ايتنا - پربيننده ترين عناوين وب و اينترنت :: rss_full_edition http://itna.ir/web Wed, 26 Apr 2017 15:56:16 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Wed, 26 Apr 2017 15:56:16 GMT وب و اينترنت 60 پاسخ اوبر به ادعای ردگیری کاربران بعد از پاک کردن این برنامه http://itna.ir/fa/doc/news/48744/پاسخ-اوبر-ادعای-ردگیری-کاربران-بعد-پاک-کردن-این-برنامه به گزارش ایتنا از فارس، اوبر که با واکنش‌های تند رسانه‌ای و همین طور موضع گیری منفی کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده از زبان مدیر عامل خود اعلام کرد که ردگیری کاربران در میان شرکت های فناوری یک رویه عادی است که از آن برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوءاستفاده از حساب های کاربری هم استفاده می‌شود.رسانه‌ها می گویند اوبر رویه ای موسوم به fingerprinting را در برنامه موبایلی خود فعال کرده تا حتی پس از پاک شدن این برنامه هم بتوان فعالیت‌های کاربران را ردگیری کرد. این کار بر روی گوشی‌های آیفون هم انجام شده و اوبر می‌گوید این کار برای جلوگیری از ثبت چند حساب کاربری توسط رانندگان در اوبر و برخی سوءاستفاده‌های دیگر ضروری است.با این حال کاربران خدمات تاکسی یابی اوبر می‌گویند اقداماتی از این دست نقض حریم شخصی مسافران و استفاده کنندگان از این خدمات محسوب می شود و اوبر باید از چنین کاری جلوگیری کند.پیش از این هم حمایت برخی مدیران عالیرتبه اوبر از دونالد ترامپ رییس جمهور تندرو و جنجالی آمریکا مشکل ساز شده و باعث شده بود بسیاری از کاربران اوبر برنامه موبایلی آن را از روی گوشی‌های خود پاک کنند. ]]> وب و اينترنت Mon, 24 Apr 2017 10:21:46 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48744/پاسخ-اوبر-ادعای-ردگیری-کاربران-بعد-پاک-کردن-این-برنامه Kaspersky AdCleaner : آنتی بنر کسپرسکی، ابزاری رایگان برای کاربران IOS http://itna.ir/fa/doc/news/48691/kaspersky-adcleaner-آنتی-بنر-کسپرسکی-ابزاری-رایگان-کاربران-ios کاربران اینترنت سکیوریتی و توتال سکیوریتی کسپرسکی با آنتی‌بنر ( ابزاری سودمند که تبلیغات مزاحم را در وبسایت‌ها و رابط‌های نرم افزار مسدود میکند) آشنا هستند.مسدودکننده‌های تبلیغات در حال حاضر واقعا مفید هستند و برای کاربران ارزش بسیار زیادی دارند. با استفاده از آن‌ها شما میتوانید وب‌سایت مورد نظر را با سرعت بیشتری باز کنید و در نتیجه فرصت بیشتری برای خواندن مطالب متعدد را خواهید داشت و با حذف آن‌ها امکان جمع‌آوری اطلاعات شما به حداقل مقدار خود می‌رسد.به گزارش ایتنا از کسپرسکی‌آنلاین، اپل تا به حال هیچ‌گونه آنتی‌ویروسی را برای محافظت از دستگاه‌های خود در نظر نگرفته است، به همین منظور ما این تکنولوژی را برای آن در نظر گرفتیم که می‌تواند برای کاربران IOS مفید و کارآمد باشد و در مواقع سردرگمی به آن‌ها کمک کند. ابزار آنتی‌بنر ما یکی از زیر شاخه‌های AdCleaner ( یا همان پاک‌کننده تبلیغات) است. این ابزار بنرهای تبلیغاتی آنلاین را در آیفون و آیپد مسدود میکند.AdCleaner کسپرسکی برای IOS: از کجا میتوانم آن را پیدا کنم؟شما میتوانید AdCleaner ما را از اَپ‌استور دانلود کنید. این ابزار کاملا رایگان است. پس از دانلود، آن را روشن کنید.AdCleaner کسپرسکی برای IOS: چگونه از آن استفاده کنم؟برای فعال‌سازی AdCleaner کسپرسکی، تنظیمات دستگاه خود را باز کنید و Safari را انتخاب و سپس Content Blockers ( مسدود کننده‌های محتوا) را تایید کنید.در این قسمت می‌توانید تمام AdCleaner‌ها را انتخاب کنید. ۴ مورد در اینجا وجود دارد که در صورتی‌ که مایل باشید میتوانید هر ۴ گزینه را انتخاب کنید. تبریک! از حالا شما میتوانید وبسایت‌ها را منظم و بدون هیچ‌گونه آگهی باز کنید، سرعت بارگیری صفحات وب به طبع بالاتر خواهد رفت و البته تبلیغات به هیچ وجه قادر نخواهند بود که بر فعالیت‌های آنلاین شما نظارت داشته باشند. ابزار AdCleaner همچنین موجب صرفه‌جویی ترافیک و شارژ باتری شما خواهد شد، زیرا این ابزار از دانلود و نمایش مقدار زیادی از آگهی‌ها جلوگیری میکند.برخی از وب‌سایت‌ها ابزارهای مسدودکننده تبلیغات را شناسایی می‌کنند و محتوای سایت خود را برای بارگذاری رد می‌کنند، در این صورت اگرکه شما مسدودکننده خود را غیر فعال کنید، محتوای سایت مورد نظر برای شما نمایان خواهد شد. در چنین مواردی شما می‌توانید وب‌سایت‌های خاصی را به لیست استثناها اضافه کنید یا که اجازه دهید تبلیغات تنها یک بار برای شما نمایان شود. برای اضافه کردن یک وب‌سایت به لیست استثنا، روی Share و Allow Ads بزنید. در این صورت Ad-blocking در زمانی که شما از وب‌سایت منتخب بازدید میکنید، غیر فعال خواهد شد و البته وب‌سایت‌های دیگر به حالت قبل باقی خواهند ماند و تغییری روی آن‌ها اعمال نمی‌شود. شما همچنین میتوانید یک وب‌سایت را به صورت دستی به لیست خود اضافه کنید، کافی است که AdCleaner کسپرسکی را باز کنید، Personal Whitelist, را انتخاب کنید و بر روی آیکون به علاوه برای وارد کردن یک استثنای جدید بزنید و URL سایت را تایپ کنید. اگر که مایلید تا ad-blocking را فقط برای یک وب‌سایت غیر فعال کنید، دکمه Update Page را در گوشه بالا سمت راست برنامه Safari لمس کنید و گزینه Reload without content blockers را انتخاب کنید. آگهی‌ها در این صفحه نمایان خواهند شد، اما فقط برای یکبار! در صورتی که دوباره پیج سایت را باز کنید، AdCleaner فعال شده است و بار کار خود ادامه می‌دهد.خوشبختانه اکثر وب‌سایت‌ها هنوز نمی‌توانند ad-blockers را تشخیص دهند و شما آزادانه می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. ابزار AdCleaner ما کاملا رایگان است و استفاده از آن برای شما با کاهش ترافیک به همراه خواهد بود، این ویژگی باعث می‌شود تا شما هزینه بسیار کمتری را برای شارژ مجدد اینترنت خود بپردازید. برای دانلود آن به این قسمت مراجعه کنید.   ]]> وب و اينترنت Wed, 19 Apr 2017 09:31:46 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48691/kaspersky-adcleaner-آنتی-بنر-کسپرسکی-ابزاری-رایگان-کاربران-ios کپی و پیست منسوخ می شود! http://itna.ir/fa/doc/news/48756/کپی-پیست-منسوخ-می-شود به گزارش ایتنا از مهر به نقل از ونچور بیت، گوگل قصد دارد با ارائه این فناوری «کپی و پیست» را منسوخ کند این شرکت فناوری ساخته که «کپی کردن بی نیاز از پیست» نام گرفته است. در این فناوری، اطلاعات از مرورگر کروم کاربر برای بهبود استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف به کار می‌رود.فناوری مذکور هم اکنون در مرحله آزمایش است اما گفته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد هر گونه متنی را بدون کپی کردن آن پیست کنند. این فناوری به طور هوشمندان مطلبی که کاربر قصد کپی کردن آن را دارد، پیش‌بینی می‌کند. کاربران می‌توانند با ادیت فایل‌ها در Chrome Canary برای اندروید این ویژگی جدید را بررسی کنند اما احتمالا این ویژگی به طور کامل کارایی ندارد.به هرحال شیوه کارکرد فناوری نیز به این شکل است؛ اگر کاربر مشغول بررسی وب سایت یک رستوران باشد و سپس وارد اپلیکیشن Map شود، کیبورد دستگاه به طور خودکار نام رستوران را برای وارد کردن در محل جستجو پیشنهاد می کند و کد مشخصات در کروم را برای Android Canary build می‌خواند. سپس اطلاعات جمع‌آوری شده به طور محلی ذخیره می‌شود و در اختیار گوگل قرار نمی‌گیرد. طبق اطلاعات این منبع، فناوری کپی بدون پیست احتمالا در Chrome 60 در ماه‌های آتی برای کاربران اندروید عرضه می‌شود. اما احتمالا با اندروید O برای کاربران فراهم شود. ]]> وب و اينترنت Wed, 26 Apr 2017 07:10:08 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48756/کپی-پیست-منسوخ-می-شود مقابله گوگل با اخبار جعلی http://itna.ir/fa/doc/news/48758/مقابله-گوگل-اخبار-جعلی گوگل به منظور مقابله با گسترش اخبار جعلی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی قصد دارد منابع انتشار این اخبار را با کمک کاربران شناسایی و دفن کند.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی.سی.ورلد، گوگل از یکسو در حال ارتقای الگوریتم‌های خود برای شناسایی این نوع اخبار از خلال جستجوهای کاربران و از سوی دیگر طراحی ابزاری است که ارسال اطلاعات در مورد منابع انتشار این اخبار را تسهیل می‌کند.بر اساس آمار گوگل، حدود ۰.۲۵ درصد از کل جستجوهای روزانه گوگل منتهی به نمایش محتوای گمراه کننده یا نامناسب می‌شود و قرار است با شناسایی دقیق‌تر این محتوا آنها به صفحات بعدی منتقل شده یا حذف شوند تا به عنوان نتایج دقیق نمایش داده نشوند.گوگل لینک‌های فیدبک را هم برای کاربران فعال کرده تا آنها بتوانند در مورد دقت قابلیت تکمیل خودکار گوگل و متون پیشنهادی هم اطلاعاتی را ثبت کنند.کارشناسان معتقدند انتشار انبوه اخبار جعلی علیه هیلاری کلینتون در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا از جمله علل بدبین شدن مردم به وی و شکست او در این انتخابات بود. ]]> وب و اينترنت Wed, 26 Apr 2017 07:59:07 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48758/مقابله-گوگل-اخبار-جعلی رشد ۴۰۰ درصدی مصرف دیتای مشترکان تلفن همراه http://itna.ir/fa/doc/news/48760/رشد-۴۰۰-درصدی-مصرف-دیتای-مشترکان-تلفن-همراه مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه با اشاره به مصرف دیتای مشترکان ایرانی گفت: با توجه به جمعیت یک درصدی و مصرف دیتای ۰.۱۵ درصدی مشترکان ایران در مقایسه با دنیا، طی سه سال آینده باید ۲۰ درصد رشد ترافیک داشته باشیم.به گزارش ایتنا از ایسنا، وحید صدوقی با اشاره به حرکت اپراتورها از مکالمه و پیام کوتاه به سمت دیتا، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ درصد میزان مصرف دیتای مشترکان رشد کرده است و این نشان می‌دهد که نیاز آنها بیش از ظرفیت فعلی است.او ادامه داد: ما مقایسه‌ای با مصرف دیتا در جهان انجام دادیم، اگر جمعیت ایران یک درصد جمعیت جهان باشد، در حال حاضر مصرف دیتای آنها ۰.۱۵ درصد دنیاست و اگر بخواهد به آن مصرف یک درصد برسد طی سه سال آینده باید این میزان ترافیک ۲۰ درصد رشد داشته باشد.وی ادامه داد: با نام‌گذاری سال ۱۳۹۵ به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری ما برنامه پنج ساله را ظرف یک سال اجرا کردیم. ما راه‌اندازی بالغ بر ۴۵ هزار سایت نسل ۲ و نوسازی آنها و نسل ۳ و ۴ را در شبکه اجرایی کردیم و بالغ بر ۲۵ هزار سایت در سال گذشته راه‌اندازی شد. در حال حاضر در ۸۳۰ شهر شبکه نسل ۳ و در ۷۴۰ شهر نسل ۴ را ارائه می‌کنیم.مدیرعامل همراه اول با بیان این‌که ما در دو سال گذشته مجوز راه‌اندازی نسل ۳ و ۴ ارتباطی را دریافت کردیم، افزود: در طی این دو سال، همراه اول موفق شده است این حجم توسعه را انجام دهد. در سال ۱۳۹۶ ما برنامه تکمیل فاز هفت را داریم که بتوانیم در کلیه شهرها نسل ۳ را ارائه داده و توسعه نسل ۴ را متناسب با آن انجام دهیم. ]]> وب و اينترنت Wed, 26 Apr 2017 08:34:04 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48760/رشد-۴۰۰-درصدی-مصرف-دیتای-مشترکان-تلفن-همراه مراکز داده کمتر با کارآیی بیشتر http://itna.ir/fa/doc/news/48699/مراکز-داده-کمتر-کارآیی-بیشتر عُرف موجود در بازار ابر عمومی می‌گوید که این بازار در دست سه رهبر است: خدمات وب آمازون (AWS) در جایگاه نخست است و سپس مایکروسافت آزور و پلتفرم ابری گوگل به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.گفتنی است این شرکت‌ها مجموعه‌های بزرگی از سرورها، فضای ذخیره و شبکه‌های مربوط به سازمان‌ها را سر هم کرده و به فروش می‌رسانند، لیکن برخی از آنها دیگر خواهان گسترش دادن مراکز داده خود نیستند.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وال استریت ژورنال، به همین جهت این ابَرقدرت‌های ابری، به تنهایی در سال گذشته تقریباً ۳۱ میلیارد دلار پول صرف کردند تا ظرفیت مراکز داده خود در سرتاسر جهان را افزایش دهند.برای مثال، اوراکل تقریباً یک ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برای این کار هزینه کرد. این در حالی است که برای بسیاری از ناظران، این کار اصلاً با عقل جور در نمی‌آید.اما اکنون مارک هورد (یکی از مدیران اجرایی اوراکل) نظر دیگری دارد. او بر این باور است که این تعداد از مراکز داده، بسیار سرسام‌آور است. وی می‌گوید مراکز داده اوراکل می‌توانند کارآمدتر باشند؛ چرا که سخت‌افزارهای اوراکل و پایگاه داده حجیم (supercharged) را اجرا می‌کنند.آقای هورد همچنین اظهار می‌دارد: «اگر کامپیوتری با سرعت دو برابر داشته باشم، دیگر به این میزان از مراکز داده نیازی نخواهم داشت. اگر بتوانم به پایگاه داده سرعت ببخشم، شاید به تنها یک چهارم از مراکز داده کنونی احتیاج پیدا خواهم کرد».وی در توضیح بیشتر اضافه می‌کند: «مزیت اصلی ما، همان است که همیشه گفته‌ایم؛ یعنی مالکیت و دستاورد ذهنی و نرم‌افزار؛ نه داشتن فضای کاری یا ملک بزرگ. ما پیش از این، به اندازه کافی در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و زمان آن رسیده که این روند را متوقف نماییم.»  ]]> وب و اينترنت Sun, 23 Apr 2017 11:12:19 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48699/مراکز-داده-کمتر-کارآیی-بیشتر محتوای بومی تا 10 برابر افزایش می‌یابد http://itna.ir/fa/doc/news/48511/محتوای-بومی-10-برابر-افزایش-می-یابد عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به پروژه ۱۰ برابر کردن تولید محتوای بومی برای یک دوره پنج ساله، پیشبرد این برنامه در سال ۹۵ را ۵۴ درصد از ۱۰۰ درصد برنامه‌ریزی‌شده اعلام کرده و از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای جبران تاخیرها سخن گفت.به گزارش ایتنا از ایسنا، خسرو سلجوقی با تاکید بر نقش دولت به عنوان تسهیل‌کننده پروژه‌های تولید محتوا گفت: طبیعتا یک تعامل بین دولت و مصرف‌کننده وجود دارد. دولت در این زمینه تنها نقش تسهیل‌کننده را ایفا می‌کند و نقشی در تولید محتوا به صورت مستقیم ندارد. بنابراین ما باید تسهیلاتی را فراهم کنیم که کاربران محتوا را تولید کرده و شروع به مصرف کنند.وی با اشاره به افزایش محتوای دیجیتال در سال ۱۳۹۵ و میزان پیشبرد اهداف آن اظهار کرد: عنوان پروژه‌ای که داریم، ۱۰ برابر کردن تولید محتواست که برای یک دوره پنج ساله است. دو برابر کردن یعنی رشد ۱۰۰ درصدی جزو اهدافی است که برای سال ۱۳۹۵ گذاشته شده بود. آخرین گزارش‌های عملکردی که جمع‌آوری شده، پیشبرد ۵۴ درصدی تولید محتوای دیجیتال را نشان می‌دهد. بنابراین ما برای سال۱۳۹۶ باید هم جبران تاخیرهای ۹۵ را داشته باشیم و هم برنامه ۹۶ را اجرا کنیم.مجری طرح افزایش تولید محتوای بومی دیجیتال با اشاره به اعتبار و بودجه‌ای که برای افزایش تولید محتوای بومی در نظر گرفته شده است، گفت: برای سال ۹۵، ۴۰ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود که دریافت آن کامل نشده است و یکی از دلایل عقب ماندن از برنامه هم همین بوده که اعتبار مصوب را دریافت نکردیم. بودجه سال ۱۳۹۶ هم هنوز تعیین نشده و هم بودجه و هم برنامه آن در حال تصویب است.سلجوقی ضمن اشاره به افت چندپله‌ای رتبه نوآوری با توجه به شاخص‌های سازمان‌های بین‌المللی، با تاکید بر اهمیت بخش خصوصی در پیشبرد اهداف تولید محتوا و بهبود رتبه نوآوری بیان کرد: بخشی از این افت به شاخص‌های نوآوری برمی‌گردد که کاملا رعایت نشده است. البته اگر بخواهیم می‌توانیم برای سال ۱۳۹۶ این افت را جبران کنیم. همچینن بیشتر پروژه ما بخش خصوصی است و علتش این است که تولید محتوا توسط مردم انجام می‌شود، کاربران و مصرف‌کننده هم خود مردم هستند.وی با اشاره به نقش تولید اپلیکیشن و نرم‌افزارهای فارسی و تاثیر آنها در تولید محتوای بومی بیان کرد: خود این اپلیکیشن‌ها باعث می‌شود از محتوای موجود حداکثر استفاده را داشته باشیم. اعتماد به این برنامه‌ها هم بیشتر است و چرخش اطلاعات هم در داخل انجام می‌شود. یکی از بحث‌های اساسی و زیربنایی هم تولید داده‌های مکان‌محور است مانند نشانی بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و غیره. این داده‌ها از خارج نمی‌توانند تولید شوند و دقیقا هر شهروند ایرانی باید آن را تولید کرده و به مصرف آن بپردازد.عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: این اپلیکیشن‌ها قابلیت تولید دارند و نکته هم همین است که هرچه فعالیت آنها بیشتر شود طبیعتا گردش اطلاعات در داخل کشور بیشتر اتفاق خواهد افتاد. البته دولت به تولید اپلپکیشن و نرم‌افزار علاقمند نیست بلکه تمرکزمان برروی این است که جامعه را به این کار تشویق کنیم و استفاده از وام وجوه اداره‌شده نیز یکی از این راه‌هاست.سلجوقی با اشاره به انگیزه و حمایت از تولیدکنندگان اپلیکیشن گفت: اولین انگیزه استفاده مردم از این محتواست و اگر تولیدکنندگان محتوا ببینند کاری که می‌کنند مورد استقبال مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، طبیعتا بیشترین لذت را خواهند برد. همچنین باید فضایی فراهم شود که آنها بتوانند محصولات خود را ارائه دهند. بخش دیگر زیرساخت است که باید در اختیار اپلیکیشن‌ها گذاشته شود که کاربران هم به راحتی بتوانند استفاده کنند. منابع لازم برای تهیه نرم‌افزار هم فراهم شود که ما سعی کردیم از طریق وام وجوه اداره‌شده این کار را انجام دهیم.مجری طرح افزایش تولید محتوای بومی دیجیتال همچنین درباره نقش جویشگرها در افزایش محتوای بومی گفت: دو جویشگر بومی مطرح یوز و پارسی‌جو هستند که کمک زیادی به تولید محتوای بومی می‌کنند. جویشگر سوم نیز توسط یک شرکت بخش خصوصی تولید شده بود و ما علاقه‌مند به توسعه آن بودیم و برای حمایت از آنها اعلام آمادگی کردیم، البته به دلیل تغییر وظایفش فعلا متوقف شده و در خصوص جویشگری فعلا اقداماتی انجام نمی‌دهد. ]]> وب و اينترنت Tue, 04 Apr 2017 05:53:00 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48511/محتوای-بومی-10-برابر-افزایش-می-یابد گوگل بی سروصدا رقیب لینکدین شد http://itna.ir/fa/doc/news/48684/گوگل-بی-سروصدا-رقیب-لینکدین گوگل با تلاش برای ارائه فرصت‌های شغلی بی سروصدا به رقابت با شبکه اجتماعی مشهور لینکدین پرداخته است، پرتال استخدام این شرکت به تازگی آنلاین شده، اما هنوز عملیاتی نگردیده است.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از انگجت، Google Hire به سادگی و تنها با استفاده از یک حساب کاربری در گوگل قابل استفاده است. کاربران با آپلود رزومه خود در این سایت می‌توانند شانس خود برای یافتن فرصت‌های شغلی را آزمایش کنند.گوگل می‌گوید این سایت به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا فهرستی از نیازهای شغلی خود را ارسال کنند و افراد هم می‌توانند با جستجو در میان این مشاغل کار بعدی خود را پیدا کنند.افراد برای حفظ حریم شخصی خود می‌توانند داده‌های خود را تنها بعد از ورود به حساب کاربریشان وارد کنند و البته ممکن است ارسال‌کنندگان فرصت‌های شغلی بتوانند به سوابق جستجوهای کاربران دسترسی داشته باشند. البته گوگل این ادعاها را تکذیب کرده است.علاوه بر گوگل پیش از این فیس‌بوک هم در فوریه گذشته ارائه خدمات مشابهی را آغاز کرده بود. از جمله دیگر شرکت‌های مهم فعال در این عرصه می‌توان به لینکدین، گلاس دور و مانستر اشاره کرد. ]]> وب و اينترنت Wed, 19 Apr 2017 05:21:22 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48684/گوگل-بی-سروصدا-رقیب-لینکدین دوست‌یابی به سبک اپل http://itna.ir/fa/doc/news/25723/دوست-یابی-سبک-اپل برنامه دوست‌یابی اپل به‌روز شد. به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از پایگاه خبری نکست وب، بر این اساس اکنون اپلیکیشن Find My Friends دارای ظاهری جدید شده و عملکرد آن نیز دقیق‌تر و هوشمندتر گشته است. این برنامه با استفاده از موقعیت جغرافیایی فرد، می‌تواند آن دسته از دوستان، آشنایان و اعضای خانواده وی را که از دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند و درحوالی آن منطقه حضور دارند، شناسایی نماید. Find My Friends از فناوری محدوده جغرافیایی تردد (Geo Fencing) بهره می‌گیرد. اپل Find My Friends را در اکتبر سال ۲۰۱۱ و چند ساعت پیش از رونمایی از iOS ۵، برای عموم عرضه کرد. در این نسخه به‌روز شده، به هنگام ورود آشنایان کاربر به منطقه‌ای خاص، برنامه با ارسال هشدارهایی، فرد را از این موضوع مطلع می‌سازد. در این نرم‌افزار اکنون فاصله‌ها نیز نمایش داده می‌شود و مثلاً مشخص می‌گردد که دوست کاربر در فاصله چند متری وی قرار گرفته است. Find My Friends از طریق فروشگاه اینترنتی اپل، اپ استور قابل دانلود است.    ]]> وب و اينترنت Wed, 10 Apr 2013 08:29:41 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/25723/دوست-یابی-سبک-اپل وب‌مستران هوشمند http://itna.ir/fa/doc/news/38390/وب-مستران-هوشمند همینطور که در کمیک زیر مشاهده می‌کنید وقتی تصمیم می‌گیریم سایت خود را راه‌اندازی کنیم می‌توانیم سری به آموزش‌‌های داخل اینترنت بزنیم و مراحل راه‌اندازی را یادبگیریم. ولی وقتی به دید یک منبع درآمدزا و کسب و کار آنلاین می‌خواهیم به سایت نگاه کنیم می‌بینیم که ابزارهای پیش فرض وردپرس نمی‌تواند پاسخگوی نیاز ما باشد و باید کمی از سطح معمولی فراتر برویم و با ابزارهای حرفه‌ای‌تری روبرو شوید.برای استفاده از ابزارهای حرفه‌ای ۳ راه دارید:۱- کار را به بسپارید که ایده های شما را برایتان پیاده سازی نماید. که این روش مناسب و سریعی است ولی خب هزینه بسیار زیادی برای شما دارد و این مشکل نیز هست که در آینده هم ویژگی بخواهید مجدد باید هزینه پرداخت نمایید.۲- خودتان به دنبال ابزارها بگردید که در این صورت زمان بسیار زیادی صرف خواهید کرد بخاطر هم جستجوی ابزارها و تست ابزارهای مختلف و هم ممکن است بدلیل عدم آشنایی با برخی ابزارها ممکن است کمی اسیب به سایتتان برساند. ( مثل استفاده از یک ابزار سئو یا امنیت نامناسب )۳- راهنمایی از افرادی که مدت ها بر روی ابزارهای مختلف کار کرده اند و خود دارای کسب وکاری هستند. در این روش هم با ابزارها و رازهای پشت پرده سایت ها آشنا میشود هم تحقیق انجام میدهید ولی یک تحقیق با هدف و با ارزش طوری که دچار اشتباه و گمراهی نخواهید شد. این روش هم از لحاظ هزینه ای به صروفه است هم از لحاظ زمانی.نمیخواهم بگویم تنها راه موفقیت و استفاده از روش سوم، یعنی شرکت در دوره ی حرفه ای مثل “وبمستران هوشمند” است، بلکه شما میتوانید از افرادی که کسب و کار آنلاین دارند کمک بگیرید ولی بحث اینجاست که این افراد یا زمان ندارند که به شما آموزش دهند و یا برخی از آنها چون برای پیدا کردن ابزارها زمان ززیادی گذاشته اند حاضر نیستند در یک ثانیه به شما معرفی کنند. ( خب حق هم دارند! نظر شما؟)دوره وبمستران هوشمند یک دوره ای است که سعی شده از تجربه استفاده از ابزارهایی که برای یک کسب و کار بسیار درآمدزا بوده است و کار ها را چندین برابر راحت کرده است معرفی نماییم، ولی تصمیمی که گرفته شده این است که قبل اینکه ابزاری را معرفی شود راه پیدا کردن این ابزار را نیز به طور شفاف باین گردد که شرکت کنندگان عزیز بعد از این دوره هم اگر ابزاری خواستند به بهینه ترین روش بتوانند نیاز خود را برطرف نمایند.برای شرکت در دوره وبمستران هوشمند میتوانید از آدرس زیر استفاده نمایید:http://hamyarwp.com/product/smartwebmasters ]]> وب و اينترنت Sun, 27 Sep 2015 14:33:14 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/38390/وب-مستران-هوشمند