ايتنا - آخرين عناوين اپراتورها :: rss_full_edition http://itna.ir/operators Sat, 24 Jun 2017 15:10:35 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://itna.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) http://itna.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا) آزاد است. Sat, 24 Jun 2017 15:10:35 GMT اپراتورها 60 سومین رویداد هم آفرینی همراه اول برگزار می شود http://itna.ir/fa/doc/news/49277/سومین-رویداد-هم-آفرینی-همراه-اول-برگزار-می-شود سومین رویداد از مجموعه رویدادهای هم آفرینی همراه اول با مشارکت دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، این رویداد با رویکرد انتخاب طرح یا کسب و کارهای نوپا و نوآور در حوزه اینترنت اشیاء، تیرماه سال جاری در شهر شیراز، برگزار خواهد شد. رویدادهای هم آفرینی همراه اول، با رویکرد رویدادهای متداول در این حوزه و انتخاب کسب و کارهای نوپا برگزار می شود. در این رویدادها با در نظر گرفتن فضای حاکم بر اکوسیستم کارآفرینی کشور و برطرف کردن نقاط ضعف موجود در رویدادهای مشابه فعلی و نیز نیازهای همراه اول، بومی‌سازی های لازم صورت پذیرفته است.این رویدادها با نگاه حمایت همراه اول از کسب و کارهای نوپا و نوآور و همچنین ایجاد فضای کارآفرینی به نام رویدادهای «هم آفرینی» نامگذاری شده است.موضوع طرح های نوآورانه این رویداد در سومین دوره خود، اینترنت اشیاء(IoT)، تحلیل داده ها(Data Analytics)، فین تک و گردشگری است. تیم های علاقه مند جهت شرکت در رویداد، می توانند تا ۹ تیر ماه از طریق لینک www.mci.ir/hamafarini ثبت نام کنند. ارزیابی اولیه طرح ها توسط کمیته تخصصی انجام شده و تیم ها جهت شرکت در رویداد انتخاب و پس از داوری، طرح های برگزیده انتخاب می شوند. در روز اختتامیه، ۳ طرح برتر معرفی و علاوه بر دریافت جوایز ارزنده، امکان مذاکره جهت حمایت همراه اول از تیم های برتر آغاز خواهد شد. پیش رویداد این رویداد در روز ۱۴ تیر و اختتامیه در روز ۲۸ تیرماه برگزار می شود.لازم به ذکر است، همراه اول، حامی اول نوآوری، در دو دوره پیشین رویدادهای هم آفرینی پذیرای ۴۳۹ تیم بوده است که از این تعداد ۷۷ تیم به مرحله داوری راه یافتند.   ]]> اپراتورها Sat, 24 Jun 2017 10:38:59 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49277/سومین-رویداد-هم-آفرینی-همراه-اول-برگزار-می-شود رگولاتوری قیمت بسته‌های اینترنت را تغییر داد http://itna.ir/fa/doc/news/49259/رگولاتوری-قیمت-بسته-های-اینترنت-تغییر رگولاتوری اپراتورها را موظف به رعایت کف قیمت اینترنت کرد.به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پيرو ابلاغ مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص رعايت كف قيمت بسته‌هاي اينترنت، کلیه اپراتورهای تلفن همراه کشور موظف به حذف يا تغيير برخی بسته‌هاي اينترنت خود شده‌اند.در همین راستا شرکت ارتباطات سیار ایران، از روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ماه بسته‌های اینترنت خود را با تغییراتی همراه کرده است که شامل تغییر حجم شبانه بسته‌های آلفا و آلفا+ (۴ بسته)، توقف فروش بسته‌های نامحدود شبانه در *۱۰۰۰# (۶ بسته) و توقف فروش بسته‌های محدود شبانه (۳ بسته) می‌شود.لازم به ذکر است قیمت هیچ کدام از بسته‌های موجود قابل انتخاب، تغییری نکرده است و تنها حجم هدیه شبانه بسته‌ها عوض شده است تا مطابق با مصوبه ۲۴۹ سازمان تنظيم مقررات شود.گفتنی است مشترکینی که در حال حاضر در حال استفاده از بسته‌های حذف شده هستند، تا پایان زمان و یا حجم بسته فعلی، اجازه استفاده از بسته را داشته و پس از اتمام حجمی یا زمانی، امکان خرید مجدد بسته‌های حذف شده را نداشته و پیشنهادات جدیدی دریافت می‌کنند.مشترکین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده تغییرات بسته‌های اینترنت به پرتال این اپراتور به نشانی mci.ir مراجعه کنند.   ]]> اپراتورها Wed, 21 Jun 2017 08:42:28 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49259/رگولاتوری-قیمت-بسته-های-اینترنت-تغییر آخرین آمار ترابردپذیری اپراتور دوم اعلام شد http://itna.ir/fa/doc/news/49236/آخرین-آمار-ترابردپذیری-اپراتور-دوم-اعلام موفقیت اپراتورها در اجرای طرح ملی ترابردپذیری تلفن همراه (MNP) را می‌توان در سه شاخص «میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابرد پذیری»، «همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیری» و «رضایتمندی مشترکان از روند ترابردپذیری» می‌توان مورد بررسی قرار داد.میزان اقبال به اپراتورها در طرح ملی ترابردپذیریبر اساس آمار ارائه شده توسط شرکت پایا (مجری فنی طرح ملی ترابردپذیری)، تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۶ تعداد درخواست‌های ترابرد به ایرانسل ۱۰۵ هزار و ۹۷۴ نفر بوده است.همکاری در اجرای مناسب طرح ترابردپذیریهمچنین درصد همکاری ایرانسل در اجرای صحیح طرح ملی ترابردپذیری برای تغییر اپراتور از ایرانسل به سایر اپراتورها برابر با ۸/۸۶ درصد اعلام شده است.رضایتمندی مشترکان از عملکرد اپراتورها سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای دریافت نظرات مشترکانی که متقاضی ترابرد بوده‌اند سامانه‌ای جهت انجام نظرسنجی از مشترکان به نشانی bpms.cra.ir/nazar-mnp راه‌اندازی کرده است و طبق نموداری که از بخش «مشاهده نتایج» این سامانه استخراج‌شده، میزان رضایت مشترکین از عملکرد اپراتورهای ایرانسل در روند ترابردپذیری نشان داده شده است. و بر اساس نمودار ارائه‌شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۷۰/۷۷ درصد از شرکت کنندگان، عملکرد ایرانسل را متوسط و خوب ارزیابی کرده‌اند. در نهایت، بر اساس مستندات ارائه شده، در صورت همکاری اپراتورها در جهت تسهیل اجرای طرح ملی ترابردپذیری و باز گذاشتن فضای انتخاب برای تغییر اپراتور و عدم ایجاد مشکل در مسیر ترابرد مشترکان، آمار نهایی شماره‌های ترابردشده ‌که می‌خواهند از این طرح ملی بهره بگیرند، بیشتر می‌شود و برنده نهایی طرح ملی ترابردپذیری مشترکانی خواهند بود که آزادانه بتوانند اپراتور خود را انتخاب کنند. ]]> اپراتورها Mon, 19 Jun 2017 04:28:20 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49236/آخرین-آمار-ترابردپذیری-اپراتور-دوم-اعلام اپراتورهای اینترنت برای ورود به فرابورس آماده‌اند http://itna.ir/fa/doc/news/49228/اپراتورهای-اینترنت-ورود-فرابورس-آماده-اند رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به حل مانع سهامداری مشترک شرکت‌های FCP برای حضور در فرابورس توسط کمیسیون تنظیم مقررات، از اجرایی شدن این طرح مشروط به توافق سازمان بورس خبر داد.به گزارش ایتنا از ایسنا،‌محمدرضا کریمی با اشاره به حضور شرکت‌های FCP یا شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در بورس بیان کرد: سال گذشته در تفاهم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بورس توافق شد بر این که تابلوی بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) و استارت‌آپ‌های فناوری اطلاعات در بورس شرکت داده شود. پیش از این شرایط برای حضور این شرکت‌ها بسیار دشوار بود. از جمله این که شرکت‌ها باید حداقل سه سال سودده بوده و مبلغ سرمایه آن‌ها از یک حد بالاتر باشد. با عزم بورس برای این که سرمایه‌ها را به سمت شرکت‌های کوچک و متوسط هدایت کند، این توافق رخ داد.وی درباره موانع حضور شرکت‌ها در بورس اظهار کرد: مانع‌ها در شرکت‌های کوچک و بزرگ متفاوت است؛ مانع شرکت‌های کوچک این است که معمولا قدمت ندارند، سه سال سوددهی را ندارند و حجم سرمایه شان از حداقل مورد نیاز کمتر است. شرکت‌های بزرگی هستند که موانع شرکت‌های کوچک را ندارند، یعنی قدمت زیادتری دارند و حجم سرمایه‌شان از حداقل لازم بیشتر است و در سه سال گذشته نیز سودده بوده‌اند.رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: یک بند در اکثر پروانه‌های ارتباطی بود که برای انتقالشان به بورس ایجاد مشکل می‌کرد و آن سهامداری مشترک بود، یعنی یک نفر نمی‌توانست در دو شرکت FCP سهامدار باشد. این مانع سال گذشته در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مطرح و برطرف شد. بنابراین شرکت‌ها وقتی در بورس پذیرفته شوند دیگر مانع سهامداری مشترک را ندارند. این قدمی بود که کمیسیون تنظیم مقررات برداشت برای این که شرکت‌های اپراتور ارتباطی بتواند سهامشان را در بورس عرضه کند.کریمی از جمله قوانینی که باید تغییر کند و در آنها تجدیدنظر شود را آیین‌نامه‌های اجرایی دانست و افزود: البته هنوز این مساله اجرایی نشده است. امیدواریم با اجرایی شدن آن تابلوی جداگانه‌ای در بورس داشته باشیم که شرکت‌های کوچک و متوسط فناوری اطلاعات بتوانند سهام خود را در آن عرضه و از بازار جذب سرمایه کنند. تاکنون توافق‌های کلی انجام شده، یکسری آیین‌نامه در دست تهیه است، اما موانع اجرایی شدن این طرح در دستان بورس است، زیرا سال گذشته در دی ماه توافق کلی این کار انجام شد.وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای توافقات لازم را انجام داده و بقیه مسائل به سازمان بورس برمی‌گردد که بتواند این مساله را اجرایی کند و آیین‌نامه‌هایشان را ارائه دهد که امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. ]]> اپراتورها Sun, 18 Jun 2017 05:39:52 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49228/اپراتورهای-اینترنت-ورود-فرابورس-آماده-اند ۶ هزار و ۵۰۰ شکایت از اپراتورهای اینترنتی ثبت شد http://itna.ir/fa/doc/news/49183/۶-هزار-۵۰۰-شکایت-اپراتورهای-اینترنتی-ثبت معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از بررسی عملکرد دارندگان پروانه شبکه ارتباطات ثابت (FCP) براساس وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات ثبت شده از سوی مشترکان در سامانه ۱۹۵ خبر داد.به گزارش ایتنا از مهر،‌ براساس اعلام این سازمان، به منظور شفاف‌سازی، ارائه خدمات بهتر، ارتقای سطح کیفیت و پشتیبانی خدمات از سوی دارندگان پروانه و افزایش رضایت مشترکان، از سه ماهه آخر سال ۹۵، تعداد شکایات و وضعیت رسیدگی به آنها از سوی دارندگان پروانه در سامانه ۱۹۵ بررسی شده است.از این رو در بازه زمانی سه ماهه آخر سال ۹۵، تعداد ۶ هزار و ۵۴۳ شکایت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت شده که از این تعداد، ۶ هزار و ۴۲۷ شکایت (بالغ بر ۹۸ درصد) رسیدگی و پاسخ لازم به مشترک ارائه شده است.براساس بررسی و تحلیل انجام شده شرکتهای حلما گستر خاورمیانه، آریا رسانه تدبیر و لایزر به ترتیب کمترین درصد تعداد شکایت به نسبت تعداد مشترکین را داشته‌اند.جدول وضعیت رسیدگی به شکایات دارندگان پروانه FCP از اینجا قابل دریافت است.رگولاتوری اعلام کرد: در سال ۹۶ نیز وضعیت رسیدگی و پاسخگوئی به شکایت دارندگان پروانه به صورت فصلی بررسی و اطلاع‌رسانی می‌شود. ]]> اپراتورها Mon, 12 Jun 2017 04:44:19 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49183/۶-هزار-۵۰۰-شکایت-اپراتورهای-اینترنتی-ثبت جابه‌جایی ۲.۷ میلیارد پیام در ایام انتخابات http://itna.ir/fa/doc/news/49054/جابه-جایی-۲-۷-میلیارد-پیام-ایام-انتخابات رییس سازمان فناوری اطلاعات از جابه جایی ۲.۷ میلیارد پیام در شبکه ملی اطلاعات در ایام انتخابات خبر داد و افزود: ۷۰ درصد این پیام‌ها در قالب پیام‌های چند رسانه‌ای بوده است.به گزارش ایتنا از ایسنا، نصراله جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات، در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات و دروازه بین الملل اینترنت در اهواز، با اشاره به اینکه امروز پایه تمدن جدید مبتنی بر اگاهی است، افزود: مهم‌ترین ابزار آگاهی که توسعه شبکه‌های دسترسی و پیکربندی ارتباطی بین تمام مردم است؛ در ایران به همت دولت یازدهم ایجاد شده استوی با تاکید بر اینکه این دسترسی و پیکربندی ارتباطی برای تمام مردم در سطح کشور انجام شده است، گفت: این وضعیت را در دو تا سه هفته مربوط به انتخابات همه شاهد بودند. معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در حقیقت این دور انتخابات در ایران و افزایش سطح مشارکت مردم و امنیت، مرهون دسترسی به این بستر ارتباطی بوده استجهانگرد تاکید کرد: به جرات می‌توان گفت که زیر ساخت‌های ارتباطی که در حال حاضر وجود دارد؛ پایه تحولات بسیار مهمی در آینده ایران است و ما موظف بودیم شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم.وی اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات در دو سه هفته، تست های بسیار مهمی را گذرانده است که این تست‌ها شرایطی بود که شورای عالی فصای مجازی برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته است.رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در روز انتخابات ۲.۷ میلیارد پیام در شبکه ملی اطلاعات جابه جا شده است، ادامه داد: در ایام انتخابات شاهد صدها حمله به سایت‌های همه کاندیداها بودیم که البته هیچکدام نتوانست خللی در کار شبکه ملی اطلاعات ایجاد کند.وی درباره پیام‌های ایام انتخابات گفت: ۷۰ درصد این پیام‌ها در قالب پیام‌های چند رسانه‌ای بوده است به گونه‌ای که هر کاندیدا به هر نحوی که در جریان تبلیغات انتخاباتی سخن می‌گفت، فیلم آن را مردم سراسر کشور می‌دیدند. معاون وزیر ارتباطات امنیت و استقلال را یکی از ویژگی‌های شبکه ملی اطلاعات دانست و اظهار کرد: توسعه شبکه دسترسی در بیش از هزار شهر در کشور، اجازه تحرک را به کاربران داده است.رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه در آستانه حرکت به سمت فاز سوم شبکه ملی اطلاعات هستیم که ظرفیت‌ها را در بخش های مختلف افزایش می دهد، افزود: موج بعدی موضوع خدمات و محتواست که از ماه آینده شروع می شود و کاربران به خدمات متعددی بر روی روی گوشی های تلفن همراه و شبکه‌های ثابت از دولت الکترونیک دست می یابند. جهانگرد از اجرای طرحی با همکاری پلیس خبر داد و گفت: مطابق با آن همه فرزندان یاد می گیرند که چطور در شبکه اینترنت صدمه نبینند.وی در پایان تصریح کرد: تقریبا در همه استان‌های کشور، مراکز ماهر و آپا را که مراکزی پیشرفته برای تامین امنیت شبکه در آن استان است را ایجاد کرده‌ایم. ]]> اپراتورها Sat, 27 May 2017 04:19:11 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49054/جابه-جایی-۲-۷-میلیارد-پیام-ایام-انتخابات یک توضیح درباره تخفیف در طرح‌های تشویقی تلفن همراه http://itna.ir/fa/doc/news/49041/یک-توضیح-درباره-تخفیف-طرح-های-تشویقی-تلفن-همراه در مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات که به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شد، عنوان شده که تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد حداکثر می‌تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد؛ به این معنا که تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند.به گزارش ایتنا از ایسنا، طی ماه‌های گذشته، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای داشته که براساس آن، اپراتورهای تلفن همراهی که سهم بازار آنها کمتر از ۱۰ درصد بازار است، مجاز شده‌اند در طرح‌های تشویقی خود تا حدود ۴۰ درصد تخفیف برای مشترکان خود اعمال کنند، اما اپراتورهایی که سهم بازار آنها بیش از ۱۰ درصد است، تنها تا ۲۰ درصد قیمت‌ها می‌توانند به مشترکان خود تخفیف دهند. این موضوع در نهایت موجب می‌شود یکی از اپراتورها در طرح‌های تشویقی خود از شرایط ویژه‌تری نسبت به دو اپراتور غالب برخوردار شود.در این رابطه چندی پیش مدیر عامل همراه اول تاکید کرد: طبق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای اپراتورهایی با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد شرایطی فراهم شده که آنها بتوانند در فضای بازار رقابت بیشتری داشته باشند.بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، به گفته صدوقی معمولا برای قوانین حمایتی مدت زمان خاصی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال دوره انحصار اپراتور سوم قرار بود دو سال باشد، اما این مدت به بیش از شش سال رسید.مدیر عامل اپراتور اول در عین حال به طرح‌های دیگری اشاره کرد و افزود: قرار بود مدت رومینگ ملی هم دو سال باشد، اما اکنون این طرح تا چندی دیگر وارد سومین سال خود می‌شود.اما در موارد متعدد طرح‌های حمایتی دارای یک بازه زمانی هستند که اکنون شاید در برخی موارد این مدت به سرآمده باشد. در بخش‌های دیگر مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد این سازمان در خصوص تعیین مقررات برای طرح‌های تعرفه‌ای تشویقی ارائه شده است.مفاد این مقررات که بنا بر اعلام رگولاتور از تاریخ پنجم دی‌ماه سال جاری لازم‌الاجراست بدین قرار است: تعرفه تعیین شده توسط اپراتور برای هر خدمت که می‌تواند مساوی یا کمتر از سقف و در صورت تعیین کف تعرفه توسط کمیسیون، مساوی یا بیشتر از کف تعیین شده برای هر خدمت باشد و برای مدت زمان حداقل شش ماه ارائه شود. در صورت عدم وجود کف تعرفه برای خدمات، یک چهاردهم سقف تعرفه، ملاک عمل خواهد بود.همچنین در این مصوبه توضیحاتی در خصوص طرح‌های تشویقی آمده و عنوان شده طرح تعرفه‌ای اپراتور برای خدمات موضوع پروانه که از تعرفه عادی اپراتور برای آن خدمت کمتر است و در یک بازه زمانی حداکثر سه ماهه، امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح برای اپراتور ممکن است.مدت ارائه طرح‌های تشویقی نیز به مدت زمان در دسترس بودن طرح گفته می‌شود. به‌عبارتی به بازه زمانی که اپراتور، امکان فروش طرح تشویقی را دارد. ابتدا و انتهای این مدت زمان به ترتیب تاریخ شروع و پایان طرح تشویقی است. تاکید می‌شود حدفاصل زمان شروع و پایان ارائه طرح تشویقی با احتساب تمدید طرح، حداکثر سه ماه است. بدین ترتیب مدت استفاده مشترکان از طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شش ماه باشد.در بخش دیگری از این مصوبه نیز یادآوری شده که ساعات کم مصرف ساعت ۱۲ تا ۶ برای صوت و ۲ تا ۸ برای دیتا محسوب می‌شود.سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه نیز با این فاکتور محاسبه می‌شود که تعداد مشترک فعال هر یک از اپراتورها در هر یک از حوزه‌های ثابت و موبایل تقسیم بر تعداد کل مشترکین فعال هر یک از حوزه‌های ثابت و موبایل می‌شود. همچنین در این مصوبه از بسته خدماتی ترکیبی یاد شده که این بسته‌ها خدماتی نظیر تماس، اینترنت و پیامک را شامل می‌شود. بر این اساس هر اپراتور صرفاً می‌تواند حداکثر هشت بار در سال طرح‌های تشویقی را برای خدمات مورد نظر خود به تفکیک در حوزه ثابت و موبایل ارائه کند.البته تمدید طرح تشویقی بعد از پایان مدت آن، به عنوان یک طرح تشویقی جدید محسوب شده و در فهرست تعداد هشتگانه امکان ارائه طرح تشویقی اپراتور لحاظ خواهد شد، مگر آنکه تمدید طرح تشویقی، برای تکمیل مدت زمان سه ماهِ طرح تشویقی اولیه بوده باشد. مجموع مدتِ کلِ زمان ارائه طرح‌های تشویقی در سال، اعم از طرح تشویقی و یا تمدید طرح تشویقی، نباید بیش از هشت ماه از سال باشد.در صورت وجود کف تعرفه مصوب کمیسیون برای یک خدمت، تعرفه خدمات در قالب طرح‌های تشویقی می‌تواند پایین‌تر از کف تعرفه مصوب باشد. در صورت نبود کف تعرفه مصوب برای خدمات، یک چهاردهم (۱/۱۴) سقف تعرفه، به‌عنوان ملاک سنجش خواهد بود.اما در قالب این مصوبه تبصره‌ای نیز گنجانده شده و طبق آن تعرفه طرح‌های تشویقیِ اپراتور با سهم بازار بیش از ۱۰ درصد؛ حداکثر می‌تواند ۲۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد و تعرفه طرح‌های تشویقی اپراتور با سهم بازار کمتر از ۱۰ درصد، حداکثر می‌تواند ۴۰ درصد از کف تعرفه پایین‌تر باشد. هر طرح تشویقی می‌تواند حداکثر شامل پنج بسته خدمتی حاوی یک خدمت و یا ترکیبی از چند خدمت با مهلت مقرر و با تعیین مبلغ برای کل بسته باشد.اپراتور حداقل دو هفته قبل از اجرای طرح موظف است نسبت به اعلام تعرفه هر طرح تشویقی با جزئیات مربوطه، حداقل شامل مدت ارائه طرح و مدت استفاده از طرح، به سازمان اقدام کند. ارائه طرح و خدمت از سوی اپراتور مشروط به سپری شدن زمان اعلام شده در این ماده و عدم دریافت هرگونه نامه رد طرح و یا نامه اصلاحیه طرح از سوی سازمان است.در تبصره دیگری آمده است: چنانچه در بسته خدمتی اپراتور نسبت به ارائه مودم، آنتی ویروس، گوشی و دیگر تجهیزات و خدمات خارج از موضوع پروانه اقدام کند، قیمت مودم، آنتی‌ویروس، گوشی و سایر تجهیزات، مستقل از قیمت خدمات است و باید به صورت مجزا تعیین و اعلام شود.در صورتیکه اپراتور در طرح تشویقی مایل است خدمات را هم در ساعات کم مصرف و هم در ساعات عادی ارائه دهد، باید خدمات قابل ارائه در ساعات عادی و ساعات کم مصرف را به صورت تفکیک شده اعلام کند.مطابق این مصوبه اپراتور باید در بخش عمومی پورتال خود ضمن اعلام کلیه تعرفه های عادی، بخش مشخصی را نیز به اعلام طرح‌های تشویقی تخصیص دهد و ضمن به‌روزرسانی آن، مشخصات شفاف طرح های تشویقی به همراه تاریخ شروع و پایان طرح و نحوه شارژینگ آن‌ها را اعلام کند. در کلیه تبلیغات مربوط به طرح‌های تشویقی، مشخصات اصلی طرح و تاریخ شروع و پایان نیز باید منتشر شود. ]]> اپراتورها Tue, 23 May 2017 06:21:03 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49041/یک-توضیح-درباره-تخفیف-طرح-های-تشویقی-تلفن-همراه تخفیف شانسی http://itna.ir/fa/doc/news/49035/تخفیف-شانسی در همین راستا و در اقدامی هماهنگ و ظاهرا دستوری، اپراتور دوم موبایل نیز همزمان اطلاعیه مشابهی صادر کرد. بر این اساس دو اپراتور تلفن همراه کشور با انتشار فهرست یکسانی از نام و IP تعداد ۲۱۰ سایت داخلی، اعلام کردند تعرفه مصرف اینترنت آزاد برای این سایت‌ها نیم‌بها محاسبه خواهد شد.همراه اول اعلام کرده است در راستای اجرای سیاست‌ها و اهداف شبکه ملی اطلاعات و با هدف رونق محتوای فاخر ایرانی و توسعه کسب و کارهای بومی، همراه اول «تعرفه آزاد» اینترنت همراه مشترکان خود را در سایت های پرمراجعه ایرانی (براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) نیم بها کرد.اپراتور دوم نیز اعلام کرد در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با هدف حمایت از تولید محتوای داخلی پس از راه اندازی فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، تعرفه مصرف آزاد اینترنت را برای دریافت محتوای برخی سایت های ایرانی به نصف کاهش داده است. نکته عجیب درباره ایرانسل اینکه این تخفیف فقط روی اینترنت سیم کارت عملیاتی شده و مشترکان وایمکس از این تخفیف محروم هستند!این که چرا چنین است و تفاوت کار در چیست، موضوعی است که شاید سازمان رگولاتوری باید آن را بررسی و نتیجه را اعلام کند. چرا ۲۱۰ سایت؟۲۱۰ سایت داخلی که ادعا شده سایت‌های پربازدید ایرانی هستند، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعیین شده و ملاک انتخاب آنها نامعلوم است. به هر حال رانتی برای این سایت‌ها ایجاد شده است که مخاطبان دسترسی ارزان‌تری به آنها نسبت به سایت‌های رقیب خواهند داشت و به همین دلیل باید دلیل موجهی برای انتخاب آنها وجود داشته باشد.براساس اعلام سایت همراه اول، به نظر می رسد ملاک انتخاب این سایت ها پربازدید بودن بوده است. در این صورت انتخاب سایت‌هایی مانند bank-day.ir با رنکینگ ۵۵۷۶ در روز گذشته یا سایت kanape.ir با رنکینگ ۵۹ هزار و ۵۷۸ در این لیست قرار دارد و در این بین برای مثال جای سایت بسیاری از روزنامه‌ها (ازجمله روزنامه فناوران اطلاعات) با رتبه‌های به مراتب قابل قبول‌تر خالی است.در این رابطه شنیده شده این لیست را یکی از ارایه دهندگان خدمات ADSL به عنوان پیشنهاد در اختیار رگولاتوری قرار داده و آنها نیز همین لیست را در اختیار دیگر اپراتورها قرار داده اند. چالش بزرگ: IPتنها نام سایت برای کاهش هزینه ۵۰ درصدی ترافیک اینترنت داخلی کافی نیست وگرنه رگولاتوری به موقع به وعده وزیر ارتباطات در دی ماه یا اسفند ماه سال گذشته عمل می کرد. چالش اساسی آنجاست که بر اساس روش پیشنهادی رگولاتوری، IPهای سایت ها باید جمع آوری شده تا در صورت ارتباط مشترکان با این آدرس ها، اینترنت آنها توسط اپراتور نصف قیمت محاسبه شود.علاوه بر لیست سایت‌ها، نشانی آی.پی نیز ظاهرا از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اختیار دو اپراتور موبایل قرار گرفته است. اما نکته اینجاست که براساس پیگیری خبرنگار روزنامه فناوران، فهرست اعلام شده نشانی آی پی های این ۲۱۰ سایت با نواقصی همراه است. به این صورت که همه آی.پی‌هایی که سایت مورد نظر از آن استفاده می‌کند، در این فهرست گنجانده نشده و در نتیجه مشترکان در صورتی که به نشانی آی.پی دیگر این سایت‌ها متصل شوند، برخلاف انتظارشان، در عمل اینترنت آنها نیم بها محاسبه نخواهد شد. تخفیف شانسیاز آنجا که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هیچ راهکاری برای محاسبه استفاده از سایت‌های داخلی برای مشترکان در نظر نگرفته و امکان اتصال به دیگر آی.پی هایی ذکر شده در این فهرست نیز وجود دارد، مشترکان به طور شانسی ممکن است از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شوند.وانگهی همانطور که ذکر شد معیار انتخاب سایت های مذکور نیز روشن نیست.نکته دیگر اینکه در عمل هم اکنون امکان شناسایی تمام آی.پی‌های سایت‌ها به دلیل شیوه اتخاذ شده وجود ندارد. ظاهرا این آی.پی‌ها از مدیران سایت ها استعلام شده است. در درجه اول ممکن است به هر دلیلی مدیر سایت تمام آی.پی ها را در اختیار اپراتور یا رگولاتوری قرار نداده باشد که در این فهرست به وضوح این مورد به چشم می خورد. حتی اگر تمام آی.پی‌ها هم در این لحظه در اختیار باشد، ممکن است صاحب سایت فردا از آی.پی دیگری نیز بهره ببرد و هیچ راهکاری برای به روز رسانی فوری و آنی این فهرست آی.پی ها پیش بینی نشده است. درنهایت هم در صورت استفاده سایت از فناوری ابری، نشانی آی.پی به صورت مداوم عوض خواهد شد که در نتیجه راهکار فعلی اتخاذ شده کاملا ناکارآمد می شود. روال نامعلومدر مجموع آنکه با رویه در پیش گرفته شده بعید است که وعده تخفیف ۵۰ درصدی روی همه سایت های داخلی در اردیبهشت ماه به سرانجام برسد. نکته دیگر آنکه روش محاسبه روشنی برای کاربران و مصرف کنندگان نیز همچنان در دسترس نیست.چراکه از شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت با تخفیف ۵۰ درصد نیز شنیده می شود بیشترین ارتباطات با مراکز تماس این شرکت‌ها، برای شکایت درباره تخفیف ۵۰ درصدی روی سایت‌های داخلی بوده است. چراکه مشترکان با حدس و گمان به نظرشان می‌رسد تخفیف ۵۰ درصدی محاسبه نشده و راهکاری برای اینکه مشخص شود این موضوع حدس و گمان اشتباه مشترک بوده یا دلیل آن اتصال به آی پی ثبت نشده در بانک اطلاعاتی اپراتور است، وجود ندارد.به نظر می‌رسد در این ماجرا اپراتورهای تلفن همراه و ارایه دهنده ADSL بی تقصیرند و مشکل اساسی اینجاست که وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در حالی قصد دارند تخفیف ۵۰ درصدی روی ترافیک داخلی اعمال کنند که حاضر به پذیرش هزینه‌ها و مشکلات آن نیستند و در تلاشند توپ را به زمین شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت بیندازند. براساس این گزارش، پس از چند بار تاخیر در تفکیک اینترنت داخل از بین‌الملل، علی اصغر عمیدیان، رییس سازمان تنظیم مقررات ۱۴ اسفندماه اعلام کرد از روز پانزدهم آن ماه، اپراتورها سایت‌های داخلی پر ترافیکی را به کاربران اعلام می کنند که نسبت به سایت های خارجی ۵۰ درصد تخفیف دارند و در مدت ۳ ماه تا اردیبهشت ۹۶ تمامی محتوای داخلی و خارجی در لایه دسترسی تفکیک می‌شود.نه تنها همراه اول و اپراتور دوم به تازگی در ابتدای اردیبهشت ماه به این وعده رییس رگولاتوری عمل کردند؛ بلکه هنوز برخی اپراتورها چنین تخفیفی را اعمال نکرده اند. ]]> اپراتورها Mon, 22 May 2017 12:05:56 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/49035/تخفیف-شانسی تعداد مشترکان اپراتور اول اعلام شد http://itna.ir/fa/doc/news/48986/تعداد-مشترکان-اپراتور-اول-اعلام تعداد مشترکین همراه اول با ۹.۳ میلیون مشترک جدیدی که در سال ۹۵ جذب کرد، به ۸۶.۳ میلیون سیم‌کارت واگذار شده و ضریب نفوذ این اپراتور طی یکسال گذشته از ۸۰.۲ درصد به ۸۴.۲ درصد رسید.به گزارش ایتنا از ایسنا، اداره کل ارتباطات بنابراعلام، تعداد مشترکین همراه اول با ۹.۳ میلیون مشترک جدیدی که در سال ۹۵ جذب کرد، به ۸۶.۳ میلیون سیم‌کارت واگذار شده و ضریب نفوذ این اپراتور طی یکسال گذشته از ۸۰.۲ درصد به ۸۴.۲ درصد رسید. علاوه براین همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را دو درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می کنند و مشترکین GSM روستایی، حدود ۳ درصد افزایش داده و به ۶۰ درصد کل بازار رسانده است.بر اساس این گزارش، همراه اول در طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، وضعیت عملکرد اپراتور اول تلفن همراه اینگونه است که تا ۲۵ اردیبهشت ماه تراز این اپراتور مثبت ۹۶۰۴، مشترک بوده است.در خصوص توسعه شبکه باند پهن نیز همراه اول، به عنوان اپراتور ارائه دهنده نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور، در سال ۹۵ در حدود ۱۷۵۰۰ سایت و در مجموع بیش از ۲۵ هزار سایت نسل ۳ ،۴ و ۴.۵ در ۱۷۲۲ شهر و دهستان راه اندازی کرده است، همچنین رشد ۲۰ برابری مشترکین نسل ۴ و ۴.۵ در سال ۹۵ و نوسازی شبکه نسل ۲ همراه اول، داشته است. همچنین با افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین، ۳۵۰ میلیون پاسخگویی و خدمت ارائه شده به مشترکین در ۲۴ ساعت شبانه روز طی یکسال گذشته صورت گرفته است. ]]> اپراتورها Wed, 17 May 2017 04:37:56 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48986/تعداد-مشترکان-اپراتور-اول-اعلام دستاوردهای یکساله همراه اول http://itna.ir/fa/doc/news/48983/دستاوردهای-یکساله-همراه-اول همزمان با روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، همراه اول آخرین دستاوردهای یک سال اخیر خود را تشریح کرد.به گزارش ایتنا از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اپراتور اول تلفن همراه کشور همزمان با ۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی ارتباطات، مهمترین دستاوردهای خود را اعلام کرد.بنابراین گزارش، تعداد مشترکین همراه اول با ۹.۳ میلیون مشترک جدیدی که در سال ۹۵ جذب کرد، به ۸۶.۳ میلیون سیمکارت واگذار شده و ضریب نفوذ این اپراتور طی یکسال گذشته از ۸۰.۲ درصد به ۸۴.۲ درصد رسید. علاوه براین همراه اول طی سال ۹۵ سهم بازار خود را دو درصد و با احتساب مشترکین سایر اپراتورها که با رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده می کنند و مشترکین GSM روستایی، حدود ۳ درصد افزایش داده و به ۶۰ درصد کل بازار رسانده است که موفقیتی بزرگ به شمار می رود.از مهم‌ترین موفقیت های همراه اول در یکسال گذشته، اجرای مناسب طرح ترابردپذیری و در نتیجه مثبت شدن روند ترابرد به نفع این اپراتور است. همراه اول در طرح ترابردپذیری شماره های تلفن همراه که از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، هم اکنون «رتبه اول در ترابرد» را داراست. وضعیت عملکرد اپراتورهای تلفن همراه اینگونه است که تا ۲۵ اردیبهشت ماه تراز اپراتورها به ترتیب، همراه اول مثبت ۹۶۰۴، رایتل مثبت ۱۱۹ و ایرانسل منفی ۹۷۲۳ مشترک بوده است.در خصوص توسعه شبکه باند پهن نیز همراه اول، به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده نسل ۴.۵ تلفن همراه در کشور، در سال ۹۵ در حدود ۱۷۵۰۰ سایت و در مجموع بیش از ۲۵ هزار سایت نسل ۳ ،۴ و ۴.۵ در ۱۷۲۲ شهر و دهستان راه اندازی کرده است، همچنین با رشد ۲۰ برابری مشترکین نسل ۴ و ۴.۵ در سال ۹۵ و نوسازی شبکه نسل ۲ همراه اول، هم اکنون بزرگترین و گسترده ترین شبکه اینترنت همراه کشور در اختیار این اپراتور است.همچنین با افزایش خدمات حضوری و غیرحضوری به مشترکین، ۳۵۰ میلیون پاسخگویی و خدمت ارائه شده به مشترکین در ۲۴ ساعت شبانه روز طی یکسال گذشته صورت گرفته است.علاوه بر این، بر اساس این گزارش، رشد ۴۲۶ برابری ترافیک دیتا، رشد ۱۰۰ درصدی در ارائه محصولات و خدمات، حمایت از شرکت های دانش بنیان و همکاری گسترده با مجامع علمی و دانشگاهی، کسب جوایز و تندیس های متعدد طی سال های گذشته در خصوص حمایت از تولید داخلی، کارآفرین برتر، حامی کار و سرمایه ایرانی، حمایت از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در راستای دسترسی به اطلاعات، سرعت بیشتر، کیفیت بهتر و هزینه کمتر به مشترکین از مهمترین دستاوردهای شرکت ارتباطات سیار ایران در چهار سال اخیر عنوان شده است.  ]]> اپراتورها Tue, 16 May 2017 15:29:54 GMT http://itna.ir/fa/doc/news/48983/دستاوردهای-یکساله-همراه-اول