ايتنا - پربيننده ترين عناوين تنظيم مقررات :: rss_full_edition http://itna.ir/regulatory Wed, 21 Jun 2017 14:56:20 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Wed, 21 Jun 2017 14:56:20 GMT تنظيم مقررات 60 توضیحات رگولاتوری در مورد تغییر قیمت پیامک http://itna.ir/fa/doc/news/49191/توضیحات-رگولاتوری-مورد-تغییر-قیمت-پیامک  جهانگیر اسدی درخصوص تغییر قیمت پیام کوتاه تلفن همراه و کاهش یک تومانی نرخ این سرویس، که امروز از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام شد، توضیح داد.به گزارش ایتنا از مهر، سخنگوی رگولاتوری گفت: مطابق با ابلاغیه قانون بودجه سال ۹۴ مقرر شده بود که مبلغ مازاد ۱۰ ریال به ازای هر پیامک از مشترکان موبایل اخذ و به عنوان درآمد عمومی به خزانه دولت واریز شود. براین اساس قیمت پیامک تلفن همراه یک تومان افزایش یافت. در سال ۹۵ نیز با وجودی که این حکم در تبصره‌های قانون بودجه نیامده بود اما در جداول مربوط به منابع درآمدی دولت، ذکر شده بود، قیمت پیامک مانند سال ۹۴ محاسبه شد.اسدی ادامه داد: برهمین اساس اپراتورهای تلفن همراه اخذ مبلغ مازاد ‌۱۰ ‌ریال ‌بابت ‌ارسال ‌هر پیامک‌ را در سال ‌۹۵ نیز ادامه ‌داده ‌و از مشترکان‌ دریافت می‌کردند. اما با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رگولاتوری و به استناد مکاتبات انجام شده با مراجع نظارتی، مقرر شد این رقم در سال ۹۶ از مشترکان دریافت نشود.سخنگوی رگولاتوری خاطرنشان کرد: از این رو، طبق ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای موبایل که رونوشت این ابلاغیه نیز به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارائه شده است، اپراتورها از اول خردادماه، نرخ پیامک را مانند قبل از سال ۹۴ محاسبه خواهند کرد.وی گفت: محاسبه نرخ پیامک تاکنون مطابق با قانون بودجه صورت می گرفته و این هزینه مازاد نزد خزانه‌داری کل‌کشور واریز می شد اما به دلیل مغایرت در تفسیر این قانون، رگولاتوری این موضوع را پیگیری کرد.اسدی در پاسخ به این سوال که آیا اضافه دریافت این مبالغ از مشترکان قابل استرداد است، افزود: رگولاتوری باید این موضوع را از مراجع ذیربط بررسی و پیگیری کرده و برای آن راهکار قانونی بیاندیشد. در صورتی که مطابق با قوانین، تشخیص داده شود که این مبالغ باید به حساب مشترکان مسترد شود، اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.به گزارش مهر، مطابق با قانون بودجه سال ۹۴ مقرر شده بود قیمت هر پیامک، یک تومان افزایش و درآمد حاصله از آن که حدود ۴۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شد به خزانه داری کل کشور واریز شود.مقرر شد این درآمد برای مصارف جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، بیمه تأمین اجتماعی بسیجیان معسر، سازمان بیمه سلامت ایران، دانشگاه پیام‌نور، سازمان پزشکی قانونی و سازمان انتقال خون ایران هزینه شود.تا پیش از این نرخ پیام کوتاه موبایل مطابق بندهای زیر از سوی اپراتورها محاسبه می شد:همراه اول: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۲ ریال/ ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۱۶ ریال و لاتین ۲۷۶ ریالایرانسل: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریال/ ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۱۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریالرایتل: ارسال پیامک با سیم‌کارت دائمی: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریال/ ارسال پیامک با سیم کارت اعتباری: فارسی ۹۹ ریال و لاتین ۲۳۰ ریالتالیا: ارسال پیامک با سیم‌کارت اعتباری: فارسی ۱۷۰ ریال و لاتین ۱۷۰ ریالبا توجه به ابلاغ رگولاتوری، هزینه هر پیامک از این پس باید یک تومان ارزان تر از رقم‌های اعلام شده، محاسبه شود. ]]> تنظيم مقررات Tue, 13 Jun 2017 04:49:11 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49191/توضیحات-رگولاتوری-مورد-تغییر-قیمت-پیامک مصوبه رگولاتوری، تعرفه بسته‌های تشویقی را تغییر داد http://itna.ir/fa/doc/news/49262/مصوبه-رگولاتوری-تعرفه-بسته-های-تشویقی-تغییر به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۹ که در تاریخ ۵ دی ماه سال گذشته برگزار شد، مقررات طرح‌های تعرفه­‌ای تشویقی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را بررسی کرد که به واسطه آن کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شدند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرده از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.بر اساس مصوبه ۲۴۹ سازمان، هر اپراتور صرفاً می­تواند حداکثر هشت بار در سال طرح­های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند. تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد، همچنین مجموع مدت کل زمان ارائه طرح­های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی­ و یا تمدیدی طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.در تبصره‌ای از این مصوبه آمده است: تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد، حداکثر می­تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد و تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد حداکثر می­تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین­تر باشد.ارائه طرح­های تشویقی منوط به حفظ کیفیت خدمات است و در صورتی­که طرح تشویقی منجر به افت کیفیت شود، اپراتور باید بر اساس شرایط اعلام‌شده توسط سازمان، نسبت به توقف طرح اقدام و در این خصوص اطلاع­‌رسانی لازم را برای مشترکین خود داشته باشد. در صورتی که سازمان به دلایلی از قبیل حفظ تعادل در بازار، تداوم رقابت سالم و ارائه خدمات و رشد کیفی آنها با ارائه طرح­های تشویقی، ادامه آن و یا توقف طرح پیش از موعد اتمام ارائه طرح، موافقت نکند، موضوع را به اپراتور اعلام می­‌کند. در این­صورت اپراتور مجاز به اجرا و یا ادامه یا توقف طرح نیست.بدین ترتیب اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران با مصوبه رگولاتوری در برخی بسته‌های اینترنت خود تغییر ایجاد و امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعایت کف قیمت بسته‌های اینترنت، کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف یا تغییر برخی بسته‌های اینترنت خود شده‌اند. در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز سه شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است.با تغییرات ایجادشده، قیمت هیچ کدام از بسته‌های موجود قابل انتخاب، تغییری نکرده است و تنها حجم هدیه شبانه بسته‌ها عوض شده است تا مطابق با مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظیم مقررات شود. همچنین مشترکینی که در حال حاضر در حال استفاده از بسته‌های حذف‌شده هستند، تا پایان زمان و یا حجم بسته فعلی، اجازه استفاده از بسته را داشته و پس از اتمام حجمی یا زمانی، امکان خرید مجدد بسته‌های حذف‌شده را نداشته و پیشنهادات جدیدی دریافت می‌کنند. ]]> تنظيم مقررات Wed, 21 Jun 2017 10:18:00 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49262/مصوبه-رگولاتوری-تعرفه-بسته-های-تشویقی-تغییر ارسال پيامک‌هاي انبوه تنها با اجازه قبلي از مشترک http://itna.ir/fa/doc/report/21098/ارسال-پيامک-هاي-انبوه-تنها-اجازه-قبلي-مشترک بر اساس ابلاغ صورت گرفته از سوي رگولاتوري به اپراتورها ارسال پيامک‌هاي انبوه تبليغاتي، خبري و اطلاع‌رساني مستلزم کسب اجازه قبلي از مشترک خواهد بود.به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، سبوحي ـ معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ـ با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به لزوم رعايت حريم خصوصي اشخاص و جلوگيري از مزاحمت‌هاي ناشي از ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني ضروري است اپراتورهاي تلفن همراه ضمن اطلاع‌رساني مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دريافت کرده و به منظور حصول اطمينان از اين موافقت تأييديه مجدد نيز دريافت کنند.وي افزود: بايد مکانيزم‌هاي لازم از سوي اپراتورها تعريف شود تا محدوده زماني ارسال پيامک انبوه، انتخاب نوع پيامک‌هاي دريافتي که از کدام صنعت باشد و غيره براي مشترکان فراهم شود.وي با بيان اين مطلب که اين اقدام در راستاي حفظ حقوق مشترکان تلفن همراه انجام پذيرفته، تصريح کرد: ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي با مضامين متفاوت براي اقشار مختلف جامعه نارضايتي‌هاي زيادي را ايجاد کرده است که سامان‌دهي اين موضوع و رعايت حقوق مشترکين در اين خصوص بايد توسط اپراتورهاي تلفن همراه مورد توجه قرار گيرد.سبوحي ادامه داد: کليه اپراتورهاي تلفن همراه مکلفند فرآيندهاي اجرايي خود را در رابطه با اين اقدام با سازمان هماهنگ کنند و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز نظارت مضاعفي را در اين رابطه اعمال خواهد کرد.وي خاطرنشان کرد: امکان دسته‌بندي پيامک‌هاي تبليغاتي و همچنين اطلاع‌رساني در خصوص پيامک‌هايي که براي مشترکان هزينه‌بر مي‌باشد نظير مسابقه‌هاي پيامکي از جمله مواردي است که مي‌بايست از سوي اپراتورها مورد توجه قرار گيرد.معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات با بيان اين مطلب که اپراتورها آمادگي خود را براي اجراي اين ابلاغيه اعلام کرده‌اند گفت: مي‌بايست از يک‌سو فضاي مناسب کسب‌وکار و اطلاع‌رساني براي مشاغل فراهم شود و از سوي ديگر رضايت مشترکان در اين زمينه نيز جلب شود.  ]]> تنظيم مقررات Sun, 12 Feb 2012 11:26:24 GMT http://itna.ir/fa/doc/report/21098/ارسال-پيامک-هاي-انبوه-تنها-اجازه-قبلي-مشترک ارائه برنامه زمان‌بندي اپراتور سوم نتيجه اعمال فشار رگولاتوری است http://itna.ir/fa/doc/news/20220/ارائه-برنامه-زمان-بندي-اپراتور-سوم-نتيجه-اعمال-فشار-رگولاتوری معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: ارايه برنامه زمانبنبدي شركت تامين تلكام نتيجه اعمال فشار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است. «حسن رضواني» در حاشيه دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت مخابرات و اطلاع رساني(ایران تله‌کام 2011) در گفت‌وگو با خبرنگار ايتنا با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: شبكه شركت تامين تلكام در تهران و كرج راه اندازي شده است و پيش ثبت نام مشتركان اين اپراتور از ۱۵ آذرماه در كرج و اواخر آبان ماه در تهران انجام شود.وي گفت: اواخر آذرماه و اوايل دي ماه سيم‌كارت‌هاي مشتركان ارايه مي‌شود.وي خاطرنشان كرد: حتي در صورت ارايه سيم‌كارت هاي اپراتور سوم در زمان مقرر جريمه ديركرد از اين شركت دريافت خواهد شد.اين مقام مسئول در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: در حال حاضر براساس پروانه اين شركت تاخيرات بررسي، مكاتبه شده است و اقدامات لازم صورت گرفته است..رضواني با بيان اينكه شركت تامين تلكام موظف است كه تعهدات خود براساس برنامه زمانبندي شده عمل كند گفت: شركت تامين تلكام هرچه در واگذاري سيم كارت هاي خود كمتر تاخير داشته باشد هزينه هاي ديركرد آن كاهش خواهد يافت. به گزارش ايتنا، زمان لازم الاجرا شدن اپراتور سوم در كشور مرداد ماه سال ۸۹ بود كه با سرآمدن مرداد ۹۰ نخستين سال كاري اين اپراتور به سر آمده است و بايد نسبت به اولين حق السهم سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از درآمدهاي خود اقدام مي كرد. باتوجه به اینکه هنوز این اپراتور فعالیت خود را آغاز نکرده و به دنبال آن درآمدی نیز نداشته است، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کف تضمین درآمد خود برای سال اول را مدنظر قرار داده و حق‌السهم ۱۲ ميليارد توماني خود را از این اپراتور مطالبه کرده است.  ]]> تنظيم مقررات Fri, 18 Nov 2011 09:40:27 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/20220/ارائه-برنامه-زمان-بندي-اپراتور-سوم-نتيجه-اعمال-فشار-رگولاتوری سیم‌کارت‌‌های بی‌هویت به‌طور کامل قطع شدند http://itna.ir/fa/doc/news/47971/سیم-کارت-های-بی-هویت-به-طور-کامل-قطع-شدند معاون رگولاتوری درباره آخرین وضعیت ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت، گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت قطع دو طرفه و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت قطع یک‌طرفه است که یک طرفه‌ها در صورت عدم مراجعه تا پایان بهمن قطع کامل می‌شوند.به گزارش ایتنا از فارس،حسین فلاح جوشقانی با اعلام آخرین جزئیات ساماندهی سیم کارت‌های بی‌هویت در کشور، اظهار داشت: در اول دی‌ماه تعداد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت بی‌هویت یا دارای هویت ناقص در شبکه موبایل کشور وجود داشت که در چندین مرحله فرآیندهای احراز هویت اطلاعات ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار سیم‌کارت اصلاح شد.معاون رگولاتوری گفت: از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سیم‌کارت نیازمند اصلاح اطلاعات هویتی باقی مانده، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت به صورت دو طرفه قطع است و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت نیز قطع یک‌طرفه است.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: سیم کارت‌هایی که قطع یک‌طرفه هستند با اطلاع رسانی پیامکی اپراتور در صورت عدم تکمیل اطلاعات به تدریج تا پایان بهمن ماه قطع دو طرفه و تعیین تکلیف خواهند شد. جوشقانی تأکید کرد: سیم کارت‌هایی که قطع دو طرفه شده‌اند، در صورت مراجعه مالکان آن می‌توانند سیم‌کارت خود را پس بگیرند و از سلب امتیاز سیم‌کارت جلوگیری کنند. ]]> تنظيم مقررات Sun, 12 Feb 2017 05:05:12 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47971/سیم-کارت-های-بی-هویت-به-طور-کامل-قطع-شدند جزئیات مصوبه رفع انحصار مخابرات در سیم مسی http://itna.ir/fa/doc/news/42811/جزئیات-مصوبه-رفع-انحصار-مخابرات-سیم-مسی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۳۰ مورخ ۹/۱۲/۱۳۹۴ به منظور اجرایی شدن ماده ۲ الحاقیه موافقتنامه پروانه شرکت مخابرات ایران، پیشنهاد سازمان در خصوص "مقررات ارائه و استفاده از امکانات پایه‌ای شرکت مخابرات ایران" را به شرح زیر تصویب کرد. این مقررات از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراست.به گزارش ایتنا از فارس، در این مصوبه نحوه درخواست و ارائه امکانات پایه‌ای به شرح زیر به تصویب رسیده است.-۱-۲ شرکت مخابرات ایران باید امکانات پایه‌ای را صرفاَ براساس قرارداد عمده فروشی که قالب آن از قبل به تائید سازمان رسیده است، به متقاضیان ارائه کند.-۲-۲ شرکت مخابرات ایران موظف است حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این مصوبه، سامانه ثبت اطلاعات مورد نیاز را با رعایت مسائل امنیتی و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده، تهیه و دسترسی برخط به آن را برای سازمان فراهم سازد.-۳-۲ شرکت مخابرات ایران موظف است بلافاصله پس از راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات، دسترسی لازم برای ثبت درخواست را برای کلیه ارائه‌کنندگان خدمات فراهم سازد.-۴-۲ شرکت مخابرات ایران موظف است فهرست کامل امکانات پایه‌ای در اختیار خود را در شهرهای بزرگ تعیین شده در پیوست این مصوبه حداکثر ظرف مدت سه ماه و برای سایر شهرها حداکثر ظرف شش ماه پس از ایجاد و راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات به ثبت رساند.تبصره: شرکت مخابرات ایران در ثبت و اعلام امکانات پایه‌ای در اختیار خود، باید کلیه امکانات پایه‌ای توسعه یافته خود را نیز در هر زمان به عنوان امکانات پایه‌ای در اختیار در سامانه ثبت و اعلام کند.-۵-۲ متقاضیان باید فهرست امکانات پایه‌ای مورد نیاز خود را، از طریق سامانه ثبت اطلاعات، به شرکت مخابرات ایران اعلام کنند.تبصره: بخش خرده فروشی شرکت مخابرات ایران نیز باید کلیه امکانات پایه‌ای مورد نیاز خود را، به عنوان یک متقاضی در سامانه ثبت اطلاعات ثبت کند.-۶-۲ شرکت مخابرات ایران موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز کاری، نسبت به ارزیابی تقاضاهای اعلام شده اقدام و پاسخ تقاضاها را از طریق سامانه ثبت اطلاعات به متقاضیان اعلام کند.-۷-۲ شرکت مخابرات ایران باید صرفا امکانات پایه‌ای را به متقاضیانی که از طریق سامانه ثبت اطلاعات، درخواست خود را ثبت کرده‌اند، واگذار کند. واگذاری امکانات باید بر اساس نیاز و اولویت زمان درخواست و با نظارت سازمان و با رعایت شرایط غیر تبعیض‌آمیز به متقاضیان صورت پذیرد.تبصره ۱: شرکت مخابرات ایران باید بلافاصله پس از راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات، درخواست‌های ثبت شده توسط متقاضیان در سامانه را بررسی و پاسخ لازم را به متقاضیان اعلام کند.تبصره ۲: پس از واگذاری امکانات مورد درخواست، ارائه کننده خدمات باید طبق شرایط تعیین شده در این مصوبه و پیوست آن و شرایط تعیین شده در قرارداد، از امکانات واگذار شده استفاده کند.تبصره ۳: متقاضی صرفا پس از استفاده از امکانات پایه‌ای واگذارشده طبق قرارداد و یا شرایط تعیین شده در این مصوبه و پیوست آن، می‌تواند نسبت به ارائه تقاضای جدید در آن مرکز اقدام کنند.تبصره ۴: در صورتی که برای استفاده از امکانات پایه‌ای، اولویت بالاتری از زمان درخواست ثبت شده در سامانه، وجود داشته باشد،متقاضی باید موضوع را به همراه دلایل و مستندات خود به صورت کتبی به سازمان منعکس کند. سازمان پس از دریافت درخواست، موضوع را بررسی و نظر خود را به شرکت مخابرات ایران و متقاضی اعلام خواهد کرد که در این حالت واگذاری امکانات باید بر اساس نظر سازمان صورت پذیرد.-۸-۲ متقاضیان پس از دریافت امکانات، باید امکانات واگذار شده را در راستای خدمات موضوع پروانه مورد استفاده قرار داده و تحت هیچ شرایطی اجازه واگذاری این امکانات را به غیر ندارند.تبصره: استفاده اشتراکی از امکانات میکروداکت/ساب داکت/ داکت توسط ارائه‌کنندگان خدمات در صورتیکه از سوی سازمان منع نشده باشد، بلامانع است.-۹-۲ در صورت امتناع شرکت مخابرات ایران از واگذاری امکانات پایه‌ای، متقاضیان می‌توانند شکایت خود را به سازمان اعلام کنند. سازمان پس از دریافت شکایت، موضوع را بررسی و تصمیم خود را به شرکت مخابرات ایران و متقاضی اعلام خواهد کرد که در این صورت تصمیم سازمان برای طرفین لازم الاجراست.-۱۰-۲ در اجرای بند ۲.۴ ماده ۲ الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران، در صورت تصمیم شرکت مخابرات ایران برای ارتقاء یا تغییر فناوری در شبکه دسترسی سیم مسی، شرکت مخابرات ایران موظف است حداقل شش( ۶) ماه قبل از اعمال تغییرات مورد نظر در شبکه، موارد را به همراه محل تغییرات از طریق سامانه ثبت اطلاعات، به اطلاع سازمان و سایر ارائه‌کنندگان خدمات برساند.تبصره: شرکت مخابرات ایران موظف است حداقل دو هفته قبل از شروع عملیات اجرایی برای تغییر فناوری نسبت به اطلاع‌رسانی در خصوص زمان‌بندی دقیق، نقاط برگردان و جزئیات اختلال در خدمات به عموم مردم و همچنین از طریق سامانه ثبت اطلاعات به ارائه‌کنندگان خدمات اقدام کند.-۱۱-۲ پس از اعلام شرکت مخابرات ایران مبنی بر تغییر فناوری، ارائه‌کنندگان خدمات موظفند تمهیدات لازم برای تداوم ارائه خدمات به مشترکین خود را در چارچوب قرارداد مشترکین به نحوی ایجاد کنند که وقفه‌ای در دریافت خدمات ایجاد نشود.تبصره: در صورتیکه ارائه کننده خدمت نتواند امکانات لازم برای تداوم خدمات را فراهم سازد، موظف است ضمن اطلاع‌رسانی و هماهنگی با مشترکین، اقدام لازم برای تداوم ارائه خدمت به آنها را از طریق سایر ارائه‌کنندگان خدمات فراهم سازد.-۱۲-۲ در اجرای بند ۲.۲ ماده ۲ الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران، در صورتیکه ارائه‌کنندگان خدمات به دلیل تغییرات فناوری، برای استفاده از سیم مسی در سمت مشترک، نسبت به نصب کافو اقدام کنند، شرکت مخابرات ایران موظف است حداقل ۱۵ روز کاری قبل از شروع عملیات برگردان کافوی نوری خود، امکان و اجازه اتصال کافوی ارائه کننده خدمت به کافوی نوری خود را به نحوی فراهم کند، که دسترسی به سیم مسی را برای وی امکان‌پذیر سازد. هزینه اتصال به کافوی شرکت مخابرات ایران و اخذ مجوزهای لازم به عهده ارائه کننده خدمت است.-۱۳-۲ در اجرای بند ۲.۶ ماده ۲ الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران، شرکت مذکور موظف است حسب تقاضای ارائه‌کنندگان خدمات، امکان اتصال تجهیزات منصوبه در داخل مرکز آنها را از طریق کابل‌های رابط، حداکثر طرف مدت یک ( ۱) ماه فراهم کند. در صورت عدم تامین اتصال مورد نیاز، موضوع به سازمان ارجاع خواهد شد و براساس نظر سازمان که برای طرفین قطعی و لازم الاجراست، اقدام خواهد شد.تبصره ۱: تامین هزینه کابل رابط و عملیات اجرایی و نگهداری آن برای اتصال به تجهیزات منصوبه طبق تعرفه‌های مصوب کمیسیون به عهده ارائه کننده خدمت است و شرکت مخابرات ایران به غیر از هزینه‌های مذکور، مجاز به دریافت هزینه انتقال از بابت کابل رابط نیست.تبصره ۲: در صورت درخواست، اتصال تجهیزات متقاضی به تجهیزات شرکت ارتباطات زیرساخت در داخل مرکز نیز باید از طریق کابل رابط صورت پذیرد.-۳ سایر مقررات-۱-۳ تعرفه و مقررات تعرفه‌ای امکانات پایه‌ای بر اساس شرایط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون مندرج در پیوست این مصوبه خواهد بود.-۲-۳ شرکت مخابرات ایران موظف است که امکان دسترسی به امکانات پایه‌ای واگذار شده را برای ارائه‌کنندگان خدمات فراهم کند.-۳-۳ تردد کارکنان ارائه‌کنندگان خدمات به مراکز بر اساس "دستورالعمل تردد" تهیه و ابلاغ شده از سوی سازمان امکان‌پذیر خواهد بود.تبصره: دسترسی به حوضچه‌های شرکت مخابرات ایران برای انجام عملیات اجرایی، نگهداری و پشتیبانی با هماهنگی شرکت مخابرات ایران بر اساس دستورالعملی که توسط شرکت مخابرات ایران تهیه و به کلیه ارا‌ئه‌کنندگان خدمات ابلاغ خواهد شد، است.-۴-۳ شرکت مخابرات ایران موظف است در واگذاری امکانات پایه‌ای، توافقنامه سطح خدمات با متقاضی منعقد و بر مبنای آن اقدام کند. شرکت مخابرات ایران چارچوب توافق‌نامه سطح خدمات را باید به عنوان پیوست قرارداد عمده فروشی به سازمان ارائه کند.۵-۳ در صورت نیاز متقاضیان برای نصب تجهیزات رادیویی روی دکل‌های شرکت مخابرات ایران، شرکت مذکور باید همکاری لازم را با متقاضیان به عمل آورد. در صورت عدم امکان نصب تجهیزات رادیویی متقاضی روی دکل‌های شرکت مخابرات ایران، متقاضیان مجاز به نصب تجهیزات رادیویی بر روی کانکس‌های خود یا در محل مورد توافق با شرکت مخابرات ایران، مطابق استانداردهای مخابراتی هستند.-۶-۳ در اجرای بند ۲.۱ الحاقیه پروانه شرکت مخابرات ایران، شرکت مذکور موظف است در واگذاری فضای اکتیو ۴ به متقاضیان، همکاری لازم را به عمل آورد و در مواردی که به تشخیص کمیسیون برای ارایه خدمات توسط سایر ارائه‌کنندگان خدمات، الزاماً نیاز به استفاده از فضای اکتیو توسط متقاضیان باشد، موظف است حسب تصمیم کمیسیون اقدام کند.-۷-۳ عملیات مربوط به نصب، نگهداری و تخلیه و جمع‌آوری تجهیزات در کانال‌ها، میکروداکت/ساب داکت/داکت ارائه شده به ارائه‌کنندگان خدمات، توسط شرکت مخابرات ایران و یا توسط ارائه‌کنندگان خدمات تحت نظارت نمایندگان شرکت مخابرات ایران انجام می‌گیرد.-۸-۳ امکانات پایه‌ای واگذار شده به متقاضیان باید طبق شرایط تعیین شده دراین مصوبه و پیوست آن و قرارداد عمده فروشی مورد استفاده قرار گیرد، در غیر اینصورت در مواردی که برای امکانات مذکور متقاضیان دیگری باشد، شرکت مخابرات ایران با تائید سازمان، مجاز به باز پس‌گیری و یا تعدیل در میزان امکانات واگذار شده است.-۹-۳ دریافت تعرفه‌های تعیین شده در پیوست این مصوبه در هر استان منوط به ۱) راه‌اندازی سامانه ثبت اطلاعات به نحوی که امکان ثبت درخواست‌ها برای ارائه‌کننده خدمت و نظارت و پیگیری برای سازمان فراهم شده و ارائه امکانات پایه از طریق سامانه اجرایی شده باشد و ۲) واگذاری امکانات میکروداکت یا سابداکت یا داکت در مرکز استان شروع شده باشد و تحقق این دو شرط به تائید سازمان برسد، است. در صورت تحقق این دو شرط، شرکت مخابرات ایران می‌تواند تعرفه‌های این مصوبه را از حداکثر دو ماه قبل از زمان تحقق شرایط، در استانی که شرایط در آن محقق شده است، دریافت کند. در صورت که دو ماه قبل از زمان تحقق شرایط در هر استان، قبل از زمان ابلاغ مصوبه باشد، شرکت مخابرات ایران می تواند تعرفه‌ها را از زمان ابلاغ مصوبه اجرایی کند.-۱۰-۳ این مصوبه، شامل امکانات سابداکت یا داکت مورد استفاده در مسیرهای فیبر‌نوری شبکه مادر مخابراتی در سراسر کشور ( شبکه فیبر‌نوری شرکت ارتباطات زیرساخت) نیست. ]]> تنظيم مقررات Mon, 09 May 2016 12:54:29 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/42811/جزئیات-مصوبه-رفع-انحصار-مخابرات-سیم-مسی واکنش به مهلت 2 روزه مصرف 2 گیگ اینترنت هدیه سرشماری http://itna.ir/fa/doc/news/46030/واکنش-مهلت-2-روزه-مصرف-گیگ-اینترنت-هدیه-سرشماری رئیس رگولاتوری گغت: ۳ اپراتور تلفن‌همراه برای شرکت در طرح ملی سرشماری، از روز یک شنبه تا دوشنبه، ۸۶ میلیون پیامک برای کاربران ارسال و در آن لینک ثبت نام سرشماری ۹۵ را ارائه کرده‌اند.به گزارش ایتنا از فارس، علی اصغر عمیدیان گفت: اپراتورهای همراه، مانند اپراتورهای ثابت اینترنت با اشتیاق در طرح ملی سرشماری شرکت کردند و از روز یک شنبه تا دوشنبه، ۸۶ میلیون پیامک برای کاربران ارسال شده که در آن‌ها لینک ثبت نام سرشماری ۹۵ ارائه شده تا به صورت رایگان ثبت‌نام کنند و در صورت موفقیت برای ثبت نام ۲ گیگ اینترنت رایگان دریافت می‌کنند.رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص شایعه‌ای درباره اینکه برخی اپراتورها اعلام کرده‌اند که باید این دو گیگ اینترنت دوروزه مصرف شود گفت: چنین بحثی مطرح نیست اگر مردم مواردی رامشاهده کردند می‌توانند به سامانه ۱۹۵ اطلاع دهند.معاون وزیر ارتباطات رایگان بودن ثبت نام را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح موجب می‌شود تا مردم شیرینی استفاده از شبکه ملی اطلاعات را حس کنند. ]]> تنظيم مقررات Tue, 18 Oct 2016 10:39:55 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/46030/واکنش-مهلت-2-روزه-مصرف-گیگ-اینترنت-هدیه-سرشماری توضیحات رگولاتوری در باره یک خبر ایتنا http://itna.ir/fa/doc/news/49153/توضیحات-رگولاتوری-باره-یک-خبر-ایتنا در پی اتشار خبری با عنوان «پروژه رگولاتوری برای کشف شماره اعضای شبکه‌های اجتماعی» در ایتنا که مستند به اخبار رسمی این سازمان بود، نامه‌ای از سوی رگولاتوری به دفتر ایتنا ارسال شده و توضیحاتی در این خصوص ارائه نموده است.این نامه که با عنوان مدیر کل دفتر ریاست و روابط عمومی سازمان و نیز دبیرخانه کمیسیون تنظیم مقررات امضاء شده، خواستار انتشار این توضیحات گردیده است.ایتنا ضمن قدردانی از پاسخگویی و تلاش برای رفع ابهامات کاربران از سوی این سازمان، متن کامل نامه رگولاتوری را به شرح زیر منتشر می‌نماید:سردبیر محترم سایت خبری ایتناباسلام احتراماً، پیرو درج گزارش منتشره آن سایت خبری وزین در تاریخ ۱۷/۰۳/ ۹۶ با عنوان "پروژه رگولاتوری برای کشف شماره اعضای شبکه‌های اجتماعی" ذیلاً توضیح معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان به منظور تنویر افکار عمومی ارائه می‌گردد. خواهشمند است دستور فرمائید با استناد به ماده ۲۳ قانون مطبوعات مراتب عیناً بر روی خروجی آن سایت خبری درج گردد.در پی وصول شکایات متعدد از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه وقتی مشترکین اقدام به واگذاری سیم‌کارت خود به شخص دیگری می‌کنند و یا سیم‌کارت توسط اپراتور سلب امتیاز شده و شماره آن به مشترک دیگری واگذار می‌شود در صورتی که فرد قبلی روی همین شماره، حساب کاربری خود را فعال داشته باشد می‌تواند به اطلاعات حساب کاربری شخص جدید که بر مبنای همین شماره در شبکه اجتماعی مشابه فعال شده است دسترسی یابد و این مساله موجبات خدشه به حریم خصوصی افراد را فراهم می‌کند، سازمان تصمیم گرفت در قالب یک پروژه صرفا مطالعاتی این موضوع را بررسی و راه‌های جلوگیری از آن را به مشترکین اطلاع‌رسانی و یا در قالب یک نرم‌افزار کاربردی در اختیار کاربران قرار دهد که در این خصوص آگهی شرکت در استعلام تنظیم گردید. لیکن در حال حاضر با توجه به قابلیت‌های جدید شبکه‌های اجتماعی از جمله تلگرام این موضوع توسط کاربران قابل مدیریت بوده و مراتب از دستور کار سازمان خارج شده است. لذا بنظر می‌رسد اخبار مندرج در برخی از سایت‌ها مبنی بر ورود رگولاتوری به تشخیص شماره کاربران شبکه‌های اجتماعی، برداشت نادرست از این موضوع بوده و سازمان رسالت خویش را حفظ حریم خصوصی کاربران دانسته و به هیچ عنوان در این حوزه ورود نمی‌کند.لازم به ذکر است مشترکین در صورت واگذاری سیم‌کارت و یا سلب امتیاز سیم‌کارت برای جلوگیری از دستیابی حساب کاربری جدید به اطلاعات حساب کاربری قبلی، می توانند در صفحه غیرفعال‌سازی (Deactivation page) و با رجوع به آدرس https://my.telegram.org/auth?to=deactivate نسبت به غیر فعال نمودن حساب کاربری قبلی خود اقدام نمایند. همچنین در مواردی که گوشی مشترک به سرقت رفته باشد، در زمان تحویل سیم‌کارت جدید، مشترک می تواند نشست‌های(sessions) فعال تلگرام روی دستگاه سرقت شده را به شرح ذیل پایان‌دهی نماید:(setting→privacy and security→active sessions →terminate all other sessions ) جهانگیر اسدی مديركل دفتر رياست، روابط عمومی و دبیرخانه کمیسیون   ]]> تنظيم مقررات Wed, 07 Jun 2017 12:31:40 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49153/توضیحات-رگولاتوری-باره-یک-خبر-ایتنا ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از طریق سیم‌کارت‌های شخصی http://itna.ir/fa/doc/news/45901/ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-طریق-سیم-کارت-های-شخصی قابلیت ارسال پیامک تمامی سیم‌کارت‌هایی که به صورت شخصی برای سایر مشترکین پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال می‌کنند، مسدود می‌شود.به گزارش ایتنا از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی با اعلام این خبر گفت: با راه‌اندازی سامانه غیر فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی (سامانه ۸۰۰)، برخی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق شماره‌های شخصی برای مشترکان ارسال می‌شود که باعث نارضایتی مردم شده است.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامک انبوه، خدماتی است که پیامک‌ها از طریق فرستنده مشخص و از طریق شبکه‌های ارتباطی بدون درخواست قبلی کاربران و پرداخت هزینه توسط آنان دریافت می‌شود و جنبه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دارد، افزود: ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره‌های شخصی از مصادیق پیامک انبوه بوده و طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، ارایه‌کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعال‌سازی و یا غیر فعال‌نمودن دریافت پیامک‌های انبوه از این طریق را برای کاربران فراهم کنند.وی تصریح کرد: بر همین اساس رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرده است تا زمان ایجاد این امکان برای کاربران، در صورتی که مشترکین از طریق سیم‌کارت شخصی خود به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام کنند، امکان ارسال پیامک آن‌ها مسدود شود.فلاح جوشقانی درباره رفع مسدودسازی ارسال پیامک سیم‌کارت‌های شخصی گفت: پس از ایجاد امکان فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی دریافت پیامک انبوه برای کاربران و تایید رگولاتوری، پس از اطلاع‌رسانی، امکان باز کردن قابلیت ارسال پیامک انبوه برای این دسته از سیم‌کارت‌های مشترکان فراهم می‌شود. ]]> تنظيم مقررات Mon, 10 Oct 2016 08:24:38 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/45901/ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-طریق-سیم-کارت-های-شخصی مهلت تکمیل اطلاعات سیم‌کارت‌های بی هویت تمدید شد http://itna.ir/fa/doc/news/47409/مهلت-تکمیل-اطلاعات-سیم-کارت-های-بی-هویت-تمدید به گزارش ایتنا از مهر، مهندس حسین فلاح جوشقانی گفت: با آغاز اجرای طرح ساماندهی سیم‌کارت‌های با هویت نامشخص و یا ناقص، از دو سال گذشته احراز هویت اطلاعات دارندگان سیم‌کارت در سامانه اپراتورهای تلفن همراه آغاز شده است.وی با اشاره به اینکه تمدید مهلت تکمیل اطلاعات هویتی به منظور رفاه حال مشترکان بوده افزود: در حال حاضر اطلاعات مربوط به حدود پنج میلیون مشترک در اپراتورهای تلفن همراه ناقص است که این مشترکان تا پایان دی ماه فرصت دارند برای تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید بر اینکه اپراتورها موظفند اطلاع‌رسانی لازم را برای تکمیل اطلاعات مشترکانشان انجام دهند، افزود: مشترکان پس از دریافت پیامک از سوی اپراتورها باید برای تکمیل اطلاعات هویتی خود سریعاً اقدام کنند، در غیر اینصورت ابتدا خط مشترک به حالت یک طرفه درآمده و پس از مدت کوتاهی ارتباط مشترک قطع خواهد شد.وی افزود: به منظور اطلاع از وضعیت تعداد سیم‌کارت‌های به نام مشترک در هر اپراتور، از ابتدای سال ۹۵ سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار راه‌اندازی شده است که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت رگولاتوری به آدرس www.cra.ir در بخش خدمات الکترونیک و یا نشانی www.mobilecount.ir و یا ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنها ثبت شده مطلع شوند.فلاح همچنین اشاره کرد: در حال حاضر این امکان فراهم شده است که در صورت فعال شدن هر سیم‌کارت جدید به نام مشترکان تلفن همراه، پیامک اطلاع‌رسانی با سرشماره CRA.IR به تمامی سیم‌کارت‌های فعال آن مشترک ارسال شود. ]]> تنظيم مقررات Sat, 07 Jan 2017 05:08:45 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47409/مهلت-تکمیل-اطلاعات-سیم-کارت-های-بی-هویت-تمدید