۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
معاون شرکت مخابرات مطرح کرد؛

واکنش مخابرات به ورود شرکت‌های شبه‌ مخابراتی

رقابت وسیع می‌شود
ایتنا- وجود شرکت‌های شبه مخابراتی فضای رقابت را در سطح کشور وسیع‌تر می‌کند.
واکنش مخابرات به ورود شرکت‌های شبه‌ مخابراتی


معاون شرکت مخابرات ایران ارائه مجوز خدمات ارتباطات باندپهن ثابت (FCP ) که قرار است شرکت‌هایی شبه مخابراتی برای خدمات ارتباطی باشند را باعث وسیع‌تر شدن بازار رقابتی مخابرات در کشور عنوان کرد.


به گزارش ایتنا از مهر، ، پروانه فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور پس از گذشت ۱۰ سال به پایان رسید و براین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قوانین جدیدی را تحت عنوان پروانه‌های فعالیت در حوزه اینترنت موسوم به خدمات ارتباطات باندپهن ثابت – FCP – مصوب کرد.

براساس این قوانین به ۷ شرکت حوزه ارتباطات، پروانه فعالیت خدمات FCP اعطا شد که این شرکت‌ها می‌توانند مانند شرکت مخابرات ایران، شبکه مخابراتی ایجاد کرده و بدون محدودیت تمامی سرویس‌های مرتبط با ارتباطات ثابت باندپهن را ارائه دهند.

صدور پروانه‌های جدید خدمات مخابراتی و اینترنتی با هدف رفع انحصار بازار شرکت مخابرات ایران، توسعه خدمات ارتباطی در شهرهای کوچک و خارج از مراکز استان‌ها و در نهایت توسعه متوازن ارتباطات در کشور انجام شده است.

علی ملک جعفریان معاون شرکت مخابرات ایران، ارائه مجوز خدمات ارتباطی ثابت (FCP) را که شرکت‌هایی شبه مخابراتی برای خدمات ارتباطی ثابت قلمداد می‌شوند برای شرکت مخابرات ایران، فرصتی در بکارگیری فناوری‌های نوین و ارائه خدمات متنوع به مشتریان عنوان کرد و گفت: وجود این شرکت‌ها، فضای رقابت را وسیعتر می‌کند.

وی هدف راهبردی شرکت مخابرات ایران را ارتقا و حفظ و پایداری اعتماد مشترکان عنوان کرد و افزود: هدف راهبردی مخابرات، بکارگیری فناوری‌های نوین و ارائه خدمات متنوع، با کیفیت و پاسخ‌گویی سریع، برای حفظ و افزایش رضایتمندی مشتریان است.

معاون راهبرد و توسعه کسب وکار شرکت مخابرات ایران از بومی‌سازی خدمات این شرکت به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مخابرات نام برد و ادامه داد: شرکت مخابرات ایران با رصد فناوری‌های جهانی و نیز نیازسنجی خدمات، درصدد بومی‌سازی این سرویس‌ها است.

ملک جعفریان با اشاره به ظرفیت بالای استفاده از فناوری اطلاعات در کشور، افزود: با جایگاهی که امروزه، کسب و کار در ایران پیدا کرده و اشتیاقی که در بکارگیری سطوح پیشرفته فناوری اطلاعات در مردم دیده می‌شود، شرکت مخابرات ایران می‌تواند با استفاده از شبکه‌های گسترده که در حوزه‌های ثابت، سیار و دیتا در اختیار دارد، سهم بزرگی از بازار را در یک فضای رقابتی با اپراتورهای جدید مخابراتی، در اختیار بگیرد.

وی ایجاد همگرایی بین ارتباطات سیار و ثابت (FMC) را از دیگر برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: باید امکانی فراهم شود که مشترکان مخابرات، تمام نیازهای حوزه ثابت، سیار و دیتای خود را در یک مجموعه و تنها با یک تماس، دریافت کنند.

در همین راستا، شرکت مخابرات ایران در یک برنامه پنج ساله، همگرایی را به طور کامل پیاده‌سازی خواهد کرد.

ملک جعفریان با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری مخابرات پس از خصوصی‌سازی قابل توجه بوده است، گفت: با تمام مشکلاتی که تاکنون برای شرکت مخابرات ایران پیش آمد، پس از زمان خصوصی‌سازی، در حوزه‌های ثابت و سیار، حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
کد مطلب: 39646
نام شما
آدرس ايميل شما