۵
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۱۶

رییس مخابرات: درباره اختلالات اینترنت از زیرساخت بپرسید

ایتنا - سیدهاشمی: سوالات مربوط به اینترنت را باید از شرکت ارتباطات زیرساخت پرسید چرا که ما واگذارکننده هستیم و پهنای باند و نحوه اجرا به این شرکت مربوط می‌شود.


رییس هیئت مدیره مخابرات ایران تاکید کرد: با اجرای طرح هم کدسازی در شهرستان‌های مختلف قطعا هزینه ارتباطی افراد کاهش خواهد یافت.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مصطفی سیدهاشمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ تعرفه نهایی مکالمه تلفن ثابت با توجه به محصولات سبد مخابرات و رفتار مشترکان در‌آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات وزیر ICT بر کاهش تعرفه‌های ارتباطی آیا این تصمیم با این تاکیدات مغایرت ندارد توضیح داد: با اجرای طرح هم کدسازی به شدت هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.
عضو هیات مدیره مخابرات ایران با بیان این‌که در حال حاضر این طرح در چند استان آغاز شده و قرار است نهایتا ظرف سه ماه تمام استان‌های کشور هم کد شوند، توضیح داد:‌ همین طرح می‌تواند از هزینه‌های ارتباطی بکاهد و در این زمینه خود شخص وزیر هم ارقامی را برای پوشش شبکه و همسان سازی کد اعلام کرده‌اند که این ارقام در فاز دوم اجرایی خواهند شد.

رییس هیات مدیره مخابرات ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش نرخ به ضرر کاربران نخواهد بود، اظهار کرد: در نظر بگیرید که اگر اکنون دو شهر با یکدیگر ۲۰۰ کیلومتر فاصله داشته باشند هزینه مکالمه آن‌ها با یکدیگر حدود ۲۰۰ ریال خواهد بود اما پس از هم کدسازی این هزینه تا ۵۰ ریال کاهش می‌یابد که همین موضوع درنهایت افزایش ترافیک به دنبال خواهد داشت.

درباره اختلالات اینترنت از زیرساخت بپرسید
سیدهاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلالات اینترنت مخابرات خاطرنشان کرد: سوالات مربوط به اینترنت را باید از شرکت ارتباطات زیرساخت پرسید چرا که ما واگذارکننده هستیم و پهنای باند و نحوه اجرا به این شرکت مربوط می‌شود.

وی درباره سهم مخابرات از تالیا هم یادآور شد: در حال حاضر شرکت مخابرات ایران ۵۷ درصد سود این شرکت را در اختیار دارد و با اجرای طرح GSM روستایی توسط تالیا، ظرف یک سال آینده یک میلیون مشترک به این شبکه افزوده خواهند شد.

دریافت هزینه‌های هم کدسازی از کاربران شهرستان‌ها
رییس هیات مدیره مخابرات ایران در ارتباط با هزینه‌هایی که یکسان سازی کدها برای کاربران به همراه دارد هم توضیح داد: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر آن است که مبلغی برای نگهداری و ایجاد شبکه از کاربران دریافت شود که اعلام این که این هزینه چقدر خواهد بود بر عهده سازمان تنظیم مقررات ارتباطات خواهد بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: هم کدسازی شهرها به هیچ عنوان به ضرر مشتری نخواهد بود و به شدت هزینه ها را کاهش خواهد داد.

مذاکره با ایرانسل
سیدهاشمی در ارتباط با هزینه ارتباط میان ایرانسل و تلفن ثابت هم یادآور شد: در ارتباط با هزینه‌هایی که باید بابت برقراری تماس از تلفن های ثابت به ایرانسل پرداخت شود، در زمان راه‌اندازی ایرانسل قراردادی میان دو اپراتور منعقد شده بود که در این قرارداد رقمی برای دو سال تعیین شد اما بعدها مذاکراتی صورت گرفت تا این رقم تغییر کند؛ سال گذشته نیز اقداماتی دراین زمینه داشتیم که با آنها موافقت نشد اما اکنون درحال مذاکره هستیم و احتمالا ظرف چند ماه آینده در این زمینه به توافقات جدیدی خواهیم رسید.

وی در عین حال یادآور شد: این توافقات ارتباطی با کاربر ندارد و هزینه‌ای را به کاربران تحمیل نخواهد کرد.

اجرای تعرفه های جدید موبایلی از اول خرداد ماه
سیدهاشمی در ارتباط با هزینه‌های مکالمات همراه اول هم اظهار کرد: مدتی است تعرفه ۵۱۵ ریالی برای مکالمات موبایلی اعلام شده و اپراتورها مجاز هستند تا سقف ۲۰ درصد این رقم را افزایش دهند که ما در حال حاضر افزایشی در این رقم نداشته‌ایم و با توجه به بازار رقابت درباره افزایش آن تصمیم خواهیم گرفت.
وی یادآور شد که اجرای این تعرفه‌ها از خرداد ماه عملیاتی می‌شود.

گران شدن مکالمات همراه اول را تائید نمی‌کنم
اما سیدهاشمی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که بسیاری از کاربران همراه اول از بالا رفتن ناگهانی قبض‌های موبایلشان خبر می‌دهند خاطرنشان کرد که به هیچ عنوان افزایش تعرفه‌های همراه اول را قبول ندارد و این موضوع را تکذیب می کند.

رییس هیات مدیره مخابرات ایران در پاسخ به سوالی که درباره اختلالات تلفن بین الملل در برخی مسیرها پرسیده شده بود هم توضیح داد: این نکته را باید از شرکت ارتباطات زیرساخت پرسید چرا که ارتباطات بین‌الملل بر عهده این شرکت قرار دارد و ما هم با این شرکت هماهنگ هستیم و حتی ۹۰ درصد دریافتی‌های مکالمات بین الملل هم به شرکت زیرساخت تعلق می‌گیرد وتنها ۱۰ درصد آن‌ها به شرکت مخابرات ایران میرسد.

سیدهاشمی در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره ارسال پیامک‌ها انبوه با نزدیک شدن زمان انتخابات مطرح شده بود گفت: در این زمینه منتظر نظریه وزارت کشور و هیات اجرایی هستیم و براساس دستورالعمل آن‌ها عمل خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در این زمینه هنوز چیزی به مخابرات ایران ابلاغ نشده چرا که تازه از دیروز شورای اجرایی شکل گرفته است.

کد مطلب: 26056
نام شما
آدرس ايميل شما


فرشاد
feedback
همشون میگن کی بود کی بود من نبودم !!
بابا من فقط میخوام یکمی بازی آنلاین بکنم تا حواسم پرت بشه یادم بره چقدر بدبختم. چرا مارو اذیت میکنید آخه ؟!!! الان 3 روزه هیچکدوم از بازیهای آنلاین کار نمیکنه. اگه نمیتونید درست کارتون رو انجام بدین چرا چهارچنگولی چسپیدین به موقعیتتون ؟ چرا به صورت مردم چنگ میکشین ؟
میلاد
feedback
سلام الان 3 روزه نمی تونم فیفا 13 روی ps3 آنلاین بازی کنم دقیقه 2 از بازی می پره بیرون خیلی ناراحتم تنها سرگرمیم رو ازم گرفتن
ali
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام. منم دقیقا همین مشکل رو دارم. بعد از اینکه به سرور بازی کانکت میشم بعد از حدودا 10 ثانیه از سرور دیسکانکت میشه. و دیگه کار نمی کنه!! اصلا نمیشه بازی کرد. دیگه این مشکلات اینترنت غیر قابل تحمل شده. همه دلخوشی ما همین بازی آنلاین بود
رضا
feedback
United States
آحه اگر مشکلتون اینه که کسی با قیلتر شکن نتونه وارد فیسبوک یا یوتیوب یا ... بشه خود من الان با فیلترشکن این نظر رو دارم ارسال میکنم
این قطعی بعد از هر 30 ثانیه فقط باعث شده افرادی مثل من که آنلاین گیم بازی میکنند بعد از یکی دو دقیقه از بازی بیفتن بیرون
و افرادی که میخوان فایل دانلود کنن به مشکل بربخورن
این که من بشینم یکی دو ساعت فوتبال یا تنیس آنلاین بازی کنم به ضرر کیه که این کوچکترین حق رو از من میگیرین؟؟؟
بابا کلا هزچی فیلترشکنه رو نابود کنید ولی این قطعی 30 ثانیه یکبار رو درست کنید بخدا این کارایی که میکنین درست نیست
ما نه سیاسی هستیم نه دنبال مسائل غیراخلاقی فقط هزینه کردیم که روزی یکی دو ساعت بشینیم آنلاین بازی کنیم که این رو هم چند روزه از ما گرفتین.
امیر
feedback
من تو بخش پشتیبانی یکی از آی اس پی ها هستم
خدا وکیلی این چند روزه اینقدر از کاربران این شرکت فحش خوردم که تو تمام عمرم این همه بد و بیراه نشنیده بودم
امروز به سوپروایزر پیشنهاد میدادم که با این وضعیت کل آی اس پی ها باید سرویسدهی به مردم رو تا زمانیکه زیرساخت یک وضعیت استیبل برای مردم فراهم نکرده است ؛ قطع کنند.
مخابرات ؛ زیر ساخت ؛ آی اس پی یکی از این سه تا یا هر سه تاشون دارن به مردم دروغ میگن باید معلوم بشه این وسط کی داره اینترنت مردم رو هر روز بدتر از روز قبل میکنه
ضمنا دارم این نظر رو با سایفون ارسال میکنم
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام