ايتنا - آخرين عناوين مخابرات :: rss_full_edition http://itna.ir/telecom Sat, 12 Aug 2017 08:56:42 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 12 Aug 2017 08:56:42 GMT مخابرات 60 حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت http://itna.ir/fa/doc/news/49694/حذف-قبوض-کاغذی-تلفن-ثابت معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه از مرداد و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابت تا پایان سال، از مشوق‌هایی برای کسانی که قبض خود را بدون صورت‌حساب و به صورت مستقیم پرداخت می‌کنند خبر داد.داوود زارعیان با اشاره به اقدامات مخابرات در حوزه خدمات به مشتریان، گفت: تعیین کیفیت برای همه سرویس‌های مخابراتی از جمله این اقدامات است. بدین ترتیب که ما برای خدمات شاخص کیفیت تعریف می‌کنیم و اگر کیفیت پایین‌تر از حد مطلوب بود، به مشتریان خسارت پرداخت می‌کنیم.وی تجمیع دفاتر امور مشترکین را یکی دیگر از خدمات مخابرات دانست و افزود: ما قصد داریم به صورت موازی دو کار انجام دهیم. بدین ترتیب که مراجعه به یک مکانی خاص در همه کشور حذف شود و در همه نقاط سرویس دهد. همچنین اکنون ۱۲۰ مرکز در تهران داریم. به همین دلیل مراکز امور مشترکان را محدود خواهیم کرد تا سرویس‌ها به صورت تجمیع شده وجود داشته باشد.صورت‌حساب یک‌ماهه و حذف قبوض کاغذی تلفن ثابتمعاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با تاکید بر خدماتی برای جلب رضایت مشتریان به ویژه در حوزه تلفن ثابت، گفت: اعلام صورت حساب قبض یک‌ماهه یکی از اقدامات است و از ماه مرداد صورت حساب یک‌ماهه خواهیم داشت. حذف قبوض کاغذی در یک فرآیند هشت ماهه در کشور نیز از اقدامات دیگر است. افزایش کانال‌های ارسال و دریافت صورت حساب از اکنون شروع شده بدین ترتیب تا آخر سال قبض کاغذی حذف می‌شود.پرداخت مستقیم با همکاری بانکزارعیان پرداخت مستقیم (direct debit) را از دیگر سرویس‌های پرداخت دانست و اظهار کرد: کسانی که در بانک حساب دارند می‌توانند با بانک قرارداد بسته تا بدون دریافت صورت حساب قبض، بانکشان آن را به صورت مستقیم پرداخت کند. برای این کار مشوق‌هایی نیز از طرف مخابرات و بانک برای مشتریان در نظر گرفته شده تا انگیزه یافته و دیگر نیازمند قبض تلفن نباشند. وی با تاکید بر دیجیتال‌سازی و ساده‌سازی به عنوان دیگر خدمات مخابرات، گفت: دیجیتال‌سازی به این ترتیب است که رفت و آمد مردم حذف شده و همه سرویس‌های مخابرات تا پایان سال به صورت عملیاتی دیجیتالی شود. همچنین ما به دنبال این هستیم هر آنچه مشتری را معطل می‌کند، حذف کنیم و ساده‌سازی بنیادین به صورت اساسی و حذف پرونده‌های کاغذی از برنامه‌های ماست، زیرا این پرونده‌ها جای زیادی را اشغال می‌کنند در صورتی که مراجعه به آنها بسیار کم است.بی‌عدالتی در حق تلفن ثابتمعاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به تعرفه تلفن ثابت، اظهار کرد: در حوزه تعرفه‌گذاری تلفن ثابت یک ظلم تاریخی و بی‌عدالتی رخ داده است. در صورتی که مردم برای تلفن همراه دقیقه‌ای ۶۰ تومان پول می‌دهند، این هزینه برای تلفن ثابت چهار تومان است اما با آن مشکل دارند، در حالی که ایجاد و نگهداری تلفن ثابت دشوارتر است. بنابراین باید توجه داشت برای تلفن ثابت گرانی اتفاق نمی‌افتد اما مسوولان ارتباطاتی کشور اگر بخواهند به توسعه ارتباطات فکر کنند باید حداقل‌ها را در نظر بگیرند.زارعیان در ادامه با بیان این که باید نگرش تغییر کند زیرا اگر می‌خواهیم سرویس‌های خوب داشته باشیم مردم باید حداقل هزینه را پرداخت کنند، افزود: به دلیل تفکری که جا افتاده مردم تصور می‌کنند که هزینه تلفن ثابت گران است. در صورتی که تلفن ثابت در ایران تقریبا رایگان است. همچنین ۷۰ درصد مکالمات تلفن همراه زیر یک دقیقه است و چهار تومان هزینه دارد در صورتی که در همراه از همان لحظه اول ۳۰ تومان هزینه خواهد داشت.اخطار پرداخت به جای قطع تلفنوی در پاسخ به ابهامی که در خصوص اخطار به مشترکان پرمصرف تلفن ثابت داده می‌شود، گفت: مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این است که اگر صورت حساب خط اعتباری ثابت به ۲۰ هزار تومان و خط دائمی به ۳۰ هزار تومان رسید، خط باید قطع شود. با وجود این ما در چنین شرایطی تلفن‌ها را قطع نمی‌کنیم و به مشترکان اخطار می‌دهیم تا به پرداخت قبض خود اقدام کنند.معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به بسته‌های ترکیبی و تاکید به ایجاد این بسته‌ها، اظهار کرد: اکنون مخابرات بسته‌هایی شامل صوت و دیتا، صوت و دیتا و سرویس ابری، صوت و ADSL و سرویس ابری و تلویزیون اینترنتی دارد. همچنین در حال مذاکره با سرویس سیار برای اضافه شدن این بسته‌های ترکیبی هستیم.زارعیان همچنین درخصوص رقابت با شرکت‌های FCP‌ در راستای واگذاری تلفن روی فضای ابری توضیح داد: ما در حال حاضر واگذاری تلفن ثابت روی فضای ابری را شروع کردیم و تاکنون ۳۰۰۰ واگذاری انجام داده‌ایم. البته در مکان‌هایی که از نظر اقتصادی به صرفه باشد همین شبکه فعلی را گسترش می‌دهیم.وی با اشاره به راه‌اندازی سرویس تانوما توسط مخابرات، اظهار کرد: در تهران همه مناطق و در کشور نیز ۱۰ استان به این سرویس مجهز هستند. همچنین در تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان واگذاری داشته‌ایم. تاکنون نزدیک به ۷۰۰۰ واگذاری در تهران انجام شده است و تانوما به صورت جدی از اول مهرماه آغاز می‌شود. ]]> مخابرات Mon, 07 Aug 2017 07:09:37 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49694/حذف-قبوض-کاغذی-تلفن-ثابت آمار شکایت از تخلفات صنفی موبایل/ بیشترین موارد تخلف http://itna.ir/fa/doc/news/49643/آمار-شکایت-تخلفات-صنفی-موبایل-بیشترین-موارد-تخلف میثم دادخواه با اشاره به موارد شکایاتی که از سوی مشترکان دستگاه‌های مخابراتی به این اتحادیه ارجاع می شود، اظهار داشت: اتحادیه دستگاههای مخابراتی در ۹ رشته و ۳ بخش شامل موبایل، تلفن و تجهیزات مخابراتی فعالیت دارد و پیگیر دریافت حقوق کاربران است.وی با بیان اینکه موارد قابل توجهی شکایت از این بخش‌ها از سوی کاربران به این اتحادیه ارسال می‌شود، افزود: بالغ بر ۹۰ درصد پرونده های تشکیل شده در این زمینه، در اتحادیه پیگیری و کسب تکلیف می‌شود و تنها ۱۰ درصد موارد به سازمان‌های نظارتی ارجاع می‌شود.دادخواه بیشترین تخلفات این حوزه را مربوط به حوزه تعمیرات موبایل، استفاده از قطعات غیراصلی، فروش گوشی با گارانتی متفرفه و فروش محصولات قاچاق در رسته‌های موبایل و تلفن دانست و اضافه کرد: موضوع شکایت از گرانفروشی نیز در رده بعدی تعداد ارجاعات به این اتحادیه قرار دارد.رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه دستگاه‌های مخابرات و لوازم جانبی تهران با اشاره به اینکه برخی فعالان این صنف، با فروش دستگاه‌های بی‌کیفیت و گارانتی تقلبی و یا دستگاه‌های فاقد گارانتی باعث نارضایتی خریداران می شوند، افزود: برآوردها نشان می‌دهد که حدود ۴۰ تا ۶۰ مورد شکایت در هفته به این اتحادیه ارائه می‌شود که حق مشتری در ۹۰ درصد موارد قابل بازپس گیری است.وی با تاکید بر لزوم ساماندهی بازار دستگاه‌های مخابراتی به عنوان یکی از وظایف این اتحادیه، اظهار امیدواری کرد که بررسی مشکلات پرونده های شکایتی از قاچاق کالا در این بخش و گارانتی‌های غیر اصلی و نیز توجه به تمامی بخش‌ها و رسته‌ها، در تشکیل دوره بعدی این اتحادیه نیز تداوم یابد.دادخواه در مورد رسته فعالیت صنف تلفن کار و تجهیزات مخابراتی در این اتحادیه نیز افزود: عمده مشکلات این صنف، موضوع مالیات و عدم واردات قانونی دستگاههای مخابراتی و وجود گارانتی‌های متفرقه در بازار است که سبب می‌شود این صنف از عدم انجام صحیح خدمات پس از فروش گلایه مند باشند.وی اضافه کرد: در این رسته تعمیرات انواع و اقسام تلفن، سانترال و سیستم‌های مخابراتی انجام می‌پذیرد. ]]> مخابرات Tue, 01 Aug 2017 04:46:27 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49643/آمار-شکایت-تخلفات-صنفی-موبایل-بیشترین-موارد-تخلف برات قنبری: برای کاهش تعرفه در مخابرات برنامه‌ای نداریم http://itna.ir/fa/doc/news/49638/برات-قنبری-کاهش-تعرفه-مخابرات-برنامه-ای-نداریم رییس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید بر لزوم حرکت شرکت‌های اینترنتی (FCP) به سمت شبکه IP و فیبرنوری، گفت: همه شرکت‌ها می‌توانند وارد حوزه فیبرنوری شوند و قرار نیست مخابرات انحصاری ایجاد کند.برات قنبری با بیان اینکه مخابرات باید طی ۱۰ سال آینده فیبر نوری داشته باشد و شبکه‌اش نیز IP شود، اظهار کرد: مخابرات ناگزیر است شبکه جدید خود را بر مبنای فیبرنوری راه‌اندازی کند که سرعت بالای ۳۰ مگ و ۵۰ و ۱۰۰ مگابیتی را به خانواده‌ها ارائه دهد؛ همچنین شبکه خود را به IP (زیرساخت اینترنت پروتکل) تبدیل کند و سایر شرکت‌های FCP نیز باید به همین سمت بروند.معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در ادامه با بیان اینکه مجموع مخابرات، چه FCP‌ها و چه شرکت مخابرات ایران باید رشد و زمینه اتصال را ایجاد کنند، افزود: همه شرکت‌ها می‌توانند وارد حوزه فیبرنوری شوند و قرار نیست مخابرات انحصاری ایجاد کند. ما انحصار تکنولوژی را حذف کردیم؛ انحصار زیرساخت را نیز بر اساس مقررات و پروانه‌هایی که صادر می‌شود، کاهش می‌دهیم.هوشمندسازی مدارس یعنی حذف کاغذ و پرینترقنبری با اشاره به موانع هوشمندسازی مدارس اظهار کرد: مشکل ما برای هوشمندسازی مدارس این است که نمی‌دانیم مقصود خریدن تجهیزات است و یا بردن سرویس‌ها؛ تلقی ما این است که در هوشمندسازی مدارس تنها تجهیزات مورد نیاز نیست بلکه زیرساخت از جمله سرویس‌ها و خدمات آموزشی هم مدنظر است. قرار نیست وقتی در یک مدرسه آموزش از راه فضای مجازی وجود دارد، دیگر کتاب وجود داشته باشد.معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات ادامه داد: امیدواریم با توجه به تکالیفی که در برنامه ششم نوشته شده، این کار عملی شود. درخصوص هوشمندسازی مدارس جدا از موضوع بودجه، بحث تفکر هم اهمیت دارد. روزی که دانش‌آموزان امتحانات را پشت کامپیوتر انجام دهند و دیگر ورقه‌ای تصحیح نشود، در واقع کاغذ و پرینتر از مدرسه‌ها حذف شود، یعنی هوشمندسازی انجام شده است.برنامه‌ای برای کاهش تعرفه در مخابرات نداریمرییس هیأت‌مدیره شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اینکه آیا مخابرات برنامه‌ای برای کاهش تعرفه دارد، اظهار کرد: ما برای کاهش تعرفه مخابرات برنامه‌ای نداریم، اما برای بالا بردن کیفیت و سرعت و بسته‌ها و خدمات جدید برنامه داریم. کیفیت و سرعت خدمات باید هر سال افزایش پیدا کند.وی با اشاره به لزوم حمایت از کسب‌وکارهای نوپا بیان کرد: ما در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی کردیم که حجم این بازار باید حداقل شش برابر شود. یکی از برنامه‌های ما در برابر کسب و کارهای نوپا این است که مانع کسب و کار آنها نشویم و سپس از آنها حمایت کنیم. حمایت ما از این کسب‌وکارها به صورت خرید سرویس و خدمات است. دولت نیز نباید رقیب این کسب‌وکارها شود و در کسب‌وکار با آنها رقابت کند و در نهایت زمینه را برای آنها فراهم کند. ]]> مخابرات Mon, 31 Jul 2017 04:56:53 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49638/برات-قنبری-کاهش-تعرفه-مخابرات-برنامه-ای-نداریم تحول مخابرات در دنیا تا سال ۲۰۲۰ http://itna.ir/fa/doc/news/49600/تحول-مخابرات-دنیا-سال-۲۰۲۰ رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات، یک سرمایه ملی است که با تلاش‌های گذشتگان برای ما باقی مانده، لذا باید با بکارگیری فنون و دانش بین‌المللی همواره بر ارتقاء و جایگاه آن برای مردم و آیندگان بکوشیم.به گزارش ایتنا از ایسنا، برات قنبری - رییس هیئت مدیره شرکت مخابرات - که در آیین اجرای تربیت ۱۱۰ مدیر شایسته سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: همانطور که دانش گذشته برای انجام کارهای کنونی بکار نمی‌آید، ارایه خدمات در زمان آینده نیز با دانش امروز میسر نیست. پس باید برای آمادگی خدمات آینده، دانش شرکت را در حد بین‌المللی بالا ببریم.وی در ادامه افزود: یقیناً تا سال ۲۰۲۰ مخابرات در دنیا متحول خواهد شد، به دنبال آن، استفاده از نسل‌های جدید ارتباطی در ایران نیز باید توسعه پیدا کند.قنبری، با بیان اینکه شالوده هر تحولی در سازمان، نیروی انسانی آن است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم هیئت مدیره شرکت، استفاده از نیروی انسانی کارآمد و متخصص است، از این رو با تصمیماتی که در این حوزه صورت می‌گیرد، دنبال ارتقاء دانش و استفاده از کارکنان و مدیران شایسته با دانش روز، در پست‌های مختلف هستیم.رییس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، سرمایه گذاری روی نیروی انسانی را یک ضرورت دانست و گفت: بعد از ادغام شرکت‌های تابعه و یکپارچه سازی که انجام شد، سرمایه گذاری روی نیروی انسانی برای ارتقاء شایستگی در اولویت اصلی قرار گرفت.وی با بیان اینکه استفاده از تجارب بین‌المللی برای مدیران در هر جایگاهی لازم است خاطرنشان کرد: در پروژه تربیت ۱۱۰ مدیر شایسته، استفاده از نیروی انسانی تمام استان‌ها تأکید شد تا به عنوان یک فرصت از تمام شاغلان سراسر کشور در آزمون استفاده شود.قنبری در پایان سخنان خود از منتخبان این طرح خواست، یادگیری و به کارگیری دانش روز جهانی را در امور و انجام کارهای شرکت، سرلوحه کار خود قرار دهند و بر ارتقاء برند بزرگ شرکت مخابرات ایران بکوشند. ]]> مخابرات Wed, 26 Jul 2017 08:51:15 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49600/تحول-مخابرات-دنیا-سال-۲۰۲۰ نمایشگاه ایران تله کام ۲۰۱۷ برگزار می‌شود http://itna.ir/fa/doc/news/49349/نمایشگاه-ایران-تله-کام-۲۰۱۷-برگزار-می-شود نمایشگاه ایران تله کام ۲۰۱۷ از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد گردید.به گزارش ایتنا از دبیرخانه نمایشگاه تله کام، با توجه به آغاز فراخوان ثبت نام، از کلیه متقاضیان مشارکت در بخش داخلی درخواست شده تا درخواست اولیه خود را با تکمیل فرم مربوطه (قابل دسترسی در وب‌سایت نمایشگاه) جهت ثبت در بانک اطلاعاتی نمایشگاه، تا قبل از شروع جانمایـی اینترنـتی و رزرو اوليه -که در نیمه دوم مرداد ماه انجام خواهد شد- برای انجام مراحل عضویت در سایت جانمائي اينترنتي و امکان اطلاع‌رسانی به ایشان حداکثر تا تاریخ ۷ مرداد ۱۳۹۶ به ستاد برگزاري ارائه نمايند.علاقه‌مندان می توانند در صورت نیــــــــــاز به کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن‌ها و یا فاکس با ستاد برگزاری نمایشگاه بشرح زیر تماس حاصل فرمائید:- تلفـن(بخش اداری-ثبت نام) : ۳۶-۸۸۲۰۵۷۳۵- فـاکس: ۸۸۷۸۶۶۸۹- پست الکترونیک palarsamaneh@gmail.comهمچنین: سایت رسمی نمایشگاه ]]> مخابرات Mon, 03 Jul 2017 06:55:40 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49349/نمایشگاه-ایران-تله-کام-۲۰۱۷-برگزار-می-شود روند نزولی نصب تلفن ثابت در کشور http://itna.ir/fa/doc/news/49137/روند-نزولی-نصب-تلفن-ثابت-کشور دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات، آخرین آمار توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را که مربوط به پایان سال ۹۵ می‌شود، منتشر کرد.به گزارش ایتنا از مهر، براساس آمار ارائه شده، شرکت‌های مخابراتی در کشور اعم از شرکت مخابرات و بخش خصوصی تاکنون در مجموع ۳۵ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۴۱۴ خط تلفن نصب کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۲۸ خط دایر شده و مشغول به کار است.برآوردها نشان می‌دهد که در ۶ ماهه پایانی سال ۹۵ طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، ۳۷ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۷ خط تلفن در کشور نصب و ۳۰ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۱ خط تلفن مشغول به کار بود. برمبنای این آمار، نصب و راه اندازی تلفن ثابت در کشور روند نزولی دارد و میزان دایری تلفن نیز با کندی صورت می گیرد.در این راستا ضریب نفوذ تلفن ثابت به ۳۸.۵۴ درصد رسیده که تا پایان شهریورماه ۳۸.۲۲ درصد گزارش شده بود.هم اکنون مطابق با آمار ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، ۵۵ هزار و ۲۰۷ روستا دارای ارتباط هستند و از این تعداد ۴۹ هزار و ۲۹ روستا تلفن خانگی دارند. این درحالی است که تا پایان شهریورماه سال ۹۵، تعداد روستاهای دارای ارتباط ۵۵ هزار و ۳۰۵ روستا گزارش شده بود و ۴۹ هزار و ۵۹ روستا دارای تلفن خانگی بودند که در این شاخص نیز ارتباط رسانی به روستاها روند نزولی داشته و تعداد دایری تلفن خانگی در روستاها نیز به کندی صورت می گیرد.برمبنای این آمار، یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۹۳ مشترک روستایی از سیستم موبایل روستایی (WLL ) برای برقراری ارتباط استفاده می کنند و ۱۱۵ هزار و ۷۶۴ دستگاه تلفن همگانی در کشور نصب شده است. در همین حال شمار دستگاه موبایل جاده ای (GSM ) به ۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه رسیده است.این آمار درحالی است که تا پایان شهریور ۹۵ تعداد مشترکان WLL روستایی یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۶۹۳ مشترک ، تعداد تلفن همگانی ۱۲۴ هزار و ۶۴۱ دستگاه و تعداد دستگاه موبایل جاده ای ۴۰ هزار و ۳۵۳ دستگاه اعلام شده بود.برآوردها نشان می دهد که ۲۷ هزار و ۳۹۷ روستا دارای اینترنت پرسرعت هستند که آمار ارائه شده تا شهریورماه سال ۹۵ حاکی از آن بود که ۲۴ هزار و ۲۰۵ روستا از محل طرح مخابرات اجباری (USO ) به اینترنت پرسرعت مجهز شده بودند. براین اساس در ۶ ماهه دوم سال ۹۵ حدود ۳ هزار روستا به اینترنت پرسرعت تجهیز شده‌اند. ]]> مخابرات Tue, 06 Jun 2017 04:31:06 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49137/روند-نزولی-نصب-تلفن-ثابت-کشور ضرورت استفاده از استارت آپ‌ها در مخابرات ایران http://itna.ir/fa/doc/news/49119/ضرورت-استفاده-استارت-آپ-ها-مخابرات-ایران به گزارش  ایتنا از ایسنا، شرکت مخابرات ایران در حوزه حمایت از شرکت‌های نوپا، اعلام کرده که از تمامی ایده های نو و خلاقانه در این زمینه استقبال می‌کند. در صورتی که هر یک از کارکنان در حوزه کسب وکارهای نو و استارت آپ ها، فعالیتی یا ایده و راهکاری داشته باشند میتوانند اعلام کنند.به گفته کارشناسان، شرکت مخابرات ایران با توجه به نیازهای متنوع و وسیع مشتریان و سایر صنایع در دنیای فناوری امروز، باید سازمان‌دهی جدیدی در حوزه خدمات کسب‌وکارهای اصلی شرکت و همچنین کسب‌وکارهای مبتنی بر خدمات جدید انجام دهد و گروه‌های جدیدی را در داخل سازمان در قالب R&D شکل داده و یا با حمایت از کسب‌وکارهای نوپا که وظیفه بررسی مشکلات و لزوم ارائه سرویس‌های جدید و نحوه ارائه آن را انجام داده هم به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود بپردازد و هم از این طریق فرصتی برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا فراهم آورد و با مشارکت با ایشان خدمات نوین دیجیتال را به مشتریان ارائه کند.بنا بر اعلام، در سه ماه گذشته از ابتدای شروع این فعالیت در مخابرات سعی شده با نمایندگان شرکت‌های شتاب‌دهنده برتر و همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه ملاقات و مسائل و مشکلات را با ادبیات کاربردی و در کنار مطالعات دانشگاهی کلاسیک مورد بررسی قرار گیرد و در این رهگذار نقاط قوت و ضعف این فعالیت را از زبان فعالین این حوزه شنیده شود.از سوی دیگر با شرکت در همایش‌ها و رویدادهای استارت آپی با جوانان مستعد و فعالین در کسب‌وکارهای نوپا هم‌کلام شده و عملکرد شتاب دهنده ها را موردبررسی و نیازهای این کسب‌وکارها را مورد مداقه قرار داده شده، این موضوع هرچند برای ما کاری زمان‌بر و سخت بود اما با اطلاعاتی که به دست آمد تصمیم‌گیری را برای ادامه کار و نحوه آن ساده کرد و مدیران شرکت مخابرات را بیشتر ترغیب به انجام این مهم نمود.به گفته علمایی، مشاور مدیرعامل، مدیرکل تنظیم مقررات و مجری توسعه شرکت‌های نوپا در شرکت مخابرات ایران، این شرکت به دنبال ایجاد و توسعه شبکه‌ای از شرکای تجاری است. برای اینکه بخواهیم طبق هدف ره نگاشت، خدمات جدید را در کلاس جهانی به مشتری ارائه کنیم؛ باید شرکای جدیدی را به شبکه ارتباطی خودمان اضافه کنیم؛ یعنی علاوه بر شبکه‌سازی و توسعه آن در حوزه ICT و مخابرات، به دنبال توسعه شبکه‌ای از شرکای تجاری نیز هستیم.شرکت مخابرات ایران از سال‌های دور همیشه حامی شرکت‌های تولیدکننده در بخش سوئیچ و انتقال بوده و گام‌های بزرگی در این حوزه برداشته است و همیشه در حمایت از تولیدات داخلی پیشرو بوده است. اکنون نیز به هر شرکت نوپا که بتواند سرویس‌های جدید را برای مشتریان شرکت مخابرات ایران ارائه کند و به تجارت و کسب‌وکار داخلی به‌عنوان یک مؤلفه درون‌زای اقتصادی عمل نماید، حاضریم به‌عنوان شریک تجاری از او حمایت کنیم.به گفته او این اقدام در حال حاضر هم به‌عنوان مسئولیت اجتماعی و هم به‌عنوان اقدامی برای توسعه بخش مخابرات در کشور، در شرکت مخابرات ایران در حال پیگیری است و امید است به‌زودی اجرایی گردد. همین امر باعث می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه مخابرات و ICT، صورت بگیرد که باعث توسعه بخش و اشتغال‌زایی می‌شود و هدف مخابرات ایران نیز همین است. هدفی که منجر می‌شود به اینکه شرکت مخابراتی با یک شبکه تمام IP و با استفاده از سیستم‌های IT به ارائه سرویس در کلاس جهانی برساند تا مشتری در هر نقطه، سبد سرویس های موردنظر خود را باکیفیت موردنظر دریافت کند.نکته مهم دیگری که شرکت مخابرات ایران در حمایت از شرکای تجاری‌اش، به آن توجه دارد این است که تاکنون بر روی ارائه سرویس‌های زیرساختی در شرکت کارهای تخصصی انجام‌نشده است. شرکت مخابرات ایران این امکان را دارد که در بخش‌های سرویس‌های زیرساخت حمایت‌های لازم را برای شرکای تجاری خود انجام دهد و سرویس‌هایی را در این قالب در اختیار آن‌ها قرار دهد.شاید لفظ حمایت شرکت مخابرات از شرکت‌های نوپا این تصور را ایجاد کند که این شرکت برای حمایت‌های صرفاً مالی از اقدام می‌کند؛ اما واقعیت امر این است که شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس بیشتر از اینکه به حمایت‌های مالی دل‌بسته باشند، نیازمند بازار شرکت مخابرات ایران هستند؛ بازاری با ۹۰ میلیون مشترک بالقوه که در اختیار شرکت مخابرات ایران است.از طرف دیگر مخابرات ایران، یک سیستم صورتحساب گیری برای مشتریانش دارد. دغدغه بسیاری از شرکت‌های نوپا این است که چطور درآمدهایشان را از مشتریان اخذ کنند؛ بنابراین شرکت مخابرات ایران این بستر مناسب را برای شرکای تجاری‌اش فراهم می‌کند تا صورتحساب‌ها را بدون دغدغه از مشتریان اخذ کنند؛ بنابراین این دو مورد بسیار پراهمیت‌تر از حمایت مالی مخابرات است که برای شرکای تجاری ارائه می‌گردد. درواقع مخابرات همچون تعداد زیادی از شتاب‌دهندگان در کشور، نیازهای شرکت‌های نوپا را به طور مؤثر و موردی تعیین می‌کنند که با حمایت‌های آن‌ها، یک شریک تجاری برای خود می‌سازند. ]]> مخابرات Sat, 03 Jun 2017 04:57:15 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49119/ضرورت-استفاده-استارت-آپ-ها-مخابرات-ایران نظارت رگولاتوری بر شرکت مخابرات http://itna.ir/fa/doc/news/49102/نظارت-رگولاتوری-شرکت-مخابرات معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره لزوم راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام الکترونیکی تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران در راستای کاهش مراجعات با پیگیری رگولاتوری توضیح داد.به گزارش ایتنا از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی با بیان اینکه رگولاتوری به شرکت مخابرات اعلام کرد که سامانه متمرکز راه‌اندازی کند تا کاربران از هر جای ایران بتوانند از طریق این سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: با راه‌اندازی این سامانه توسط شرکت مخابرات علاوه بر اینکه ما به ثبت‌نام کاربران آگاهی داریم، مخابرات نیز به صورت متمرکز در کل کشور می‌داند چه میزان تقاضا برای تلفن وجود دارد و حتی روال پرداخت نیز از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته کاربران همچنان می‌توانند به مراکز مخابراتی مراجعه کنند.وی همچنین بیان کرد: طبق الحاقیه پروانه شرکت مخابرات این شرکت موظف شده است از پایان سال هفتم به بعد پروانه‌اش یعنی سال ۹۶، در صورت تقاضای تلفن ثابت، ظرف یک ماه تلفن را به مشترکان ارائه دهد. لازم بود رگولاتوری به صورت متمرکز روی این فرآیند نظارت داشته باشد و روال مربوط را دنبال کند. از آنجایی که سامانه‌های مخابرات در استان‌های مختلف برای ثبت‌نام وجود داشت اما الکترونیکی نبود، فضای بررسی فراهم نمی‌شد.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ادامه با بیان اینکه در الحاقیه پروانه شرکت مخابرات، شرایط و نحوه برخورد با تخلفات کاملا مشخص است، افزود: اگر مخابرات به مفاد پرونده عمل نکند اخطار می‌گیرد. ممکن است مخابرات مستنداتی ارائه کند که به دلایلی نتوانسته تلفن را ارائه دهد. اگر این دلایل مورد قبول سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی واقع نشود، می‌تواند شامل جریمه نیز شود که شامل جریمه‌های نقدی و تعلیق و کاهش پروانه نیز خواهد بود. رگولاتوری در این چارچوب می‌تواند طبق توافقنامه‌ای که با شرکت مخابرات دارد برخورد کند.فلاح درباره لزوم نظارت به فرآیند تلفن ثابت توضیح داد: پروانه مخابرات سال ۸۷ صادر شد و سال ۹۳ برای اخذ ارتقای نسل سه و چهار شامل الحاقیه شد. رگولاتوری احساس کرد توسعه تلفن ثابت به مرور از دستور کار شرکت مخابرات خارج می‌شود و آنها هم دلایل خود را داشتند زیرا شاید تلفن ثابت با توجه به سیستم‌های جدید دیگر جذابیت خود را نداشته باشند. با وجود این ممکن است در دنیا تلفن ثابت رشد منفی هم داشته باشد اما در ایران همچنان به تلفن ثابت نیاز است، به همین خاطر تاکید کردیم مخابرات نباید توسعه تلفن ثابت را متوقف کند بلکه باید ظرف حداکثر یک ماه تلفن ثابت را دایر کند. ]]> مخابرات Wed, 31 May 2017 04:27:53 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49102/نظارت-رگولاتوری-شرکت-مخابرات خطوطی که امکان دریافت اینترنت ندارند جمع‌آوری می‌شوند http://itna.ir/fa/doc/news/49082/خطوطی-امکان-دریافت-اینترنت-ندارند-جمع-آوری-می-شوند داوود زارعیان درباره الزام کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای حذف و جمع‌آوری خطوط PCM تلفن ثابت و برنامه شرکت مخابرات ایران برای جایگزین کردن این خطوط، اظهار داشت: توسعه خطوط PCM از چند سال پیش در شبکه مخابرات ایران متوقف شده و در سال‌های اخیر نیز نصب PCM به صورت موردی و بنا به درخواست انجام می‌شد. به گزارش ایتنا از فارس،‌ معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود: پیش از این بخش عمده‌ای از خطوط PCM در سراسر کشور جایگزین شده و در حال حاضر تعداد PCM ها زیاد نیست اما برنامه تعویض تمامی PCMها را در دستور کار داریم. وی تأکید کرد: برنامه شرکت مخابرات ایران، جمع‌آوری تمام خطوط PCM و جایگزین کردن آنهاست که در این باره هفته گذشته جلسه‌ای برگزار شد و کمیته‌ای برای مطالعه و تعیین روش جایگزین کردن این خطوط مأمور شد که نتیجه این کمیته ۲ تا ۳ هفته آینده مشخص می‌شود. خطوط PCM خطوطی هستند که مخابرات به دلیل کمبود کابل مسی از طریق آن خطوط تلفن را در اختیار مشترک قرار می داد و این خطوط امکان دریافت اینترنت روی تلفن ثابت را ندارند. ]]> مخابرات Mon, 29 May 2017 04:53:45 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49082/خطوطی-امکان-دریافت-اینترنت-ندارند-جمع-آوری-می-شوند برای تغییر نام یا وصل تلفن به حضور مالک نیازی نیست http://itna.ir/fa/doc/news/49048/تغییر-نام-یا-وصل-تلفن-حضور-مالک-نیازی-نیست به گزارش ایتنا از ایسنا،‌داوود زارعیان با اشاره به ساده‌سازی ارائه خدمات برای دفتر امور مشترکان مخابرات اظهار کرد: ساده‌سازی خدمات در چند حوزه وجود دارد. بخش اول که درخواست‌های زیادی در مورد آن وجود داشت، مساله‌ی نقل و انتقال تلفن بود. این کار در گذشته با حضور مالک انجام می‌شد اما ما در طرح ساده‌سازی حضور مالک را حذف کردیم.وی ادامه داد: بدین ترتیب هر کس در هر مکانی که تلفن را خریداری کرده اگر فقط در سند ذکر شده باشد، همکاران ما تلفن را به نام می‌زنند و اگر ذکر نشده باشد با ارائه سند و درخواست خریدار، این کار انجام می‌شود. این طرح در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته و تقریبا بیشتر مشترکانی که دارای مشکل بودند مراجعه کرده و تلفن را به نام خود ثبت کردند.معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با اشاره به موضوع حذف مدارک اضافی در ثبت‌نام توضیح داد: بحث دیگر موضوع حذف مدارک اضافی است. ما تمامی مدارک از جمله کپی شناسنامه و سند و غیره را که قبلا برای ثبت‌نام دریافت می‌کردیم، حذف کرده و اکنون ثبت‌نام با کپی کارت ملی انجام می‌شود. همچنین امکان ثبت‌نام از طریق پورتال به صورت غیرحضوری را فراهم کردیم که هم در حوزه تلفن ثابت و هم ADSL این طرح اجرا می‌شود.زارعیان در ادامه درباره وصل تلفن‌هایی که به صورت دوطرفه قطع شده‌اند، بیان کرد: بحث دیگر، وصل کردن تلفن‌ها برای مشترکینی است که به علت عدم پرداخت بدهی تلفن‌شان دوطرفه قطع شده است. بنابراین تلفن‌های کسانی که بدهی‌شان به ودیعه نرسیده، یک‌طرفه وصل می‌شود و در صورتی که مشترکین بدهی خود را پرداخت کنند، تلفن آنها مجددا وصل خواهد شد.وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که به سمت ساده‌تر کردن طرح برویم. بنابراین حذف کاغذ، پرونده و مراجعه را در دستور کار داریم. البته اگر کسی علاقه‌مند بود می‌تواند حضور یابد، اما ما در برنامه داریم که تا پایان امسال حذف کاغذ و مشتری را به‌طور کامل در دفاتر اجرا کنیم. ثبت‌نام و پرداخت از طریق پورتال نیز آغاز شده است. مکانیزه کردن دفاتر، امضای دیجیتالی و حذف کاغذ را نیز در دستور کار داریم که در تهران شروع شده و برخی از مراکز منطقه ۸ آغاز شده‌اند تا بتوانیم تا پایان سال کاغذ را حذف کنیم. ]]> مخابرات Wed, 24 May 2017 05:42:56 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49048/تغییر-نام-یا-وصل-تلفن-حضور-مالک-نیازی-نیست