ايتنا - پربيننده ترين عناوين تنظيم مقررات :: rss_full_edition http://itna.ir/regulatory Wed, 15 Mar 2017 11:47:51 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Wed, 15 Mar 2017 11:47:51 GMT تنظيم مقررات 60 سیم‌کارت‌‌های بی‌هویت به‌طور کامل قطع شدند http://itna.ir/fa/doc/news/47971/سیم-کارت-های-بی-هویت-به-طور-کامل-قطع-شدند معاون رگولاتوری درباره آخرین وضعیت ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌هویت، گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت قطع دو طرفه و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت قطع یک‌طرفه است که یک طرفه‌ها در صورت عدم مراجعه تا پایان بهمن قطع کامل می‌شوند.به گزارش ایتنا از فارس،حسین فلاح جوشقانی با اعلام آخرین جزئیات ساماندهی سیم کارت‌های بی‌هویت در کشور، اظهار داشت: در اول دی‌ماه تعداد ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت بی‌هویت یا دارای هویت ناقص در شبکه موبایل کشور وجود داشت که در چندین مرحله فرآیندهای احراز هویت اطلاعات ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار سیم‌کارت اصلاح شد.معاون رگولاتوری گفت: از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار سیم‌کارت نیازمند اصلاح اطلاعات هویتی باقی مانده، در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سیم‌کارت به صورت دو طرفه قطع است و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت نیز قطع یک‌طرفه است.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: سیم کارت‌هایی که قطع یک‌طرفه هستند با اطلاع رسانی پیامکی اپراتور در صورت عدم تکمیل اطلاعات به تدریج تا پایان بهمن ماه قطع دو طرفه و تعیین تکلیف خواهند شد. جوشقانی تأکید کرد: سیم کارت‌هایی که قطع دو طرفه شده‌اند، در صورت مراجعه مالکان آن می‌توانند سیم‌کارت خود را پس بگیرند و از سلب امتیاز سیم‌کارت جلوگیری کنند. ]]> تنظيم مقررات Sun, 12 Feb 2017 06:05:12 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47971/سیم-کارت-های-بی-هویت-به-طور-کامل-قطع-شدند پرتوهای آنتن های BTS در حد استاندارد است http://itna.ir/fa/doc/news/47091/پرتوهای-آنتن-های-bts-حد-استاندارد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن پرتوهای آنتن‌های BTS گزارش نشده است.به گزارش ایتنا از فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور رفع نگرانی مردم نسبت به امواج ناشی از دکل‌های مخابراتی و آنتن‌ها و کمک به گسترش شبکه‌های اپراتورها، طی برگزاری جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه اعلام کرد: بر مبنای اندازه‌گیری‌های انجام شده نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن پرتوهای آنتن‌های BTS گزارش نشده است. این سازمان همچنین با بررسی تحقیقات و مطالعات انجام شده در کشورهای توسعه یافته نسبت به استفاده از نتایج این تحقیقات در جهت کاهش نگرانی‌های جامعه اقدام کرده است.در جلسات کمیته حفاظت در برابر اشعه که با حضور نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت ارتباط مشترک شهر، اپراتورهای تلفن همراه، برگزار می‌شود بر همکاری سازمان تنظیم مقررات با توجه به وظیفه مدیریت طیف فرکانسی کشور و اعطای پروانه به اپراتورها، با سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان متولی قانونی ایمنی تشعشعی در کشور در زمینه اندازه‌گیری تشعشعات آنتن‌ها توافق شد. در پایان بر اساس نتایج این جلسات همچنین اندازه‌گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران، تا کنون موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری گزارش نشده است. ]]> تنظيم مقررات Wed, 21 Dec 2016 07:50:31 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47091/پرتوهای-آنتن-های-bts-حد-استاندارد ارائه برنامه زمان‌بندي اپراتور سوم نتيجه اعمال فشار رگولاتوری است http://itna.ir/fa/doc/news/20220/ارائه-برنامه-زمان-بندي-اپراتور-سوم-نتيجه-اعمال-فشار-رگولاتوری معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: ارايه برنامه زمانبنبدي شركت تامين تلكام نتيجه اعمال فشار سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي است. «حسن رضواني» در حاشيه دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت مخابرات و اطلاع رساني(ایران تله‌کام 2011) در گفت‌وگو با خبرنگار ايتنا با بيان اين مطلب خاطرنشان كرد: شبكه شركت تامين تلكام در تهران و كرج راه اندازي شده است و پيش ثبت نام مشتركان اين اپراتور از ۱۵ آذرماه در كرج و اواخر آبان ماه در تهران انجام شود.وي گفت: اواخر آذرماه و اوايل دي ماه سيم‌كارت‌هاي مشتركان ارايه مي‌شود.وي خاطرنشان كرد: حتي در صورت ارايه سيم‌كارت هاي اپراتور سوم در زمان مقرر جريمه ديركرد از اين شركت دريافت خواهد شد.اين مقام مسئول در سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: در حال حاضر براساس پروانه اين شركت تاخيرات بررسي، مكاتبه شده است و اقدامات لازم صورت گرفته است..رضواني با بيان اينكه شركت تامين تلكام موظف است كه تعهدات خود براساس برنامه زمانبندي شده عمل كند گفت: شركت تامين تلكام هرچه در واگذاري سيم كارت هاي خود كمتر تاخير داشته باشد هزينه هاي ديركرد آن كاهش خواهد يافت. به گزارش ايتنا، زمان لازم الاجرا شدن اپراتور سوم در كشور مرداد ماه سال ۸۹ بود كه با سرآمدن مرداد ۹۰ نخستين سال كاري اين اپراتور به سر آمده است و بايد نسبت به اولين حق السهم سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از درآمدهاي خود اقدام مي كرد. باتوجه به اینکه هنوز این اپراتور فعالیت خود را آغاز نکرده و به دنبال آن درآمدی نیز نداشته است، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کف تضمین درآمد خود برای سال اول را مدنظر قرار داده و حق‌السهم ۱۲ ميليارد توماني خود را از این اپراتور مطالبه کرده است.  ]]> تنظيم مقررات Fri, 18 Nov 2011 10:40:27 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/20220/ارائه-برنامه-زمان-بندي-اپراتور-سوم-نتيجه-اعمال-فشار-رگولاتوری ارسال پيامک‌هاي انبوه تنها با اجازه قبلي از مشترک http://itna.ir/fa/doc/report/21098/ارسال-پيامک-هاي-انبوه-تنها-اجازه-قبلي-مشترک بر اساس ابلاغ صورت گرفته از سوي رگولاتوري به اپراتورها ارسال پيامک‌هاي انبوه تبليغاتي، خبري و اطلاع‌رساني مستلزم کسب اجازه قبلي از مشترک خواهد بود.به گزارش ایتنا به نقل از ايسنا، سبوحي ـ معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي ـ با بيان اين مطلب اظهار كرد: با توجه به لزوم رعايت حريم خصوصي اشخاص و جلوگيري از مزاحمت‌هاي ناشي از ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني ضروري است اپراتورهاي تلفن همراه ضمن اطلاع‌رساني مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دريافت کرده و به منظور حصول اطمينان از اين موافقت تأييديه مجدد نيز دريافت کنند.وي افزود: بايد مکانيزم‌هاي لازم از سوي اپراتورها تعريف شود تا محدوده زماني ارسال پيامک انبوه، انتخاب نوع پيامک‌هاي دريافتي که از کدام صنعت باشد و غيره براي مشترکان فراهم شود.وي با بيان اين مطلب که اين اقدام در راستاي حفظ حقوق مشترکان تلفن همراه انجام پذيرفته، تصريح کرد: ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي با مضامين متفاوت براي اقشار مختلف جامعه نارضايتي‌هاي زيادي را ايجاد کرده است که سامان‌دهي اين موضوع و رعايت حقوق مشترکين در اين خصوص بايد توسط اپراتورهاي تلفن همراه مورد توجه قرار گيرد.سبوحي ادامه داد: کليه اپراتورهاي تلفن همراه مکلفند فرآيندهاي اجرايي خود را در رابطه با اين اقدام با سازمان هماهنگ کنند و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نيز نظارت مضاعفي را در اين رابطه اعمال خواهد کرد.وي خاطرنشان کرد: امکان دسته‌بندي پيامک‌هاي تبليغاتي و همچنين اطلاع‌رساني در خصوص پيامک‌هايي که براي مشترکان هزينه‌بر مي‌باشد نظير مسابقه‌هاي پيامکي از جمله مواردي است که مي‌بايست از سوي اپراتورها مورد توجه قرار گيرد.معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات با بيان اين مطلب که اپراتورها آمادگي خود را براي اجراي اين ابلاغيه اعلام کرده‌اند گفت: مي‌بايست از يک‌سو فضاي مناسب کسب‌وکار و اطلاع‌رساني براي مشاغل فراهم شود و از سوي ديگر رضايت مشترکان در اين زمينه نيز جلب شود.  ]]> تنظيم مقررات Sun, 12 Feb 2012 12:26:24 GMT http://itna.ir/fa/doc/report/21098/ارسال-پيامک-هاي-انبوه-تنها-اجازه-قبلي-مشترک آخرین مهلت فعالیت 4 پروانه ارتباطی و اینترنتی http://itna.ir/fa/doc/news/44953/آخرین-مهلت-فعالیت-4-پروانه-ارتباطی-اینترنتی معاون رگولاتوری آخرین مهلت فعالیت پروانه‌های PAP و PSTN و ISP و ISDP را اعلام کرد و گفت: تا پایان سال ۹۵، تمامی این پروانه‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.به گزارش ایتنا از فارس، صادق عباسی‌شاهکوه درباره تعیین تکلیف پروانه‌های جدید حوزه ICT و آخرین مهلت فعالیت پروانه‌های سابق اظهار داشت:‌ مهلت پروانه‌های شرکت‌های PAP (ارائه دهنده ADSL) و شرکت‌های PSTN (تلفن ثابت) یکسال پس از صدور نخستین مجوز FCP (بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت) است که نخستین مجوز FCP در در ۱۰ آبان ماه سال ۹۴‌، صادر شده است.معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: آخرین مجوز شرکت‌های ISP (ارائه خدمات اینترنتی) و ISDP تا پایان سال ۹۵ است.وی درباره جزئیات تعیین تکلیف تغییر پروانه ارتباطی به پروانه (FCP) ارتباطات ثابت توضیح داد: تعداد ۷ پروانه FCP در سال ۹۴ صادر شده و اخیراً نیز پروانه ۶ شرکت صادر و اعطا شده است.معاون رگولاتوری گفت: پروانه شرکت‌های های‌وب، آسیا تک، صبانت، پیشگامان، مبنا، شاتل و پارس‌آنلاین در دهم آبان ماه ۹۴ صادر شده که تا تاریخ نهم آبان ۱۴۰۴ اعتبار دارد و پس از آن پروانه شرکت‌های رسپینا سناپ، حلماگستر خاورمیانه، افرانت و رسانه مهر وطن در سال ۹۴ صادر شد و تازه‌ترین پروانه متعلق به فن‌آوا است که در اردیبهشت ۹۵ صادر شده است و مدت اعتبار همه پروانه‌ها نیز یکسان است.وی افزود: تعداد ۴ شرکت نیز هنوز تعیین تکلیف نشدند که امیدواریم به زودی تکلیف این شرکت‌های باقی‌مانده نیز مشخص شد زیرا در نهایت طبق مصوبه تنظیم مقررات ارتباطات متقاضیان برای دریافت پروانه FCP فقط تا پایان شهریور ماه مهلت دارند و بعد از ۳۱ شهریور هیچ پروانه FCP جدیدی صادر نخواهد شد و با توجه به کافی بودن مهلت در نظر گرفته شده که حدود یک سال شرکت‌ها برای اقدام فرصت داشته‌اند این مهلت تمدید نمی‌شود.عباسی خاطر نشان کرد: یکی از اهدافی که در تغییر و ادغام پروانه‌ها دنبال شد کاهش تعداد پروانه‌های متعدد در حوزه اینترنت بود که این هدف محقق شده است. ]]> تنظيم مقررات Tue, 23 Aug 2016 10:14:23 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/44953/آخرین-مهلت-فعالیت-4-پروانه-ارتباطی-اینترنتی وعده مسئولان برای حل معضل پیامک‌های تبلیغاتی http://itna.ir/fa/doc/news/48205/وعده-مسئولان-حل-معضل-پیامک-های-تبلیغاتی به گزارش ایتنا از مهر، حسین فلاح جوشقانی در مورد برخی ناکارآمدی‌ها در سامانه قطع پیامک‌های ناخواسته ۸۰۰ و نارضایتی مشترکان از تداوم دریافت پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اظهار داشت: موضوع الزام برای ایجاد سامانه متمرکز فعال سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های ارزش افزوده توسط اپراتورهای موبایل با هدف حل مشکلات فعلی در این خصوص تاکید شده است.وی با بیان اینکه برای تخلفاتی که در خصوص پیامک‌های ناخواسته تبلیغاتی صورت گرفته است به برخی اپراتورهای موبایل تذکر داده شده است، افزود: هم اکنون دو اپراتور برای مدیریت محتوایی که از سوی این پیامک‌ها به مشترکان ارسال می‌شود، سامانه متمرکز را راه‌اندازی کرده‌اند و یک اپراتور نیز تا ۱۵ اسفندماه زمان دارد که این سامانه را راه‌اندازی کند.معاون نظارت رگولاتوری با اشاره به اینکه با متمرکز شدن فعال‌سازی و غیرفعالسازی خدمات پیامکی در سامانه اپراتورهای موبایل، همه چیز تحت مدیریت اپراتور در می آید، اظهار امیدواری کرد که مشکل دریافت پیامکهای ناخواسته تبلیغاتی که تعداد محدودی از مشترکان همچنان با آن درگیر هستند، پس از تاریخ ۱۵ اسفندماه به صورت کلی حل شود.فلاح جوشقانی همچنین در مورد تعیین تکلیف پیامک‌های تبلیغاتی که با سیم‌کارت‌های شخصی ارسال می شوند نیز گفت: در حال تدوین قوانین و مقررات لازم برای برخورد این سیم‌کارت‌ها هستیم و به زودی این قوانین را در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مصوب می‌کنیم.وی با اشاره به اجرای فاز آزمایشی برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی از سیم‌کارت‌های شخصی، اضافه کرد: در این فاز براساس فرمول‌های مدنظر، فعالیت سیم‌کارت‌هایی را که طی یک دوره حجم عظیمی پیامک ارسال می کردند اسکن کردیم و مشخص شد که برخی سیم‌کارت‌ها فقط پیامک ارسال می‌کنند اما هیچ پیامک دریافتی و مکالمه‌ای ندارند.معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برآوردها نشان داد که این سیم‌کارت‌ها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به کارگرفته شده است و ما با توجه به اینکه هنوز قوانین مشخصی برای سلب امتیاز این سیم‌کارت‌ها نداریم، در این مرحله درگاه پیامک این سیم‌کارت‌ها را قطع کردیم.وی گفت: در مرحله آزمایشی با حدود ۸ هزار سیم‌کارت ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی برخورد شد که تنها یک درصد آنها، به این محدودیت ارسال پیامک، اعتراض کردند و دلایل خود را در ارسال تعداد زیاد پیامک اعلام کردند و ما مجددا دسترسی آنها را آزاد کردیم اما مابقی این سیم‌کارت‌ها، بازخورد اعتراضی نداشت و مشخص شد که از این سیم‌کارت‌ها تنها برای تبلیغات استفاده می‌شده است.به گفته فلاح، به زودی و با ایجاد پشتوانه قانونی و مقرراتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، می توانیم با مزاحمت ایجاد شده برای کاربران از طریق پیامک‌های تبلیغاتی، برخورد کنیم. ]]> تنظيم مقررات Mon, 27 Feb 2017 08:24:17 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48205/وعده-مسئولان-حل-معضل-پیامک-های-تبلیغاتی طرح‌های تشویقی اپراتور‌ها با مقررات جدید بازمی‌گردد http://itna.ir/fa/doc/news/47542/طرح-های-تشویقی-اپراتور-ها-مقررات-جدید-بازمی-گردد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای ارائه طرح‌های تعرفه‌ای تشویقی که از سوی اپراتورهای ارائه دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات به کاربران پیشنهاد می شود، مقررات گذاری کرد.به گزارش ایتنا از مهر، سال گذشته اپراتورهای موبایل با ارائه طرح‌های تشویقی از جمله مکالمات نامحدود موبایل، سعی در افزایش سهم خود از بازار و جذب مخاطبان کردند که این نوع طرحهای تشویقی به دلیل افت کیفیت خدمت رسانی، عدم حفظ تعادل بازار و ضدرقابتی شدن قیمت‌ها، با واکنش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مواجه شد و این سازمان دستور توقف این مدل طرح ها را اعلام کرد.هم اکنون کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۴۹ خود، مقررات جدیدی برای طرح های تشویقی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، تصویب کرد که برمبنای آن، مقررات جدیدی برای ارائه این طرحهای تشویقی وضع شده است تا اپراتورهای موبایل و ارتباطات ثابت (اینترنت و تلفن) بتوانند باردیگر طرح های تشویقی خود را ارائه کنند.اپراتورها ۸ بار در سال طرح تشویقی می‌دهنددر این مصوبه، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به هر اپراتور اجازه می دهد که حداکثر ۸ بار در سال طرح های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود، به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.مدت استفاده از طرح تشویقی یعنی مدت زمانی که مشترک از این طرح استفاده می کند حداکثر به مدت ۶ ماه درنظر گرفته شده است. همچنین مجموع مدت کل زمان ارائه طرح های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدیدیه طرح تشویقی، نباید بیش از ۸ ماه از سال باشد.تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان ۳ ماهه طرح تشویقی اولیه بوده باشد.طرح های تشویقی نباید با افت کیفیت همراه باشدارائه طرح های تشویقی منوط به حفظ کیفیت خدمات باید باشد و در صورتیکه طرح تشویقی منجر به افت کیفیت شود، اپراتور باید بر اساس شرایط اعلام شده توسط رگولاتوری، نسبت به توقف طرح اقدام و در این خصوص اطلاع رسانی لازم را برای مشترکین خود داشته باشد.درهمین حال در صورتی که رگولاتوری به دلایلی از قبیل حفظ تعادل در بازار، تداوم رقابت سالم و ارائه خدمات و رشد کیفی آنها با ارائه طرح های تشویقی، ادامه آن و یا توقف طرح پیش از موعد اتمام ارائه طرح، موافقت نکند، موضوع را به اپراتور اعلام خواهد کرد و در این صورت اپراتور مجاز به اجرا و یا ادامه یا توقف طرح نخواهد بود.مشخصات طرح های تشویقی باید شفاف باشددر این مصوبه ساعات کم مصرف، ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح برای صوت و ۲ صبح تا ۸ صبح برای دیتا اعلام شده است. براین اساس در صورتیکه اپراتور در طرح تشویقی مایل است خدمات را هم در ساعات کم مصرف و هم در ساعات عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعات عادی و ساعات کم مصرف را به صورت تفکیک شده اعلام کند.همچنین اپراتورها باید در بخش عمومی پورتال خود، کلیه تعرفه های عادی را اعلام کنند و بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح های تشویقی تخصیص دهد و علاوه بر بروز رسانی آن، مشخصات شفاف طرح های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آنها را اعلام کند.در کلیه تبلیغات مربوط به طرح های تشویقی نیز باید مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان آن منتشر شود.تعیین نرخ طرح‌های تشویقی بر مبنای سهم اپراتورها از بازاردر صورت وجود کف تعرفه مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای یک سرویس، تعرفه خدمات می تواند در قالب طرحهای تشویقی پایین تر از کف تعرفه مصوب باشد. در صورت عدم وجود کف تعرفه مصوب برای خدمات، یک چهاردهم سقف تعرفه، به عنوان ملاک سنجش خواهد بود.تعرفه طرحهای تشویقی اپراتوری با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد، حداکثر می تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین تر باشد و تعرفه طرحهای تشویقی اپراتورهایی با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد، حداکثر می تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین تر باشد.در همین حال هر طرح تشویقی می تواند حداکثر شامل ۵ بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد.توقف طرح تشویقی از سوی اپراتور یک هفته قبل اطلاع رسانی شودطبق مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتور ارائه دهنده سرویس باید حداقل ۲ هفته قبل از اجرای طرح تشویقی، نسبت به اعلام تعرفه هر طرح تشویقی با جزئیات مربوطه، حداقل شامل مدت ارائه طرح و مدت استفاده از طرح، به رگولاتوری اقدام کند.همچنین در صورتی که اپراتور قصد توقف طرح تشویقی را در مدت زمان دسترسی به طرح داشته باشد، باید حداقل ۷ روز قبل از اجرای تصمیم خود، این موضوع را به اطلاع رگولاتوری برساند.چنانچه در بسته خدمتی، اپراتور نسبت به ارائه مودم، آنتی ویروس، گوشی و دیگر تجهیزات و خدمات خارج از موضوع پروانه اقدام کند، قیمت مودم، آنتی ویروس،گوشی و سایر تجهیزات، مستقل از قیمت خدمات است و باید به صورت مجزا تعیین و اعلام شود.در صورتیکه طرح تشویقی بنا به درخواست اپراتور و با تایید رگولاتوری و یا بنا به ابلاغ رگولاتور متوقف شود، اپراتور موظف است تا نسبت به ارائه طرح، به مشترکینی که پیش از این نسبت به خرید طرح اقدام کرده و به عنوان مشترکین فعلی استفاده کننده از طرح مذکور محسوب می شوند تا پایان مدت اعلام شده در طرح، خدمت مربوطه را ارائه کند.اپراتور باید حداکثر یک ماه پس از اتمام ارائه طرح های تشویقی، آمار مربوط به میزان استفاده از طرح را به شرح چارچوب ابلاغی رگولاتوری به این سازمان ارائه دهد. ]]> تنظيم مقررات Mon, 16 Jan 2017 06:16:58 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47542/طرح-های-تشویقی-اپراتور-ها-مقررات-جدید-بازمی-گردد پایان دغدغه مردم برای مصرف حجم اینترنت داخلی http://itna.ir/fa/doc/news/44279/پایان-دغدغه-مردم-مصرف-حجم-اینترنت-داخلی صادق عباسی شاهکوه صبح امروز در همایش CDN و PEERING به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص مصوبه ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات پرداخت و گفت: در بررسی‌های صورت گرفته بر روی چارچوب شبکه ملی اطلاعات این بحث مطرح بود که برای فعالیت موثر این شبکه لازم است تعرفه‌ها بازنگری شوند و در تمام بخش‌ها از زیرساخت‌ها گرفته تا شبکه انتقال و بخش اینترنت ثابت و موبایل در یک مصوبه به طور جامع مورد بررسی قرار گیرند.به گزارش ایتنا از ایسنا، معاون سازمان تنظیم مقررات با اشاره به تصویب مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات، بیان کرد: به دنبال اجرای این مصوبه نگرانی مردم در حجم محتوای داخلی برطرف می‌شود. در تمام دنیا نیز سهمی برای حجم کف فعالیت‌های اینترنتی در نظر گرفته می‌شود که این رقم در خصوص سرویس‌های داخلی حدود دو برابر است، چرا که محتوای ویدئویی در دنیا از پرطرفدارترین محتویات وب است که حجم بسیاری را نیز به خود اختصاص می‌دهد.وی با بیان این‌که به دنبال تعرفه‌گذاری‌های جدید صورت گرفته در مصوبه ۲۳۷ هیچ محدودیتی برای مصرف داخلی و خارجی مشترکان ایجاد نمی‌شود، متذکر شد: با تصویب این قانون شرایطی ایجاد می‌شود که مصرف داخلی کاربر به طور جداگانه محاسبه می‌شود تا مشترک بداند به چه شکل از اینترنت استفاده می‌کند.معاون سازمان تنظیم مقررات با بیان این‌که به دنبال اجرایی شدن این مصوبه حدود ۲۰ درصد در اینترنت آزاد موبایل و ADSL کاهش تعرفه ایجاد می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم به دنبال برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد افزایش سهم بازار ICT کشور به خصوص در حوزه ویدئو باشیم، چرا که این حجم به ۸۰ درصد برسد.وی همچنین متذکر شد: نکته‌ دیگری که در این مصوبه مدنظر قرار گرفته در خصوص زنجیره قیمت است که در آن شرکت‌هایی مانند شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات نقشی پررنگ دارند برهمین اساس ما در این مصوبه تلاش کرده‌ایم که در لحظه تعرفه‌گذاری این دو شرکت به سمت عمده‌فروشی سوق داده شوند.عباسی شاهکوه ادامه داد: در فرآیند کاهش قیمت‌ها نیز با توجه به سیاست‌های شبکه ملی اطلاعات تمام این فرآیند به سمتی در حال حرکت است که ترافیک داخلی راحت‌تر در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار گیرد که البته در نهایت ترافیک بین‌الملل نیز از نظر تعرفه و کیفیت بهبود خواهد داشت.معاون سازمان تنظیم مقررات همچنین با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز IXP در هفته گذشته اظهار کرد: شاه‌کلید شبکه ملی اطلاعات در همین مراکز داده داخلی است و در صورت نیاز تعداد این مراکز افزایش نیز پیدا خواهد کرد. نکته قابل توجه آنکه اتصال به این IXP ها اختیاری و غیرانحصاری است و به شرکت‌های دیگر نیز اجازه داده شده که در صورت نیاز بتوانند چنین فضایی را ایجاد کنند. در حوزه تعرفه نیز تعرفه‌های خیلی خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده است. ]]> تنظيم مقررات Tue, 19 Jul 2016 11:05:59 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/44279/پایان-دغدغه-مردم-مصرف-حجم-اینترنت-داخلی رگولاتوری ۲۹ پروانه ارتباطی صادر کرد http://itna.ir/fa/doc/news/44409/رگولاتوری-۲۹-پروانه-ارتباطی-صادر رگولاتوری با صدور دو پروانه جدید خدمات ارتباطی ثابت، مجموع پروانه‌های Servco و FCP صادره را به ۲۹ مورد رساند.سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با صدور دو پروانه جدید در حوزه خدمات ارتباطی ثابت، تعداد پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت و خدمات آن را به ۲۹ مورد رساند.ساختار و قالب پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت (FCP) و خدمات ارتباطی (Servco) دو سال گذشته با هدف تجمیع پروانه‌های سابق ارتباطی و اینترنتی اعم از PSTN،PAP ، ISDP و ISP شکل گرفت.پروانه‌های Servco با هدف افزایش رقابت و کیفیت در حوزه ارائه خدمات ارتباطی ثابت اعطاء شده و در قالب آن، دارندگان پروانه می‌توانند خدمات ارتباطی، انتقال داده و انواع خدمات محتوائی و ارزش افزوده را به مشترکان ارائه کنند.دارنده پروانه Servco مجاز به ایجاد شبکه‌های دسترسی و انتقال اعم از سیمی و بی‌سیم نیست و در صورتیکه ارائه محتوا بر بستر خدمات موضوع پروانه نیازمند موافقت یا دریافت مجوز از مرجع حاکمیتی مربوط باشد، دارنده پروانه باید ضوابط را رعایت و مجوزهای لازم را دریافت کند.منبع : تسنیم ]]> تنظيم مقررات Mon, 25 Jul 2016 07:45:06 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/44409/رگولاتوری-۲۹-پروانه-ارتباطی-صادر ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی از طریق سیم‌کارت‌های شخصی http://itna.ir/fa/doc/news/45901/ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-طریق-سیم-کارت-های-شخصی قابلیت ارسال پیامک تمامی سیم‌کارت‌هایی که به صورت شخصی برای سایر مشترکین پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال می‌کنند، مسدود می‌شود.به گزارش ایتنا از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی با اعلام این خبر گفت: با راه‌اندازی سامانه غیر فعال‌سازی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی (سامانه ۸۰۰)، برخی پیامک‌های تبلیغاتی از طریق شماره‌های شخصی برای مشترکان ارسال می‌شود که باعث نارضایتی مردم شده است.معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، خدمات پیامک انبوه، خدماتی است که پیامک‌ها از طریق فرستنده مشخص و از طریق شبکه‌های ارتباطی بدون درخواست قبلی کاربران و پرداخت هزینه توسط آنان دریافت می‌شود و جنبه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دارد، افزود: ارسال پیامک تبلیغاتی از شماره‌های شخصی از مصادیق پیامک انبوه بوده و طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، ارایه‌کنندگان خدمات ارتباطی باید امکان فعال‌سازی و یا غیر فعال‌نمودن دریافت پیامک‌های انبوه از این طریق را برای کاربران فراهم کنند.وی تصریح کرد: بر همین اساس رگولاتوری اپراتورها را ملزم کرده است تا زمان ایجاد این امکان برای کاربران، در صورتی که مشترکین از طریق سیم‌کارت شخصی خود به ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام کنند، امکان ارسال پیامک آن‌ها مسدود شود.فلاح جوشقانی درباره رفع مسدودسازی ارسال پیامک سیم‌کارت‌های شخصی گفت: پس از ایجاد امکان فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی دریافت پیامک انبوه برای کاربران و تایید رگولاتوری، پس از اطلاع‌رسانی، امکان باز کردن قابلیت ارسال پیامک انبوه برای این دسته از سیم‌کارت‌های مشترکان فراهم می‌شود. ]]> تنظيم مقررات Mon, 10 Oct 2016 09:24:38 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/45901/ارسال-پیامک-های-انبوه-تبلیغاتی-طریق-سیم-کارت-های-شخصی