ايتنا - پربيننده ترين عناوين ميزباني وب :: rss_full_edition http://itna.ir/Hosting Sat, 11 Mar 2017 14:45:01 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 11 Mar 2017 14:45:01 GMT ميزباني وب 60 آغاز ثبت نام اولین دوره آموزش طراحی سایت در مرکز دروپال ایران http://itna.ir/fa/doc/news/25922/آغاز-ثبت-نام-اولین-دوره-آموزش-طراحی-مرکز-دروپال-ایران دروپال، سیستم مدیریت محتوای قدرتمندی که انتخاب بیشتر توسعه دهندگان حرفه‌ای وب در دنیا است.به گزارش ایتنا مرکز دروپال ایران نیز برای توسعه هرچه بیشتر این فریم ورک قدرتمند در ایران دوره‌های تخصصی را برای اولین بار برگزار می‌کند.دروپال چیست؟ دروپال هسته بیش از یک میلیون وب‌سایت فعال در اینترنت است که بیشتر آنها شامل وب‌سایت‌های بزرگ دنیای وب و مخصوصاً وب‌سایت‌های سطح یک دولتی و سرشاخه‌های اصلی صنعت و دانشگاهی است.اما پلتفرم دروپال می‌تواند در شرکت‌های متوسط و کوچک نیز به سادگی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد.احساس نیاز برای توسعه دروپال در بین فارسی زبانان با رشد و گسترش هسته‌ها و فریم ورک‌های تحت وب احساس نیاز و نگاه تخصصی به آموزش این پلتفرم قدرتمند در بین ایرانیان حضور پررنگ‌تر متولیان و توسعه دهندگان این سیستم مدیریت محتوا را بیشتر کرده است.مرکز دروپال ایران نیز برای اولین بار اقدام به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش دروپال از مقدماتی تا پیشرفته کرده است.مهارت‌هایی نظیر نصب و پیکربندی دروپال، کار با پایگاه داده، طراحی و پیاده سازی قالب ، ماژول و... بخشی از سرفصل های این دوره‌ها می‌باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از وب سایت این مرکز به آدرس (http://drupalcenter.ir) و یا ایمیل info@drupalcenter.ir پرسش‌های خود را مطرح نمایید.   ]]> ميزباني وب Tue, 23 Apr 2013 08:33:30 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/25922/آغاز-ثبت-نام-اولین-دوره-آموزش-طراحی-مرکز-دروپال-ایران فواید و معایب داشتن سرور هاستينگ اختصاصی http://itna.ir/fa/doc/article/23528/فواید-معایب-داشتن-سرور-هاستينگ-اختصاصی مرواهاست - برخورداری از یک سرور اختصاصی نه تنها باعث کنترل بیشتر شما بر سرورهای اشتراکی می‌شود بلکه از لحاظ هزینه هم بسیار مقرون به صرفه است.هم اکنون اغلب کسب و کارهای متوسط جهت رفع نیازهای خود به این نوع میزبانی روی آورده‌اند.یک سرور اختصاصی درواقع نوعی از سرویس میزبان است که به کلاینت امکان اختصاص کل فضای سرور جهت پاسخگویی به نیازهایش را می‌دهد.این مطلب بدان معناست که این سرور برخلاف میزبان اشتراکی با هیچ کس دیگری مشترک نیست.مالکان وب سایت‌ها قادرند با چنین تنظیماتی که عملا با هیچ کس دیگری در اشتراک نیست یک کنترل تمام و کمال روی سرور داشته باشند.کنترل کامل سرور به این معناست که شما می توانید به آسانی در مورد سیستم عامل و سخت‌افزار دست به انتخاب بزنید. به همین دلایل، هم اکنون این نوع از میزبانی مورد علاقه بسیاری از مالکان وب سایت‌ها می‌باشد.در هر صورت قبل از اینکه تصمیم عجولانه‌ای بگیرید بهتر است با حساسیت بیشتری به تمام جنبه‌های میزبانی که قرار است برای وب سایت خود برگزینید دقت نمایید.علاوه بر آن، بررسی نقاط قوت و ضعف هریک از انواع میزبان‌های وب امری ضروری است.فوايدیکی از فواید سرورهای اختصاصی، انعطاف پذیری آن در رابطه با فضای ذخیره‌سازی و میزان انتقال داده‌ها است.در سروروهای اختصاصی، مشخصه‌ها و کاربری‌ها کاملا مشخص هستند و شما می‌توانید از تمام ظرفیت‌های آن بهره ببرید. علاوه بر این، هیج نیازی به خریداری تجهیزات مخصوص نیست زیرا تمامی تجهیزات ضروری مورد نیاز برای خدمات توسط شرکت میزبان وب فراهم می‌آیند.همچنین استفاده از این نوع میزبان وب برای کسانی که اطلاعات فنی سطح بالایی ندارند بسیار مطلوب‌تر از میزبان‌های نیازمند تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی است. ارتقاء آن نیز به راحتی از طریق سرورهای اختصاصی مشابه و فراهم آورنده میزبان وب میسر است. بعلاوه، شما به راحتی می‌توانید پس از صدور دستور به سایت میزبان، سرور خود را ظرف کمتر از ۲۴ ساعت بهینه‌سازی نمایید.فراتر از تمامی اینها، یک میزبان سرور اختصاصی از سرعت بسیار بالایی برخوردار است که می‌توان آن را در ظرفیت‌های بسیار بالا خریداری کرد.معايباما از سوی دیگر، شاید بتوان یکی از آشفته‌ترین قسمت‌های یک میزبان اختصاصی مدیریت شده را قیمت آن دانست. خریداری یک میزبان اختصاصی در مقایسه با خرید یک میزبان اشتراکی مستلزم هزینه بالاتری است.این مسئله به قابل اتکا بودن فراهم آورنده میزبانی وب نیز بستگی دارند زیرا درصورتی که میزبان منتخب شما قابل اطمینان نباشد عملکرد سرور اختصاصی نیز تحت‌الشعاع آن قرار خواهد گرفت.یکی دیگر از معایب میزبان سرور اختصاصی، بالا رفتن هزینه‌ها همزمان با بالا رفتن میزان انتقال اطلاعات است.معمولا جهت میزبانی فیزیکی و سخت‌افزاری که سایت روی آن جایگذاری شده است هر ماه تعرفه‌های سنگینی شارژ می‌شود. هرچند که این نوع ساز و کار در مقایسه با سرمایه گذاری های عظیم مورد نیاز جهت راه‌اندازی سرورهای مشترک در کوتاه مدت ارزان به نظر می‌رسد اما در مدت زمان طولانی‌تر سنگین بودن هزینه‌های آن آشکار خواهد شد.  ]]> ميزباني وب Sat, 08 Sep 2012 11:13:31 GMT http://itna.ir/fa/doc/article/23528/فواید-معایب-داشتن-سرور-هاستينگ-اختصاصی تصاحب شرکت ارائه‌کننده خدمات ابری Rackspace http://itna.ir/fa/doc/news/45116/تصاحب-شرکت-ارائه-کننده-خدمات-ابری-rackspace شرکت راک‌اسپیس (ارائه‌دهنده خدمات ابر و میزبانی وب) روز گذشته اعلام کرد که قرار است توسط شرکت سهامی خاص Apollo Global Management خریداری شود و بدین‌ترتیب بار دیگر به یک شرکت خصوصی تبدیل گردد. تحلیلگران می‌گویند این اقدام به راک‌اسپیس کمک خواهد کرد تا بدون نگرانی و فارغ از واکنش سهامداران، تغییرات عمده‌ای را که مدنظر دارد، روی خدمات خود اعمال نماید.به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از CIO، تمرکز کسب‌ و کار اولیه راک‌اسپیس، همان‌طور که از نامش هم پیداست، بیشتر بر فضای ابری بود و در توسعه OpenStack (یک پلتفرم منبع باز ابری) هم مشارکت داشته است. این شرکت یکی از نخستین بازیگران در بازار ابر بود و با همکاری رقبایی همچون AWS از شرکت آمازون، IBM، مایکروسافت و گوگل، صنعت ابر را شکل دادند.همزمان با مهاجرت بیشتر و بیشتر سازمان‌ها به فضای ابری، راک‌اسپیس هم تلاش کرد به این تقاضا پاسخ بدهد و تمرکز خود را بیشتر بر وب‌سایت‌های میزبان‌شده، و خدمات و نرم‌افزارهای سازمانی و تجاری نگه داشت. اما بازار ابر تا حد بسیار زیادی رقابتی بود و شرکت‌هایی همچون گوگل، مایکروسافت و آی‌بی‌ام و به‌ویژه AWS در آن سهم ویژه و عمده‌ای داشتند. در نتیجه برای راک‌اسپیس خیلی دشوار بود که بتواند با آنها به رقابت بپردازد. اما این شرکت برای پیدا کردن مزیت رقابتی خود، به عرضه دیگر خدمات، همچون ارائه پشتیبانی از AWS و دیگر فراهم‌کنندگان خدمات ابر روی آورد.گفته می‌شود راک‌اسپیس درنظر دارد با پشتیبانی و یکپارچه‌سازی محصولات فروشندگان واسط، بتواند به مشتریان سازمانی خود توانایی سفارشی‌سازی و کنترل بر آنچه که در ابر اجرا می‌کنند را اعطا نماید.گفتنی است سهامداران راک‌اسپیس با این معامله ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری، به‌ازای هر سهم، ۳۲ دلار دریافت خواهند کرد. راک‌اسپیس انتظار دارد که این معامله در سه‌ماهه چهارم مالی نهایی گردد.  ]]> ميزباني وب Thu, 01 Sep 2016 13:55:16 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/45116/تصاحب-شرکت-ارائه-کننده-خدمات-ابری-rackspace CMS های برتر برای کسب و کارهای کوچک http://itna.ir/fa/doc/article/23835/cms-های-برتر-کسب-کارهای-کوچک مرواهاست - CMS یا سیستم مدیریت محتوا یکی از الطاف دنیای نرم‌افزار به کسب و کارهای کوچک است.از این طریق آنها به آسانی قادر خواهند بود بدون نیاز به دانش فنی بخصوصی، مدیریت وب سایت خود را از طریق CMSبه دست بگیرند. همچنین باتوجه به محدودیت بودجه این شرکت‌ها، دیگر نیازی به استخدام یک برنامه‌نویس HTML جهت ایجاد وب سایت و غیره نخواهد بود و به این ترتیب CMS نقش یک دفترچه حساب پس انداز را برای شرکت‌های متوسط ایفا می‌نماید.بواسطه این نرم‌افزار، آنها می‌توانند نسبت به بارگذاری، ویرایش، مدیریت و ساختاربندی محتوای وب سایت‌های خود اقدام نمایند.CMS مشتمل بر انواع متفاوتی است. در حالی که برخی از CMSها رایگان هستند برخی دیگر را باید رجیستر کرد و برخی دیگر روی پلتفورم NET ، برخی روی چارچوب PHP باز نوشته شده‌اند و علاوه بر این در حالی که بعضی از آنها برای مبتدی‌ها بسیار پیچیده و نامفهوم هستند، بعضی دیگر کاملا قابل فهم با کاربری بسیار آسان می‌باشند.البته قبل از اینکه زمان، تلاش و پول خود را صرف سرمایه‌گذاری روی CMS کنید باید به موارد دیگری نیز توجه داشته باشید. برای کسب و کارهای کوچک یک CMS رایگان و منبع باز با قابلیت کاربری آسان کفایت می‌کند.عامل چهارم، ثبات CMS می‌باشد که تنها از طریق فراهم بودن پشتیبانی قوی برای کاربران نهایی قابل دستیابی است. معرفی CMSهای برتر برای کسب و کارهای کوچک Joomla: این روزها Joomla یکی از پرطرفدارترین CMSها در بین کسب و کارهای کوچک است که به صورت رایگان و منبع باز قابل دسترسی می‌باشد. توسعه دهندگان Joomla (PHP) از طریق افزونه‌های مختلف که به صورت رایگان قابل بارگذاری هستند از این نرم‌افزار پشتیبانی می‌کنند. Joomla با تهیه یک پایگاه داده از اطلاعات مورد نظر شما، مدیریت و بروزرسانی وب سایت را ممکن می‌سازد. در صورت بروز هرگونه مشکل فقط کافیست با Joomla تماس بگیرید تا آنها فورا به رفع مشکل شما مبادرت نمایند. CMS MadeSimple: USP مربوط به این CMS وزن بسیار سبکی دارد. تنظیمات آن به آسانی صورت می‌گیرد و به همین دلیل برای ایجاد وب سایت در شرایط محدودیت زمانی بسیار سودمند و کارآمد است. با توجه به انعطاف‌پذیری بسیار زیاد این CMS یک رابط کاربری قوی می‌تواند محیط امنی را برای آن فراهم سازد. این CMS در صورتی که با یک دامنه وب محور همراه شود تعدادی پلاگین هم در درون خود دارد. GL Fusion: کاربری‌های فراوان این CMS از جمله CAPTCHA، MooTools AJAX و بخش‌های بحث و تبادل نظر، تقویم، ابزار گالری تصاویر پشتیبانی می‌شود برای بازدیدکنندگان از وب سایت قابل دسترسی است. این نرم‌افزار که در PHP توسعه یافته است از تنظیمات و کاربری بسیار راحتی برخوردار است. این CMS سازگار با SEO تعدادی پلاگین کاربرپسند مانند نظردهی، جلوگیری از اسپم و RSS و غیره را به همراه دارد. Etomite: این CMS کاربرپسند و منطبق بر SEO به کاربران نهایی جهت مدیریت تمامی جنبه‌های وب‌سایت کمک شایانی می‌نماید. به این وسیله شما قادر خواهید بود بدون داشتن هرگونه دانش خاصی در مورد AJAX، از آن در ویرایشگر وب سایت خود استفاده کنید. Impress CMS: این نوع CMS بواسطه پشتیبانی قوی خود، طرفداران زیادی در بین کاربرانش پیدا کرده است. در سال ۲۰۰۸، Impress موفق شد جایزه متعهدترین CMS از نظر خدمات رسانی را از آن خود نماید. اگرچه این نوع در مقایسه با CMSهای ذکر شده تاکنون از پلاگین‌های کمتری برخودار است اما امنیت، انعطاف‌پذیری و قابلیت کاربری فوق‌العاده آن این خلاء را پر می‌‌کند. کدام CMSهای دیگر می‌توانند برای کسب و کارهای کوچک و یا کسانی که در آغاز راه هستند مناسب باشند؟ کدامیک از آنها می توانند جنبه‌های متفاوتی از کارکردن با CMS را به شما نشان بدهند؟برای یافتن پاسخ این سوالات می توانید از وب سایت http://www.evontech.com/business-identity-portals-using-cms.html دیدن کنید.  ]]> ميزباني وب Sun, 07 Oct 2012 06:35:51 GMT http://itna.ir/fa/doc/article/23835/cms-های-برتر-کسب-کارهای-کوچک مهاجرت معکوس در میزبانی سایت‌های ایرانی/ چرا استیو جابز برای آی‌پد USB نگذاشت http://itna.ir/fa/doc/interview/25466/مهاجرت-معکوس-میزبانی-سایت-های-ایرانی-چرا-استیو-جابز-آی-پد-usb-نگذاشت به گزارش ایتنا از فارس، فریدون قاسم‌زاده در همایش مخابرات ایران اظهار داشت: پس از عرضه آیفون و آیپد یکی از سؤالات همیشگی این بود که چرا استیو جابز روی آیفون و آی‌پد، «STORAGE» (محل ذخیره سازی اطلاعات) یا حداقل پورت USB نگذاشت. چرا استیو جابز برای آی‌فون و آی‌پد USB نگذاشت؟ وی ادامه داد: دلیل این کار استیو جابز این بود که اصلاً در آینده فناوری قرار نیست هرکس داده‌ را به صورت شخصی ذخیره کند. مدیرعامل شرکت افرانت گفت: فناوری به سمتی حرکت کرده که حجم اطلاعات به قدری زیاد شده که کسی قادر نخواهد بود تمام اطلاعات خود را به صورت شخصی ذخیره کند و این اطلاعات باید در دیتاسنترها نگهداری شوند و از طریق رایانش ابری در هر زمان و هر مکان در دسترس مالک باشند. این استاد دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: عقیده استیو جابز این است که با پیشرفت فناوری و توسعه وسایل ارتباطی، هر کاربر از چندین وسیله استفاده می‌کند و باید راهکاری در نظر گرفته شود که با به روز کردن یک وسیله، دیگر وسایل کاربر نیز به روز شود. این ایده، اصل رایانش ابری است که بر اساس آن استیو جابز آیفون و آیپد را بی‌نیاز از USB دید. دیتاسنتر ملی کشور محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات مهم نیست مدیر شرکت افرانت یادآور شد: اصل نگه داشتن تمام اطلاعات کشوری و نظامی در یک دیتاسنتر به عنوان دیتاسنتر ملی کشور ضد امنیتی است، این کار یعنی مدام پیام دادن به اینکه مکان مرا پیدا کن و مرا بزن. وی یادآور شد: از این رو توسعه این است که شرکت بزرگ مانند همراه اول و ایرانسل که سالانه هزاران میلیارد درآمد دارند، ۱۰ میلیارد تومان صرف ایجاد دیتاسنتر کنند. دیتاسنترها باید طبق ترافیک منطقه‌ای ایجاد شوند وی در ادامه با اشاره به برنامه راه‌اندازی دیتاسنتر‌های استانی گفت: دیتاسنتر نباید بر اساس استان که یک تقسیم‌بندی سیاسی است، ایجاد شود و دلیلی نیست که هر استان یک دیتاسنتر داشته باشد، بلکه باید با استخراج الگوی ترافیک هر منطقه در منطقه موردنیاز، دیتاسنتر ایجاد شود. وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های استاندارد دیتاسنتر این است که هر دیتاسنتر میلیون‌ها سرور دارد. تعداد سرورهای موجود در دیتاسنترهای ایران در حد ۱۰۰ هزار تا سرور است. قاسم‌زاده با اشاره به توان مصرفی در دیتاسنترها گفت: یک «رک» که با ۴ سرور کار کند مانند یک اتاق دربسته است که ۵ بخاری درون آن روشن باشد، همچنان که در سال ۲۰۱۰ با ده دقیقه سرچ در گوگل و استفاده از دیتاسنترهای گوگل می‌شد به مدت نیم ساعت شهر لاس‌وگاس نورانی‌تر شهر دنیا را روشن نگاه داشت. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با ارائه آماری از سایت الکسا در خصوص مراجعات ایرانی‌ها در فضای مجازی گفت: برخلاف بسیاری از ادعاهای باطل از ۵۰۰ سایت برتر در لیست مراجعات ایرانی‌ها، تنها ۹ درصد خارجی هستند که آنها نیز بیشتر سایت‌های معروف یاهو، گوگل و مایکروسافت‌اند، اما با این حال ۹۰ درصد محتوای این ۵۰۰ سایت در ایران نیست. وی گفت: همچنین ۴۰ درصد میزبانی ۵۰۰ سایت پربازدید توسط ایرانی‌ها در ایران نیست. مهاجرت معکوس در میزبانی سایت‌های ایرانی استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: واقعیتی که در میزبانی‌های داخلی وجود دارد این است که شاهد مهاجرت معکوس در میزبانی‌ها هستیم، زیرا سایت‌هایی که در ایران و با میزبانی ایرانی پا می‌گیرند، پس از قدرتمند شدن و افزایش بازدید و ترافیک، ناچار به خارج از کشور می‌روند. وی در توضیح این گفته خود توضیح داد: از آنجایی که قیمت پهنای باند در ایران ۱۰ تا ۱۰۰ برابر دنیاست، در نتیجه قیمت میزبانی و دیتاسنتر نیز بسیار بیشتر از سایر نقاط دنیا است و برای مالک سایت به صرفه‌تر است که میزبانی را در خارج از کشور انجام دهد. عدم تعریف مجوز دیتاسنتر در کشور وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دیگری در بازار دیتاسنتر کشور گفت: موضوع دیگر، نبود مجوز فعالیت دیتاسنتر در کشور است و هم اکنون مجوزی در هیچ قالب به شرکت‌های فعال در بازار دیتاسنتر داده نشده است، این نبود مجوز ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را زیاد کرده است. پروانه‌های صادره توسط وزارت صنعت همیشگی و پروانه‌های وزارت ارتباطات مدت‌دار است وی در ادامه با انتقاد از واگذاری محدود و موقت پروانه‌ها توسط وزارت ارتباطات گفت: در حالی که در وزارت صنعت هیچ‌گاه پروانه‌ای مدت‌دار نبوده است، اما در وزارت ارتباطات برای پروانه‌ها مدت تعیین می‌شود. با این کار تازه پس از دو سال که شرکت به نقطه سر به سر هزینه می‌رسد، مدت مجوز فعالیت‌اش به اتمام می‌‌رسد. قاسم‌زاده در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به تصویب قانون شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت فسفرسوز کار می‌کنند و بودجه‌های میلیاردی برای شرکت در مناقصه‌ها ندارند. وی گفت: در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شوند، طبق قانون شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها از معافیت‌های مالیاتی، واردات و صادرات بهره‌مند خواهند شد و مالیاتی که دولت در چند سال از آن صرف‌نظر کرده با قدرتمند شدن این شرکت‌ها در مدت بسیار کوتاهی بازگردانده می‌شود. ]]> ميزباني وب Tue, 05 Mar 2013 08:44:34 GMT http://itna.ir/fa/doc/interview/25466/مهاجرت-معکوس-میزبانی-سایت-های-ایرانی-چرا-استیو-جابز-آی-پد-usb-نگذاشت سایت godaddy به مدت 24 ساعت از کار افتاد http://itna.ir/fa/doc/news/23611/godaddy-مدت-24-ساعت-کار-افتاد سایت شرکت گوددی (Go Daddy) که چندی پیش به دلیل ناشناخته‌ای از کار افتاده بود، مجدداً فعالیت‌های خود را از سر گرفت. به گزارش ایتنا از مرواهاست به نقل از سی‌نت، تعداد زیادی وب سایت که دامنه اینترنتی خود را توسط شرکت گوددی ثبت کرده بودند، اوایل هفته جاری برای مدت زمانی که «بیش از یک روز کاری» اعلام شد، از کار افتادند. اکنون مشکل مشتری‌های گوددی حل شده است. الیزابت دریسکال (Elizabeth Driscoll) سخنگوی گوددی در یک مصاحبه تلفنی با سایت سی‌نت، با اشاره به این که تمام سرویس‌های شرکت به حالت قبلی برگردانده شده و در حال حاضر فعال است، تاکید کرد هیچ یک از اطلاعات محرمانه مشتری‌ها از قبیل شماره کارت اعتباری، کلمه عبور، نام و آدرس آنها به خارج درز نکرده است. وی گفت در حال حاضر ما دقیقاً نمی‌دانیم چه عاملی باعث بروز این مشکل شده است. دریسکال همچنین با بیان این که در این حادثه، تمام مشتری‌های گوددی آسیب ندیده‌اند، از تعداد دقیق سایت‌هایی که از دسترس خارج شدند، اظهار بی‌اطلاعی نمود. این در حالی است که یک حساب توییتری به نام AnonymousOwn۲r از کار افتادن سایت گوددی را کار خود دانسته و اعلام کرده در این حمله از شیوه عدم سرویس‌دهی (DDoS) استفاده کرده است. این ادعا ثابت نشده است. سخنگوی گوددی نیز گفت نمی‌تواند این سخن را تایید یا رد کند.  ]]> ميزباني وب Wed, 19 Sep 2012 18:58:46 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/23611/godaddy-مدت-24-ساعت-کار-افتاد چطور یک میزبان نامناسب را شناسایی کنیم؟ http://itna.ir/fa/doc/article/24581/چطور-یک-میزبان-نامناسب-شناسایی-کنیم مرواهاست - با افزایش روز افزون تعداد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب، انتخاب کردن از بین آنها کار بسیار دشواری شده است و از سوی دیگر شناسایی میزبان‌های نامناسب و تفکیک آنها از میزبان‌های خوش‌نام چندان ساده نیست.بعنوان یکی از نخستین نشانه‌های یک شرکت میزبانی نامناسب می‌توان گفت که وجود زنگ‌ها و آژیرهای هشدار سرسام آور نشان دهنده عدم وجود پشتیبانی مناسب است.اما عدم پاسخگویی شرکت میزبان به ایمیل‌ها و تماس‌های شما، یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای کشف ناکارآمدی آن است.برای آگاهی از تعداد بی‌شمار این شرکت‌ها باید یک جست‌وجوی اینترنتی انجام دهیدتا دریابید که میزبان‌های وب مانند قارچ از زمین رشد کرده‌اند و البته بسیاری از آنها فاقد بخش پشتیبانی و یا افرادی برای این منظور هستند.مراقب باشید در دام شرکت‌هایی که یک شبه پدید آمده‌اند گرفتار نشوید. در واقع به بیان عامیانه‌تر هیچ ارزانی بی‌علت نیست و ممکن است چنین اقدام نسنجیده‌ای در آینده هزینه‌های بیشتری به شما تحمیل نماید.اگر با تعدادی از آنها تماس بگیرید تا در باره مشخصه‌های ارائه شده سوالاتی مطرح کنید یا باید مدت زمان طولانی را در پشت خط تلفن به شنیدن موزیک آسانسور بگذرانید و یا اینکه تعداد زیادی شماره را پشت سر هم فشار دهید تا بالاخره با یک انسان واقعی طرح صحبت شوید.روش بعدی برای امتحان میزبان وب ، بررسی تعداد مشتری‌ها و سودآوری آنهاست. چنانچه میزبان وب مورد نظر شما از نظر تجاری شرکت شناخته شده‌ای با گزارش‌های سودآوری مشخص باشد و از وجهه خوبی نیز برخوردار باشد نیازی نیست به دنبال میزبان دیگری بگردید.در صورتی که در بین شرکت‌های میزبانی خصوصی در حال جست‌وجو هستید بهتر است قیمت‌های پیشنهادیشان را از نظر ارزانی یا میانگین بودن بررسی کنید.توصیه ما به شما این است که شرکت‌هایی با قیمت متوسط را انتخاب کنید زیرا کسانی که ارزان‌ترین خدمات ممکن را ارائه می دهند فاقد پشتیبانی، مشخصه‌های اضافی هستند و بودجه کافی برای ادامه حیات خود در این صنعت را ندارند.یکی دیگر از روش‌های آسان، بررسی ثبات قیمت میزبان‌ها می‌باشد. تغییر و نوسان دائمی قیمت‌های یک شرکت گویای آن است که عدم وجود یک برنامه‌ریزی روشن و مدون است و نشان می‌دهد ک این شرکت‌ها در ابتدا کار خود را با قیمت‌های پایین شروع کرده‌اند اکنون در صدد جبران آن هستند.البته اینگونه تجارب بد برای شرکت‌هایی که با هدف سرگرمی ایجاد شده‌اند نمی‌تواند مسئله چندان مهمی محسوب شود اما اگر شما مانند بسیاری از ما کار و درآمد خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهید یک میزبان نامناسب می‌تواند تمام کسب و کار شما را یک شبه نابود کند.تا زمانی که قابل اطمینان بودن یک میزبان برای شما به اثبات نرسیده است آن را زیر ذره بین بگیرید.   ]]> ميزباني وب Sat, 15 Dec 2012 10:15:44 GMT http://itna.ir/fa/doc/article/24581/چطور-یک-میزبان-نامناسب-شناسایی-کنیم توییتر از انیمیشن پشتیبانی نمی‌کند http://itna.ir/fa/doc/news/23740/توییتر-انیمیشن-پشتیبانی-نمی-کند سایت توییتر، پشتیبانی از فایل‌های تصویری GIF را متوقف کرد. به گزارش ایتنا از مرواهاست به نقل از سیریانیوز، دلیل این امر، حجم بالای تصاویری است که کاربران آپلود می‌کنند.این تصمیم، آن دسته از تصاویر متحرک GIF را که قبلاً بر سایت توییتر آپلود شده تحت تاثیر قرار نمی‌دهد اما اکنون کاربران تازه‌وارد به قابلیت یادشده دسترسی ندارد. این تصمیم ناگهانی، کاربران توییتر را غافلگیر کرده است. معمولاً تصاویر GIF که کاربران مورد استفاده قرار می‌دهند «چندین مگابایت» است در حالی که توییتر توصیه می‌کند عکس‌ها باید حداکثر ۷۰۰ کیلوبایت باشد. این در حالی است که چند روز پیش، توییتر تغییراتی در صفحه اصلی وب‌سایت خود ایجاد کرد و آن را بسیار مشابه حساب فیس‌بوکی افراد قرار داد. در طراحی جدید، همچون گوگل پلاس و فیس‌بوک، محلی برای درج عکس بزرگی تعبیه شده که در بالای صفحه جای گرفته است.   ]]> ميزباني وب Sat, 29 Sep 2012 07:34:54 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/23740/توییتر-انیمیشن-پشتیبانی-نمی-کند گوگل در شیلی مرکز داده می‌سازد http://itna.ir/fa/doc/article/24773/گوگل-شیلی-مرکز-داده-می-سازد گوگل در حال احداث یک مرکز داده در شیلی است. این مرکز داده که احتمال می‌رود در مجموع ۱۵۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد، در اواخل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش ایتنا از مرواهاست به نقل از The Hosting News، گوگل ساخت این مرکز داده را «مرحله‌ای هیجان‌انگیز» خوانده است. این شرکت آمریکایی در بیانیه‌ای با اشاره به رشد استفاده از اینترنت در آمریکای لاتین، گفت: ما این مرکز داده را با این هدف می‌سازیم که مطمئن شویم کاربران ما در آمریکای لاتین و دیگر نقاط جهان، سریع‌ترین و مطمئن‌ترین دسترسی ممکن را به تمام سرویس‌های گوگل در اختیار دارند. راه‌اندازی این مرکز داده زمینه اشتغال حداقل ۲۰ نیروی کاری تمام وقت و قراردادی را فراهم آورده است. این مرکز داده در Quilicura شیلی در نزدیکی سانتیاگو، پایتخت این کشور واقع شده است. گوگل همچنین مراکز داده‌ای در تایوان، دوبلین، ایالت آیووا و ایالت اورگان در اختیار دارد.   ]]> ميزباني وب Sun, 06 Jan 2013 10:50:18 GMT http://itna.ir/fa/doc/article/24773/گوگل-شیلی-مرکز-داده-می-سازد چرا CMS ؟ http://itna.ir/fa/doc/article/24827/چرا-cms مرواهاست - محتوا در تعیین میزان محبوبیت یک وب سایت نقش بسیار مهمی دارد و به همین دلیل از آن با اصطلاح "فرمانروای وب" یاد می‌شود.به‌روز بودن وب سایت و درج آخرین وقایع شرکت یکی از مهم‌ترین مسائل روزمره هر سازمان است.در زمان حاضر، همه در تلاش هستند تا وب‌سایت‌های خود را به‌روز نگه دارند.از دوران وب سایت‌های استاتیک زمان زیادی سپری شده است و باتوجه به گسترده‌تر شدن میزان آشنایی مردم با اینترنت، ضروری است که وب‌سایت‌‌ها بطور ساعتی به‌روزرسانی شوند.جهت طراحی محتوای وب‌سایت‌ها باید طراحان متخصص به کار گرفته شوند و برای تغییر و تحولات بیشتر به آنها اعتماد نمود. از آنجا که هر انسانی محدودیت‌های خاص خود را دارد بنابراین تکیه کردن به یک فرد خاص برای کاری که به کمک نرم‌افزار (CMS) به آسانی قابل انجام است ایده خوبی نمی‌تواند باشد.با ظهور سیستم مدیریت محتوا، بدون نیاز به هیچ‌گونه دانش تخصصی، به آسانی می‌توان مدیریت و ایجاد محتوای وب‌سایت را بدست گرفت. CMS در درون خود به منابع گرافیکی و برنامه‌های مرتبطی مجهز است که حتی توسط یک فرد معمولی نیز قابل راهاندازی هستند. CMS چیست؟ با استناد به وب سایت ویکی پدیا، CMS یک کاربری کامپیوتری‌ است که جهت مدیریت روند ایجاد، ویرایش، بررسی، ایندکس، جست‌وجو، انتشار و آرشیو کردن انواع متون الکترنیک و محتواهای رسانه‌ای صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین CMS برای اموری مانند ذخیره‌سازی، کنترل، انتشار اسناد خاصی مانند مقالات و اخبار، تنظیمات دستی عملکرد اجرا، تنظیمات دستی عملکردهای فنی، دستورالعمل‌های فروش و بروشورهای تبلیغاتی کاربرد دارد.محتوای تحت مدیریت می‌تواند شامل فایل‌های کامپیوتری، تصاویر، فایل‌های صورتی، فایل‌های تصویری، سندهای الکترونیک و محتوای وب باشد. مزایای استفاده از CMS برای افرادی که بدون اتکا بر افراد متخصص درصدد طراحی و مدیریت وب سایت‌شان هستند CMS ابزار انعطاف‌پذیر و قابل اطمینانی محسوب می‌شود.برای این دسته از مشتری‌ها (مانند دانشجویان و دانش آموزان و یا خانم‌های خانه‌دار) و حتی انتشاردهندگان وب‌سایت‌ها CMS بسیار کارآمد است.چنین افرادی وقت و هزینه کافی برای به کار گرفتن طراحان وب سایت یا برنامه‌نویسان را در اختیار ندارند اما مایلند که افکار خود را در دنیای وب منتشر کرده و وب سایت خود را دائما تحت تغییر و به‌روزرسانی قرار دهند.در ادامه به برخی از مزایای CMS به اختصار اشاره می‌شود: • صرفه جویی در زمان: CMS با امکان انتشار سریع‌تر محتوا که در دنیای مدرن و پرسرعت امروزی از ارزش زیادی برخوردار است به میزان زیادی باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. • ساده و مقرون به صرفه: بسیاری از CMSها مانند Joomla منبع باز هستند و به طور رایگان ارائه می‌شوند و قابلیت انتقال اطلاعات آنها در بین بسیاری از نسخه‌ها و ثبات‌پذیریشان در پلتفورم‌های مختلف CMSها را به نرم‌افزارهایی با کاربری آسان تبدیل می‌کند. • خدمات رسانی برای CMS از طریق اینترنت قابل ارائه است. این نوع خدمات‌رسانی به هیچگونه سخت افزار یا نرم افزار جداگانه‌ای نیازمند نیست. • سهولت کاربری و انتشار محتوا به صورت آنلاین، حتی بدون داشتن از دانش فنی • سهولت استفاده به سبب مدیریت و کنترل خطاها • مجهز بودن به تمپلیت‌های آماده و قابل تغییر که به آسانی در محتوا به کار گرفته می‌شود. • سرعت بالای ایجاد و نگهداری وب‌سایت با استفاده از پلاگین‌ها و ابزارهای وب. • CMS قادر است با استفاه از بلاگ‌ها، بردهای گفت‌وگو و ارسال پیام، RCC و غیره شما را به شبکه‌های اجتماعی متصل سازد. • CMS به دلیل دارا بودن فرآیندهای تعریف شده انتشار می تواند با کاربرهای متفاوت به اشتراک گذاشته شود. • تجدید ساختار/استفاده مجدد از محتوا: CMS به مشخصه‌هایی مجهز است که امکان استفاده مجدد از محتوا ، مادامی که محتوا در پایگاه داده ذخیره شده است، را فراهم می‌آورد. این امکان، خروجی جدیدی را براساس محتوای موجود ارائه می‌دهد. • برنامه‌ریزی محتوا: انتشار محتوا و مشخص بودن فرد منتشر کننده، سرعت انتشار، بروز یا تاریخ گذشته بودن محتوایی که برای انتشار آن برنامه‌ریزی شده است، حذف سریع محتوا و غیره به آسانی از طریق CMS قابل انجام است. از این طریق هر فرد قادر است به آسانی میزان موفقیت تلاش‌های خود برای ارائه و نشر محتوا را ارزیابی نماید. • CMS به شما امکان می‌دهد تا از طریق ساختار تمپلیت محتوا، همیشه قادر به مدیریت فراداده‌ها باشید. فراداده در SEO نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. این کار در نهایت سبب می شود تا شما در درجه‌بندی موتورهای جست‌وجو جایگاه خوبی داشته باشید. • از آنجا که در یک سازمان افراد مختلفی اجازه مشاهده، ویرایش و نشر محتوا را دارند، بوسیله CMS قادر خواهید بود امنیت اینترانت محتوا را به خوبی تامین کنید. • نگهداری توزیع شده: هر فرد قادر است از هر مکانی و در هر زمان با استفاده از یک مرورگر معمولی وب به ویرایش محتوای وب‌سایت بپردازد.جمع بندی CMS با ارائه یک شیوه کارآمد و موثر در مدیریت وب سایت، سهولت بسیار زیادی به این کار بخشیده است. همچنین، CMS برای آندسته از افرادی که مایلند محتوای زیادی را منتشر کنند و از سویی فاقد دانش فنی این کار هستند بسیار سودمند است. CMS به شما امکان می‌دهد تا یک طراحی با ثبات و مناسب برای محتوای وب سایت خود داشته باشید که این مسئله در رقابت وب سایت شما با دیگران بسیار تاثیرگذار است. به کمک CMS کاربران قادر خواهند بود با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به آسانی سازگار شوند. اما نکته مهم این است که قبل از انتخاب CMS باید کاملا دقیق و محتاط عمل کنید زیرا یک CMS ناکارآمد می‌تواند پیامدهای بدی به دنبال داشته باشد. ]]> ميزباني وب Wed, 09 Jan 2013 08:50:40 GMT http://itna.ir/fa/doc/article/24827/چرا-cms