ايتنا - آخرين عناوين بازی :: rss_full_edition http://itna.ir/game Sun, 19 Feb 2017 14:32:54 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sun, 19 Feb 2017 14:32:54 GMT بازی 60 امکانات جدید ایکس باکس http://itna.ir/fa/doc/news/48070/امکانات-جدید-ایکس-باکس به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از تک‌تایمز، بازیکنان کنسول‌های بازی، خواستار پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس در هر دو کنسول نسل فعلی، پلی‌استیشن ۴ سونی (PS4) و ایکس‌باکس یک مایکروسافت (Microsoft's Xbox One) بودند، با وجود این دو شرکت تا پیش از این تمایلی به معرفی این گروه کنترل‌ها نداشتند.با این حال، به تازگی یکی از طرفداران از رئیس ایکس‌باکس، فیل اسپنسر، پرسیده که آیا بازی Halo Wars 2 که در راه آینده منتشر خواهد شد، از ویژگی صفحه کلید و ماوس برای کنسول ایکس‌باکس یک پشتیبانی خواهد کرد و او نیز جواب داده: برای این بازی، صفحه کلید و ماوس راه‌اندازی نمی‌شود، اما این ویژگی‌هایی است که ما علاقه‌مندیم به پلت‌فرم ایکس‌باکس اضافه کنیم.پاسخ اسپنسر گمانه‌هایی را در میان طرفداران و علاقه‌مندان آغاز کرده است که آیا مایکروسافت واقعا چنین قصدی دارد؟ البته ممکن است این ویژگی برای Halo Wars 2 آغاز نشود، اما بازی‌های آینده می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کرده و از صفحه کلید و ماوس بهره‌مند شوند. پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس به چه معناست؟اگر کنسول ایکس باکس یک در آینده این پشتیبانی‌ها را دریافت کند، بدان معناست که بازیکنان PS4 در مقایسه با بازیکنان کنسول‌هیا ایکس‌باکس یک و کامپیوترهای شخصی یک نقطه ضعف خواهند داشت. PS4 از نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند که اساسا یک ماوس و صفحه کلید است. این نرم‌افزار درواقع لوازم جانبی PS4 محسوب می‌شود که با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش می‌رود که ممکن است برای اکثر کاربران کنسول PS4 قیمت گزافی باشد.گزارشی اخیرا منتشر شده بود که اعلام کرد خالق بازی‌های ویدئویی استودیوی بلیزارد، به هر دو کنسول شکایت کرده بودند که بسیاری از بازیکنان با استفاده از مبدل از صفحه کلید و ماوس برای بازی Overwatch این استودیو بهره بردند. این یک واقعیت است که انجام اقدامات خاصی مانند هدف‌گیری در بازی از طریق ماوس آسان‌تر از استفاده از از کنترل است.بلیزارد مدعی است که این کار به سوءاستفاده کاربرانی که قادر به استفاده از ماوس و صفحه کلید هستند منجر شده، در حالی که منجر به ضعف دیگر بازیکنانی که تنها از کنترل‌های کنسول استفاده می‌کنند شده است. این سازنده بازی‌ها توصیه کرده است که هر دو کنسول‌ساز مایکروسافت و سونی استفاده از ماوس و صفحه کلید را محدود کرده و یا کنسول‌های خود را برای استفاده همه از این گزینه‌های کنترل به‌روزرسانی کنند.به نظر می‌رسد مایکروسافت این توصیه را جدی گرفته است در حالی که سونی هنوز تمایلی به این کار ندارد. کاربران ایکس‌باکس به زودی به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد که رسما به آنها اجازه می‌دهد از توانایی استفاده از صفحه کلید و ماوس مانند بازیکنان کامپیوترهای شخصی بهره ببرند. با این حال اسپنسر اعلام نکرده که این به‌روزرسانی چه زمانی برای ایکس‌باکس فراهم می‌شود، اما آنچه واضح است اینکه بازی بعدی این کنسول یعنی Halo Wars 2 ، شامل این پشتیبانی نخواهد بود ممکن است در آینده این کنسول از قابلیت ماوس و صفحه کلید بهره ببرد. ]]> بازی Sat, 18 Feb 2017 10:47:55 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48070/امکانات-جدید-ایکس-باکس وجود 23 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور http://itna.ir/fa/doc/news/47999/وجود-23-میلیون-کاربر-بازی-های-رایانه-ای-کشور رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز گفت: امروز ۲۳ میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور داریم و مهم‌تر اینکه فرزندان ۳ ساله در این زمینه از والدین پیشی گرفته‌اند که زنگ خطر و هشداری جدی است.به گزارش ایتنا از ایسنا، «خسرو کردمیهن» هدف از برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه‌های استانی را برقراری ارتباط با خانواده‌ها و جوانان برای اطلاع‌رسانی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای وشناسایی آسیب‌های ناشی از بازی‌های غیر مجاز اعلام و اظهار کرد: متاسفانه این رویداد آن گونه که باید اطلاع‌رسانی نشد و شهرداری و مخابرات می‌توانستند با نصب بیلبورد تبلیغاتی و ارسال پیامک اطلاع‌رسانی بیشتری انجام دهند.وجود ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ایوی ادامه داد: امروز وجود ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای خطری مهلک است که اگر کنترل، هدایت و ساماندهی نشود نتیجه‌ای جز پشیمانی نخواهد داشت و اگر نجنبیم در آینده‌ای نزدیک همیشه باید خود را شماتت خواهیم کرد که چرا دیر اقدام کردیم.رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای با بیان اینکه از مسئولان توقع می‌رود، حرکت در این حوزه را جدی بگیرند، گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این آمادگی را دارد که کارگاره‌های آموزشی با حضور دانش‌آموزان و مسئولان امور تربیتی برگزار شود تا فراگیران این کارگاه‌ها بتوانند این مشکلات را به دانش‌آموزان منتقل کنند.فرزندان ۳ ساله از والدین پیشی گرفته‌اندکردمیهن با بیان اینکه جامعه‌ی هدف اصلی ما دانش‌آموزان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر هستنند چون حدود ۱۷ تا ۱۸ میلیون نفر دانش‌آموز و دانشجو کاربر بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شوند، گفت: در دنیا برای ۵ هزار نفر کاربر دریک حوزه سازمان و تشکیلات درست می‌شود و فکر و کار می‌کنند و بودجه تخصیص می‌دهند اما ما ۲۳ میلیون کاربر در کشور داریم و مهم‌تر اینکه امروز فرزندان ۳ ساله در این زمینه از والدین پیشی گرفته‌اند که زنگ خطر و یک هشدار جدی است که باید فکری کرد.وی تاکید کرد: این نمایشگاه هم در این راستا برگزار شد و امیدوارم با مستندسازی اصحاب رسانه مسئولان مقداری هوشیارتر شوند.رییس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز تصریح کرد: آخرین تجهیزات بازی‌های رایانه‌ای و کنسول‌های موجود را به این نمایشگاه آورده‌ایم و جوانان و نوجوانان با رده‌بندی سنی آشنا می‌شوند که این بازی با این محتوا متناسب چه سنی است که این مهم مخصوصا برای خانواده‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است.ارائه ۷۵۰۰ بازی رایانه‌ای رایگان در نمایشگاه ایلامکردمیهن گفت: آشنایی کامل با بازی‌های رایانه‌ای ایرانی دیگر خدمت این نمایشگاه در این حوزه است که ۷۵۰۰ بازی رایانه‌ای ایرانی را در طول نمایشگاه بین بازدیدکنندگان توزیع خواهد شد و جوانان و نوجوانان بازید کننده خواهند دید که همسالان خود چه کارهایی را انجام داده‌اند.کردمیهن گفت : طبیعی است که بازی‌های خارجی از نظر فنی و گرافیکی پیشرفته‌تر هستند که دلیل آن تخصیص اعتبار است چون در ایران اعتبارتخصیصی بازی‌های رایانه‌ای بسیار اندک است و جوانان و نوجوانان ما با کمترین امکانات و بدترین و غیراستانداردترین فضاها زحمت می‌کشند و کارهای خیلی ارزشمندی را انجام دادند.انتظاری از شورای عالی فضای مجازیرئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز بنیاد ملی بازیهای رایانهای عدم عضویت جمهوری اسلامی ایران در «کنوانسیون برن» و قانون کپی رایت را از بزرگ‌ترین مشکلات دانست و گفت: انتظار ما از شورای عالی فضای مجازی این است که به این مهم جامه‌ عمل بپوشاند.نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ایلام تا ۲۹ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ایلام از ساعت ۱۴ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان است. ]]> بازی Tue, 14 Feb 2017 05:52:11 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47999/وجود-23-میلیون-کاربر-بازی-های-رایانه-ای-کشور ناکامورا، طراح بازی‌های محبوب رایانه‌ای درگذشت http://itna.ir/fa/doc/news/47806/ناکامورا-طراح-بازی-های-محبوب-رایانه-ای-درگذشت ماسایا ناکامورا خالق بازی محبوب پک من در سن ۹۱ سالگی درگذشت. وی در سال ۱۹۵۵ با تاسیس شرکت نامکو بازی‌های ویدئویی محبوبی را خلق کرد.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی.نت، بازی پک من که در دهه ۸۰ میلادی طراحی و عرضه شد برای بسیاری از کاربران رایانه‌ها خاطره انگیز است و بسیاری از ایرانیان نیز جز طرفداران بازی یاد شده محسوب می‌شوند. در این بازی کاربران باید جلوی خورده شدن شخصیت‌های بازی توسط یک کاراکتر مهاجم که انها را می‌بلعد بگیرند.بازی یاد شده بعد از عرضه گوشی‌های هوشمند نیز محبوبیت خود را حفظ کرد و نسخه اندرویدی و iOS آن نیز عرضه شد. کیفیت گرافیکی بازی یاد شده نیز در چهار دهه اخیر بسیار ارتقا یافته است.ماسایا ناکامورا پایه‌گذار و طراح ده‌ها بازی رایانه‌ای محبوب بود. اولین تلاش شرکت نامکو در زمینه تولید بازی‌های ویدئویی در دهه ۶۰ میلادی رخ داد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ پس از ادغام در شرکتی به نام Bandai ، نام Bandai Namco را برای خود برگزید و در توکیو اولین مجموعه خدمات بازی واقعیت مجازی را ارائه داد.ناکامورا در تمام مدت زندگی خود در شرکتی که تاسیس کرده بود مشغول کار بود و مشاغل عالی مدیریتی آن را در اختیار داشت. به علت درخواست خانواده جزییاتی در مورد علت و مرگ وی ارائه نشده است. ]]> بازی Tue, 31 Jan 2017 10:53:53 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47806/ناکامورا-طراح-بازی-های-محبوب-رایانه-ای-درگذشت ممنوعیت پوکمون‌گو در چین ادامه دارد http://itna.ir/fa/doc/news/47487/ممنوعیت-پوکمون-گو-چین-ادامه اجرای بازی پوکمون‌گو ساخت شرکت Niantic Labs در چین کماکان ممنوع است و مشکلاتی که این بازی ایجاد می‌کند، علت این مساله عنوان شده است.به گزارش ایتنا از فارس به نقل از تک تایمز، مقامات مسئول می‌گویند تنها زمانی مجوز اجرای این بازی را صادر خواهند کرد که ارزیابی دقیقی در مورد خطرات امنیتی اجرای آن به عمل آید و ابعاد این مسئله دقیقا مشخص شود.در حالی که اجرای بسیاری از بازی‌ها در اتاق نشیمن محل زندگی افراد صورت می گیرد، اما این بازی با حرکت در سطح شهر و از طریق شکار موجوداتی مجازی به نام پوکمون انجام می شود. لذا مواردی از سقوط یا تصادف افراد در حین اجرای بازی مذکور به علت بی‌توجهی به محیط اطراف گزارش شده است.همچنین برخی افراد که تمایل شدیدی به شکار پوکمون داشته اند خواسته یا ناخواسته وارد محدوده‌های نظامی و امنیتی شده اند و به همین علت دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. شرکت سازنده و مدیر ارشد آن که قبلا پیوندهایی با ارتش آمریکا داشته می‌توانند از حجم عظیمی از اطلاعات که بدین شیوه جمع‌آوری شده برای پیشبرد منافع شخصی یا تامین مقاصد ارتش امریکا استفاده کنند.این بازی برای شرکت سازنده اش بسیار سودآور بوده و هر هفته ۲۲.۱ میلیون دلار درآمد برای ان به ارمغان آورده است؛ اما کم نیستند کشورهایی که اجرای این بازی را به علت به خطر انداختن سلامت کاربرانش و همین طور دغدغه های امنیتی ممنوع یا محدود کرده اند. به نظر می‌رسد چین هم از جمله کشورهایی است که تا زمان عدم رفع نگرانی‌هایش گامی برای رفع ممنوعیت بازی مذکور برنمی دارد. ]]> بازی Wed, 11 Jan 2017 11:14:48 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47487/ممنوعیت-پوکمون-گو-چین-ادامه فیلترینگ راه ‌حل نهایی برای سایت‌های قمار نیست http://itna.ir/fa/doc/news/47449/فیلترینگ-راه-حل-نهایی-سایت-های-قمار-نیست مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رابطه با بازی‌های قمار آنلاین و گسترش آن‌ها خواستار ورود جدی و همکاری پلیس فتا و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای جلوگیری از فعالیت این بازی‌ها شد.به گزارش ایتنا از ایسنا، حسن کریمی قدوسی با ابراز تاسف نسبت به گسترش این بازی‌ها گفت: متاسفانه مدتی است که فعالیت بازی‌های آنلاین قمار رو به افزایش است و تاکنون طی تعامل با کارگروه مصادیق لینک بازی‌ها برای فیلتر شدن به آن‌ها داده شده است اما فیلترینگ راه‌حل نهایی برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها نیست.وی ادامه داد: اغلب این بازی‌های آنلاین حتی تحت دامین نیز نیستند و به یک IP متصل می‌شوند و حتی اگر IP فیلتر شود با استفاده از ابزارهایی به‌راحتی می‌توان به این بازی‌ها دسترسی پیدا کرد.کریمی قدوسی اعلام کرد: با توجه به حساسیت این موضوع حدود یک ماه پیش با پلیس فتا و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نامه‌نگاری کرده‌ایم تا پس از بررسی تمام جوانبِ موضوع، درباره آن تصمیم‌گیری سه‌جانبه گرفته شود.مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برخورد قانونی و قاطع با گرانندگان این سایت‌ها را خواستار شد و تاکید کرد: قمار در دین و شریعت ما حرام است و این‌که چنین بازی‌هایی فعالیت کنند برای ما قابل قبول نیست. با این‌حال معتقدیم فیلترینگ به تنهایی نمی‌تواند جلوی فعالیت این بازی‌ها را بگیرد و خواستار ورود جدی پلیس فتا و کارگروه هستیم. ]]> بازی Sun, 08 Jan 2017 11:46:58 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47449/فیلترینگ-راه-حل-نهایی-سایت-های-قمار-نیست وجود ۲۳ میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای در کشور http://itna.ir/fa/doc/news/47400/وجود-۲۳-میلیون-کاربر-بازی-های-رایانه-ای-کشور به گزارش ایتنا از ایسنا، خسرو کردمیهن در نشست خبری با موضوع آسیب‌های بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای کشور در سال ۸۲ با دورنگری و ژرف‌نگری مقام معظم رهبری تشکیل شد که کنترل و نظارت بر بازار بازی‌های کشور از مأموریت‌های ویژه بنیاد است.وی افزود: تبیین، تقویت و ترویج مبانی فرهنگی وهویت اسلامی ـ ایرانی ازطریق این صنعت با نگاه ویژه به کودکان ونوجوانان، حمایت کامل از ظرفیت‌های موجود این صنعت در کشور با رویکرد بومی‌سازی و تقویت تولیدات داخلی و حمایت و نظارت بر گسترش فرآیند تولید، تأمین، واردات، صادرات، آماده سازی، تکثیر و توزیع انواع بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای از جمله اهداف این بنیاد است.رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور با اشاره به شناسایی ۳۵۰۰ بازی رایانه‌ای غیرمجاز در کشور تصریح کرد: نظام رده بندی، تمامی بازی‌ها را مورد ارزیابی قرار داده و اطلاع‌رسانی صحیحی به جامعه کشورهای اسلامی انجام می‌دهد.کردمیهن ادامه داد: بازهای غیرمجاز رایانه‌ای به عنوان یک آسیب برای کشور محسوب می‌شود چرا که در قالب یک بازی رایانه‌ای خط فکر و اعتقاد و تربیت خانوادگی فرزندان نشانه گرفته می‌شود.وی بیان کرد: فردی که در فضای مجازی از طریق بازی‌های غیر مجاز اقدام به عمل ناپسند و غیرشرعی می‌کند در دنیا واقعی نیز قبح اعتقادی فرد فرو می‌ریزد.رئیس بنیاد بین‌المللی بازی‌های رایانه کشور یادآور شد: با توجه به اینکه در بازی‌های غیر مجاز کاربر جزئی از بازی می‌شود، همزاد پنداری در بازی‌ها خطر بسیار جدی محسوب می‌شود.کرد میهن عدم عضویت جمهوری اسلامی ایران در کنوانسیون برن و قانون کپی رایت را از بزرگ‌ترین مشکلات عنوان کرد و گفت: نازل بودن قیمت بازی‌های غیر مجاز در بازار یکی دیکر از آفات در جامعه است.وی با بیان اینکه ۲۳ میلیون کاربر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در کشور جود دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه سنین سه تا ۱۶ سال آسیب‌پذیرترین سن است، ۷۵ درصد کاربران بازی‌های رایانه‌ای در سنین آسیب‌پذیر هستند.رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور اظهارکرد: بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز سلامت جسمی، جنسی، فکری و روحی جوانان را تهدید کرده و پرخاشگری از جدی‌ترین آسیب‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آینده‌ای نزدیک بحران بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز دامن‌گیر جامعه خواهد شد آموزش و پرورش باید کار جهادی را در این زمینه دنبال کند.کرد میهن ادامه داد: ایران یکی از کشورهای مطرح در حوزه بازی سازی آسیا است و ۲۲۰ عنوان بازی رایانه‌ای در داخل کشور تولید شده است.وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۵۰ عنوان بازی غیرمجز آنالیز شده است، تصریح کرد: باید حرکتی تدافعی در مقابله با بازی‌های رایانه‌ای غیر مجاز صورت گیرد.رئیس بنیاد بین المللی بازی‌های رایانه کشور تاکید کرد: علی‌رغم اینکه تولید بازی‌های رایانه‌ای نیازمند اعتبارات قابل توجهی است اما پتانسیل‌های بسیار بالایی در زمینه تولید بازی در کشور وجود دارد. ]]> بازی Sat, 07 Jan 2017 05:46:30 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47400/وجود-۲۳-میلیون-کاربر-بازی-های-رایانه-ای-کشور روحانی هم درگیر کلش شد http://itna.ir/fa/doc/news/47308/روحانی-هم-درگیر-کلش وزیر ارتباطات پیرو قولی که برای پیگیری اختلال ایجاد شده برای بازی کلش‌آوکلنز داده بود، موضوع را با رئیس جمهور نیز مطرح کرد.به گزارش ایتنا از تسنیم، اواسط هفته گذشته برای چندمین بار دسترسی به بازی کلش‌آوکلنز با مشکل مواجه و سپس رفع شد.هرچند که حسن کریمی قدوسی –مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- این موضوع را ناشی از اختلال در شبکه اینترنت دانست اما عبدالصمد خرم آبادی -معاون قضایی دادستان کل کشور- درباره اختلال ایجاد شده در بازی "کلش‌آوکلنز" از اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی خبرداد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی موافقت کردند.بعد از این اظهارات و اعتراض کاربران این بازی در صفحه اجتماعی وزیر ارتباطات، محمود واعظی ضمن پاک کردن برخی کامنت کاربران اینترنت از صفحه شبکه اجتماعی خود که ظاهرا ادبیات مناسبی نداشتند، اظهار کرد: در چند پست اخیر اعتراضاتی به اختلال بازی کلش از سوی دنبال کنندگان صفحه اجتماعی من مطرح شده که این مطالب را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خواهم رساند.وزیر ارتباطات همچنین گفت: مطالب مطرح شده را پیگیری خواهم کرد اگر چه در بعضی موارد به دلیل استفاده از ادبیات نامناسب مجبور به حذف آنها شدم.اکنون بار دیگر وزیر ارتباطات طی پیامی اینستاگرامی گفته است که اگر چه موضوع بازی کلش در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم‌گیری شده ولی با توجه به قولی که داده بودم، امروز (روز گذشته) موضوع و مطالب مطرح شده را با رییس محترم جمهور مطرح کردم و امیدوارم به زودی مشکل حل شود. ]]> بازی Mon, 02 Jan 2017 05:38:16 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47308/روحانی-هم-درگیر-کلش تبدیل کل بدن به دسته کنترل بازی با یک اختراع جدید http://itna.ir/fa/doc/news/47250/تبدیل-کل-بدن-دسته-کنترل-بازی-یک-اختراع-جدید به گزارش ایتنا از مهر به نقل از اسلش گیر، سیستم یاد شده که Stealth نام دارد از گوشی هوشمند و بدن کاربر برای پیشبرد بازی استفاده می‌کند. هدف از این ابتکار عمل کمک به حفظ تناسب اندام افرادی است که عادت کرده اند با لم دادن بر روی مبل به انجام بازی‌های ویدئویی بپردازند و به همین علت دچار چاقی و اضافه وزن شده اند.برای اجرای این بازی باید برنامه موبایلی آن را بارگذاری و بر روی گوشی نصب کنید و سپس گوشی را بر روی یک سطح مستطیلی پایه دار متحرک که توسط شرکت سازنده طراحی شده قرار دهید و سپس به حالت درازکش با دستانتان این سطح را نگه دارید.در ادامه این بازی سه دقیقه ای باید اهداف به نمایش درآمده در نمایشگر گوشی را با منحرف کردن سطح مذکور به چپ و راست در تیررس خود قرار داده و نابود کنید. بازی یاد شده هنوز در مرحله آزمایشی است و برنامه آن با گوشی های آندرویدی و iOS سازگاری دارد. انتظار می رود عرضه عمومی این بازی در ژوئن سال ۲۰۱۷ آغاز شود. قرار است اجرای گروهی این بازی هم برای علاقمندان ممکن شود. ]]> بازی Sat, 31 Dec 2016 07:00:08 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47250/تبدیل-کل-بدن-دسته-کنترل-بازی-یک-اختراع-جدید نفس‌های آخر "کلش" در ایران http://itna.ir/fa/doc/news/47246/نفس-های-آخر-کلش-ایران بازی «کلش آف کلنز» طی یک ماه اخیر، یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود در ایران را طی می‌کند و در حالی که در مقطع کوتاهی از زمان با اختلال مواجه شده بود، ظاهرا در حال حاضر با نظر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، تصمیم به فیلترینگ آن گرفته شده است.به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که طی سال‌های اخیر صحبت‌های بسیاری در رابطه با مشکلات اجتماعی ایجاد شده توسط «کلش آف کلنز» مطرح شده بود، اولین جرقه‌های محدود شدن این بازی در یک ماه اخیر و زمانی زده شد که روز هشتم آذر دسترسی کاربران ایرانی به این بازی قطع شد و البته در آن زمان تنها «کلش آف کلنز» نبود که با محدودیت مواجه شد، بلکه دسترسی دیگر بازی کمپانی سوپرسل یعنی کلش رویال نیز با اختلال روبه‌رو شد، به طوری که کاربران ایرانی بدون استفاده از فیلترشکن و نرم‌افزارهای تغییر آی پی، قادر به ورود به سرورهای بازی نبودند.اما در شرایطی که شرکت سوپرسل واکنشی به اختلال در «کلش آف کلنز» و کلش رویال نشان نداد و با توجه به اینکه در آن زمان بازار اختلالات اینترنتی داغ بود، حسن کریمی قدوسی- مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- عدم دسترسی به بازی «کلش آف کلنز» را نیز به گردن همین اختلالات انداخت و حل مشکل آن را به آینده‌ موکول کرد.البته پیش از واکنش مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، شایعاتی مبنی بر فیلتر شدن این بازی‌ها در ایران مطرح شده بود، با این وجود مسئولان این بنیاد این عدم دسترسی را مربوط به اختلالات اینترنتی دانستند و موضوع فیلترینگ آن را رد کردند؛ تا جایی که کریمی قدوسی اظهار کرد بر اساس پیگیری‌های انجام‌شده از کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و کافه‌بازار، مشکل پیش‌آمده به دلیل اختلال در اینترنت سراسری کشور است.ادعای شرکت ارتباطات زیرساخت، رد اختلال اینترنتیکشمکش درباره فیلترینگ و اختلال «کلش آف کلنز» به همین جا ختم نشد و محمدجواد آذری جهرمی –مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- و البته با گذشت یک هفته از این جریان، شایعه بروز هرگونه مشکل و اختلال در شبکه اینترنت کشور را رد کرد و همچنین موضوع از دسترس خارج شدن بازی «کلش آف کلنز» را نیز بی‌ارتباط با وضعیت اینترنت کشور دانست و بیان کرد: اطلاع‌رسانی در این باره بر عهده دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است و ارتباطی با وضعیت اینترنت ندارد.با توجه به اینکه در فروشگاه "کافه بازار" کاربران اندرویدی می‌توانند خریدهای درون برنامه‌ای خود را انجام دهند، این فروشگاه آنلاین داخلی در نهایت از حل مشکل اتصال به بازی‌های «کلش آف کلنز» و «کلش رویال» خبر داد.«پوکمون گو»، دیگر بازی محبوب و منفورالبته مشکلات دسترسی به بازی‌های موبایلی پیش از این هم برای بازی «پوکمون گو» رخ داده بود و در شرایطی که این بازی در مقطعی از زمان به شدت محبوب شده و در بازار جهانی جنجال‌هایی را به وجود آورده بود، در ماه مرداد و یک ماه پس از انتشار بازی، کاربران ایرانی به دلیل فیلتر شدن آن نمی‌توانستند آن را بازی کنند و یا باید قیدش را می‌زدند یا از فیلترشکن برای باز کردن آن استفاده می‌کردند.در آن زمان نیز جواد امیری -معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای- با بیان اینکه صدور مجوز انتشار بازی در داخل کشور بر اساس درخواست ناشر داخلی و معیارهای نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (ESRA) و رعایت قوانین و مقررات مربوطه امکان‌پذیر است، اعلام کرد بازی «پوکمون گو» با محتوای موجود، از نظر خطوط قرمز و الگوهای مشخص شده، مجاز است و بدون هماهنگی با بنیاد فیلتر شده است، اما این بازی یک فراسرگرمی است و استعلام از سایر نهادهای مرتبط از جمله نهادهای امنیتی، لازمه صدور مجوز نهایی برای این بازی است.از طرفی سیدابوالحسن فیروزآبادی -رئیس مرکز ملی فضای مجازی- یک هفته پس از آن، با بیان اینکه به نظر می‌رسد بازی «پوکمون گو» به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌کند، مناسب نیست از تصمیم کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه برای فیلتر کردن بازی «پوکمون گو» در صورت ورود این بازی به ایران خبر داد.فیلترینگ «کلش آف کلنز» حقیقت داشتاکنون با گذشت نزدیک به یک ماه از پاسکاری میان فیلترینگ و اختلال، به نظر می‌رسد شایعه فیلترینگ «کلش آف کلنز» حقیقت داشته است؛ چرا که چهار روز پیش و (هفتم دیماه) در برخی رسانه‌ها به نقل از عبدالصمد خرم‌آبادی -معاون قضایی دادستان کل کشور- اعلام شد که اختلالات بازی «کلش آو کلنز»، برخلاف ادعای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به دلیل اختلالات عادی در شبکه اینترنت نبوده و به دستور مستقیم کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه صورت گرفته است.بر اساس گفته‌های دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بسیاری از خانواده‌ها که فرزندانشان از این بازی آسیب دیده‌اند، مصرانه درخواست منع دسترسی را داشته و اکثریت قریب به اتفاق اعضای دولتی و غیردولتی کارگروه نیز با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی «کلش آف کلنز» موافقت کرده‌اند، بنابراین این دستور لازم‌الاجراست و این سوال که چرا محدودیت فوق رفع شده است، باید از وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت که مسئولیت اجرای دستورات کارگروه را بر عهده دارد، پرسیده شود.طبق آنچه در رسانه‌ها اعلام شد، خرم‌آبادی درباره دلایل این تصمیم نیز گفته است به موجب ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای، ترویج و آموزش اعمال خشونت‌آمیز از طریق سامانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای جرم است. همچنین به عقیده روانشناسان، این بازی حداقل ۲۰ مورد آسیب بسیار مخرب آشکار و پنهان در نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند، و یک بازی به شدت اعتیادآور است.چند روز قبل نیز علی جمالی -رئیس پلیس فتا استان ایلام- با بیان اینکه یکی از بازی‌های آنلاینی که امروزه به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین‌ها در میان کودکان و نوجوانان و همه خانواده‌ها تبدیل‌ شده بازی «کلش آف کلنز» است که بر اساس تحقیقات روان‌شناسان و یک بازی اعتیادآور و مخرب شناخته‌ شده است، تصریح کرد: تحقیقات و آمارها نشان می‌دهد روزانه به‌صورت میانگین ۹ ساعت کاربران وقت خود را به این بازی اختصاص می‌دهند و که می‌تواند در درازمدت باعث بروز مشکلاتی از قبیل شکل‌گیری روحیه تخریب‌گری، زمینه بی‌قراری و استرس را در افراد به وجود بیاورد.در نهایت نیز بازی از میان بازی‌های سوپرسل که روی «کافه‌ بازار» قرار داشتند، تنها «کلش آف کلنز» روز هشتم دی ماه از این فروشگاه آنلاین موبایلی حذف شد تا وعده کارگروه مبنی بر فیلتریگ و مسدود کردن این بازی جامه عمل بپوشد.واعظی وعده پیگیری می‌دهداز سوی دیگر محمود واعظی در صفحه اجتماعی اینستاگرام منسوب به وی قول داد موضوعات مربوط به فیلترینگ «کلش آف کلنز» را پیگیری کند. او در پست اینستاگرام خود نوشت: در چند پست اخیر، اعتراضاتی به اختلال بازی «کلش» مطرح کرده‌اید. این مطالب را به اطلاع کمیته تعیین مصادیق مجرمانه خواهم رساند و مطالب مطرح شده را پیگیری خواهم کرد، گرچه در بعضی موارد به دلیل استفاده از ادبیات نامناسب مجبور به حذف آنها شدم.فیلترینگ بازی‌های آنلاین اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و دیگر برنامه‌های محبوب مربوط به سرگرمی، حکایت تازه‌ای نیست و در چند سال اخیر که روند فناوری و خلاقیت در این زمینه به سرعت ادامه دارد، همواره وجود داشته است؛ با این وجود به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هنوز در این زمینه خاص به نظر مشترکی نرسیده‌اند و این روند اصرار از یک طرف و انکار از طرف دیگر ادامه دارد. ]]> بازی Sat, 31 Dec 2016 05:58:33 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47246/نفس-های-آخر-کلش-ایران بازی «کلش آو کلنز» در ایران فیلتر می‌شود http://itna.ir/fa/doc/news/47232/بازی-کلش-آو-کلنز-ایران-فیلتر-می-شود در چند روز گذشته دسترسی به بازی کلش آف کلنز با مشکل مواجه و سپس رفع شد. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز اعلام کرد که علت محدودیت در دسترسی به این بازی مشکل اختلال در شبکه اینترنت بوده است؛ اما معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی علت را موضوع دیگری عنوان می‌کند.به گزارش ایتنا از ایران آنلاین، عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون قضایی دادستان کل کشور در رابطه با اختلال ایجاد شده در بازی «کلش‌ آو کلنز» از اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی خبر داد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کارگروه تعیین مصادیق با اعمال محدودیت برای دسترسی به بازی «کلش آو کلنز» موافقت کردند.وی درباره اینکه به چه علت محدودیت در دسترسی به این بازی بعد از مدتی رفع شد، گفت: این سوال باید از وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت که مسئولیت اجرای دستورات کار گروه را برعهده دارد پرسیده شود که چرا محدودیت رفع شده است.معاون قضایی دادستان کل کشور در خصوص اینکه آیا دادستانی کل کشور به عنوان رئیس کارگروه، علت اجرا نشدن دستور را پیگیری کرده است یا خیر؟ افزود: دادستانی کل در آخرین جلسه کارگروه که در یکم دی ماه امسال تشکیل شد این موضوع را در جلسه مطرح کرد و همه اعضای حاضر در جلسه مجددا بر اجرای دستور تاکید داشتند و چون برخی ازمسئولان ذی‌ربط حضور نداشتند مقرر شد وزارت ارتباطات ضمن اعمال محدودیت علت توقف در اجرای دستور را کتبا اعلام کند.دبیرکارگروه تعیین مصادیق درادامه درباره اینکه چرا کارگروه دستور فیلتر این بازی را صادر کرده است و براساس چه ماده قانونی این اقدام انجام شده است، گفت: این کارگروه در اجرای بند(ب) ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای که همان (ماده ۷۴۳ قانون مجازات اسلامی)، بخش تعزیرات است، دستور اعمال محدودیت در دسترسی به بازی کلش آف کلنز را صادر کرده است.معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی اعلام کرد به موجب ماده قانونی مزبور ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز از طریق سامانه‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای جرم است.وی گفت: به عقیده صاحبنظران و خصوصا روانشناسان بازی کلش آو کلنز مصداق بارز آموزش و ترویج خشونت از طریق جنگ قبایل است.وی اظهارکرد: علاوه بر این روانشناسان معتقدند که این بازی حداقل بیست آسیب بسیار مخرب آشکار و پنهان در نوجوانان و جوانان ایجاد می‌کند و یک بازی به شدت اعتیاد آور است.خرم آبادی اعلام کرد: خانواده‌هایی که نوجوانان و جوانانشان از این بازی آسیب دیده‌اند و توانایی مقابله با اعتیاد آنان را ندارند از کارگروه تعیین مصادیق تقاضای فیلتر این بازی را کرده‌اند.معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی یادآور شد: اکثریت قریب به اتفاق اعضای دولتی و غیردولتی کارگروه با اعمال محدودیت در دسترسی به این بازی موافقت کردند و این دستور لازم الاجرا است. ]]> بازی Wed, 28 Dec 2016 09:52:43 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/47232/بازی-کلش-آو-کلنز-ایران-فیلتر-می-شود