۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۲

افزایش استفاده از توئیتر و فیس‌بوک برای مشاهده اخبار

ایتنا- ۶۳ درصد کاربران توئیتر و فیس‌بوک برای دریافت اخبار به این دو شبکه اجتماعی محبوب مراجعه می‌کنند.
افزایش استفاده از توئیتر و فیس‌بوک برای مشاهده اخبار


در حالی که تا به حال بسیاری از کاربران از شبکه‌های اجتماعی بیشتر برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌کردند، استفاده خبری از این دو سایت در حال افزایش است.


به گزارش ایتنا از فارس، برخی از شبکه‌های اجتماعی نیز بر اهمیت اخبار در نحوه چینش محتوای خود افزوده‌اند تا میان محتوای شخصی و تولیدات خبری نهادهای تجاری و مؤسسات خبری توازن ایجاد کنند.

به عنوان مثال توئیتر ابزار تازه‌ای برای درج اخبار عرضه کرده و بررسی‌های مؤسسه تحقیقاتی Pew هم نشان می‌دهد ۶۳ درصد کاربران توئیتر و فیس‌بوک برای دریافت اخبار به این دو سایت مراجعه می‌کنند.

بررسی مذکور که بر روی یک نمونه ۲۰۳۵ نفری صورت گرفته نشانگر افزایش استفاده از این دو شبکه اجتماعی برای دریافت اخبار است.

زیرا در سال ۲۰۱۳ تنها ۵۲ درصد از کاربران توئیتر و ۴۷ درصد از کاربران فیس‌بوک اخبار را از این دو شبکه اجتماعی دریافت می‌کردند.

در این میان استفاده خبری افراد زیر ۳۵ سال از فیس‌بوک و توئیتر ۱۲ درصد افزایش یافته و از ۵۵ به ۶۷ درصد رسیده است.

این افزایش در مورد افراد بالای ۳۵ سال ۱۳ درصد بوده و از ۴۴ به ۶۱ درصد افزایش یافته است.

در مجموع ۴۱ درصد از افراد بالغ آمریکایی از فیس‌بوک برای دسترسی به اخبار استفاده می‌کنند اما این رقم در مورد توئیتر تنها ۱۰ درصد است. ۲۸ درصد کاربران فیس‌بوک و ۲۳ درصد کاربران توئیتر اغلب یا گاهی از این دو شبکه اجتماعی برای ارسال اخبار هم استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 37128
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام