ايتنا - ۸۸ درصد از پذیرندگان اطمینان زیاد و خیلی زیادی به پرداخت الکترونیک در مقایسه با وجه نقد دارند و ۴/۵۹ درصد از آنها خدمات پشتیبانی مناسب و سریع را دلیل اول خود در استفاده از کارتخوان بیان کردهاند.
يک نظرسنجی نشان میدهد:
اطمينان پذیرندگان دستگاههاي کارتخوان به خدمات پرداخت الکترونیک
9 بهمن 1390 ساعت 10:30
ايتنا - ۸۸ درصد از پذیرندگان اطمینان زیاد و خیلی زیادی به پرداخت الکترونیک در مقایسه با وجه نقد دارند و ۴/۵۹ درصد از آنها خدمات پشتیبانی مناسب و سریع را دلیل اول خود در استفاده از کارتخوان بیان کردهاند.
عليرضا مسگر مقدم*
معصومه وكيلي**
خلق ارزش برای مشتری، يکي از مهمترين عوامل سودآوري بنگاههاي اقتصادي است.
رقابت در این عرصه و تلاش برای دستيابي به مزيت رقابتي پايدار و برتری استراتژيک نسبت به رقبا موجب شده است تا توجه به مشتری و جلب رضایت وی از اهميت بالايي برخوردار شود.
در واقع رضایتمندی به معنای قضاوت مشتری درباره میزان ارزشی است که دریافت کرده است.
ارائه تصویری واقعبینانه از وضعیت هر سازمان و شرایط محیطی فعالیت آن، از مهمترین و حیاتیترین فعالیتهای بزرگترین و برترین شرکتهای بینالمللی است.
بر این اساس، با انجام بررسیهای میدانی و نظرسنجی ضمن توجه به درک داخلی سازمان از موقعیت خویش، به دلیل دوری جستن از تاثیر علایق سازمانی در تحلیل وضعیت از دیدگاه مشتری به شرکت نگریسته شده و در صورت لزوم، اصلاحات لازم در برنامهها و فعالیتهای شرکت اعمال میشود.
شرکت کارت اعتباری ایران کیش در همین راستا نظرسنجیهای متعددی انجام داده که از آن جمله، بررسی میزان رضايتمندي مشتريان شرکت و تعيين عوامل مؤثر بر رضایت آنان از خدمات شرکتهای PSP و نيز ارائه راهکارهای مفید برای اتخاذ استراتژیهای مناسب است.
روش تحقیق: تحقيق پیمایشی
جامعه هدف: پذیرندگان شهر تهران
روش نمونهگیری: از آنجا که هدف این تحقیق، نظرسنجی از پذیرندگان اصناف مختلف در زمینه خدمات پرداخت الکترونیک و دستگاههای کارتخوان است، از روش نمونهگیری خوشهای با احتمال برابر استفاده شده است بدین معنی که اگر صنفی از جامعه نمونه دارای جمعیت بیشتری است، باید شانس قرار گرفتن آن صنف در نمونهگیری بیشتر باشد.
صنفها به عنوان خوشههای نمونهگیری و هر پذیرنده به عنوان واحد فهرستبرداری انتخاب شده است. با توجه به این که حجم جامعه انتخابی در این نمونهگیری مشخص بوده، از فرمول کوکران با حجم جامعه معلوم استفاده و نمونهای به حجم ۱۰ درصد از جامعه هدف انتخاب شده است.
میزان اطمینان پذیرندگان به پرداخت الکترونیک
برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان ابتدا باید میزان اطمینان آنها به پرداخت الکترونیک مشخص شود تا بدانیم که آیا پذیرندگان با اصل موضوع یعنی پرداخت الکترونیک موافق هستند یا خیر.
کد مطلب: 20913
آدرس مطلب: https://www.itna.ir/article/20913/اطمينان-پذیرندگان-دستگاه-هاي-کارت-خوان-خدمات-پرداخت-الکترونیک