۹
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸

تکلیف کاربران با خسارت‌ قطعی‌های اینترنت مخابرات

ایتنا- مدیرعامل مخابرات: برای منزل خود پایین‌ترین سرعت اینترنت را گرفته‌ام تا بتوانم به درستی سرعت را بررسی کنم.
تکلیف کاربران با خسارت‌ قطعی‌های اینترنت مخابرات


پرداخت خسارت برای قطعی‌های اینترنت در کشور ما شکل چندان جدی ندارد. با این وجود مدیر عامل مخابرات استان تهران این نوید را می‌دهد که در آینده‌ای نه چندان دور بابت قطعی‌ها و اختلالات به کاربران خسارت پرداخت خواهد شد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، برای ارائه‌ی خدمات اینترنتی معمولا قرار‌داد‌هایی نوشته می‌شود و براساس قرار‌داد مشترک می‌تواند خدماتی به شکل‌های طلایی، نقره‌ای یا برنزی دریافت کند که در هر یک از این سطوح میزان قطعی مشخص شده و در صورتی که شرکت ارائه‌کننده اینترنت آن را رعایت نکند ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان خسارت به کاربران خود خواهد شد.

SLA یا همان توافقنامه سطح سرویس قرار‌دادی است که میان شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت‌های ارائه کننده اینترنت و در گام بعد میان این شرکتها و کاربر نهایی به امضاء می‌رسد و براساس آن شرکت ارتباطات زیرساخت مکلف می‌شود در صورت داشتن مشکل در خدمات‌رسانی مبلغی را به عنوان خسارت به شرکت‌های اینترنتی پرداخت کند تا آنها هم این رقم را به کاربران خود بپردازند.

اما متاسفانه کاربران بسیار کمی در ایران دریافت این خسارت را تجربه کرده‌اند و در موارد متعدد شرکتها عدم پرداخت این رقم از سوی شرکت زیرساخت را دلیلی برای عدم ارائه SLA به مردم می‌دانند.

مدیر عامل مخابرات استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اکنون وضعیت پرداخت SLA به کاربران مخابرات به چه شکل است، به ایسنا گفت: حقیقت آن است که این قرار‌داد میان شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت آنگونه که باید اجرایی نشده است. با این وجود ما تلاش داریم که امسال SLA واقعی را اجرایی کنیم چرا که اعتقاد ما آن است که اگر مشترک این را حس کند که شرکت ارائه‌کننده اینترنت حافظ منابع اوست به آن شرکت وفادار خواهد شد.

علیرضا صیدی در پاسخ به این سوال که یعنی تاکنون بابت قطعی‌های اینترنت مخابرات رقمی به عنوان خسارت به کاربران پرداخت نشده، توضیح داد: در موارد متعدد به صورت حجم اضافه این مبلغ به کاربران بازگردانده شده تا خسارات آنها جبران شود اما در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: اکنون در استان البرز در حال پیاده‌سازی طرحی هستیم که در قالب آن علاوه بر پرداخت SLAاز طریق حجم اضافه اطلاع‌رسانی کافی نیز صورت می‌گیرد.

صیدی در پاسخ به این سوال که به‌طور کلی میزان قطعی‌ها و اختلالات اینترنت مخابرات تا چه اندازه است این‌طور اظهار کرد که میزان اختلالات و قطعی‌ها خیلی کم است.

وی در ارتباط با این موضوع که با وجود اظهارات او کاربران گلایه‌های متعددی از کیفیت اینترنت مخابرات دارند، گفت: کیفیت اینترنت مخابرات در سال جاری تغییر بسیاری کرده البته با این وجود خود من به عنوان یک کاربر از کیفیت اینترنت راضی نیستم.

مدیر عامل مخابرات استان تهران همچنین عنوان کرد: نکته‌ دیگر آنکه به شخصه سرعت و کیفیت اینترنت را از منزل خود چک می‌کنم و برای خود پایین‌ترین سرعت را گرفته‌ام تا بتوانم به درستی سرعت را بررسی کنم، حتی از افراد دیگر هم در این زمینه اطلاعات می‌گیرم و بر اساس این بررسی‌ها می‌توان گفت امسال نسبت به سال گذشته تا حدود ۵۰ درصد کیفیت اینترنت ما بهتر شده است، چرا که ما پهنای باند خود را سه برابر کرده‌ایم که این پهنای باند پهنای باند خیلی زیادی محسوب می‌شود.
کد مطلب: 31938
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
تکلیف کاربران اینترنت مخابرات با کاهش غیر عادی و بسیار مشکوک حجم اینترنتشون چی میشه؟ ایا به سرقت حجم و وادار کردن کاربر به شارژ چندباره اینترنت در طول یک ماه هم پایان داده خواهد شد؟
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله باید خسارت بدهند ولی به علت قطر زیاد گردن، نمیدهند !!!!!.... برای گرفتن خسارت در ایران باید چندبرابر پول خسارت را خرج رفت و آمد به نهادهای نظارتی بکنیم .....
feedback
Iran, Islamic Republic of
خسارت؟ برید دعا کنید از کاربرا اونا پول نگیرند!!! :)
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
میزان اختلالات و قطعی‌ها خیلی کم است بله اونقدر کم که همه گله مند هستند و صداشون بیرون اومده حتی خودشون هم از کیفیت اینترنت ناراضی هستن بخاطر ای کم بودن اختلالات یعنی تا بیشتر نشه کسی راضی نمیشه آقا چرا این قطعی ها و اختلالات رو امسال ۵۰٪کمتر کردین بیشتر کنین تا همه راضی باشیم!!!بودن یا نبودن پرداخت SLAهم یهو بردارین خیال خودتونو راحت کنین چرا که بودنشم هیچ فایده ای نداره
سجاد
feedback
United States
کی میتونه به مخابرات بگه بالا چشمت ابروهه هر کاری دلش بخواد میکنه.
سجاد
feedback
United States
کی میتونه به مخابرات بگه بالا چشمت ابروهه هر کاری دلش بخواد میکنه.
feedback
Iran, Islamic Republic of
پهنای باند 3 برابر
تعداد کاربران 10 برابر
سرعت خریداری شده کاربران 2 برابر
علی
feedback
United States
لعنت به هر چی دزده همین دیشب بیست و سه هزار تومان اعتبار ADSL داشتم الان که نگاه میکنم نوشته 64030 ریال هیچ استفاده‌ای هم نکرده ام الانم که زنگ میزنم 2020 میگه به علت جابه‌جایی سامانه تا 72 ساعت آینده اختلال وجود دارد و خلاصه به بهانه جابه‌جایی سایت مخابرات به همین راحتی دزدی میکند لعنت به هر چی دزده.
feedback
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی عجب اعتماد به نفسی داره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام