ايتنا - آخرين عناوين روبوتيك :: rss_full_edition http://itna.ir/robotics Tue, 04 Jul 2017 17:13:50 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Tue, 04 Jul 2017 17:13:50 GMT روبوتيك 60 پهپاد از نوع فیس‌بوکی http://itna.ir/fa/doc/news/49323/پهپاد-نوع-فیس-بوکی فیس‌بوک برای استفاده از پهپادهای بزرگ که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و قابلیت پرواز در ارتفاع‌های زیاد را دارند و می‌توانند مناطقی را که به طور سنتی قابلیت دسترسی به اینترنت نداشته‌اند، طرحی در نظر دارد و بخشی از این طرح روز پنج‌شنبه با موفقیت اجرا شد.بدین ترتیب، به گزارش ایتنا به نقل از تک‌کرانچ، آکیلا (نخستین هواپیمای فیس‌بوک) دومین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داد و با موفقیت نیز فرود آمد.گفتنی است اولین پرواز آکیلا با یک مشکل ساختاری روبرو شده بود که بر فرود آن تأثیر گذاشت.اما دومین پرواز این پهپاد در روز ۲۲ ماه مه انجام شد و در طی آن، یک ساعت و ۴۶ دقیقه در هوا بود.بدین ترتیب، این پهپاد تا ارتفاع ۳ هزار پایی پرواز کرد که نسبت به نخستین پرواز آن، دو برابر افزایش داشت. همچنین سرعت آکیلا در هنگام پرواز، ۱۸۰ پا در دقیقه بود و تیم مربوطه می‌گوید این دستاورد، در نتیجه کار انجام شده روی پلتفرم آکیلا بوده است.فیس‌بوک یادآور می‌شود که با وجود افزایش در نرخ صعود، این هواپیما اصلاً قرار نیست سریع حرکت کند؛ بلکه با سرعت بین ۱۰ تا ۱۵ مایل بر ساعت حرکت خواهد کرد.گفتنی است هدف از این سرعت کم، داشتن دسترسی به نواحی و ماندن در آنها برای مدت زمان طولانی است و به همین جهت، می‌تواند بسیار مفید باشد.فیس‌بوک می‌گوید پهپاد مذکور می‌تواند این کار را با به کار بردن قدرت تولید شده توسط سامانه جمع‌آوری انرژی خورشیدی انجام دهد.گفته می‌شود آکیلا هر بار به مدت ۹۰ روز پرواز خواهد کرد، و به ناحیه‌ای با عرض ۶۰ مایل، دسترسی اینترنت عرضه خواهد نمود.  ]]> روبوتيك Sat, 01 Jul 2017 19:31:00 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49323/پهپاد-نوع-فیس-بوکی تجدید نظر در مورد نحوه همکاری انسان و ماشین http://itna.ir/fa/doc/news/49216/تجدید-نظر-مورد-نحوه-همکاری-انسان-ماشین اتوماسیون در حال ایجاد تغییرات مختلف در نحوه انجام کار به ویژه در سازمان‌های بزرگ است. با پیشرفت‌های شگرفی که شاهد آن هستیم، فناوری، امروز به هوش انسان و در آینده به سازمان دیجیتال کمک می‌کند و انسان‌ها نیز به فناوری هوشمند کمک می‌کنند. در حال حاضر، اتوماسیون نسل جدید (که استفاده بیشتر از ماشین را شامل می‌شود)، به سمتی می‌رود که مشاغلی که توسط انسان‌ها اداره می‌شود را در دست می‌گیرد و چه بسا افراد را مجبور به انجام کارهای سازمانی نامتناسب می‌کند.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینفورمیشن ویک، مسلماً فرآیند اتوماسیون و خودکارسازی در تمامی کسب‌وکارها قابل اجراست و در آینده‌ای نه‌چندان دور مشاغل زیادی را دربرخواهد گرفت. در واقع ربات‌ها در پیروی کردن از قوانین بهتر عمل می‌کنند و کارها را بهتر از انسان‌ها دنبال می‌کنند، ولی در مواقعی که نیاز به تصمیم‌گیری و انجام کارهای شناختی دیده می‌شود، نیاز به حضور انسان احساس می‌شود. وقتی انسان‌ها با تغییرات حاصل از اتوماسیون رودررو می‌شوند، معمولاً واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند. بعضی از آنها خوشحال می‌شوند که کارهای ناخواسته و اضافی کنار گذاشته خواهد شد و برخی هم به خاطر امنیت شغلی، حس ترس و شک و تردید دارند. البته لازم به ذکر است که بر اساس پژوهش‌های آی.اس.جی همواره در مورد نگرانی‌هایی که در مورد از دست دادن شغل وجود دارد، بزرگنمایی شده است. شاخص اتوماسیون آی.اس.جی نشان داد که کاربرد اتوماسیون فرآیندی رباتیک (پی.آر.اِی) به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که فرآیندهای خود را پنج تا ده برابر سریع‌تر و با میانگین 37% کارگر کمتر انجام دهند.بر اساس این گزارش، افزایش بهره‌وری موجب از دست دادن شغل نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود که شرکت‌ها، کارکنان خود را به انجام کارهای ارزشمند بگمارند و حجم کار بیشتری به عهده آنها بگذارند. از دید کارشناسان، اگر بخواهیم به اتوماسیون به عنوان حذف کننده شغل و نیروی انسانی نگاه کنیم، واقعاً کوته‌نظری است؛ زیرا اگر مدیر ارشد، هوشمند و انعطاف‌پذیر باشد، با استقرار اتوماسیون می‌تواند کارها را خیلی سریع‌تر و با بهره‌وری بیشتر انجام دهد و کارهای اضافی را حذف کند. این کار مسلماً به سود شرکت خواهد بود و در بلندمدت، کارایی و اثربخشی را به شدت بهبود خواهد بخشید.  ]]> روبوتيك Mon, 19 Jun 2017 06:48:17 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49216/تجدید-نظر-مورد-نحوه-همکاری-انسان-ماشین حمله هکرها به چت‌بات‌ها http://itna.ir/fa/doc/news/49112/حمله-هکرها-چت-بات-ها حتماً می‌دانید که چت‌بات در حال حاضر می‌توانند بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده سازند. آنها قادرند اطلاعات مورد نظر کاربر را در اختیار او بگذارند و در نتیجه نیازی نیست که کاربر چندین اپلیکیشن نصب کند و برای انجام کارهای خود، صفحات وب را بررسی نماید. در نتیجه ورود چت‌بات‌ها به بازار، شیوه زندگی و کار مردم به سرعت در حال تغییر است. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، وارد شدن چت‌بات‌ها به زندگی روزمره، یک پدیده کاملاً خوب و بدون ایراد نیست. باید در این زمینه به چند سؤال پاسخ داده شود: تمهیدات امنیتی چت‌بات‌های تجاری برای کاربر و مشتری مداوم و منظم به چه صورت است؟ آیا خطرات امنیتی ذاتی مربوط به چت‌بات‌ها با مشکلات امنیت سایبری سنتی متفاوت است؟ آیا چت‌بات‌ها راهی دیگر از تکنیک‌های هک کردن، برای حمله به مردم و اخاذی یا سرگرمی است؟ سازندگان اینگونه ربات‌ها برای حصول اطمینان از اینکه کاربر متضرر و دچار مشکل نمی‌شود و در معرض تهدیدات امنیتی میلیون‌ها هکر قرار نمی‌گیرد، تمهیدات لازم را اندیشیده‌اند؟ پاسخ گفتن به هیچ کدام از سؤالات بالا، به ویژه در محیط فناوری که مملو از نقص‌های امنیتی است، ساده نیست. اما باید گفت که وقتی چت‌بات‌ها هدف حمله قرار می‌گیرند، چه اتفاقی می‌افتد. وقتی که یک هکر زیرساخت‌های اساسی یا چارچوب اپلیکیشن یک چت‌بات را هدف قرار می‌دهد، سازنده ربات باید این اطمینان را به وجود آورد که مکانیزم‌های امنیتی معمول در جای مناسب به کار رفته و امنیت ربات مناسب است. اگر ربات به منظور اطلاعات حساس مورد استفاده قرار گرفته است، داده‌های ورودی و خروجی به چت‌بات باید رمزگذاری گردد. با توجه به پیشرفت‌هایی که در امنیت به وجود آمده، حمله به زیرساخت‌ ربات‌ها تقریباً قدیمی شده است و هکرها بیشتر به دنبال حمله به انسان‌هایی هستند که از این فناوری به عنوان یک نماینده استفاده می‌کنند. اگر این چت‌بات‌ها رفتاری خوب و شبیه به انسان داشته باشند، می‌توانند هدفی خوب برای حمله هکرها و کلاهبرداری باشند و در معرض سوء استفاده هکرها قرار بگیرند.  ]]> روبوتيك Sat, 03 Jun 2017 20:30:00 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49112/حمله-هکرها-چت-بات-ها طراحی بهتر؛ هوش مصنوعی بهتر http://itna.ir/fa/doc/news/49088/طراحی-بهتر-هوش-مصنوعی وقتی صحبت از رابط‌ها به میان می‌آید، گفت‌وگو (زبان) در واقع همان رابط کاربری است، در حالی که در سایر اپلیکیشن‌ها، آیکن‌های گرافیکی و منوهای اشاره و کلیک، پارامترهای تجربه را تشکیل می‌دهد. علاوه بر این، پت‌بات‌ها، همیشه از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی در دسترس هستند و هیچ نیازی به دانلود آنها نیست. ضمن اینکه کاربران باید پیش از دسترسی به قابلیت‌هایی که خواستار آن هستند، یک فرآیند آنبوردینگ را بپیمایند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این مراحل معمولاً شامل دانلود اپلیکیشن، ساختن یک حساب و مشاهده ویدئوی آموزشی است که به آنها در مورد طراحی اپلیکیشن و قابلیت‌های آن آموزش می‌دهد. ربات‌ها معمولاً یک کانال یک به یک به وجود می‌آورند که برای ایجاد تجارب شخصی‌تر طراحی شده است؛ در حالی که اپلیکیشن‌ها، معمولاً به صورت یک تجربه که برای همه مناسب است، ساخته می‌شوند.قاعده کلی بدین صورت است که طراحی چت‌بات یک کار کاملاً متفاوت است، لیکن در حال حاضر، شاهد مجموعه‌ای از بهترین مواردی هستیم که حاصل امتحان‌ها و آزمون و خطاهایی است که در روزهای اول انجام می‌شد. بر اساس تجربه‌های حاصل از هی‌دی، در زیر مواردی وجود دارد که در موقع طراحی یک تجربه محاوره‌ای باید آنها را رعایت کرد.وقتی نوبت به تجربه کاربر می‌رسد، سه مؤلفه اصلی وجود دارد که ربات‌ها را از سایر اپلیکیشن‌های مرسوم جدا می‌کند: رابط کاربری، قابلیت دسترسی و شخصی سازی. ربات باید اولاً مانند یک فرد واقعی صحبت کند، ولی باید مشخص باشد که انسان نیست. از آنجا که پاول گراهام می‌گوید: «به گونه‌ای بنویسید که خودتان صحبت می‌کنید.» احتمالاً خیلی از کلماتی که در نوشتار استفاده می‌کنید، هیچ‌گاه در گفتار به کار نمی‌برید. باید سعی کنید صرفاً مواردی که را به کار ببرید که در گفتار از آنها استفاده می‌کنید.نکته دوم این است که سعی کنید تا آنجا که می‌توانید از گیف‌ها، ایموجی‌ها و تصاویر استفاده کنید و فقط به کلمات تکیه نکنید. مطالعات نشان داده است که مردم از محتوای دیداری، بیشتر خوششان می‌آید. و سرانجام نکته آخر اینکه از عبارات کوتاه و زیبا استفاده کنید. خواندن متون طولانی سخت است؛ پس سعی کنید عباراتی را به کار ببرید که در کوتاه‌ترین زمان، منظور شما را به بهترین شکل منتقل نماید.  ]]> روبوتيك Tue, 30 May 2017 12:25:20 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49088/طراحی-بهتر-هوش-مصنوعی چرا یک چت سریع با یک ربات، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند http://itna.ir/fa/doc/news/49094/چرا-یک-چت-سریع-ربات-بسیاری-مشکلات-حل-می-کند در اوج فعالیت‌های چت‌بات‌ها، ما شاهد حضور چت‌بات‌های مشتری‌محوری بودیم که کاربرد این فناوری را بیش از پیش مشخص و مبرهن کرد. در اغلب اوقات، این نوع ربات‌ها، راه‌ حل‌های رسیدن به حل مسئله بودند.در حال حاضر، این ربات‌ها به سمتی پیش می‌روند که در هر گردش کاری هر شرکت و هرگونه تعامل با مشتری می‌توانند مفید باشند. چت‌بات‌ها در حال حرکت به سمتی هستند که می‌توانند پاسخگوی مسائل و مشکلات واقعی باشند.قابلیت‌های چت‌بات‌ها در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی گسترش یافته است. آگاهی‌هایی که توسط فیس‌بوک در زمینه این فناوری منتشر می‌شد از حد لازم نیز فراتر رفته است.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، با وجود این فناوری در محل کار، می‌توانید از ربات سخنگو بخواهید که درآمد شرکت در سه ماه گذشته را برای شما شرح دهد. مدیران ارشد بازاریابی و مالی می‌توانند اطلاعاتی که لازم دارند را از این چت‌بات بپرسند. اما ممکن است به اطلاعاتی نیاز داشته باشند که از حوزه توانایی چت‌بات فراتر باشد. در این حالت موضوع کمی متفاوت می‌شود. رباتی که این مدیران نیاز دارند، نیاز به توانایی‌ها و درجات بالاتری از هوشمندی دارد که بتواند نقش و موقعیت شما را در شرکت بشناسد و اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذارد.به نظر محققین، وظیفه بهبود موفقیت یک کارمند در زمینه کسب وکار با استفاده از چت‌بات خیلی ساده‌تر می‌شود. این ربات، نام کارمند جدید و بخشی که در آن کار می‌کند را از او می‌پرسد و سپس به طور خودکار و بر اساس وظایف از پیش تعیین شده، وی را به گروه‌های مربوطه و سیستم‌های کسب و کار اضافه می‌کند. به همین منوال، کارمندان می‌تواند به راحتی از طریق گفت‌وگو، زمان مرخصی را از ربات بپرسند و همچنین بپرسند که آیا وقتی برای مرخصی دارند و همچنین درخواست خود مبنی بر مرخصی را برای مدیریت سازمان ارسال نمایند. با این مقدمات و اوصاف می‌بینیم که مزایای چت‌بات‌ها واقعاً بدیهی و روشن است. این ربات‌ها به کارمندان کمک می‌کنند که کارهای خود را به شکلی منطقی و بدون انجام کارهای اضافی، به انجام برسانند و بهره‌وری آنها نیز بیشتر می‌شود.  ]]> روبوتيك Tue, 30 May 2017 12:23:55 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49094/چرا-یک-چت-سریع-ربات-بسیاری-مشکلات-حل-می-کند مردم کدام نوع از ربات خدمات مشتری را ترجیح می‌دهند؟ http://itna.ir/fa/doc/news/49061/مردم-کدام-نوع-ربات-خدمات-مشتری-ترجیح-می-دهند از آنجا که به نظر می‌رسد ربات‌ها به لطف صرفه هزینه و سرمایه‌گذاری در زمینه اتوماسیون، به شکلی فزاینده مشاغل انسانی را تصاحب می‌کنند، باید چگونه رفتار کنند و چه اعمالی انجام دهند؟ اینها سؤالاتی است که اکنون برای کارشناسان مطرح است.اولویت عملکرد آنها به محل زندگی شما بستگی دارد. لایوپرسن، شرکتی است که در زمینه خدمات خودکار مشتری فعالیت می‌کند و اخیراً حول موضوع اولویت ربات‌های خدمات مشتری، از 5000 نفر نظرسنجی به عمل آورده است. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تاپ‌تک نیوز، اکثریت 62 درصدی شرکت کنندگان، اعلام کردند که ترجیح آنها، ربات‌های نوع‌دوستانه است، 21 درصد گفتند که ربات نوع رسمی را ترجیح می‌دهند و 9 درصد بیان داشتند که ربات‌های طنزآمیز را دوست دارند و تنها 4 درصد گفتند که ربات‌های جدی را دوست دارند. این اولویت‌ها و علایق البته در کشورها و فرهنگ‌های مختلف متفاوت بود. اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی‌هایی که در نظرسنجی شرکت کردند، ربات‌های دوستانه را ترجیح دادند، تقریباً 78 درصد آمریکایی چنین نظری داشتند و صرفاً 13 درصد آنها، ربات‌های دارای شخصیت جدی را انتخاب کردند.از سوی دیگر، اکثر افراد استرالیایی، بریتانیایی و آلمانی نیز با آمریکایی‌ها هم‌عقیده بودند. در فرانسه، 37 درصد شرکت کنندگان، ربات رسمی و 37 درصد ربات دوستانه را ترجیح دادند. در ژاپن، مدت‌هاست که مردم با ربات‌ها سر وکار دارند و در واقع ربات‌ها در فرهنگ آنها جا افتاده‌اند و در حال حاضر بحث‌های زیادی در این کشور مطرح است که از ربات‌ها برای خدمت‌رسانی به سالمندان استفاده شود. 51 درصد از مردم این کشور که در نظرسنجی شرکت داشتند، خواهان ربات‌های رسمی بودند و تنها 20 درصد از آنها، ربات دوستانه را ترجیح دادند.گفتنی است اخیراً مسئولان ژاپنی با طرح ساخت شهر ربات‌ها به صورت یک پارک بسیار بزرگ با کارکنان رباتیک موافقت کرده‌اند. مطابق اطلاعات منتشره، تمامی کارها در این شهر یا پارک بسیار بزرگ توسط ربات‌ها انجام خواهد شد. در شهر ربات‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و زمین‌های بازی توسط ربات‌ها کنترل شده و مردم در حقیقت مهمان ربات‌ها هستند.  ]]> روبوتيك Sat, 27 May 2017 16:02:19 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49061/مردم-کدام-نوع-ربات-خدمات-مشتری-ترجیح-می-دهند چگونه هوش مصنوعی می‌تواند سازگاری کاربر با اپلیکیشن محیط کار را افزایش دهد؟ http://itna.ir/fa/doc/news/49056/چگونه-هوش-مصنوعی-می-تواند-سازگاری-کاربر-اپلیکیشن-محیط-کار-افزایش-دهد کاربردهای هوش مصنوعی در دنیای امروز کم نیست، به عنوان مثال وقتی از چت‌بات هوش مصنوعی برای برنامه‌ریزی ملاقات‌های خود استفاده می‌کنید، یا برای پارک کردن اتومبیل خود از یک اپلیکیشن کمک می‌گیرید، یا حتی رباتی که با استفاده از آن، قهوه سفارش می‌دهید و چندین و چند مثال دیگر، همگی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی در هر صنعتی یک انقلاب پدید خواهد آورد. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، در زمینه کاری، شرکت‌ها در حال ارزیابی کاربرد هوش مصنوعی در تمامی بخش‌ها از جمله استخدام، توانایی فروش و اتوماسیون بازاریابی هستند. البته در حین ارزیابی هوش مصنوعی برای پشتیبانی از فروش، جلب مشتری و اهداف درآمدی، فقط کافی نیست که به کاربرد هوش مصنوعی صرفاً در داخل شرکت و مزایای آن بر کارکنان توجه کرد.برای مثال، چت‌بات‌ها در حال حاضر برای پاسخگویی به سؤالات کارکنان، در سامانه‌های پشتیبانی از خدمات به کار گرفته می‌شوند. اما اگر بتوان با استفاده از یادگیری ماشینی، یک گام فراتر رفت، با استفاده از دانشی که به واسطه چالش‌های معمول در اختیار هوش مصنوعی قرار می‌گیرد، می‌توان به هدایت کارکنان پرداخت. علاوه بر این، می‌توان از هوش مصنوعی برای "خودکارسازی فرآیند استخدام" استفاده نمود.از سوی دیگر اما، اگر بتوان هوش مصنوعی را به گونه‌ای ارتقاء داد که قادر باشد توانایی‌ها و شرایط روحی فرد را ارزیابی کند و با توجه به اطلاعات به دست آمده، وی را در موقعیتی درست قرار دهد و مسئولیت‌های درستی را به وی محول سازد، آن موقع می‌توان گفت که پیشرفتی بسیار بزرگ حاصل شده است؛ زیرا در این صورت راندمان شرکتی، فوق‌العاده بیشتر خواهد شد.بسیاری از سازمان‌ها، تعدادی از سیستم‌های یکپارچه مانند سیلزفورس برای مدیریت ارتباط با مشتری، ورک‌دی برای مدیریت منابع انسانی و مالی یا اس.ای.پی برای راه‌های اصلی منابع انسانی را در شرکت خود، پیاده کرده‌اند.در این زمینه نیز در حقیقت هدف این است که این قبیل فروشندگان را در زمینه‌های مربوطه به عنوان رهبر بکار گیریم.  ]]> روبوتيك Sat, 27 May 2017 09:05:43 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49056/چگونه-هوش-مصنوعی-می-تواند-سازگاری-کاربر-اپلیکیشن-محیط-کار-افزایش-دهد امکان استفاده از عبارت «اوکی گوگل» برای آیفون وجود ندارد http://itna.ir/fa/doc/news/49025/امکان-استفاده-عبارت-اوکی-گوگل-آیفون-وجود-ندارد در نظرسنجی جدید که که از افراد دارای ویس‌بات به عمل آمد، بیان شد که بعضی از افراد، دو اسپیکر مختلف از نوع الکسا را در محل کار یا منزل خود امتحان کرده‌اند و از کورتانا روی دسکتاپ، سیری روی مک‌بوک و آیفون 7 پلاس، گوگل اسیستنت در گوشی هوشمند پیکسل و اسپیکر گوگل هوم، گوگل اسیستنت و سیری به صورت همزمان روی تلویزیون (به کمک انویدیا شیلد و اپل تی.وی) استفاده نموده‌اند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، بعضی از کاربران به معنای واقعی کلمه در طول روز با ربات‌ها "صحبت" می‌کنند، و از این ربات‌ها در مورد آب و هوا، بازی‌های حذفی ان.بی.ای و غیره سوال می‌پرسند. بعضی از افراد، وقتی کسی حین صرف غذا سوالی می‌پرسد یا نظری می‌دهد، سریعا می‌گویند: «اوکی گوگل». متأسفانه اکنون که اسیستنت برای آیفون عرضه شده است، بعضی از افراد نظر خود را در مورد آن عوض کرده‌اند.یکی از افراد شرکت کننده در نظرسنجی مورد نظر گفته است: «اخیراً به یک رستوران رفته بودم؛ در آنجا دقت کردم و دیدم که عبارت «اوکی گوگل» جواب نمی‌دهد و دقیقاً مثل هر اپلیکیشنی در آیفون که به سیستم عامل متصل نیست، عمل می‌کند؛ بدین معنا که صرفاً با گفتن عبارت «هِی سیری» می‌توانید شروع به مکالمه کنید.» این مسئله به هیچ وجه، شگفت‌انگیز نیست. اندروید امروز به اپلیکیشن‌هایی نیاز دارد که نوآوری و تمایز ایجاد کنند و به همین خاطر هیچ دلیلی ندارد که از اسیستنت موجود بر روی آی.اُ.اس استفاده شود. برای استفاده از اسیستنت مورد بحث، کاربر می‌بایست گوشی خود را بردارد و سپس ممکن است مجبور باشد که عبارتی را در گوشی خود تایپ کند. واقعیت این است که دینامیک رابط کاربری در سال 2017 تغییر کرده است و افراد برای تایپ و بررسی ایمیل بیشتر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند، اما برای بسیاری از کارها مانند سؤال پرسیدن، باز کردن درب گاراژ، تنظیم یادآور و غیره، از ویس‌بات‌های منزل خود استفاده می‌کنند.  ]]> روبوتيك Tue, 23 May 2017 08:42:08 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49025/امکان-استفاده-عبارت-اوکی-گوگل-آیفون-وجود-ندارد ربات‌ها به زودی می‌توانند هویت ما را از ما قرض بگیرند http://itna.ir/fa/doc/news/49032/ربات-ها-زودی-می-توانند-هویت-قرض-بگیرند کاری که در حال حاضر در آزمایشگاه رسانه‌ای دانشگاه صنعتی ماساچوست در حال انجام است، در پی آن است که یک "هویت دیجیتال" را به وجود آورد.به نظر کارشناسان، این هویت دیجیتال قادر خواهد بود که به جای شما کارهای زیادی از جمله نوشتن ایمیل را انجام دهد و همچنین اگر در دسترس نباشید، افراد می‌توانند برای شنیدن نظرات و توصیه‌های شما به آن ربات مراجعه نمایند. به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، بعضی از متخصصان این قابلیت را «ابدیت افزوده» می‌نامند. گفتنی است که این قابلیت، تمام اطلاعات دیجیتال شخصی را انتخاب می‌کند و آنها را به عنوان رباتی که بر اساس نظرات انسانی، می‌تواند مشاوره تخصصی بدهد نگهداری می‌کند. ایده‌ای که پشت قابلیت مورد بحث وجود دارد، در پی ایجاد هویت‌های قابل جابجایی برای ربات‌هاست و به کاربر این امکان را می‌دهد سؤالاتی را برای یک دسته از شخصیت‌های هوش مصنوعی مطرح کنند. در حقیقت، درک اینکه واقعیت برای دیگران به چه صورتی است و نحوه استفاده از پاسخ مناسب، دو ابزار بنیادی هستند که هر مدیر موفق باید به خوبی بداند. این فناوری می‌تواند تولید و تحقیق در بازار برای خدمات و مخاطبین جدید را تسهیل نموده و ارائه خدمات را به میزان زیادی بهبود ببخشد. در عصر و زمانه حاضر، شاهد آن هستیم که شرکت‌های موفق فناوری، به شدت مشغول کار هستند و برآنند که رؤیاهای دیرینه بشر را تحقق ببخشند. یکی از این رؤیاها این است که انسان دوست دارد که به طور همزمان در دو جا حضور داشته باشد و این هویت‌های قابل تعویض به وی کمک می‌کند که رؤیای او به واقعیت مبدل شود. در هر حال در آینده‌ای نه چندان دور، هویت‌های قابل جابجایی، دریچه‌ای جدید را رو به مدیران فناوری خواهد گشود و به همین خاطر این افراد باید آماده تطبیق توانایی‌های خود با این قابلیت باشند و در اولین فرصت ممکن، گردش کاری خود را با قابلیت جدید یکپارچه سازی کنند.  ]]> روبوتيك Tue, 23 May 2017 08:38:25 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49032/ربات-ها-زودی-می-توانند-هویت-قرض-بگیرند ربات‌ها بهتر از شما می‌توانند به کارکنان آموزش دهند http://itna.ir/fa/doc/news/48834/ربات-ها-بهتر-می-توانند-کارکنان-آموزش-دهند از نقطه نظر سازمانی، آموزش کارکنان عبارت است از بهبود نظام‌مند و پی در پی شاغلین از نظر دانش‌، مهارت‌ها، توانایی‌ها و رفتارها؛ و این آموزش به رفاه آنها کمک می‌کند و شرایط بهتری را برای احراز مقام بالاتر فراهم می‌آورد. هنوز نمی‌توان گفت که ربات‌ها این توانایی را دارند که معلم مدرسه باشند، لیکن می‌توانند در زمینه آموزش به کارکنان و ارائه اطلاعاتی که غالباً به آن نیاز است، موفق باشند و عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارند.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ونچربیت، این دلیل، تنها یکی از دلایلی است که باعث شده افرادی مانند بیل گیتس از قابلیت‌های موجود در هوش مصنوعی شگفت‌زده شوند، لیکن هوش مصنوعی قابلیت‌های بسیار خوب و فراتری هم می‌تواند از خود ارائه دهد."تالا" که نام کسب و کاری نوپا در منطقه بوستون است، رباتی ساخته که می‌تواند بسیاری از وظایف معمول و روزمره بخش منابع انسانی مانند توزیع نظرسنجی‌ها، جمع‌آوری اطلاعات و حتی آموزش کارکنان را انجام دهد. آیا چنین چیزی دور از ذهن به نظر می‌رسد؟ این ربات‌ها در واقع نسبت به بسیاری از افراد، درک بیشتری دارند و به همین خاطر، خیلی از شرکت‌ها سعی می‌کنند تا نهایت استفاده را از قابلیت‌های موجود در ربات‌ها ببرند و 80 درصد شرکت‌ها در حال حاضر بر اساس ابزارهای ارتباطاتی مبتنی بر ربات نظیر اسلک و هیپ‌چت کار می‌کنند. مسلماً ربات‌ها می‌توانند کار‌های بسیار زیادی را به صورت همزمان و ارتباطات بین سازمانی را به خوبی به انجام برسانند، لیکن قدرت واقعی یک ربات در قابلیت‌های آموزشی آن نهفته است. یکی از احتمالاتی که تحلیلگران همواره آن را در نظر می‌گیرند این است که شاید اگر روزی تمام کارها در دست ربات‌ها قرار گیرد، به جای رفع مشکلات، حتی مشکلات زیادی را نیز به وجود آورند و این برای بسیاری از شرکت‌ها به یک کابوس تبدیل شده است. اما در حقیقت، در پاسخ به این امر، باید گفت که یک ربات با طراحی و اجرای مناسب، نه تنها جای کارکنان را نمی‌گیرد، بلکه آنها را در انجام وظایفشان سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کند.  ]]> روبوتيك Fri, 05 May 2017 18:02:02 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48834/ربات-ها-بهتر-می-توانند-کارکنان-آموزش-دهند