کد مطلب: 21708
Share/Save/Bookmark
گسترش تکنیک‌های بازاریابی مدرن در بین کسب و کارهای کوچک
 
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۸
 
ایتنا- کسب‌وکارهایی که در حوزه آموزشی و غیرانتفاعی مشغول فعالیت هستند، در امور بازاریابی خود بیش از سایر کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.


نتایج مطالعه شرکت ای‌تی اند تی (AT&T) نشان می‌دهد استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین مدرن اعم از آنلاین و آفلاین در بین کسب‌وکارهای کوچک در حال گسترش است.

به گزارش ایتنا به نقل از همکاران‌سیستم، مطالعه شرکت ای‌تی اند تی نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد از کسب وکارهای مورد مطالعه تصمیم گرفته‌اند بودجه بازاریابی خود در سال جاری میلادی را افزایش دهند.

به گزارش وب‌سایت eweek شرکت ای‌تی اند تی در این مطالعه نظر گردانندگان بیش از ۱۲۰۰ کسب‌وکار کمتر از صد نیروی کار جویا شده و دریافته است که از این تعداد حدود ۷۹ درصد از شیوه بازاریابی مستقیم استفاده می‌کنند، ۶۳ درصد در فعالیت‌های بازاریابی بر وب‌سایت شرکت خود اتکا می‌کنند و ۳۹ درصد نیز از کانال‌هایی از قبیل شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد استفاده از تکنیک‌های بازاریابی مدرن به خاطر سهولت استفاده و قابلیت استفاده همگانی در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

بنا بر این گزارش کسب‌وکارهایی که در حوزه آموزشی و غیرانتفاعی مشغول فعالیت هستند، در امور بازاریابی خود بیش از سایر کسب‌وکارها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
این مطالعه نشان داده است که سه چهارم کسب‌وکارهای مورد بررسی دارای وب سایت‌های مستقلی هستند. یک سوم این کسب‌وکارها یک وب‌سایت ویژه فناوری‌های همراه مثل رایانه‌های لوحی و موبایل دارند و در فعالیت‌های بازاریابی خود از آن استفاده می‌کنند.

مطالعه شرکت ای‌تی اند تی نشان می‌دهد حضور کسب‌وکارهای کوچک در شبکه اجتماعی فیس‌بوک از ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۴۴ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است و حضور این کسب‌وکارها در شبکه اجتماعی توئیتر از ۱۹ به ۱۸ درصد کاهش یافته است.
لینکدین نیز از جمله شبکه‌های اجتماعی است که حضور کسب وکارهای کوچک در آن افزایش یافته است. حضور این کسب‌وکارها در شبکه لینکدین از ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۳۱ درصد در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

براساس این مطالعه کسب‌وکارهایی که گردانندگان آن مرد هستند در بازاریابی اتکای بیشتری به وب‌سایت شرکت خود دارند. نسبت این افراد در میان مردان ۶۵ درصد و در میان زنان ۵۸ درصد است. اما در زمینه استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی این نسبت برعکس است.