۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۵۹
برنامه «مرا بشناس»

استفاده تبلیغاتی بریتیش ایرویز از تصویریاب گوگل

ایتنا – در این شیوه ابتکاری، با استفاده از اطلاعات مسافران، تصویر آنها در گوگل جست‌وجو شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده تبلیغاتی بریتیش ایرویز از تصویریاب گوگل


بریتیش ایرویز (British Airways) بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی انگلیس، در اقدامی جالب توجه قصد دارد از طریق جست‌وجوگر گوگل، عکس مسافرین را پیدا کرده و از آنها به طور مصور در فرودگاه و قبل از سوار شدن به هواپیما استقبال کند.


به گزارش ایتنا به نقل از سی‌ان‌ان، این برنامه جدید، مرا «بشناس» (Know Me) نام دارد.

با استفاده از این برنامه، کارمندان بریتیش ایرویز با استفاده از اطلاعاتی که مسافران به آنها می‌دهند، در گوگل به دنبال عکس افراد می‌گردند تا در فرودگاه به طور خودمانی‌تر به آنها خوشامد بگویند.

بر این اساس، بلیت ویژه‌ای برای هر مسافر صادر می‌شود که حاوی عکسی از اوست، گویی که وی قرار است به هواپیمای شخصی خود پا بگذارد!

به نظر می‌رسد بریتیش ایرویز به داشتن نام و شماره بلیت مسافران خود بسنده نکرده و حالا به دنبال تصویری از آنهاست.

این رویکرد بریتیش ایرویز با واکنش‌های گوناگونی مواجه شده است.

عده‌ای معتقدند استفاده از این برنامه، راحتی و آسایش بیشتری برای مسافران به ارمغان می‌آورد.

برخی نیز با انتقاد از این شیوه، تلاش بریتیش ایرویز برای به دست آوردن اطلاعات شخصی افراد به طور غیرمستقیم را تقبیح می‌کنند.

آنها معتقدند این شرکت می‌تواند عکس افراد را مستقیماً از خود آنها مطالبه کند نه این که در گوگل به جست‌وجو بپردازد.
 
کد مطلب: 22823
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام