ايتنا - آخرين عناوين :: rss_full_edition http://itna.ir/ Sat, 29 Apr 2017 13:44:41 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 29 Apr 2017 13:44:41 GMT 60 پخش زنده اینستاگرام فیلتر نشده است http://itna.ir/fa/doc/news/48787/پخش-زنده-اینستاگرام-فیلتر-نشده به گزارش ایتنا از ایرنا، همزمان با آغاز دور نخست مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بازار شایعه‌سازی درباره تلاش برای محدودسازی شبکه‌های اجتماعی قوت گرفته است.درروزهای اخیرشایعه‌ای از قول برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی در فضای مجازی منتشرشد که پخش زنده(لایو) شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس(اینستاگرام) محدود شده و آنان نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.رواج این شایعه واکنش سریع سخنگوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به همراه داشت به گونه‌ای که محمدرضا فرنقی‌زاد هرگونه شایعه در مورد فیلتر برنامه پخش زنده(لایو) شبکه اجتماعی اینستاگرام را تکذیب کرد.وی با تاکید بر شایعه بودن محدودسازی قابلیت پخش زنده برنامه نرم‌افزاراشتراک گذاری عکس(لایو اپلیکیشن اینستاگرام) افزود: هیچ مرجع قانونی اعم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مراجع قضایی یا کمیته تعیین مصادیق مجرمانه این برنامه را فیلتر نکرده‌اند و اگر اختلالی در اجرای آن وجود دارد مربوط به سرورهای این شبکه اجتماعی است و از داخل کشور تصمیمی برای فیلتر آن انجام نشده است.گفتنی است برخی از فعالان ستادهای انتخاباتی که در روزهای اخیر از اینستا لایو برای پخش برنامه‌های ستادی خود استفاده کرده بودند از فیلتر شدن پخش مستقیم ویدیویی اینستاگرام (اینستا لایو) خبر داده‌اند.رواج این شایعه در حالی صورت گرفته است که محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات پیشترگفته بود، طبق منشور حقوق شهروندی دسترسی به شبکه‌های اجتماعی حق مردم است و نباید این شبکه‌ها فیلترشوند.اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب درمیان ایرانیان است که برخی آمارهای تایید نشده تعداد کاربران فعال ایرانی آن را حدود ۳۵ میلیون اعلام کرده‌اند.اینستاگرام حاصل تلاش دو تن از فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد با نام‌های کوین سیستروم و مایک کریگر است. فیسبوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را در حالی که تنها ۱۳ کارمند داشت و تعداد کاربران آن نزدیک به ۳۰ میلیون نفر بود، با پرداخت یک میلیارد دلار تصاحب کرد.مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار فیسبوک، پس از تصاحب اینستاگرام به این نکته اشاره کرده بود که تصاحب این سرویس با این تعداد کاربر، موفقیت بزرگی برای این شبکه‌ اجتماعی بوده است چرا که فیسبوک تا آن زمان سرویسی با این حجم تصاحب نکرده بود.بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، ارزش اینستاگرام به بیش از ۳۵ میلیارد دلار رسیده است.  ]]> شبكه اجتماعي Sat, 29 Apr 2017 09:09:04 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48787/پخش-زنده-اینستاگرام-فیلتر-نشده رایتل تعرفه ترافیک داخلی اینترنت را 50 درصد کاهش داد http://itna.ir/fa/doc/news/48786/رایتل-تعرفه-ترافیک-داخلی-اینترنت-50-درصد-کاهش سیدمجید صدری - مدیرعامل رایتل - گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حمایت از کارآفرینان، سرویس­‌دهندگان و رسانه­‌های داخلی بخشی از رسالت­‌های رایتل بوده و به همین جهت تقویت و گسترش فرهنگ استفاده از خدمات و محصولات داخلی را یکی از وظایف خود می‌دانیم.به گزارش ایتنا از ایسنا، وی کاهش ۵۰ درصدی تعرفه اینترنت این اپراتور را هم در همین راستا دانسته و ابراز امیدواری کرد: این اقدام رایتل سبب افزایش استفاده مشترکین از خدمات و محتواهای داخلی شده و موجب رشد و توسعه این خدمات خواهد شد.طبق گفته مدیرعامل رایتل، با ارایه این خدمت، مشترکین رایتل در هنگام استفاده از وب­سایت­‌های ایرانی، که میزبانی آنها در داخل کشور انجام می­‌شود، از تخفیف ۵۰ درصدی بهره­‌مند می‌شوند و این تخفیف هم در قالب بسته­‌های اینترنتی و هم در قالب استفاده عادی و خارج از بسته برای کاربران لحاظ خواهد شد.مدیرعامل رایتل خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سایت پرمخاطب ایرانی در لیست خدمات نیم­‌بها قرار دارند و مشترکین می­‌توانند برای اطلاع از اسامی آنها به وب­سایت رایتل به نشان www.rightel.ir/local-data مراجعه کنند. ]]> اينترنت Sat, 29 Apr 2017 09:04:59 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48786/رایتل-تعرفه-ترافیک-داخلی-اینترنت-50-درصد-کاهش گوشی گلکسی نوت 8 امسال عرضه می‌شود http://itna.ir/fa/doc/news/48784/گوشی-گلکسی-نوت-8-امسال-عرضه-می-شود سامسونگ اعلام کرد گوشی گلکسی نوت ۸ خود را امسال به عنوان جدیدترین مدل گوشی‌های نوت روانه بازار می‌کند.به گزارش ایتنا از فارس، سامسونگ این خبر را در آستانه اعلام وضعیت مالی خود در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ اعلام کرده است. در بخشی از این گزارش آمده است: پیش‌بینی می‌شود در سال پیش رو تقاضای بازار برای خرید گوشی‌های هوشمند به طور ملایمی افزایش یابد. زیرا تقاضا برای خرید گوشی‌های متوسط و پیشرفته بیشتر می‌شود.اما رقابت برای خرید گوشی‌های هوشمند جدید در بازار هم بیشتر می‌شود و سامسونگ امیدوار است این امر استقبال از گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را افزایش دهد. سامسونگ معمولا هر سال در حد فاصل ماه‌های آگوست تا سپتامبر یک گوشی گلکسی نوت جدید عرضه می‌کند.پیش از این گفته می‌شد سامسونگ تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ یک گوشی با نمایشگر تاشو به نام گلکسی ایکس عرضه خواهد کرد. اما با انتشار این خبر احتمال عرضه چنین گوشی کمتر شده است. در مورد ویژگی‌های احتمالی گوشی گالکسی نوت ۸ خبری منتشر نشده است. ]]> فناوری شخصی Sat, 29 Apr 2017 08:35:30 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48784/گوشی-گلکسی-نوت-8-امسال-عرضه-می-شود تلفن هوشمند ضد دزدی ساخته شد http://itna.ir/fa/doc/news/48785/تلفن-هوشمند-ضد-دزدی-ساخته تلفن هوشمند مذکور با قیمت ١١٠٠ دلار به بازار عرضه می شود. این دستگاه مجهز به سوییچ‌هایی است که به کاربر اجازه می دهد به طور دستی برخی بخش‌ها مانند آنتن وای‌فای، بلوتوث و تشخیص موقعیت مکانی را خاموش کند.به گزارش ایتنا از مهر، به گفته جان مک آفی برنامه نویس و موسس شرکت مک آفی این نخستین تلفن هوشمند ضددزدی اطلاعات دنیاست و در سال جاری عرضه می شود. تلفن هوشمند حاوی مجموعه‌ای از سوییچ های مختلف است که به کاربر اجازه می‌دهد به طور فیزیکی باتری، آنتن وای.فای بلوتوث، مکان یاب، دوربین و میکروفون را خاموش کند. مک‌افی درباره این تلفن هوشمند می‌گوید: این دستگاه اجازه اتصال به هیچ گونه از دستگاه‌های ردیاب و کنترل کننده موبایل را نمی‌دهد. علاوه برآن مجهز به فناوری است که هرگونه ردیابی جستجوی کاربر در اینترنت را غیر ممکن می‌کند. ]]> موبايل Sat, 29 Apr 2017 08:35:02 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48785/تلفن-هوشمند-ضد-دزدی-ساخته نحوه اعلام نارضایتی از سرویس‌های فناوری اطلاعات http://itna.ir/fa/doc/news/48783/نحوه-اعلام-نارضایتی-سرویس-های-فناوری-اطلاعات در سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات، اپراتورها براساس شاخص‌های کیفیت سرویس، تعرفه، سرعت، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک به صورت مکانیزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.به گزارش ایتنا از ایسنا، رضایت کاربران از کیفیت خدمات در حوزه فناوری طلاعات و ارتباطات از جمله مباحث عمده در راستای تحقق دولت الکترونیکی محسوب می شوند. بالا بودن کیفیت خدمات الکترونیکی، کلید موفقیت هر اپراتور است که در محیط رقابتی فعالیت می‌کنند.اغلب شرکت‌های با تجربه و موفق در این عرصه این نکته را درک کرده‌اند که عوامل موفقیت یا شکست فقط حضور و ارائه خدمات در فضای مجازی و یا بهای پایین نیست، بلکه عامل مهم، انتقال کیفیت بالای خدمات الکترونیکی است. در این راستا چندی پیش خبر راه‌اندازی سامانه ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شد.هدف از راه‌اندازی این سامانه نظارت مطلوب‌تر بر کیفیت سرویس‌دهی اپراتورها عنوان و تاکید شد که در این سامانه اپراتورها براساس شاخص های کیفیت سرویس، تعرفه، سرعت، رسیدگی به شکایات، پشتیبانی و وفاداری مشترک به صورت مکانیزه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.بر این اساس در هر دوره ارزیابی به صورت تصادفی به ۴۰۰ هزار مشترک سرویس‌های فناوری اطلاعات از طریق پست الکترونیکی یا پیامک کد چهار رقمی از سوی سامانه ارسال می‌شود و مشترکان این سرویس‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس www.cra.ir، بخش خدمات الکترونیک، منوی ارزیابی میزان رضایتمندی کاربران حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات و یا آدرس الکترونیکی http://itmon.cra.ir/satisfaction و با ورود کد چهار رقمی در نظرسنجی شرکت کنند.همچنین بطور همزمان ارزیابی اپراتورها در قالب نظرسنجی تلفنی از مشترکین نیز انجام می‌شود و نتایج ارزیابی اپراتورها پس از پایان هر دوره به صورت عمومی اطلاع‌رسانی خواهد شد. ]]> اخبار داخلی Sat, 29 Apr 2017 08:00:07 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48783/نحوه-اعلام-نارضایتی-سرویس-های-فناوری-اطلاعات تقسیم سود ۷ هزار ریالی برای هر سهم همراه اول http://itna.ir/fa/doc/report/48782/تقسیم-سود-۷-هزار-ریالی-سهم-همراه-اول در هفتمين مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول، سود تقسیمی برای هر سهم ۷هزار ریال اعلام شد.به گزارش ایتنا از اداره كل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، هفتمين مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول صبح روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه با حضور حدود ۹۴.۷۶درصد سهامداران در سالن خليج فارس پژوهشگاه نيرو برگزار شد.سود ۷۰۰۰ ریالی هر سهم همراه اولبراساس این گزارش، در مجمع عمومي عادي ساليانه همراه اول پس از سخنان رئيس مجمع و مديرعامل و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران؛ در خصوص تعيين اعضاي حقوقي هيئت مديره، سود تقسيمي، روزنامه‌هاي كثيرالانتشار چاپ آگهي، پاداش و حق جلسه هيئت مديره تصميم‌گيري شد. در جلسه مذكور با نظرخواهي از سهامداران حاضر و استماع سخنان تعدادي از اعضاي هيأت رئيسه، با توزیع ۹۸ درصد سود محقق شده موافقت، و براي هر سهم، تقسیم ۷هزار ریال سود در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقيقي از ۱۶ اردیبهشت لغایت ۱۰خردادماه واريز شود. همچنین در خصوص میزان پاداش و حق جلسه هیئت مدیره و نیز انتخاب روزنامه برای چاپ آگهی‌های مجمع تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد پاداش و حق جلسه اعضای حقوقی هیأت مدیره؛ شامل «مخابرات ایران»، «گسترش الکترونیک مبین»، «مهراقتصادمبین»، «مخابرات استان اصفهان» و «مخابرات استان تهران» همچون سه سال گذشته پرداخت شود و افزایشی نداشته باشد. در ادامه این مراسم در جلسه فوق‌العاده، دو عضو حقوقی هیئت مدیره به علت انحلال شرکت‌های مخابرات استان‌های تهران و اصفهان و ادغام در شرکت مخابرات ایران، تغییر و شرکت‌های «مدیریت سامان سازه غدیر» و «کاراشاپ» به عنوان جایگزین معرفی شدند. گزارش عملكرد هيئت مديرهدر این مراسم، وحيد صدوقي مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران، گزارش جامعي از عملكرد سال ۱۳۹۵ شرکت به مجمع سهامداران ارائه كرد. صدوقي ضمن تبريك عید مبعث و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۶ به سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید-اشتغال» نامگذاري شده است، اظهار داشت: امید است که در این سال با حمایت همکاران همراه اولی و سهامداران، بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم. در سال گذشته که سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» بود با عملکرد چشمگیر در زمینه توسعه شبکه، موفق به عمل به این شعار شده و روسفید شدیم. وي افزود: خوشبختانه در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۳۹۵، براساس گزارشات ارائه شده همراه اول برای چهارمین سال پیاپی، موفق به کسب نظر مقبول حسابرس مستقل شده است و این مسئله با توجه به درآمد بیش از ۱۰هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال ۹۵ قابل توجه است. جذب بیش از ۹ میلیون مشترک در سال ۹۵ مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال ۹۵ گفت: طی ۱۸ سال نخست فعالیت همراه اول، ۳۴ عنوان سرویس به مشترکین ارائه شده ولی طی ۵ سال پس از تدوین راهبرد همراه نوین یعنی سال‌های ۹۱ تا ۹۵ ، ۱۱۵ عنوان سرویس جدید به مشترکین عرضه شده است. صدوقی با اشاره به جذب بیش از ۹.۳ میلیون مشترک جدید در سال ۹۵، جذب مشترک دائمی را بیش از ۷۸۶ هزار و جذب مشترک اعتباری را بیش از ۸ میلیون و پانصد هزار اعلام کرد.وی گفت: طی اجرای راهبرد ۵ ساله همراه اول حدود ۳۵ میلیون مشترک جذب شده و هم اکنون اپراتور اول بیش از ۸۶ میلیون سیم‌کارت واگذار کرده است. افزایش ۲ درصدی سهم بازار مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه در پایان سال ۹۵، مشترکین دیتای این اپراتور از مرز ۲۲.۸ میلیون عبور کرده‌اند اعلام کرد: طی سال ۹۵ مشترک 4G همراه اول حدود ۲۰ برابر رشد کرده است. وی افزود: در شرایط رقابتی امروز، همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را یک درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می‌کنند و مشترکین GSM روستایی، حدود ۳ درصد افزایش داده و به ۶۰ درصد رسیده است که موفقیتی بزرگ است. همچنین ضریب نفوذ همراه اول در کشور به ۸۴.۳درصد رسیده است. رتبه اول در ترابردصدوقی با تشریح وضعیت اپراتور اول در طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که از تیرماه سال گذشته آغاز شده است بیان داشت: از دغدغه‌های اصلی سهامداران در سال گذشته، طرح ترابردپذیری بود که حتی مشاور خارجی به ما گفته بود معمولاً بین یک تا ۱۰ درصد از مشترکین به سمت اپراتورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. مشترکین خوشبختانه وفادار ماندند و اندک مشترکانی که رفتند، پس از مدتی ۲۰ تا ۳۰ درصدشان به همراه اول برگشتند. از مهم‌ترین موفقیت‌های همراه اول در سال گذشته و یک ماه اخیر، مثبت شدن روند ترابرد به نفع همراه اول است. از ابتدای اجرای طرح تاکنون برآیند عملکرد همراه اول، جذب ۵۲۰۰ مشترک از اپراتورهای رقیب بوده است؛ یعنی فعلاً رتبه اول در ترابرد از آن همراه اول است و وضعیت عملکرد اپراتورهای دیگر اینگونه است که به ترتیب رایتل ۱۸۰۰ مشترک جدید جذب کرده و ایرانسل ۷ هزار مشترک خود را از دست داده است.افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین مدیرعامل اپراتور اول از افزایش خدمات غیرحضوری به مشترکین طی سال ۹۵ خبر داد و گفت: از طریق کانال IVR ماهانه بطور میانگین ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار، مرکز تماس(۹۹۹۰) ماهانه بطور میانگین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار، سامانه همراه من با ۲ میلیون مشترک منحصر بفرد بطور میانگین ماهانه ۹۰۰ هزار و مشتریان سازمانی از طریق سرشماره۹۹۹۵ بطور میانگین ماهانه ۷۰۰۰ خدمت به مشترکین ارائه می شود. وی کانال های غیرحضوری نظیر اینستاگرام(ماهانه ۷۰۰۰ پاسخگویی)، کال بک(ماهانه ۴۰۰۰)، ایمیل(ماهانه۲۵۰۰)، فکس(ماهانه۵۰۰) و چت(ماهانه۴۰۰) را از کانال های جدید خدمت رسانی به مشترکین همراه اول عنوان کرد.صدوقی در ادامه با اشاره به اینکه ماهانه بصورت میانگین ۳ میلیون خدمت بصورت حضوری به مشترکین ارائه می شود، میزان رضایت مشترکین از این خدمات را بیش از ۸۴ درصد اعلام کرد.وی در خصوص رسیدگی به شکایات نیز گفت: ماهانه بطور میانگین ۵۵ هزار تیکت ثبت می شود که این تیکت ها نسبت به ۳ ماه گذشته حدود ۲۹ درصد کاهش یافته است. همچنین از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ماهانه بطور میانگین ۴۶۸۶ تیکت ثبت می شود و میزان رضایت مشترکین حدود ۶۴ درصد اعلام شده است.۱۰۷۵ شهر و دهستان تحت پوشش موبایل باند پهنمدیرعامل همراه اول با تشریح عمکلرد و دستاوردهای فاز ۷ توسعه شبکه جهت ارائه خدمات نسل ۳، ۴و ۵/۴ تلفن همراه اظهار داشت: با ۲۷ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده در فاز ۷ که از شهریور ۹۵ شروع شده و تا خرداد۹۶ ادامه دارد، تعداد ۲۳۹۸۰ سایت 2.75G، ۱۰۹۵۰ سایت3.9Gو ۱۰۹۵۰ سایت 4.5G خریداری شد. صدوقی با بیان اینکه تاکنون ۱۶۲۰۴ سایت3.9G نصب و ۱۵۹۵۱ سایت راه اندازی شده است اعلام کرد ۸۵۲ شهر تحت پوشش3.9۹G همراه اول است. وی گفت: همچنین الان ۹۶۳۳ سایت 4.5G نصب و ۹۵۲۳ سایت در ۶۹۰ شهر راه‌اندازی شده است؛ به عبارت دیگر هم اکنون در ۱۷۰۵ شهر و دهستان مردم از فناوری موبایل باند پهن همراه اول(3Gو 4.5۵G) استفاده می کنند.صدوقی در خصوص رشد ترافیک دیتا در شبکه همراه اول اظهار داشت: ترافیک دیتا نسبت به فروردین سال ۹۵ حدود ۲.۹ برابر و نسبت به فروردین ۹۲ حدود ۴۲۶ برابر رشد کرده است.وی افزود: با اینکه حدود یک درصد جمعیت جهان در ایران زندگی می کنند ولی سهم مصرف سالیانه ترافیک اینترنت همراه ایران نسبت به جهان حدود ۶۰۰ پتابایت (۱۵صدم درصد) است که برای کسب ترافیک یک درصدی در سال ۲۰۱۹، باید ترافیک سالانه ایران به ۱۰ هزار پتابایت برسد. صدوقی تصریح کرد: بازدید مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افتتاح ۲۲ پروژه توسعه باند پهن و نوسازی و ارتقاء شبکه به ارزش تقریبی ۴۱ هزار میلیارد ریال در دهه فجر سال گذشته، نقطه عطفی در برنامه های توسعه اپراتور اول است. تعلق سازمانی بالا در همراه اولمدیرعامل اپراتور اول ضمن تشریح ترکیب نیروی انسانی همراه اول و شرکت‌های زیرمجموعه بیان داشت: همراه اول و زیر مجموعه با داشتن ۲۸۶۰ نیرو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است. کارکنان این شرکت تعلق سازمانی خوبی دارند؛ بطوریکه تعلق سازمانی همراه اول از ۶۱ درصد در سال ۹۲ به ۸۲ درصد در سال ۹۵ رسیده که از میانگین جهانی بسیار بیشتر است. وی همچنین پیاده‌سازی ماژول‌های مالی و فروش ERP در شرکت را یکی از نمونه‌های موفق از پیاده سازی یک پروژه پیچیده بین حوزه‌ای دانست.درآمد ۲۰۶۱ میلیارد تومانی از محل دیتاصدوقی با اعلام اینکه رتبه شفافیت اطلاع‌رسانی همراه اول طی سال‌های گذشته همواره بهبود یافته است گفت: در آخرین ارزیابی صورت گرفته یعنی پایان سال ۹۵، همراه اول در بین ۳۰۱ شرکت بورسی موفق به کسب عنوان سیزدهم شفافیت شده است.مدیرعامل همراه اول در ادامه با اشاره به درآمد کل و سود خالص تلفیقی گروه اظهار داشت: در سال ۹۵ درآمد کل حاصل از سرمایه‌گذاری های تلفیقی گروه، ۱۰ هزار ۷۴۹ میلیارد تومان و عملکرد سود خالص تلفیقی گروه را ۲ هزار ۸۵۹ میلیارد تومان و میزان درآمد دیتای همراه اول در سال گذشته را ۲۰۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد. وی همچنین رشد سود خالص نسبت به ۹۴ را ۱۵.۴درصد، رشد سود عملیاتی را ۱۹ درصد، درصد رشد درآمد عملیاتی را ۱۷ درصد و تحقق سود هر سهم را ۱۰۰ درصد اعلام کرد.جایگاه نخست در خاورمیانهمدیرعامل اپراتور اول با اشاره به جایگاه این اپراتور در صنعت اپراتوری تلفن همراه گفت: همراه اول در خاورمیانه از نظر تعداد مشترک رتبه نخست، در آسیای جنوبی رتبه هشتم و در جهان در بین ۱۰۰۳ اپراتور تلفن همراه، رتبه بیست و دوم را داراست. وی همچنین دریافت تندیس بلورین هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران، نشان برنزی سه ستاره دوازدهمین کنفرانس توسعه منابع انسانی، تندیس زرین سرآمدان روابط عمومی و نشان ویژه پاسخگویی را از جمله دستاوردهای و افتخارات این اپراتور در سال ۹۵ اعلام کرد.صدوقی با اشاره به اهم فعالیت های حوزه مسئولیت اجتماعی همراه اول در سال ۹۵ بیان داشت: حمایت از تیم‌های ملی فوتبال و والیبال و باشگاه‌های ورزشی، فدراسیون شطرنج و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، حمایت مالی از طرح محسنین کمیته امداد، استمرار حذف قبوض کاغذی و ایجاد سیستم الکترونیک پرداخت صورتحساب و همکاری با قوه قضائیه بمنظور پیشگیری از وقوع جرایم مرتبط با تلفن همراه از جمله اقدامات ما در راستای مسئولیت اجتماعی بوده است.کسب رتبه ۲ ارزش بازار و بیشترین سودآوریصدوقی با اشاره به جایگاه اپراتور اول در بین یکصد شرکت برتر ایران گفت: کسب رتبه ۲ بالاترین ارزش بازار، رتبه ۲ بیشترین سودآوری و رتبه نخست بهره‌وری کل عوامل، از موفقیت‌های همراه اول در سال گذشته بوده است. وی با بیان اینکه طی سال‌های ۹۳ و ۹۴ همراه اول در دو سال پیاپی موفق به کسب رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور در ارزیابی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده است، اظهار امیدوار کرد: در سال جاری، علاوه بر اعلام نتایج ارزیابی امسال، نتایج ارزیابی فاوا در سال گذشته نیز بعد از گذشت ماه‌ها، بالاخره اعلام شود.وی در خصوص مبالغ پرداختی به دولت نیز گفت: از سال ۸۸ سال واگذاری شرکت به بخش خصوصی هر ساله مبالغ پرداختی به دولت افزایش داشته و در سال ۹۵ این مبلغ به ۵۹۵۸ میلیارد تومان رسیده است که رقم بسیار بزرگی است. مدیرعامل همراه اول در پایان با اشاره به استقرار انواع سیستم های مدیریت در اپراتور اول گفت: در سال گذشته ۱۲ عنوان گواهینامه اخذ و یا تمدید شده است.وی در ادامه رویکرد آتی همراه اول را اینترنت اشیاء (IOT) عنوان کرد و گفت: همراه اول در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری سنگینی برای توسعه شبکه خود جهت ارائه اینترنت پرسرعت انجام داد. در آینده اینترنت اشیاء حرف اول را خواهد زد و هم اینک همراه اول آماده‌ترین شبکه را برای ارائه این خدمات فراهم کرده است.صدوقی در خصوص فیلتر شدن سرویس مکالمه صوتی تلگرام نیز گفت: به نظر می رسد مقامات قضایی بدلیل مباحث امنیتی اقدام به این کار کرده اند و مصالح کشور را در نظر گرفته اند ولی در هر صورت، اپراتورها در این خصوص نقشی نداشته اند.  ]]> اپراتورها Sat, 29 Apr 2017 08:00:04 GMT http://itna.ir/fa/doc/report/48782/تقسیم-سود-۷-هزار-ریالی-سهم-همراه-اول تلاش گوگل برای مبارزه با اخبار جعلی با استفاده از بازخورد جست‌وجو و کاربر http://itna.ir/fa/doc/news/48764/تلاش-گوگل-مبارزه-اخبار-جعلی-استفاده-بازخورد-جست-وجو-کاربر ابزار جست‌وجوی گوگل اخیراً دچار بهبودهایی در الگوریتم خود بوده که این تغییرات با هدف مبارزه با اخبار جعلی صورت گرفته است. همچنین گوگل از دو قابلیت جدید رونمایی کرده است که به کاربران این امکان را می‌دهد که بازخوردهای مربوط به نتایج نمایش داده شده را ثبت کنند.گفتنی است طبق آمار و ارقام ارائه شده، روزانه حدود 0.25 درصد از نتایج جستجوها به مطالب زننده، غلط و یا نامربوط ختم می شود و گوگل در نظر دارد برای مبارزه با مشاهده این نتایج، از کاربران و سیستم رتبه دهی آنها بهره ببرد. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی.سی ورلد، شاید گوگل به عنوان یک رسانه اجتماعی، مسئول گسترش و نشر مطالب نامناسب و جعلی نباشد، اما می‌تواند با شناسایی منابع این اخبار و معرفی آنها به مردم، با انتشار چنین مطالبی مبارزه کند. همچنین گوگل لینک‌های بازخورد را در اختیار کاربران می‌گذارد تا با گزارش افراد، از میزان دقت الگوریتم‌های خود، اطمینان کامل حاصل کند.شایان ذکر است که خط مشی سیستم جدید رتبه دهی گوگل، بر پایه مبارزه با مطالب زننده و جعلی است. گوگل اعلام کرده است که بازخوردهای ثبت شده به صورت مستقیم روی رتبه بندی نتایج جست‌وجو تأثیر نمی‌گذارد، بلکه به آنها کمک می‌کند تا الگوریتم خود را بر پایه نظرات ثبت شده تغییر و با آنها وفق دهند. همچنین سیستم جدید ثبت بازخورد کاربران به آنها کمک می‌کند تا به سادگی هرچه تمام، نظرات خود را در مورد مطالبی با محتوای غیر اخلاقی و یا نادرست ثبت کنند. انتشار اخبار جعلی می‌توانند آثار زیان‌باری بر اعتبار شرکت‌ها و اشخاص بگذارد و به همین جهت، مبارزه با این اخبار، بسیار مهم و ضروری است.کارشناسان معتقدند انتشار انبوه اخبار جعلی صرفاً یک پدید شخصی نیست،‌ بلکه در تحولات مختلف اجتماعی،‌ می‌توانند تأثیرات نامطلوب و گاه زیانباری بجا بگذارند.  ]]> فناوری شخصی Sat, 29 Apr 2017 07:22:50 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48764/تلاش-گوگل-مبارزه-اخبار-جعلی-استفاده-بازخورد-جست-وجو-کاربر روباتی که 14 ساعته خانه‌ می‌سازد http://itna.ir/fa/doc/news/48781/روباتی-14-ساعته-خانه-می-سازد به گزارش ایتنا از ایرنا، محققان در تلاشند تا قابلیت‌هایی را به این روبات اضافه کنند که بتواند کلیه امور ساخت و ساز، از انتخاب زمین و پاکسازی آن گرفته تا طراحی و تامین مواد اولیه و ساخت خانه را بدون نیاز به دخالت انسان به انجام برساند.پیش از این قابلیت‌های فوق‌العاده چاپ سه‌بعدی در مقیاس بزرگ آشکار شده است و تنها در مدت ۲۴ ساعت شاهد ساخت ۱۰ خانه مسکونی با استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی قابل حمل بوده‌ایم.اکنون محققان ام.آی.تی قصد دارند روبات خانه ساز خود را که در حال حاضر توسط یک کامیون حمل می‌شود، به یک وسیله خودکفا و مستقل تبدیل کنند که توان موردنیاز را از نور خورشید تامین می‌کند و قادر است در مناطق دوردست بدون کمک انسان، بر اساس ویژگی‌های محیطی و شرایط منطقه، نقشه خانه را طراحی کند و بسازد.ایده اصلی محققان ساخت یک ابزار کاملا خودکار است که می‌توان آن را به قطب، کره ماه یا سیاره مریخ ارسال کرد تا تمام ساختمان‌های موردنیاز مسافران آنجا را از قبل بسازد.گزارش کامل این تحقیقات در وب‌سایت دانشگاه ام.آی.تی منتشر شده است. ]]> روبوتيك Sat, 29 Apr 2017 07:07:12 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48781/روباتی-14-ساعته-خانه-می-سازد محافظتی ویژه برای امنیت بیشتر کاربران کم تجربه http://itna.ir/fa/doc/news/48780/محافظتی-ویژه-امنیت-بیشتر-کاربران-کم-تجربه خطراتی که فضای مجازی و دنیای آنلاین با خود به همراه دارد می‌تواند در ابتدا برای ما خسته کننده و ترسناک باشد اما این ترس می‌تواند دلیلی خوب برای رعایت نکات امنیتی و حفظ آن باشد. مسلما همه کاربران تسلط کافی به مسائل امنیتی و کامپیوتر ندارند. برای کمک به مبتدیان کامپیوتر و امنیت بیشتر آن‌ها کافی است که وضعیت اطمینان نرم‌‌‌افزار را در راهکار امنیتی اینترنت سکیوریتی۲۰۱۷ کسپرسکی فعال کنید.به گزارش ایتنا از کسپرسکی‌آنلاین، در این حالت، کاربران می‌توانند تنها نرم‌‌‌افزارهای قابل اعتماد را راه اندازی کنند. اینترنت سکیوریتی ۲۰۱۷ کسپرسکی برنامه‌ها را در لیست اپلیکیشن‌های مورد اعتماد چک می‌کند. اگر که جزء آن‌ها نباشند، راهکار امنیتی ما آن‌ها را مسدود می‌کند.برای فعالسازی حالت اعتماد اپلیکیشن ها، اینترنت سکیوریتی را باز کنید و More Tools را انتخاب کنید: سپس حالت Trusted Applicationsرا انتخاب کنید: در آخرین مرحله شما باید بر روی دکمه Enable کلیک کنید و به این ترتیب کار شما انجام می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با حالت‌های مختلف نرم‌‌‌افزار می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید. ]]> امنيت Sat, 29 Apr 2017 06:51:31 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48780/محافظتی-ویژه-امنیت-بیشتر-کاربران-کم-تجربه کمک اپلیکیشن چت ایموجی سامسونگ جهت رفع اختلالات زبانی http://itna.ir/fa/doc/news/48763/کمک-اپلیکیشن-چت-ایموجی-سامسونگ-جهت-رفع-اختلالات-زبانی آن‌طور که به نظر می‌رسد، "ایموجی" برای خودش به یک زبان مستقل تبدیل شده است، اما مشکلی که دارد این است که هر شکلک، می‌توانند معانی مختلفی را دربر داشته و در مواقع مختلفی، مورد استفاده قرار گیرد و بیانگر عواطف و احساسات گوناگونی باشد. اگر با افرادی در ارتباط هستید که با عبارات نوشته شده مشکل دارند، این اپلیکیشن می‌تواند بسیار کارساز باشد. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، به طور مثال این اپلیکیشن برای افراد مبتلا به آفازی، حتماً مفید خواهد بود. آفازی، نوعی اختلال زبانی است که مانع از توانایی افراد برای خواندن، صحبت کردن و نوشتن می‌شود. در حال حاضر بیش از 3 میلیون بیمار آفازی در دنیا زندگی می‌کنند.گفتنی است که این بیماری باعث آسیب دیدن بخش‌هایی از مغز می‌شود که مسئول تکلم، خواندن، نوشتن و درک کلام دیگران است. برای کمک به این افراد، شرکت سامسونگ، اپلیکیشن چت "ویموجی" را به بازار عرضه کرده است که عبارات نوشته شده را به ایموجی یا شکلک تبدیل می‌کند و از این طریق گفت‌وگو را تسهیل می‌کند. برای کاربرانی که مبتلا به این نوع از اختلالات هستند، ویموجی، کلمات را به یک سری از شکلک‌ها ترجمه می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که می نویسید «حال شما چطور است؟» این اپلیکیشن، یک صورت خندان، یک دست با حالت اوکی و یک علامت سؤال را نشان می‌دهد.برای کسانی که به بیماری آفازی مبتلا هستند، این روند برعکس است یعنی می‌توانند با مجموعه‌ای از شکلک‌ها که در اختیارشان قرار می‌گیرد، منظوری که مد نظر دارند را منتقل کنند. با وجود اینکه اپلیکیشن مورد بحث، برای چت دیجیتال درنظر گرفته شده، لیکن برای مکالمات شخصی نیز مفید است. این اپلیکیشن دارای کتابخانه‌ای با بیش از 140 عبارت مورد نیاز برای نشان دادن احساسات است. این عبارات از پیش تعریف شده به مراحل منطقی شکلک‌ها، ترجمه و به شش دسته اصلی از جملات: زندگی روزانه، خوردن و آشامیدن، احساسات، کمک، فعالیت‌های تفریحی، جشن و سالگرد تقسیم می‌شوند.  ]]> نرم افزار Sat, 29 Apr 2017 06:36:27 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48763/کمک-اپلیکیشن-چت-ایموجی-سامسونگ-جهت-رفع-اختلالات-زبانی