ايتنا - آخرين عناوين بازی :: rss_full_edition http://itna.ir/game Mon, 27 Mar 2017 10:53:04 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Mon, 27 Mar 2017 10:53:04 GMT بازی 60 بررسی تغییر رفتار انسان در آخرالزمان از روی گیم پرطرفدار کره‌ای http://itna.ir/fa/doc/news/48416/بررسی-تغییر-رفتار-انسان-آخرالزمان-روی-گیم-پرطرفدار-کره-ای وضعیت آخرالزمانی به‌شدت ذهن برخی از دانشمندان را به خود مشغول کرده است.به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، به‌طورمعمول، پایان جهان با سناریوهای شورش، غارت و هرج‌ومرج تصویرسازی شده است و این ذهنیت از فرهنگ موجود سینمایی اقتباس‌شده است که شاید ربطی هم به دنیای واقعی ما نداشته باشد.به همین دلیل دانشمندان برای همانندسازی وضعیت آخرالزمانی با واقعیات، دست به تحقیق جدید دراین‌باره زده‌اند.آنها ۲۷۰ میلیون واکنش ثبت‌شده بر اساس بازی آخرالزمانی کره‌ای به نام ArchAge که توسط ده‌ها میلیون نفر (به صورت MMO) بازی می‌شود را مورد آنالیز قرار داده‌ و به نتایج جالب توجهی نیز دست پیداکرده‌اند.کاربران می‌دانند در پایان نسخه بتا، دیتایشان از بین می‌رود و به همین خاطر دانشمندان بر آن شده‌اند تا تغییر رفتار کاربران را بر اساس این بازی آنالیز کنند.در این تحقیق آمده است: به‌غیراز معدود کاربرانی که به قتل و جنایت بیشتر سوق پیداکردند، اغلب گیمرها به قتل یا رفتار ضداجتماعی متوسل نشدند!«جِرِمی بلکبرن» یکی از محققان می‌گوید مردم خود را غرق نکرده و تنها در مورد آینده نگرانی خود را ابراز کردند و در بخش‌های عمده‌ای از گیم، کاربران برای رسیدن به پیشرفت، به دیگران سنگ‌اندازی نکرده و برای رسیدن به‌پایان مأموریت تعیین‌شده با دوستان خود چت کرده (دوستی به‌جای دشمنی) و دست به مراوده اجتماعی زدند.محققان قبول دارند که این‌یک مکاشفه در دنیای واقعی است که البته باید محدودیت‌های یک گیم ویدئویی را به آن افزود و ۱۰۰ درصد نمی‌توان آن را به سایر مردم تعمیم داد. البته آنها تأکید می‌کنند که ساده‌انگارانه است که تک‌تک رفتارها را با واقعیات جهان یکسان دانست اما ازآنجایی‌که مردم پول و زمان صرف این بازی می‌کنند می‌توان برخی پیامدها آن را به دنیای واقعی تعمیم داد.برای خواندن تحقیق اینجا را کلیک کنید. ]]> بازی Wed, 15 Mar 2017 10:28:52 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48416/بررسی-تغییر-رفتار-انسان-آخرالزمان-روی-گیم-پرطرفدار-کره-ای اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 بر روی رایانه‌های شخصی ممکن شد http://itna.ir/fa/doc/news/48396/اجرای-بازی-های-پلی-استیشن-4-روی-رایانه-های-شخصی-ممکن سونی کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ خود را با سرویس اجرای بازی آنلاین و تحت وب PlayStation Now پیوند بیشتری زده تا تقریبا تمامی بازی‌های قابل دسترس از این طریق بر روی رایانه‌های شخصی هم قابل اجرا باشند.به گزارش فارس به نقل از انگجت، قرار است آزمایش خصوصی این خدمات ظرف هفته‌های آینده صورت بگیرد و پس از تکمیل اطلاعات زمان راه اندازی دقیق آن اعلام خواهد شد.سونی ماه قبل از توقف پشتیبانی PlayStation Now از پلتفورم‌هایی به غیر از رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ خبر داده بود تا بتواند تجربه کاربری بهتری را برای خریداران کنسول بازی اختصاصی خود به ارمغان آورد.فهرست کامل کنسول‌ها و محصولات مورد پشتیبانی در PlayStation Now عبارتند از PlayStation 3، PlayStation Vita، PlayStation TV، Sony Bravia TVs، Samsung smart TVs و Sony Blu-ray players.کمتر از یک ماه قبل مایکروسافت هم سرویس بازی‌های آنلاین خود موسوم به Xbox Game Pass را راه‌اندازی کرده بود که از طریق نتفلیکس در دسترس است. این سرویس برای اجرای حدود ۱۰۰ بازی Xbox 360 و Xbox One برنامه‌ریزی شده و هزینه استفاده از آن ده دلار در ماه است. ]]> بازی Tue, 14 Mar 2017 08:49:50 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48396/اجرای-بازی-های-پلی-استیشن-4-روی-رایانه-های-شخصی-ممکن چهار گیم جدید گوگل روی هدست واقعیت مجازی دی‌دریم http://itna.ir/fa/doc/news/48244/چهار-گیم-جدید-گوگل-روی-هدست-واقعیت-مجازی-دی-دریم به‌زودی در پلی استور گوگل، شاهد ورود چهار گیم روی هدست واقعیت مجازی دی‌دریم / Daydream VR خواهیم بود.به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، هم‌زمان با برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان گیم / GDC در سان‌فرانسیسکو، گوگل برنامه عرضه گیم‌های جدید خود روی هدست دی‌دریم را رسانه‌ای کرد.اولین گیم Virtual Rabbids است که جالب‌ترین گیمی است که استودیو Ubisoft آن را از روی گیم اصلی Rabbids ساخته است.کاربر قابلیت استفاده کامل از هدست واقعیت مجازی برای یک گیم را به‌وسیله این بازی تجربه خواهد کرد. Beartopia گیم بعدی است که توسط استودیو Spry Fox توسعه‌یافته است که حول محور ساخت یک دهکده به‌صورت چند بازیکنه می‌چرخد و می‌توان دوستی جدیدی بین کاربران حین ساخت دهکده ایجاد کرد و درنهایت جامعه دلخواه را ساخت.گیم سوم Virtual Virtual Reality ساخت استودیو Tender Claws است که اجازه تجربه با هدست‌های واقعیت مجازی مختلف را به کاربر می‌دهد و با بیس هوش مصنوعی کار می‌کند.و گیم چهارم Along Together ساخت استودیو turbo Button نام دارد که نوعی پازل است که با کنترلر دی‌دریم مدیریت می‌شود.گیم‌های مذکور و چند گیم دیگر از اول مارس روی پلی‌استور گوگل عرضه خواهند شد. ]]> بازی Wed, 01 Mar 2017 06:24:51 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48244/چهار-گیم-جدید-گوگل-روی-هدست-واقعیت-مجازی-دی-دریم رفع فیلتر کلش‌آف‌کلنز یک ماه وقت ۶ وزیر را گرفت http://itna.ir/fa/doc/news/48241/رفع-فیلتر-کلش-آف-کلنز-یک-ماه-وقت-۶-وزیر-گرفت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش دولت برای رفع فیلتر بازی "کلش آف کلنز" خبر داد و گفت: برای رفع فیلتر این بازی ۶ وزیر مشغول پیگیری بودند.به گزارش ایتنا از ایسنا، سید رضا صالحی امیری عصر امروز در دومین نشست "بررسی چالش‌های کسب و کارهای نوپا" در وزارت ارتباطات حضور یافته و به ارائه توضیحاتی درباره مشکلات فعالان این بخش پرداخت.وی با بیان اینکه فضای کسب و کار نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده اظهار کرد: حق هر سیستمی است که بخواهد خود را با تحولات جدید به‌روز کند. قطعا این کار شدنی است و ما نیز در فرودین‌ماه سال آینده جلساتی در این زمینه گذاشته و برخی مباحث مطرح شده را پیگیری خواهیم کرد.صالحی امیری در ادامه با یادآوری مشکلات متعددی که استارت‌اپ‌ها در حوزه فرهنگ و هنر دارند، گفت: ما نیز در این حوزه جلسات متعددی داشته‌ایم که یکی از این جلسات با وزیر اقتصاد بود تا بر اساس آن پیش از پایان سال تفاهم‌نامه‌ای در راستای معافیت‌های مالیاتی فعالیت‌های هنری تدوین شود.وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته برای اجرای این طرح لازم است ابتدا تعریف دقیقی از فعالیت‌های هنری داشته باشیم.وزیر فرهنگ در پایان اظهار امیدواری کرد که درسال ۱۳۹۶ ساماندهی خوبی در فضای کسب و کارهای مجازی کشور صورت گیرد. ]]> بازی Wed, 01 Mar 2017 05:45:31 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48241/رفع-فیلتر-کلش-آف-کلنز-یک-ماه-وقت-۶-وزیر-گرفت ۲۲ ساعت بازی مداوم جوان آمریکایی را به کشتن داد http://itna.ir/fa/doc/news/48209/۲۲-ساعت-بازی-مداوم-جوان-آمریکایی-کشتن جوان آمریکایی که ۲۲ ساعت بی‌وقفه بازی World of Tanks را آنلاین اجرا می‌کرد، سرانجام جان خود را از دست داد.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از کوتاکو، وی روز ۱۹ فوریه و در حالی که کماکان مشغول انجام این بازی بود فوت کرد. برایان ویگنالت ۳۵ ساله متاهل و پدر سه فرزند بود.نکته قابل تامل این بود که وی قصد داشت از طریق اجرای این بازی به یک بنیاد خیریه به نام Make-A-Wish کمک کند. ویگنالت در هفته‌های گذشته هم روزهای متمادی بازی کرده بود تا به اهداف این بنیاد خیریه کمک کند. مدت زمان انجام بازی توسط وی در برخی روزها به ۲۰ ساعت هم رسیده بود.وی در جریان بازی سیگار هم می‌کشید و سرانجام در تاریخ ۱۹ فوریه به علت نامعلومی درگذشت. جالب آنکه اطرافیان وی در ابتدا تصور می‌کردند وی به خواب رفته و کمکی به او نکردند. تحقیقات برای شناسایی عامل مرگ این جوان در جریان است.وی در میان کاربران بازی World of Tanks شهرت داشت و پس از مرگ وی کاربران مختلف این بازی به همدردی و اظهار تاسف پرداختند. ]]> بازی Mon, 27 Feb 2017 10:11:11 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48209/۲۲-ساعت-بازی-مداوم-جوان-آمریکایی-کشتن امکانات جدید ایکس باکس http://itna.ir/fa/doc/news/48070/امکانات-جدید-ایکس-باکس به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از تک‌تایمز، بازیکنان کنسول‌های بازی، خواستار پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس در هر دو کنسول نسل فعلی، پلی‌استیشن ۴ سونی (PS4) و ایکس‌باکس یک مایکروسافت (Microsoft's Xbox One) بودند، با وجود این دو شرکت تا پیش از این تمایلی به معرفی این گروه کنترل‌ها نداشتند.با این حال، به تازگی یکی از طرفداران از رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر، پرسیده که آیا بازی Halo Wars 2 که در راه آینده منتشر خواهد شد، از ویژگی صفحه کلید و ماوس برای کنسول ایکس‌باکس یک پشتیبانی خواهد کرد و او نیز جواب داده: برای این بازی، صفحه کلید و ماوس راه‌اندازی نمی‌شود، اما این ویژگی‌هایی است که ما علاقه‌مندیم به پلت‌فرم ایکس‌باکس اضافه کنیم.پاسخ اسپنسر گمانه‌هایی را در میان طرفداران و علاقه‌مندان آغاز کرده است که آیا مایکروسافت واقعا چنین قصدی دارد؟ البته ممکن است این ویژگی برای Halo Wars 2 آغاز نشود، اما بازی‌های آینده می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کرده و از صفحه کلید و ماوس بهره‌مند شوند. پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس به چه معناست؟اگر کنسول ایکس باکس یک در آینده این پشتیبانی‌ها را دریافت کند، بدان معناست که بازیکنان PS4 در مقایسه با بازیکنان کنسول‌هیا ایکس‌باکس یک و کامپیوترهای شخصی یک نقطه ضعف خواهند داشت. PS4 از نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند که اساسا یک ماوس و صفحه کلید است. این نرم‌افزار درواقع لوازم جانبی PS4 محسوب می‌شود که با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رود که ممکن است برای اکثر کاربران کنسول PS4 قیمت گزافی باشد.گزارشی اخیرا منتشر شده بود که اعلام کرد خالق بازی‌های ویدئویی استودیوی بلیزارد، به هر دو کنسول شکایت کرده بودند که بسیاری از بازیکنان با استفاده از مبدل از صفحه کلید و ماوس برای بازی Overwatch این استودیو بهره بردند. این یک واقعیت است که انجام اقدامات خاصی مانند هدف‌گیری در بازی از طریق ماوس آسان‌تر از استفاده از از کنترل است.بلیزارد مدعی است که این کار به سوءاستفاده کاربرانی که قادر به استفاده از ماوس و صفحه کلید هستند منجر شده، در حالی که منجر به ضعف دیگر بازیکنانی که تنها از کنترل‌های کنسول استفاده می‌کنند شده است. این سازنده بازی‌ها توصیه کرده است که هر دو کنسول‌ساز مایکروسافت و سونی استفاده از ماوس و صفحه کلید را محدود کرده و یا کنسول‌های خود را برای استفاده همه از این گزینه‌های کنترل به‌روزرسانی کنند.به نظر می‌رسد مایکروسافت این توصیه را جدی گرفته است در حالی که سونی هنوز تمایلی به این کار ندارد. کاربران ایکس‌باکس به زودی به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد که رسما به آنها اجازه می‌دهد از توانایی استفاده از صفحه کلید و ماوس مانند بازیکنان کامپیوترهای شخصی بهره ببرند. با این حال اسپنسر اعلام نکرده که این به‌روزرسانی چه زمانی برای ایکس‌باکس فراهم می‌شود، اما آنچه واضح است اینکه بازی بعدی این کنسول یعنی Halo Wars 2 ، شامل این پشتیبانی نخواهد بود ممکن است در آینده این کنسول از قابلیت ماوس و صفحه کلید بهره ببرد. ]]> بازی Sat, 18 Feb 2017 09:47:55 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48070/امکانات-جدید-ایکس-باکس وجود 23 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور http://itna.ir/fa/doc/news/47999/وجود-23-میلیون-کاربر-بازی-های-رایانه-ای-کشور رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز گفت: امروز ۲۳ میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور داریم و مهم‌تر اینکه فرزندان ۳ ساله در این زمینه از والدین پیشی گرفته‌اند که زنگ خطر و هشداری جدی است.به گزارش ایتنا از ایسنا، «خسرو کردمیهن» هدف از برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه‌های استانی را برقراری ارتباط با خانواده‌ها و جوانان برای اطلاع‌رسانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای وشناسایی آسیب‌های ناشی از بازی‌های غیر مجاز اعلام و اظهار کرد: متاسفانه این رویداد آن گونه که باید اطلاع‌رسانی نشد و شهرداری و مخابرات می‌توانستند با نصب بیلبورد تبلیغاتی و ارسال پیامک اطلاع‌رسانی بیشتری انجام دهند.وجود ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ایوی ادامه داد: امروز وجود ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای خطری مهلک است که اگر کنترل، هدایت و ساماندهی نشود نتیجه‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت و اگر نجنبیم در آینده‌ای نزدیک همیشه باید خود را شماتت خواهیم کرد که چرا دیر اقدام کردیم.رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای با بیان اینکه از مسئولان توقع می‌رود، حرکت در این حوزه را جدی بگیرند، گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این آمادگی را دارد که کارگاره‌های آموزشی با حضور دانش‌آموزان و مسئولان امور تربیتی برگزار شود تا فراگیران این کارگاه‌ها بتوانند این مشکلات را به دانش‌آموزان منتقل کنند.فرزندان ۳ ساله از والدین پیشی گرفته‌اندکردمیهن با بیان اینکه جامعه‌ی هدف اصلی ما دانش‌آموزان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر هستنند چون حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون نفر دانش‌آموز و دانشجو کاربر بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شوند، گفت: در دنیا برای ۵ هزار نفر کاربر دریک حوزه سازمان و تشکیلات درست می‌شود و فکر و کار می‌کنند و بودجه تخصیص می‌دهند اما ما ۲۳ میلیون کاربر در کشور داریم و مهم‌تر اینکه امروز فرزندان ۳ ساله در این زمینه از والدین پیشی گرفته‌اند که زنگ خطر و یک هشدار جدی است که باید فکری کرد.وی تاکید کرد: این نمایشگاه هم در این راستا برگزار شد و امیدوارم با مستندسازی اصحاب رسانه مسئولان مقداری هوشیارتر شوند.رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز تصریح کرد: آخرین تجهیزات بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های موجود را به این نمایشگاه آورده‌ایم و جوانان و نوجوانان با رده‌بندی سنی آشنا می‌شوند که این بازی با این محتوا متناسب چه سنی است که این مهم مخصوصا برای خانواده‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.ارائه ۷۵۰۰ بازی رایانه‌ای رایگان در نمایشگاه ایلامکردمیهن گفت: آشنایی کامل با بازی‌های رایانه‌ای ایرانی دیگر خدمت این نمایشگاه در این حوزه است که ۷۵۰۰ بازی رایانه‌ای ایرانی را در طول نمایشگاه بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد و جوانان و نوجوانان بازید کننده خواهند دید که همسالان خود چه کارهایی را انجام داده‌اند.کردمیهن گفت : طبیعی است که بازی‌های خارجی از نظر فنی و گرافیکی پیشرفته‌تر هستند که دلیل آن تخصیص اعتبار است چون در ایران اعتبارتخصیصی بازی‌های رایانه‌ای بسیار اندک است و جوانان و نوجوانان ما با کمترین امکانات و بدترین و غیراستانداردترین فضاها زحمت می‌کشند و کارهای خیلی ارزشمندی را انجام دادند.انتظاری از شورای عالی فضای مجازیرئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز بنیاد ملی بازیهای رایانهای عدم عضویت جمهوری اسلامی ایران در «کنوانسیون برن» و قانون کپی رایت را از بزرگ‌ترین مشکلات دانست و گفت: انتظار ما از شورای عالی فضای مجازی این است که به این مهم جامه‌ عمل بپوشاند.نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ایلام تا ۲۹ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام از ساعت ۱۴ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان است. ]]> بازی Tue, 14 Feb 2017 04:52:11 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47999/وجود-23-میلیون-کاربر-بازی-های-رایانه-ای-کشور ناکامورا، طراح بازی‌های محبوب رایانه‌ای درگذشت http://itna.ir/fa/doc/news/47806/ناکامورا-طراح-بازی-های-محبوب-رایانه-ای-درگذشت ماسایا ناکامورا خالق بازی محبوب پک من در سن ۹۱ سالگی درگذشت. وی در سال ۱۹۵۵ با تاسیس شرکت نامکو بازی‌های ویدئویی محبوبی را خلق کرد.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی.نت، بازی پک من که در دهه ۸۰ میلادی طراحی و عرضه شد برای بسیاری از کاربران رایانه‌ها خاطره انگیز است و بسیاری از ایرانیان نیز جز طرفداران بازی یاد شده محسوب می‌شوند. در این بازی کاربران باید جلوی خورده شدن شخصیت‌های بازی توسط یک کاراکتر مهاجم که انها را می‌بلعد بگیرند.بازی یاد شده بعد از عرضه گوشی‌های هوشمند نیز محبوبیت خود را حفظ کرد و نسخه اندرویدی و iOS آن نیز عرضه شد. کیفیت گرافیکی بازی یاد شده نیز در چهار دهه اخیر بسیار ارتقا یافته است.ماسایا ناکامورا پایه‌گذار و طراح ده‌ها بازی رایانه‌ای محبوب بود. اولین تلاش شرکت نامکو در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی در دهه ۶۰ میلادی رخ داد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ پس از ادغام در شرکتی به نام Bandai ، نام Bandai Namco را برای خود برگزید و در توکیو اولین مجموعه خدمات بازی واقعیت مجازی را ارائه داد.ناکامورا در تمام مدت زندگی خود در شرکتی که تاسیس کرده بود مشغول کار بود و مشاغل عالی مدیریتی آن را در اختیار داشت. به علت درخواست خانواده جزییاتی در مورد علت و مرگ وی ارائه نشده است. ]]> بازی Tue, 31 Jan 2017 09:53:53 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47806/ناکامورا-طراح-بازی-های-محبوب-رایانه-ای-درگذشت ممنوعیت پوکمون‌گو در چین ادامه دارد http://itna.ir/fa/doc/news/47487/ممنوعیت-پوکمون-گو-چین-ادامه اجرای بازی پوکمون‌گو ساخت شرکت Niantic Labs در چین کماکان ممنوع است و مشکلاتی که این بازی ایجاد می‌کند، علت این مساله عنوان شده است.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تک تایمز، مقامات مسئول می‌گویند تنها زمانی مجوز اجرای این بازی را صادر خواهند کرد که ارزیابی دقیقی در مورد خطرات امنیتی اجرای آن به عمل آید و ابعاد این مسئله دقیقا مشخص شود.در حالی که اجرای بسیاری از بازی‌ها در اتاق نشیمن محل زندگی افراد صورت می گیرد، اما این بازی با حرکت در سطح شهر و از طریق شکار موجوداتی مجازی به نام پوکمون انجام می شود. لذا مواردی از سقوط یا تصادف افراد در حین اجرای بازی مذکور به علت بی‌توجهی به محیط اطراف گزارش شده است.همچنین برخی افراد که تمایل شدیدی به شکار پوکمون داشته اند خواسته یا ناخواسته وارد محدوده‌های نظامی و امنیتی شده اند و به همین علت دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. شرکت سازنده و مدیر ارشد آن که قبلا پیوندهایی با ارتش آمریکا داشته می‌توانند از حجم عظیمی از اطلاعات که بدین شیوه جمع‌آوری شده برای پیشبرد منافع شخصی یا تامین مقاصد ارتش امریکا استفاده کنند.این بازی برای شرکت سازنده اش بسیار سودآور بوده و هر هفته ۲۲.۱ میلیون دلار درآمد برای ان به ارمغان آورده است؛ اما کم نیستند کشورهایی که اجرای این بازی را به علت به خطر انداختن سلامت کاربرانش و همین طور دغدغه های امنیتی ممنوع یا محدود کرده اند. به نظر می‌رسد چین هم از جمله کشورهایی است که تا زمان عدم رفع نگرانی‌هایش گامی برای رفع ممنوعیت بازی مذکور برنمی دارد. ]]> بازی Wed, 11 Jan 2017 10:14:48 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47487/ممنوعیت-پوکمون-گو-چین-ادامه فیلترینگ راه ‌حل نهایی برای سایت‌های قمار نیست http://itna.ir/fa/doc/news/47449/فیلترینگ-راه-حل-نهایی-سایت-های-قمار-نیست مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با بازی‌های قمار آنلاین و گسترش آن‌ها خواستار ورود جدی و همکاری پلیس فتا و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای جلوگیری از فعالیت این بازی‌ها شد.به گزارش ایتنا از ایسنا، حسن کریمی قدوسی با ابراز تاسف نسبت به گسترش این بازی‌ها گفت: متاسفانه مدتی است که فعالیت بازی‌های آنلاین قمار رو به افزایش است و تاکنون طی تعامل با کارگروه مصادیق لینک بازی‌ها برای فیلتر شدن به آن‌ها داده شده است اما فیلترینگ راه‌حل نهایی برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها نیست.وی ادامه داد: اغلب این بازی‌های آنلاین حتی تحت دامین نیز نیستند و به یک IP متصل می‌شوند و حتی اگر IP فیلتر شود با استفاده از ابزارهایی به‌راحتی می‌توان به این بازی‌ها دسترسی پیدا کرد.کریمی قدوسی اعلام کرد: با توجه به حساسیت این موضوع حدود یک ماه پیش با پلیس فتا و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نامه‌نگاری کرده‌ایم تا پس از بررسی تمام جوانبِ موضوع، درباره آن تصمیم‌گیری سه‌جانبه گرفته شود.مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برخورد قانونی و قاطع با گرانندگان این سایت‌ها را خواستار شد و تاکید کرد: قمار در دین و شریعت ما حرام است و این‌که چنین بازی‌هایی فعالیت کنند برای ما قابل قبول نیست. با این‌حال معتقدیم فیلترینگ به تنهایی نمی‌تواند جلوی فعالیت این بازی‌ها را بگیرد و خواستار ورود جدی پلیس فتا و کارگروه هستیم. ]]> بازی Sun, 08 Jan 2017 10:46:58 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47449/فیلترینگ-راه-حل-نهایی-سایت-های-قمار-نیست