اجرای طرح موظف است نسبت به اعلام تعرفه هر طرح تشویقی با جزئیات مربوطه، حداقل شامل مدت ارائه طرح و مدت استفاده از طرح، به سازمان اقدام کند. ارائه طرح و خدمت از سوی اپراتور مشروط به سپری شدن زمان اعلام شده در این ماده و عدم دریافت هرگونه نامه رد طرح و یا نامه اصلاحیه طرح از سوی سازمان است.در تبصره دیگری آمده است: چنانچه در بسته خدمتی اپراتور نسبت به ارائه مودم، آنتی ویروس، گوشی و دیگر تجهیزات و خدمات خارج از موضوع پروانه اقدام کند، قیمت مودم، آنتی‌ویروس، گوشی و سایر تجهیزات، مستقل از قیمت خدمات است و باید به صورت مجزا تعیین و اعلام شود.در صورتیکه اپراتور در طرح تشویقی مایل است خدمات را هم در ساعات کم مصرف و هم در ساعات عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعات عادی و ساعات کم مصرف را به صورت تفکیک شده اعلام کند.مطابق این مصوبه اپراتور باید در بخش عمومی پورتال خود ضمن اعلام کلیه تعرفه های عادی، بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح‌های تشویقی تخصیص دهد و ضمن به‌روزرسانی آن، مشخصات شفاف طرح های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آن‌ها را اعلام کند. در کلیه تبلیغات مربوط به طرح‌های تشویقی، مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان نیز باید منتشر شود. ]]> اپراتورها Tue, 23 May 2017 06:21:03 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49041/یک-توضیح-درباره-تخفیف-طرح-های-تشویقی-تلفن-همراه دستاوردهای یکساله همراه اول http://itna.ir/fa/doc/news/48983/دستاوردهای-یکساله-همراه-اول همزمان با روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، همراه اول آخرین دستاوردهای یک سال اخیر خود را تشریح کرد.به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات، مهمترین دستاوردهای خود را اعلام کرد.بنابراین گزارش، تعداد مشترکین همراه اول با ۹.۳ میلیون مشترک جدیدی که در سال ۹۵ جذب کرد، به ۸۶.۳ میلیون سیمکارت واگذار شده و ضریب نفوذ این اپراتور طی یکسال گذشته از ۸۰.۲ درصد به ۸۴.۲ درصد رسید. علاوه براین همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را دو درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می کنند و مشترکین GSM روستایی، حدود ۳ درصد افزایش داده و به ۶۰ درصد کل بازار رسانده است که موفقیتی بزرگ به شمار می رود.از مهم‌ترین موفقیت های همراه اول در یکسال گذشته، اجرای مناسب طرح ترابردپذیری و در نتیجه مثبت شدن روند ترابرد به نفع این اپراتور است. همراه اول در طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه که از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، هم اکنون «رتبه اول در ترابرد» را داراست. وضعیت عملکرد اپراتورهای تلفن همراه اینگونه است که تا ۲۵ اردیبهشت ماه تراز اپراتورها به ترتیب، همراه اول مثبت ۹۶۰۴، رایتل مثبت ۱۱۹ و ایرانسل منفی ۹۷۲۳ مشترک بوده است.در خصوص توسعه شبکه باند پهن نیز همراه اول، به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور، در سال ۹۵ در حدود ۱۷۵۰۰ سایت و در مجموع بیش از ۲۵ هزار سایت نسل ۳ ،۴ و ۴.۵ در ۱۷۲۲ شهر و دهستان راه اندازی کرده است، همچنین با رشد ۲۰ برابری مشترکین نسل ۴ و ۴.۵ در سال ۹۵ و نوسازی شبکه نسل ۲ همراه اول، هم اکنون بزرگترین و گسترده ترین شبکه اینترنت همراه کشور در اختیار این اپراتور است.همچنین با افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین، ۳۵۰ میلیون پاسخگویی و خدمت ارائه شده به مشترکین در ۲۴ ساعت شبانه روز طی یکسال گذشته صورت گرفته است.علاوه بر این، بر اساس این گزارش، رشد ۴۲۶ برابری ترافیک دیتا، رشد ۱۰۰ درصدی در ارائه محصولات و خدمات، حمایت از شرکت های دانش بنیان و همکاری گسترده با مجامع علمی و دانشگاهی، کسب جوایز و تندیس های متعدد طی سال های گذشته در خصوص حمایت از تولید داخلی، کارآفرین برتر، حامی کار و سرمایه ایرانی، حمایت از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای دسترسی به اطلاعات، سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه کمتر به مشترکین از مهمترین دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار ایران در چهار سال اخیر عنوان شده است.  ]]> اپراتورها Tue, 16 May 2017 15:29:54 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48983/دستاوردهای-یکساله-همراه-اول سلب امتیاز سیم‌کارت اعتباری ایرانسل پس از 3 ماه خاموشی http://itna.ir/fa/doc/news/25874/سلب-امتیاز-سیم-کارت-اعتباری-ایرانسل-3-ماه-خاموشی ایرانسل بار دیگر به مشترکانش متذکر شد: اگر سیم‌کارت اعتباری به مدت ۹۰ روز پیاپی فعالیتی نداشته باشد از مالکیت مشترک خارج و به ایرانسل بازگردانده می‌شود. به گزارش ایتنا از فارس ،اپراتور دوم تلفن‌همراه در پیامی به مشترکان خود یادآوری کرده است که در صورت عدم استفاده از سیم‌کارت به مدت ۳ ماه، سیم‌کارت از مالکیت مشترک خارج می‌شود. ایرانسل در این پیام گفته: « چنانچه سیم‌کارت اعتباری به مدت ۹۰ روز پیاپی فعالیتی نداشته باشد از مالکیت مشترک خارج می‌شود و به ایرانسل بازگردانده می‌شود. برای پیشگیری می‌توان یک تماس برقرار کرد یا یک پیامک فرستاد.» این اقدام براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شود. پس از واگذاری تعداد زیادی سیم‌کارت که درصد قابل توجهی از آنها بی‌استفاده مانده بودند، رگولاتوری به عنوان راه‌حلی به جای ارائه شماره‌های جدید، از اپراتورهای تلفن‌همراه خواست شماره‌های بدون استفاده‌ای که در اختیار مردم است را به شبکه بازگردانند. به این ترتیب اپراتورهای تلفن‌همراه می‌توانند در صورت غیرفعال بودن سیم‌کارت اعتباری به مدت ۳ماه متوالی، سیم‌کارت را از مشترک پس‌گیرند و مشترک حقی روی سیم‌کارت نخواهد داشت. این اقدام درابتدا مورد اعتراض مشترکان واقع می‌شد اما اکنون دیگر اغلب مشترکان از این موضوع اطلاع دارند. اپراتورهای تلفن‌همراه نیز هر از چند گاهی این موضوع را به مشترکان یادآوری می‌کنند. ]]> اپراتورها Sat, 20 Apr 2013 09:58:47 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/25874/سلب-امتیاز-سیم-کارت-اعتباری-ایرانسل-3-ماه-خاموشی رگولاتوري: اطلاعات مشتركين درز كرده ، گفتيم «منافذ» را ببندند http://itna.ir/fa/doc/news/20663/رگولاتوري-اطلاعات-مشتركين-درز-كرده-گفتيم-منافذ-ببندند معاون رگولاتوری گفت: از مسیرهای غیررسمی اطلاعاتی شامل شماره تلفن همراه و چند رقم کدپستی خارج شده که برخی از این اطلاعات با نام و جنسیت مشترک همراه بوده است.به گزارش ايتنا حسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص نتایج بررسی موضوع فروش احتمالی بانک اطلاعات مشترکان تلفن همراه از سوی اپراتورها، اظهار داشت: قضیه به معنی فروش نبوده ممکن است بخشی از اطلاعات از کانال‌های غیررسمی بیرون رفته باشد.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: گفته‌ام که این کانال‌ها را اصلاح کنند و اطلاعات مشترکان را به نحوی به‌روز کنند که این مسئله حل شود.وی تصریح کرد: شاید موارد امنیتی‌ را رعایت نکرده‌اند که به آنها تذکر داده شده تا اصلاح کنند.وی ادامه داد: خودشان نیز پذیرفته‌اند به گونه‌ای عمل می‌کنند که نشت این اطلاعات به بیرون به حداقل یا صفر برسد.خبرنگار فارس پرسید: به این ترتیب یعنی نرم‌افزاری که نمایش داده شد و در آن جنسیت، نام و تاریخ تولد دارنده سیم‌کارت مشخص بود، درست بوده اما این اطلاعات را اپراتورها به صورت رسمی نفروخته‌اند؟رضوانی در پاسخ به این سؤال گفت: منطقی‌تر این است که اپراتور با علم به اینکه این موضوع حریم خصوصی است، برای ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خود را خراب نکند.وی گفت: احتمالاً اطلاعات از کانال‌های غیررسمی(غیر از مخابرات) خارج شده است.معاون رگولاتوری افزود: قضیه به آن شدت نیز نبوده است.وی گفت: اگر هم اطلاعات خارج شده، کامل نبوده است؛ اما این موضوع را رد نمی‌کند؛ ممکن است اطلاعات جنسیتی نیز وجود داشته، اما اطلاعات جنسیتی تمام مشترکان نبوده است.رضوانی تصریح کرد: بلکه اطلاعات ناقصی از مسیرهایی که اپراتورها مراقبت نکردند، خارج شده که با تذکراتی که به اپراتورها داده شد، از این پس مراقب این موضوع هستند.رضوانی در پاسخ به این سوال که آیا این اطلاعات در مورد همراه اول و ایرانسل است، پاسخ مثبت داد.خبرنگار فارس پرسید: آیا اطلاعاتی که از مشترکان نمایش داده شد، اطلاعات تمامی مشترکان اپراتورها بوده است یا یک باکس از مجموع اطلاعات بوده است؟رضوانی گفت: اطلاعات تمام مشترکان نبوده است.وی ادامه داد: از اینکه موضوع فروختن بوده، هنوز اطمینان نداریم، اما یک اطلاعات خارج شده که بعضی از آن نیز اصلاً اطلاعات کاملی نبوده که معنی حریم خصوصی پیدا کند.معاون رگولاتوری گفت: این اطلاعات شامل اطلاعات منطقه‌ای، یک‌سری کد پستی و یک‌سری شماره موبایل بوده است و تفسیر اینکه آیا حریم خصوصی بوده است یا نه باید بررسی شود، زیرا آدرس پستی کاملی نبوده است.خبرنگار فارس پرسید: نام صاحب خط نیز بوده است؟رضوانی گفت: نام نبوده، شماره و کدپستی بوده است.خبرنگار فارس پرسید: آیا شماره و کدپستی کامل بوده است؟ رضوانی اظهار داشت: کامل که بگوییم تمام شماره‌ها، دارای کدپستی بوده است، خیر.وی گفت: اطلاعات منطقه‌ای جسته و گریخته بوده است.خبرنگار فارس پرسید: گفتید که به اپراتورها گفته‌اید که موارد امنیتی را بیشتر رعایت کنند و اطلاعات مشترکان را به روز کنند، یک مشترک که نمی‌تواند نام یا شماره یا کدپستی خود را عوض کند.رضوانی در این خصوص اظهار داشت: حالا باید دید که آیا این موارد نقض حریم شخصی بوده است یا خیر.وی تصریح کرد: در گذشته در دفترچه‌های ۱۱۸، نام، شماره تلفن و محدوده آدرس مشترک درج می‌شد و همه هم این دفترچه‌ها را داشتند و خرید و فروش هم می‌شد و کسی نمی‌گفت که این دفترچه حریم خصوصی است.رضوانی تصریح کرد: هم‌اکنون این موضوع در دنیا هم مرسوم است؛ این اطلاعات، برای تبلیغات به کار می‌رود و اگر منطقه‌ای اطلاع‌رسانی شود نمی‌دانم حریم خصوصی می‌شود یا خیر.وی گفت: از نظر قانونی این روال در گذشته بوده است و با کدپستی می‌توان شماره را پیدا کرد. وی گفت: این اطلاعات، کامل یا آدرس کامل نبوده است؛ اطلاعاتی بوده که از داخل آن می‌شده منطقه‌ آدرس را پیدا کرد و از روی چند رقم نخست کدپستی، شماره موبایل‌های آن منطقه را پیدا می‌کردند.  ]]> اپراتورها Wed, 04 Jan 2012 08:33:44 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/20663/رگولاتوري-اطلاعات-مشتركين-درز-كرده-گفتيم-منافذ-ببندند سیم کارت در ایران ۲۱ ساله شد http://itna.ir/fa/doc/news/37537/سیم-کارت-ایران-۲۱-ساله روز دوشنبه ۱۹مرداد ماه ۱۳۹۴، سیم‌کارت در کشور ۲۱ساله می‌شود.به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، ۲۱ سال پیش در چنین روزی (۱۹ مرداد ۱۳۷۳) با واگذاری ۴ سیم‌کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم‌کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.بهره‌برداري از اولين فاز شبكه تلفن همراه كشور، در مرداد ماه سال ۱۳۷۳ در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفيت ۹۲۰۰ شماره آغاز شد.به دنبال استقبال غيرمنتظره و بی‌نظیر مردم از اين پديده، شركت مخابرات ايران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به كل كشور برآمد. بنابراين با توجه به نياز و تقاضاي مردم به اين پديده، فعاليت‌هايي متناسب با جهت گيري جهاني براي توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالي مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.در ادامه این برنامه هيئت وزيـــران بنا بــه پيشنهــاد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، اساسنامه شركت ارتباطات سيار را با سرمايه ۲۰۰۰ميليارد ريال تصويب كرد و کليه وظايف امور ارتباطات سيار شرکت مخابرات ايران به شرکت ارتباطات سيارایران واگذار شد.با جدي شدن خصوصي‌سازي صنعت مخابرات كشور و اهميت حضور در بازار رقابت تجاري، اين شركت از سال ۱۳۸۶، داراي «نام(همراه اول)»، «نشان(دو حلقه)»، «رنگ(فیروزه ای و نارنجی)» و «شعار(هیچکس تنها نیست)» تجاري وي‍ژه خود شد.همچنین در سال ۱۳۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد.هم اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران با بيش از ۷۳ میلیون مشترک در ۱۲۴۲ شهر و بیش از ۷۰هزار کیلومتر از جاده های کشور پوشش دارد.ضریب نفوذ این اپراتور ۸۱ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۶۵ اپراتور در ۱۱۰ کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر این که پیشتاز عرضه سیم کارت در کشور بوده است، با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز داراست.همچنین همراه اول پس از دریافت مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و نسل‌های بالاتر در تاریخ ۴ شهریورماه۱۳۹۳، در کمتر از یکسال با نصب بیش از ۴۰۰۰ سایت در ۲۵۷ شهر بیشترین آنتن نسل ۳ را در کشور نصب کرده است که این اقدامات با محدودیت‌های زمانی و تحریم کم‌نظیر است.  ]]> اپراتورها Sun, 09 Aug 2015 08:45:34 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/37537/سیم-کارت-ایران-۲۱-ساله