ايتنا - آخرين عناوين شبكه اجتماعي :: rss_full_edition http://itna.ir/social_network Wed, 22 Feb 2017 13:32:09 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Wed, 22 Feb 2017 13:32:09 GMT شبكه اجتماعي 60 معاونت علمی و فناوری از پیام‌رسان‌های ایرانی پشتیبانی می‌کند http://itna.ir/fa/doc/news/48149/معاونت-علمی-فناوری-پیام-رسان-های-ایرانی-پشتیبانی-می-کند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پیام‌رسان‌های داخلی بخش خصوصی که توانسته‌اند با ایجاد سامانه و بستر مناسب در جذب مخاطبان و کاربران ایرانی موفق عمل کنند حمایت ویژه می‌کند.به گزارش ایتنا از مهر، پرویز کرمی، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی در نظر دارد به‌منظور توسعه و ارتقا صنعت بومی در بخش سامانه‌های پیام‌رسان داخلی و گسترش کاربری آنها از این دسته از پیام‌رسان‌های داخلی بخش خصوصی حمایت می کند.وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش روزافزون سامانه‌های پیام‌رسان در برقراری و تسهیل ارتباطات بین افراد جامعه و نظر به نقش نوینی که این سامانه‌ها در ایجاد شبکه‌های اجتماعی مؤثر در سطح جامعه ایفا می‌کنند و همچنین با عنایت به فعالیت‌های ارزنده و قابل‌توجهی که تا به حال تعدادی از شرکت‌ها و مجموعه‌های داخلی در ایجاد پیام رسان بومی داشته‌اند این حمایت‌های بلاعوض در نظر گرفته شده است.کرمی نحوه این حمایت‌ها را در سه بخش عنوان کرد و گفت: به آن دسته از پیام‌رسان‌های داخلی که تعداد کاربران فعال آنان به یک میلیون نفر برسد یک میلیارد تومان کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.وی گروه دومی که از این حمایت‌ها برخوردار هستند را آن دسته از پیام‌رسان‌های داخلی عنوان کرد که تعداد استفاده‌کنندگان آنان از یک به دو میلیون نفر افزایش می‌یابد و گفت: این گروه یک میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض می‌گیرند. دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی دیگر گروه مورد حمایت این طرح را آن دسته از پیام‌رسان‌های داخلی خواند که تعداد استفاده‌کنندگان فعال آنها از ۲ به ۵ میلیون نفر افزایش یابد؛ به این دسته نیز یک میلیارد تومان دیگر کمک بلاعوض تعلق خواهد گرفت.وی افزود: ستاد توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و میکروالکترونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موضوعاتی از قبیل طراحی‌ها، پیاده‌سازی و زیرساخت‌های فنی را جهت احراز به عنوان پیام‌رسان داخلی بخش خصوصی و بومی مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار می‌دهد. ]]> شبكه اجتماعي Wed, 22 Feb 2017 10:00:05 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48149/معاونت-علمی-فناوری-پیام-رسان-های-ایرانی-پشتیبانی-می-کند ترفندهای جدید فیس‌بوک برای مقابله با اخبار جعلی http://itna.ir/fa/doc/news/47836/ترفندهای-جدید-فیس-بوک-مقابله-اخبار-جعلی مدتی است که موضوع انتشار اخبار نادرست در فضای وب، به یکی از مطرح‌ترین موضوعات در بین کارشناسان تحلیلگر محتوای اینترنت بدل شده است.از سوی دیگر با توجه به اینکه اخبار نادرست منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مثل فیس‌بوک می‌تواند تأثیر زیادی در جامعه بگذارد، این شرکت به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در فیس‌بوک بوده و لازم است که از راهکارهای درست و محکمی برای این منظور استفاده کند.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، هنوز هم این امر که خبرهای جعلی تا چه اندازه‌ در فضای جامعه تأثیرگذار است، مورد بحث و بررسی کارشناسان است و فیس‌بوک از طرف رسانه‌‌ها برای ایجاد راهکاری برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در این شبکه اجتماعی، تحت فشار قرار دارد.به همین علت فیس‌بوک دست به کار شده تا با الگوریتم‌های هوشمندی جلوی انتشار این‌گونه اخبار را بگیرد. در چند ماه اخیر، فیس‌بوک این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا اخباری که به نظرشان مشکوک است را علامت‌گذاری کنند و این علامت‌ها توسط شخص ثالثی بررسی شود.این شرکت همچنین قصد دارد که از الگوریتم نیوز فید (News Feed) خود استفاده کند تا محتوای درست و مشروع، از نادرست و جعلی تمیز داده شود.فیس‌بوک در پستی اعلام کرد که کاربران، در شناخت محتواهای واقعی و بدون اشکال و نیز احساسی یا هرزنامه موفق عمل کردند. این شبکه اجتماعی سپس اعلام نمود از همین معیارهای کاربران خود استفاده خواهد کرد تا علاوه بر از بین بردن اخبار جعلی و نادرست، بتواند میزان مشاهده صفحاتی را که با ترفندهای مختلف، مردم را به لایک کردن و اشتراک گذاری مجبور می‌کنند، کاهش دهد.فیس‌بوک برای اینکه به سیستم خود آموزش دهد که چگونه بتواند پست‌های جعلی را تشخیص دهد، مجموعه‌ای از این‌گونه صفحات و پست‌ها را به یک مدل کامپیوتری داد تا مدل بتواند پست‌های مورد بحث را شناسایی و انواع آنها را یاد بگیرد و در آینده نیز قابلیت شناسایی صفحات و پست‌های نادرست و جعلی را داشته باشد.ترفندهای جدید، قابلیت از بین بردن و کاهش بازدید محتوای جعلی را با روش‌های مذکور دارد. الگوریتم‌های نیوز فید با بررسی محتواها و خبرهای مختلف، کیفیت پست‌ها را در مقابل دیدگان کاربران ارتقاء می‌دهد.گفتنی است که به دنبال طرح این موضوع، شرکت‌های اینترنتی دیگر مانند گوگل هم درصدد مقابله با این آسیب برآمده‌اند.  ]]> شبكه اجتماعي Wed, 22 Feb 2017 09:24:04 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47836/ترفندهای-جدید-فیس-بوک-مقابله-اخبار-جعلی روش جدید رقابتی واتس‌اپ http://itna.ir/fa/doc/news/48128/روش-جدید-رقابتی-واتس-اپ مدیران واتس‌اپ امکاناتی را در تقلید از اینستاگرام و اسنپ چت به برنامه گپ موبایلی خود افزوده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها موسوم به استوری به اشتراک گذاری عکس و فیلم را به مدت ۲۴ ساعت ممکن می‌کند.به گزارش ایتنا از مهر به نقل از ری‌کد، ابتدا اسنپ چت چنین خدماتی را برای نمایش محدود محتوا به مشترکان خود ارائه داد و پس از آن اینستاگرام قابلیت یاد شده را به سرویس‌های خود افزود و حالا واتس‌اپ با بیش از یک میلیارد کاربر خدمات یاد شده را در دسترس علاقمندان قرار داده است.قابلیت یاد شده در بخش وضعیت این نرم افزار یا WhatsApp Status در دسترس است تا کاربران به جای درج جملات کوتاهی مانند در حال صرف غذا یا مشغول کار و ... بتوانند عکس ها و ویدئوهایی را برای توصیف وضعیتشان ارسال کنند. البته این عکس‌ها و ویدئوها پس از ۲۴ ساعت از دسترس خارج می‌شوند.واتس‌اپ آخرین برنامه گپ تحت مالکیت فیس‌بوک است که به چنین خدماتی مجهز می شود. شبکه به اشتراک گذاری عکس اینستاگرام نیز که توسط فیس بوک خریداری شده، چند ماهی است این خدمات را به کاربران ارائه می‌دهد.البته کاربران واتس اپ علاوه بر ارسال عکس و ویدئو می‌توانند فایل‌های متحرک GIF را نیز ارسال کنند و البته تبادل همه این داده‌ها به صورت رمزگذاری شده صورت می‌گیرد.ویدئوهای ارسالی از این طریق می توانند حداکثر ۴۵ ثانیه باشند، این زمان در مورد دیگر برنامه‌های رقیب تنها ۱۰ ثانیه است. لازم به ذکر است که هر روز از طریق واتس‌اپ بیش از ۳.۳ میلیارد عکس و ۷۶۰ میلیون ویدئو توسط کاربران رد و بدل می‌شود. ]]> شبكه اجتماعي Tue, 21 Feb 2017 08:33:16 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48128/روش-جدید-رقابتی-واتس-اپ امکان کاریابی در فیس‌بوک http://itna.ir/fa/doc/news/48087/امکان-کاریابی-فیس-بوک شبکه اجتماعی فیس‌بوک، به تازگی قابلیت‌هایی به سایت خود افزوده است که می‌تواند به پر شدن فرصت‌های شغلی در شرکت‌های مختلف کمک کند. این شبکه اجتماعی اعلام کرده که شرکت‌ها با استفاده از این قابلیت جدید می‌توانند فرصت‌های شغلی خود را در قالب یک پست، در سایت قرار دهند. درخواست‌هایی که کاربران برای قرار گرفتن در این مشاغل ارسال می‌کنند، نیز در فیس‌بوک قرار می‌گیرد.به نظر کارشناسان این قابلیت فیس‌بوک، پتانسیل‌های بسیار بیشتری برای کاربران این سایت ایجاد می‌نماید.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از آی.تی ورلد، فیس‌بوک همچنین در پی آن است که بتواند ارائه درخواست افراد برای این مشاغل را نیز آسان کند. این شبکه اجتماعی اخیراً در یک پست اعلام کرد: ما می‌دانیم که پیدا کردن استعدادهای متناسب با هر شغل، یک کار چالش برانگیز است و به عنوان نمونه ۴۰ درصد کسب و کارهای کوچک موجود در ایالات متحده، می‌گویند که پر کردن موقعیت‌های شغلی، کار بسیار دشواری است. تمرکز ما روی این مسئله است که بتوانیم راه‌های جدیدی برای تعامل بین شرکت‌ها و یک میلیارد کاربری که هر ماه صفحات را می‌بینند، ایجاد نماییم.از آنجا که کسب و کارها و مردم، از فیس‌بوک برای استخدام استفاده می‌کنند، فیس‌بوک هم درصدد است تعامل و ارتباطی مناسب بین این فرصت‌های شغلی و درخواست‌ها ایجاد کند.عزرا گاتهیل، تحلیلگر این حوزه اذعان داشت که این کار فیس‌بوک، یک گام بزرگ به حساب می‌آید و می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد قابل توجه در نظر گرفته شود.به نظر این کارشناس، حرکت جدید فیس‌بوک در زمینه مشاغل و کسب و کار، هیچ تهدیدی برای لینکدین به حساب نمی‌آید، زیرا لینکدین بر روی افراد دارای سابقه خاص تمرکز می‌کند و با کار فیس‌بوک کاملاً متفاوت است. کاری که در فیس‌بوک انجام می‌شود، بیشتر بر اساس اختیار افراد است و اگر افراد، یک فرصت شغلی را بپسندند، در آن استخدام می‌شوند و این کار، با پیدا کردن افراد با سابقه خاص فرق دارد.پیامد سریع اقدام جدید فیس‌بوک این است که کسب و کارهای آمریکایی و کانادایی می‌توانند فرصت‌های شغلی خود را در آن قرار دهند و کاربران نیز قادرند پست‌های آنها را مشاهده کرده و داوطلب گردند و در نتیجه، شرکت‌ها و سازمان‌ها به سرعت افراد واجد شرایط را در مشاغل خود به کار بگیرند.  ]]> شبكه اجتماعي Tue, 21 Feb 2017 07:23:56 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48087/امکان-کاریابی-فیس-بوک آیا فیس‌بوک جهان را نجات خواهد داد؟ http://itna.ir/fa/doc/news/48095/آیا-فیس-بوک-جهان-نجات-خواهد «آیا ما در جهت ساخت جهانی گام برمی‌داریم که خواهان آن هستیم؟» این پرسشی است که مارک زاکربرگ موسس مطرح‌ترین شبکه اجتماعی جهان روز پنج‌شنبه برای پاسخ به آن، نامه‌ای باز به جامعه فیس‌بوک نوشت.به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، پاسخی که زاکربرگ ارائه داده، این است که امیدوار است شرکت وی یعنی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در جهان در شکل‌دهی آنچه که وی جهان بهتری می‌پندارد، سهم داشته باشد.او می‌گوید: «اکنون برای پیشرفت نیازمند آن هستیم که انسان‌ها گرد هم بیایند؛ البته نه فقط مانند شهرها یا تنها در قالب ملت‌ها؛ بلکه به عنوان یک جامعه جهانی.»این نامه ۵۷۰۰ کلمه‌ای، حاکی از تلاش وی برای بیان مجدد مأموریت فیس‌بوک است. این شرکت همچنان به ایجاد ارتباط میان مردم خواهد پرداخت؛ اما به کاربرانش هم کمک خواهد کرد تا به جامعه جهانی بپیوندند.زاکربرگ در پست خود یک مأموریت پنج بخشی برای فیس‌بوک ترسیم می‌کند: ایجاد جوامع پشتیبان، ایمن، آگاه، فعال و فراگیر.البته این روند به معنای تغییر فیس‌بوک نخواهد بود؛ اما می‌تواند آغاز فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی زاکربرگ باشد و شاید منجر به ایجاد ویژگی‌ها و ابزارهایی گردد که دارای گرایش سیاسی هستند.زاکربرگ می‌نویسد: «اکنون بزرگ‌ترین فرصت‌های ما، در عرصه جهانی مطرح هستند – همچون گسترش ثروت و آزادی، ترویج صلح و درک و بیرون کشیدن مردم از ورطه فقر، و شتاب بخشیدن به تولید علم.»او ادامه می‌دهد: «بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ما نیز به پاسخ‌های جهانی نیاز دارند – همچون پایان دادن به تروریسم، مقابله با گرمایش جهانی، و پیش‌گیری از بیماری‌ها.»این نخستین‌باری نیست که زاکربرگ در امور اجتماعی و سیاسی جهانی هم ورود می‌کند و مطمئناً آخرین بار آن هم نخواهد بود.زاکربرگ در سال گذشته نیز از جایگاه خود برای اعتراض علیه عقاید ملی‌گرایانه افراطی که شالوده سیاست بریتانیا و امریکا را تشکیل داده است، استفاده کرد.  ]]> شبكه اجتماعي Tue, 21 Feb 2017 06:56:29 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48095/آیا-فیس-بوک-جهان-نجات-خواهد صدور ویزای آمریکا برای مسافران چینی نیاز به کنترل شبکه‌های اجتماعی‌شان دارد http://itna.ir/fa/doc/news/48111/صدور-ویزای-آمریکا-مسافران-چینی-نیاز-کنترل-شبکه-های-اجتماعی-شان ماموران کنترل مرزی دولت آمریکا از این پس از مسافران چینی خواهند خواست تا اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربریشان در شبکه‌های اجتماعی را برای صدور ویزا داوطلبانه افشا کنند.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از ورج، این مسافران در زمان درخواست ورود به کشور آمریکا می‌توانند اطلاعات یاد شده را افشا کنند، هر چند این امر هنوز داوطلبانه است. این تغییرات در سیستم اعطای الکترونیک ویزای دولت آمریکا اعمال می شود تا چینی ها اطلاعات مذکور را ثبت کنند.بر اساس طرح مذکور وزارت امنیت داخلی آمریکا سوال زیر را به سیستم دریافت ویزای الکترونیک خود می افزاید: لطفا اطلاعات مربوط به حضور آنلاین خود را در شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید.در ادامه تصریح شده که پاسخ به این سوال انتخابی است، اما به فرایند بررسی درخواست‌های صدور ویزای ورود به آمریکا کمک خواهد کرد. طرح یاد شده بر سرنوشت ویزاهای درخواستی ۳.۶ میلیون نفر متقاضی چینی تاثیر خواهد گذاشت.پیش از این اخباری منتشر شده بود دال بر اینکه دولت آمریکا قصد دارد طرح مشابهی را برای اعطای ویزا به شهروندان کانادا و برخی کشورهای اروپایی اجرا کند. این اخبار باعث اعتراض و واکنش تند گروه های مدافع حریم شخصی در کشورهای مذکور شده است که می‌گویند دولت آمریکا از این طریق جاسوسی از شهروندان و کاربران اینترنت را بیشتر خواهد کرد. همچنین این نگرانی وجود دارد که در آینده افشای اطلاعات مذکور برای ورود به آمریکا اجباری شود. ]]> شبكه اجتماعي Mon, 20 Feb 2017 08:32:14 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48111/صدور-ویزای-آمریکا-مسافران-چینی-نیاز-کنترل-شبکه-های-اجتماعی-شان فیس‌بوک، اپلیکیشن ویدیویی برای اپل تی.وی و آمازون فایر تی.وی می‌سازد http://itna.ir/fa/doc/news/48036/فیس-بوک-اپلیکیشن-ویدیویی-اپل-تی-وی-آمازون-فایر-می-سازد به گزارش رسانه‌ها، فیس‌بوک در حال ساخت یک اپلیکیشن برای تلویزیون‌هاست.وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که فیس‌بوک در حال کار بر روی اپلیکیشنی است که برای ستاپ‌باکس‌هایی نظیر اپل تی.وی در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین این شرکت در حال مذاکره با شرکت‌های رسانه‌ای برای دریافت مجوز ساخت برنامه‌های تلویزیونی مخصوص برای این اپلیکیشن جدید است‌.این منبع همچنین افزوده که اقدام اخیر شبکه بزرگ اجتماعی جهان، بخشی از یک استراتژی بلندمدت است که فیس‌بوک دنبال می‌کند و در پی آن است که پلتفرم اصلی خود را روی ساخت ویدئو بگذارد.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کامپیوتر ویکلی، فیس‌بوک به تازگی طی یک پست در وبلاگ خود اعلام کرده که «اپلیکیشن ویدئویی ما، مسیری جدید به سمت لذت بردن از ویدئوهای فیس‌بوک روی یک صفحه نمایش بزرگ‌تر می‌باشد. افراد با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانند ویدئوها را تماشا کنند و آنها را با دوستان یا صفحاتی که دنبال می‌کنند، به اشتراک بگذارند.»مطابق این اطلاعات، کاربران می‌توانند ویدیوهای مورد علاقه خود را روی دستگاه گوشی هوشمند خود ذخیره نمایند و سپس آن را روی تلویزیون مشاهده کنند، یا اینکه هر ویدئویی که خودشان روی فیس‌بوک آپلود کرده‌اند، تماشا کنند.شرکت فیس‌بوک هنوز زمانی مشخص را برای انتشار این اپلیکیشن تعیین نکرده، اما اعلام کرده که به زودی این محصول را عرضه خواهد نمود. فیس‌بوک همچنین هیچ تصویری از این اپلیکیشن و جزئیات آن منتشر نکرده است.البته یک نکته مسلم است، اینکه برای بهره بردن از اپلیکیشن مزبور، حتماً باید دارای حساب کاربری در این شبکه اجتماعی باشید.از دید کارشناسان، فیس‌بوک این برنامه‌ها و کارها را به این دلیل انجام می‌دهد که نیاز کاربران را در نظر می‌گیرد و به این دلیل مسیر موفق‌تری را می‌پیماید، اما هدف سایر شرکت‌ها از دادن امکانات به کاربران، صرفاً این است که بتوانند میلیاردها دلار به جیب بزنند.مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک، اخیراً اعلام کرده که این شرکت می‌خواهد به بهترین گزینه ویدئویی تبدیل شود و این به این معنی است که باید شرایط به گونه‌ای تغییر پیدا کند که فیس‌بوک، همه جا حضور داشته باشد.در هر صورت، از آنجا که یوتیوب، اپلیکیشن ستاپ‌باکس مخصوص خودش را دارد، می‌توان به این نتیجه رسید که فیس‌بوک نیز نیازمند چنین اپلیکیشنی برای ستاپ‌باکس است.  ]]> شبكه اجتماعي Sat, 18 Feb 2017 10:26:05 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48036/فیس-بوک-اپلیکیشن-ویدیویی-اپل-تی-وی-آمازون-فایر-می-سازد فیس‌بوک به دنبال اشتغال یابی! http://itna.ir/fa/doc/news/48049/فیس-بوک-دنبال-اشتغال-یابی قابلیت جدید فیس بوک به کاربرانش کمک می‌کند برای خود شغلی دست و پا کنند. به گزارش ایتنا از مهر، تاکنون قابلیت‌های مختلف فیس‌بوک روی زندگی اجتماعی افراد تاثیرگذار بوده است. اکنون این شرکت تصمیم دارد علاوه برکمک به روابط اجتماعی به اشتغال کاربرانش نیز کمک کند. این شبکه اجتماعی خدمت جدیدی را برای کمک به شرکت هایی با حجم کوچک و متوسط به کار گرفته و به آنان کمک می‌کند نیروی انسانی مورد نیاز خود را بیابند. این بخش یعنی یافتن کارمندان شایسته برای کسب‌وکارهای کوچک، یکی از حوزه‌هایی است که شبکه‌هایی مانند لینکداین تاکنون به آن نپرداخته است. درهمین راستا فیس‌بوک ابزاری برای جستجو در پست‌های مربوط به فرصت‌های شغلی در صفحات تجاری، اخبار و بوک‌مارک‌های «Jobs»(مشاغل) ساخته است. براساس تحقیقات نیمی از نیروی کار آمریکا درکسب و کارهای کوچک مشغول به کار هستند. این درحالی است که ۴۰ درصد از صاحبان کسب وکارهای کوچک در این کشور با چالش یافتن نیروی انسانی مناسب دست و پنجه نرم می‌کنند. ]]> شبكه اجتماعي Sat, 18 Feb 2017 06:19:22 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48049/فیس-بوک-دنبال-اشتغال-یابی یازده هزار کانال تلگرامی http://itna.ir/fa/doc/news/48047/یازده-هزار-کانال-تلگرامی به گزارش ایتنا از ایسنا، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرده است که ما به دنبال ایجاد یک فضای سالم و ایمن برای کاربران و خانواده‌ها هستیم و انتظار می‌رود تا سال آینده بتوانیم تا حدودی با ایجاد یک فضای محدود سالم و ایمن برسیم.او اخیرا با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی با بیش از ۵۰۰۰ دنبال‌کننده و الزام آنها به ثبت در وزارت ارشاد اعلام کرده که تاکنون ۴۷۰۰ کانال و گروه با بیش از ۵۰۰۰ عضو ثبت رسمی شدند.به گفته سید مرتضی موسویان این کانال‌ها و گروه‌ها مورد حمایت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند و برآوردها از وجود بالغ بر ۱۱ هزار کانال‌ تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی بالای ۵۰۰۰ عضو در سطح کشور حکایت دارد.بر این اساس تنها این کانال‌ها و گروه‌های ثبت‌شده اجازه تبلیغات دارند. علاوه بر آن، این کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی ثبت شده می‌توانند با درخواست از وزارتخانه مجوز تاسیس واحد فرهنگی دیجیتال دریافت کنند. از سوی دیگر رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از معافیت مالیاتی این شبکه‌ها و گروه‌های مجوزدار خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها وزارتخانه خدمات دیگری همچون تسهیلات کسب و کار، آموزش رایگان و ...را نیز به آنها ارائه خواهد داد.اما سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز می‌توانند پس از انجام فرآیند ثبت قانونی از این مزایا بهره‌مند شوند و به گفته مسوولان، همه این اقدامات با هدف ساماندهی محتوای دیجیتالی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.وزارت ارشاد در خصوص گروه‌ها و شبکه‌های زیر ۵۰۰۰ عضو نیز اعلام کرده که از نظر این وزارتخانه منعی وجود ندارد و برای ثبت این کانال‌ها و شبکه‌ها نیز آمادگی وجود دارد. ]]> شبكه اجتماعي Sat, 18 Feb 2017 06:03:12 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48047/یازده-هزار-کانال-تلگرامی تلاش گوگل‌مپ برای تبدیل شدن به یک شبکه اجتماعی http://itna.ir/fa/doc/news/48018/تلاش-گوگل-مپ-تبدیل-شدن-یک-شبکه-اجتماعی گوگل‌مپ، به تازگی قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که به آنها اجازه می‌دهد لیست‌هایی از مکان‌ها و موقعیت‌های مورد علاقه خود تهیه کرده و علامتگذاری نمایند. با این ویژگی تازه، کاربران لیستی از موارد مورد علاقه خود تهیه می‌کنند و این امکان را دارند که این لیست را با دوستان و اعضای خانواده خود به اشتراک بگذارند.همچنین کاربران می‌توانند لیست نقاط مورد علاقه دوستان خود را دنبال کنند یا آن را از طریق پیام، ایمیل، اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی یا شبکه‌های اجتماعی برای دیگران ارسال کنند.ارائه این قابلیت‌ها توسط گوگل‌مپ، یک سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند: آیا گوگل‌مپ، می‌کوشد تا به یک شبکه اجتماعی تبدیل شود؟به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ورج، به روزرسانی گوگل‌مپس که در اختیار کاربران آی.او.اس و اندروید قرار گرفته است، یک راه مناسب برای سازماندهی تمام نقاط مورد علاقه از جمله رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، موزه‌ها و کافی‌شاپ‌های مورد نظر به حساب می‌آید.به نظر می‌رسد گوگل در این فکر است که افراد می‌خواهند از این اپلیکیشن برای افزایش اطلاعات خود در مورد مکان‌های خوب محلی استفاده کنند. بنا برای لیست‌ اماکن خوب و مورد علاقه را می‌توان با استفاده برنامۀ لوکال گاید گوگل، ایجاد کرد.گفتنی است که گوگل، با این فرض کار می‌کند که مردم می‌خواهند استفاده‌های بیشتری از گوگل‌مپ داشته باشند، در حالی که سرویس گوگل‌مپ، در ابتدا صرفاً با این هدف طراحی شده که شخص را به سادگی از نقطه الف به سمت نقطه ب راهنمایی کند.این غول جست‌وجو، به تازگی هزاران قابلیت جدید از جمله توانایی ورود به اوبر یا لیفت در حین استفاده از این اپلیکیشن را اضافه کرده است.گفتنی است که یکی از قابلیت‌های جدید گوگل‌مپ، این است که به کاربر نشان دهد که در حوالی او، چه نقاطی برای پارک کردن خودرو، مناسب است.توانایی به اشتراک گذاشتن لیست موقعیت‌ها با دوستان و خانواده، بیشتر شبیه قابلیت‌های فیس‌بوک است که البته گوگل را با یک چالش روبرو کرده است. چالش این است که واقعاً کاربران، می‌خواهند چه استفاده‌ای از گوگل‌مپس داشته باشند؟ و آیا با تعریف اولیه این محصول، سازگار است؟گوگل با فراهم کردن نقشه‌های سراسر جهان و تلاش‌های فشرده، توانسته بار سنگینی را از دوش کاربران بردارد و کار آنها را بسیار آسان کرده است و اکنون به نظر می‌رسد به دنبال آن است که تا جایی که امکان دارد، این اپلیکیشن را توسعه دهد.  ]]> شبكه اجتماعي Thu, 16 Feb 2017 16:25:38 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48018/تلاش-گوگل-مپ-تبدیل-شدن-یک-شبکه-اجتماعی