۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴

پارازیت جان می‌گیرد؛ از خواب بیدار شوید!

ایتنا- امواجی که باعث عدم پیش‌بینی توفان در پایتخت و کشته شدن انسان‌های بیگناه شد.
پارازیت جان می‌گیرد؛ از خواب بیدار شوید!


به گزارش ایتنا از ایسنا، مهدی حاج محمود عطار نوشت: نمی‌دانم روی سخن در این مقاله دقیقاً با کیست، اما به هر حال ممکن است افرادی باشند که بدانند قصه ارسال پارازیت‌ها توسط چه ارگان و نهاد و مسئولی خوانده می‌شود.


اینکه هر نظامی حق داشته باشد تا با تمامی ابزارهای موجود از خود محافظت کند، موضوع بحث ما نیست و چه بخواهیم و نه ، حاکمیت کار خودش را خواهد کرد، لیکن چنانچه پراکندن پارازیت‌ها برای عدم دسترسی مردم به شبکه‌های ماهواره‌ای باشد و غایت هدف آن هم عدم اطلاع مردم از اتفاقات اجتماعی - سیاسی و ملی و بین‌المللی باشد، عملاً مواجه با پاک شدن صورت مسأله‌ها خواهیم بود.

چنانچه بجای ارسال این امواج مضر و مخرب - که به گفته مسئولین هواشناسی کشور، همین امواج باعث عدم پیش‌بینی توفان در پایتخت و کشته شدن انسان‌های بیگناه شده بود - هزینه‌های آن را صرف ساخت برنامه‌های مفید و نیز آموزش همگانی مردم برای مقابله‌های فرهنگی بهتر و همچنین افزایش سطح آگاهی‌های عمومی می‌کردیم، نظاممان مردمی‌تر و منسجم‌تر و حتی بیکاری کمتری نداشتیم؟

آیا بازتر بودن فضای سیاسی برای حاکمیت یک کشور عملاً، مردمی‌تر بودن و محبوبیت بیشتر را برای یک جامعه که اتفاقاً در قرن بیست و یک با انواع فتنه‌ها هم دست به گریبان است به ارمغان نمی‌آورد؟ آیا همه‌گیر شدن و دسترسی پیدا کردن مردم به شبکه‌های بعضاً معاند انقلاب سبب نمی‌شود که تأثیر حرف‌های آنها بر پیکره جامعه کمتر شود؟ آیا با منع انسان آزاد از فهمیدن و یادگیری می‌توان توقع شناختن بهتر و در عمل درست تصمیم گرفتن را از او توقع داشت؟

چنانچه رسانه‌ها بدون ترس از محدودیت‌های دست و پا گیر - علی‌الخصوص سازمان صداوسیما - با تهیه و نقد برنامه‌های آنطرف آبی، عملاً نودهای سیاسی برای دانشجویان و سایر اقشار جامعه بوجود آورند و نسبت به تقویت قوه تشخیص و معیارهای انتخابی گام‌های مؤثری بردارند، آن هنگام است که کار فرهنگی انجام داده و از خواب راحتی که در پشت پارازیت‌ها به عمق آن فرو رفته‌اند، برخاسته‌اند و در این فضای فرهنگی است که اتفاقاً سره از ناسره قابل تشخیص‌تر خواهد شد.

یک کلاس آموزشی متکی به دانش و سواد معلم آن کلاس خواهد بود و همه بهتر می‌دانید که معلم ممکن است در کوتاه‌ مدت با ابزارهایی که در اختیار دارد سرپوشی به کم‌سوادی و کم‌کاری خود در کلاس بگذارد اما در نهایت مجبور است برای حفظ خود و بالابردن سطح سواد امانت‌هایی که در اختیارش گذارده‌اند، به فکر تحصیل دانش و بالا بردن توان علمی خود باشد.

در دانشگاه صداوسیما که بی‌تردید قدرتش از یکایک دانشگاه‌های کشور بالاتر است، همه ما شاگردانی هستیم که نیازمند دانستن و آموختنیم، اما نظام آموزشی را رسانه‌ها برای ما می‌نویسند.
کد مطلب: 32705
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
نمیدانم این پیام را منتشر میکنید یا نه اما باید بگویم این کارشان، تنبیه دسته جمعی ملت است..... آیا از لحاظ اسلامی و انسانی درست است آنهایی که ماهواره ندارند و یا از آن استفاده درست میکنند قربانی امواج مضر پارازیتی شوند که برای جلوگیری از دسترسی دارندگان ماهواره به محتوای آن فرستاده میشود؟؟؟؟؟ آیا این حقوق بشر است؟؟؟؟ آقای محمدجواد لاریجانی( مسول حقوق بشر قوه قضاییه) که درباره همه چیز اظهار نظر میکنند الآن کجا هستند؟؟؟؟؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط زمانی در انظار عمومی ظاهر میشه که احمد شهید چیزی گفته که نیاز به رد کردن داره. برای همین من به ایشون میگم دبیر ستاد انکار نقض حقوق بشر.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ای کسی که نمی‌دانیم کی هستی اما روی سخنمان با توست. ما که در جنگ و تحریم پشتیبان مملکت بودیم و تمام سختی ها رو تحمل کردیم و خون دل ها خوردیم و دم نزدیم. چرا مارو با این امواج کشنده مورد هدف قرار میدی؟ چی از جون ما میخوای؟ چه بدیی به تو کردیم؟ میخوای به چی برسی؟
feedback
Iran, Islamic Republic of
با وجودی که احتمال میدن این پارازیت ها باعث بروز سرطان میشه و بر جنین تاثیر میزاره و ثابت شده که دستگاه های هواشناسی رو مختل میکنه و هزار کوفت و بدختی دیگه همچنان اصرار میکنن مردم رو از صبح تا شب مورد هدف این امواج قرار بدن! چرا؟ چون بعضی برنامه های ماهواره بر علیه نظام تبلیغ میکنند. پس این امواج کشنده که داد مردم رو در اورده تبلیغ علیه نظام نیست؟ لابد فکر کردن این پارازیت ها رو میفرستید مردم که اکثریشون ماهواره دارند عاشقتون میشن!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام