۱۴
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸

واکنش نامناسب مدیر ایرانسل به افشای خبر گرانی تعرفه‌ها

ایتنا- قلمبر دزفولی: «چرا برای طرح‌هایی مثل جزیره هوشمند اطلاع‌رسانی نمی‌کنید؟ رسانه‌ها با جوسازی القاء کردند که تعرفه گران شده است!»
واکنش نامناسب مدیر ایرانسل به افشای خبر گرانی تعرفه‌ها


مدیر عامل ایرانسل به گلایه ضمنی از نحوه‌ اطلاع‌رسانی درباره تغییر تعرفه‌های ایرانسل پرداخت و خاطر نشان کرد: ما برای تمام مشترکان پیامک تغییر تعرفه‌ها را ارسال کرده بودیم.


به گزارش ایتنا از ایسنا، علیرضا دزفولی امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد تا به پاسخگویی به سوالات آنها بپردازد. در این میان خبرنگاران به‌طور متحد پیش از تمام موارد بحث تغییر تعرفه‌های ایرانسل و عدم اطلاع‌رسانی این اپراتور را مطرح کردند، اما مدیر عامل اپراتور دوم از نحوه‌ اطلاع‌رسانی صورت گرفته گلایه‌هایی مطرح کرده و اینگونه عنوان کرد که در میان ۷۰ تا ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران در نهایت حدود ۱۰۰ نفر خبرنگار این حوزه هستند و مردم و مسوولان به خبرنگاران و رسانه‌های آنها اعتماد کرده‌اند لذا باید اطلاع‌رسانی به شکل درست صورت بگیرد.

وی درباره واژه افزایش تعرفه اینگونه عنوان کرد: ما کاهش هم در تعرفه‌های خود داشته‌ایم اکنون در سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل تعرفه ما ۴۹۹ ریال است که این پایین‌ترین تعرفه کشور است.

اما مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران که مگر از میان تمام مشترکان ایرانسل چند نفر سیم‌کارت دائمی در دست دارند، اظهار کرد: مهم نیست تمام مشترکان ایرانسل می‌توانند به مشترک سیم‌کارت‌های دائمی تبدیل شوند مگر محدودیتی در این زمینه وجود دارد؟

وی ادامه داد: اکنون تعرفه‌های پیام چند رسانه‌ای ما از ۳۲ تومان به ۱۹۹ ریال رسیده و کاهش داشته است در حالی که هم‌اکنون برخی اپراتورها همین سرویس را با قیمت ۱۰۰ تومان ارائه می‌کنند.

دزفولی همچنین عنوان کرد: تماس از سیم‌کارت اعتباری ایرانسل به تلفن ثابت هم با کاهش تعرفه مواجه بوده است، اما اینها مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

مدیر عامل ایرانسل ادامه داد: در مجموع از میان ۱۲ آیتمی که برای تعرفه‌ سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری وجود دارد (پیامک، تماس درون و برون شبکه‌ای و پیام چند رسانه‌ای)، ما در ۱۰ زمینه تعرفه‌ای پایین‌تر از همراه اول داریم و تنها در یک بخش معادل آنها بوده و در یک آیتم بالاتریم. چرا رسانه‌ها این موارد را مقایسه نمی‌کنند؟

وی در پاسخ به این مطلب که به هر حال هر نوع اپراتور با خود آن مقایسه می‌شود و وقتی تعرفه هایش را افزایش می‌دهد جای اطلاع‌رسانی دارد، عنوان کرد: اگر شما می‌خواهید تعرفه‌های ما را با خودمان مقایسه کنید باید این را هم بگوییم که در مواردی تعرفه‌های ما کاهش پیدا کرده است نه این‌که القاء کنیم که تعرفه‌ها گران شده است.
این برخوردی است که ظرف دو هفته گذشته صورت گرفته و در موارد متعدد رسانه‌ها به جای پرداختن به آنالیز تعرفه‌ها با جوسازی تلاش کرده‌اند به گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنند که القاء شود تعرفه‌ها گران شده است به هرصورت ما حاضریم در یک فضای مناسب بگوییم
دزفولی: طی سال‌های گذشته عادت بد ایرانسل این بوده که هیچ موضوعی را از مشترکان خود پنهان نکرده و کاملا شفاف عمل می‌کند
که تعرفه‌ها در چه مواردی افزایش و در چه مواردی کاهش پیدا کرده است.

مدیر عامل اپراتور دوم اظهار کرد: مگر نه این است که ما و شما به دنبال منافع مشترک هستیم؟ پس چرا درباره‌ طرح‌هایی مانند جزیره هوشمند اطلاع‌رسانی نمی‌کنید؟ در این طرح در برخی ساعات مشترک تعرفه‌ای معادل هفت تومان می‌پردازد. اما اکنون شما اگر مقایسه کنید می بینید که در مجموع جوی منفی ایجاد می‌کنید.

دزفولی ادامه داد: ما همچنان تعرفه‌های‌مان به مراتب پایین‌تر تعرفه اپراتورهای دیگر است و کاملا شفاف عمل می‌کنیم. علاوه بر این تعرفه‌های خود را هم قبل از موعد به سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده و آنها را بر روی سایت خود هم قرار داده بودیم. حتی ما برای تمام مشترکین پیام کوتاه هم ارسال کردیم در صورتی که هیچ اپراتور دیگری این کار را نمی‌کند.

البته این صحبت دزفولی با واکنش تمام خبرنگاران مواجه شد و همه خبرنگاران گفتند که چنین پیامکی دریافت نکرده‌اند اما مدیر عامل ایرانسل این‌گونه اعلام کرد که متن و آمار ارسال این پیامک از طریق روابط عمومی ایرانسل در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

دزفولی در عین حال تاکید کرد: طی سال‌های گذشته عادت بد ایرانسل این بوده که هیچ موضوعی را از مشترکان خود پنهان نکرده و کاملا شفاف عمل می‌کند. ما برای مشترکان بلافاصله پس از پایان تماس پیامک هزینه مکالمه را ارسال می‌کنیم تا خود مشترک مساله را بداند، چرا که ما اصلا این را ارزش نمی‌دانیم که با مخفی‌کاری کاهش یا افزایش تعرفه‌ها را در معرض دید مشترک قرار ندهیم.

 ارائه 3G با سیم‌کارت و تعرفه‌های قدیمی
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هم به ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی واگذاری مجوز ارائه‌ خدمات نسل‌های بالاتر پرداخت و گفت: فعلا برنامه‌ای برای تغییر تعرفه نداریم و مشترکان ایرانسل از زمان ارائه‌ نسل سه می‌توانند با همان سیم‌کارت و تعرفه‌های قدیمی خود از این خدمات استفاده کنند.

مدیر عامل ایرانسل درباره‌ ارائه خدمات نسل چهار هم عنوان کرد: ما تجهیزات نسل سه و چهار را به طور همزمان فراهم کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که در هر موردی که سازمان تنظیم مقررات مجوز دهد نسل چهار هم ارائه کنیم حتی اگر این سازمان اجازه بدهد می‌توانیم پایلوت‌ها را به طور همزمان اجرا کرده و از ابتدای شهریورماه هر دو نسل را با هم ارائه کنیم.

 طلب زیاد داریم، بدهی اصلا
وی در پاسخ به سوالی که درباره‌ی بدهی‌های ایرانسل مطرح شده بود هم عنوان کرد: ما هیچ‌گونه بدهی نداریم اما طلب‌های زیادی داریم.

دزفولی در پاسخ به سوال دیگری که درباره‌ی بدهی مخابرات به ایرانسل مطرح شده بود، توضیح داد: تا پایان سال ۱۳۹۲، ۷۱۱ میلیارد تومان بدهی در این حوزه وجود داشت که مخابرات ۵۷۰ میلیارد تومان آن را قبول داشت اما در جلسات متعددی که در سازمان تنظیم مقررات برگزار شد قرار بر آن شد که بدهی ایرانسل تا تاریخ ۳۱ خرداد‌ماه پرداخت شود و در غیر این صورت مشمول جریمه شود اکنون هم گویا این اتفاق افتاده و از این رقم ۷۰ میلیارد تومان در تاریخ ۲۱ تیرماه برای ما واریز شده است.
کد مطلب: 31723
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
آقا حالا خبر تعرفه ها رو مخفی میکردید و بعدش رو شد و منتشر شد. چرا اینقدر عصبانی شدین؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
موافقم که عصبانی شدن.
به قول اون رییس قبلی، باید آب رو بریزن یه جایی که خنک بشه :)
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایتنا جان ، خیلی تابلو تخریب می کنی داداش...

کلا تیترهای ایتنا همیشه مخالف ایرانسل و موافق همراه اوله
feedback
Iran, Islamic Republic of
این واقعیته و انتقاد خیلیهاس از ایرانسل. لابد توی خبر خوندی که همه خبرنگارا بهش انتقاد کردن. شما مشکلت چیه؟
feedback
United States
قلنبر جان من دو خط دارم و با اعضای خانواده 6 خط دیگه هم هست ! برای یک نفر از ما هیچ پیامکی نیومده ! نمیدونم ایشون از کجا میگن خبر پیامک دادیم
مهی
feedback
Iran, Islamic Republic of
منم .دوستام ایرانسل داریم ولی پیامک تغیر تعرفه دریافت نکردیم اقای دزفولی دروغ میگه
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایرانسل دوست داریم..................
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
میبینم که همراه اولی ها حسابی به تکاپو افتادن و هی فرت و فرت منفی میزنن،
ایراد نداره حالا فعلا یکمی رو جی پی ار اس بکسبات کنید تا ما فعلا با تری جی ویراژ بدیم
feedback
United States
از کی تاحالا "شفاف عمل کردن" شده "عادت بد"؟!!
انگار این مملکت درست بشو نیست که نیست!!
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
این صفحه رو بخونید، واسه سایت مخابرات استان تهران، بند اخرش مد نظر
http://tct.ir/?siteid=1&siteid=1&pageid=148&newsview=62859
میگه اگر اپراتورها با ما همکاری نکنن اپراتور چهارم رو میاریم که 2یا3 سال دیگه تو کف اینترنت 3G باشید
feedback
Iran, Islamic Republic of
یه کلام هم از .... مدیرعامل ایرانسل بشنویم:)
مدتی خبری و صحبتی ازش نبود حالا تا افزایش تعرفه شون لو رفت فوری ظاهر شد و نطق کرد.
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای دزفولی شما همه رسانه ها رو ببخش که دروغ میگن تعرفه ها گران شده و من مشترک هم ببخش که دروغ میگم خودم و تمام دوستانی که مشترک شما هستیم اون همه خبرنگار هم دروغ میگیم روزانه این همه پیامک ازتون دریافت کردیم و میکنیم دریغ از اطلاع رسانی درمورد تعرفه ها. و اونجاهایی هم که به قول خود شما کاهش تعرفه داشتین خود شما شب از ساعت مثلا ۱تا ۷صبح بیدار میمونید تا بخاطر ۵۰۰تومن از مکالمه رایگانتون استفاده کنین یا اینترنت ۱گیگ از ساعت ۲شب تا ۸صبح اینا یه جورایی سیاه کاری و حاشیه رفتنه. حقیقتا یه سری از خدماتتون از اپراتورهای دیگه بهتره ولی نه اینکه از همه نظر شما عالی هستین فقط ضعفتون نسبت به اونها کمتره. و از این از طرف رسانه ها باید از شما عذرخواهی بشه که به دروغ القا کردن که تعرفه ها زیاد شده چون اصلا اینطور نیست همه هم دروغ میگن شما فقط راست میگین!!! خیلی جالبه جوابهای شما به سوالاتی که خبرنگارها از شما پرسیدن، سوالها شفاف ولی جوابها فقط تعریف و تحریف و غیرشفاف
علی
feedback
Iran, Islamic Republic of
ای جان ایرانسل
ای اپراتور من
ای پرووایدر من
ای جان رئیس
ای جان ای جان
سحر
feedback
United States
حالا مثلن تا مجوز 3جی صادر شد، چرا یهو باید اتهامات ایرانسل رو شه ؟! چرا زودتر رو نمی کنین خوب ؟ به نظرم یه جای همراه اول سوخته.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام